Kuinka Liigan ja KHL-Jokereiden suhde tulisi järjestää?

  • 205 085
  • 1 640
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mielenkiintoista nähdä tarttuuko joku liigajengi koronakriisin myötä helpommin Jokerien tarjoamaan yhteistyömahdollisuuteen. Nyt jos koskaan edulliset lainapelaajat pidemmillä lainapesteillä voivat olla kovassa huudossa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoista nähdä tarttuuko joku liigajengi koronakriisin myötä helpommin Jokerien tarjoamaan yhteistyömahdollisuuteen. Nyt jos koskaan edulliset lainapelaajat pidemmillä lainapesteillä voivat olla kovassa huudossa.
Miten tuo KHL:n rosterisääntö menikään? Onko siinä määrätty joku maksimimäärä pelaajamäärässä? Voiko Jokerit vaikka palkata pelaavan kokoonpanon lisäksi 10 pelaajaa kaksisuuntaisella sopimuksella ja laittaa 5 lainalle Jukureihin? Näin kuvainnollisesti.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Miten tuo KHL:n rosterisääntö menikään? Onko siinä määrätty joku maksimimäärä pelaajamäärässä? Voiko Jokerit vaikka palkata pelaavan kokoonpanon lisäksi 10 pelaajaa kaksisuuntaisella sopimuksella ja laittaa 5 lainalle Jukureihin? Näin kuvainnollisesti.

25 1-suuntaista sopimista saa olla. 2-suuntaisille ei ole rajoitusta, muuta kuin palkkakatto. Mä näkisin tän ennen kaikkea juniorien hityspaikkana. Lainajunnu X laitetaan Liigaan kasvamaan korkoa kauden alussa. Jos dominoi Liigassa tai Jokereilla on rosterissa vajausta, niin voidaan kutsua "ylös", kuitenkin niin, että jouluna / tammikuussa tms. jengi lyödään lukkoon. Jos pelaaja jää loppukaudeksi Liigaan, niin vain loukkaantumistilanteissa lainajunnu voisi tulla paikkaamaan KHL:n pudotuspeleissä tms. Tämä kuitenkin Liigajengin etua myös ajatelleen.

Jos esim pelaaja olisi 2 ketjun tärkeä palanen ja Liigajengi taistelisi playoff-paikasta, niin nostettaisiin sitten joku toinen paikkaamaan jne.

Jos jotain yhteistyötä tulee, niin sen pitää palvella molempia jengejä.
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Elokuussa siis Jokereilla Bauer-turnauksessa otteut Jugurtteja ja Ässiä vastaan. Mielenkiintoista nähdä onko ko. seurat jatkossa enemmänkin yhteydessä Jokereiden kanssa...
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Elokuussa siis Jokereilla Bauer-turnauksessa otteut Jugurtteja ja Ässiä vastaan. Mielenkiintoista nähdä onko ko. seurat jatkossa enemmänkin yhteydessä Jokereiden kanssa...

Jokerien oli määrä osallistua myös Mikkelissä pelattavaan turnaukseen, joka sittemmin on hylätty koronan vuoksi. Vahvasti näyttää, että Jokerit ja Jukurit tulevat jatkamaan yhteistyötä. Jos Jokerien 2-suunnan pelaajia katsoo, niin ehkä Hirvonen, Halme, Luoto tai Mäki saavat jotain pelejä alle myös Mikkelissä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Katsotaan nyt. Jukurithan tässä selvästi Jokereiden kanssa flirttailee, kun yhden pelaajan jo lainasivat ja harjoituspelin pelaavat (ja piti pelata toinenkin) Toisaalta Jukurit olivat tiettävästi todella pettyneitä ensimmäisenä sieltä lähetetyn Konsta Hirvosen pelin tasoon. Jukureiden tarkoitus on kuitenkin pärjätä Liigassa, eli haluaisivat sellaisia pelaajia lainalle, joista on liigatasolla hyötyä, eikä Mestis-tason pelaajia. Huonoa ensivaikutelmaa ei ole helppoa muuttaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jukureiden ja Ässien "yhteistyö" Jokereiden kanssa ei valitettavasti yllättänyt yhtään, vaikka kyse onkin tällä hetkellä vain harjoitusotteluista.

Joka tapauksessa. Perkeleen rikkurit!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eipä mua kyllä haittaa, että jossain itärajalla kokoontuvat pelaamaan. Kunhan homma ei mene siihen, että näitä jämänarreja alkaa esiintymään kauden aikana Jukureissa (tai Ässissä) hakemassa tuntumaa jne. Sitten farmiliiga saa jäädä ja Liigan kultapossukerho voi miettiä kuinka hyvä idea oli nostaa Jukurit mukaan tuomaan, no ei mitään hyvää. Koko kauden lainat olisi siinä ja tässä, mutta en hyvällä katsoisi sitäkään, koska ehdottomasti hyötyjänä näkisin siinä nimenomaan Jokerit isosti.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskoisin, että "rikkureita" alkaa esiintyä muitakin. Lapsellinen hiekkalaatikko- kiukuttelu toivottavasti laantuu myös vähitellen.

Mahdollisten lapsellisten ilmeiden takaa löytyy kuitenkin ihan oikeita järkisyitä. Niistä saa toki olla toistakin mieltä, kuten useimmat Jokerileirissä varmaan ovat. Tai siis Jokerien nykykannattajista, luulen että entisaikojen Jokerien kannattajien keskuudessa ymmärrystä löytyy enemmän. Minä olin ja olen sitä mieltä, ettei yhdenkään liigajoukkueen pidä alistua KHL-joukkueen farmiseuraksi. Tuntuu jopa oudolta ellei joku ymmärrä lainkaan tällaista ajatusmallia, vaikka olisikin eri mieltä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mahdollisten lapsellisten ilmeiden takaa löytyy kuitenkin ihan oikeita järkisyitä. Niistä saa toki olla toistakin mieltä, kuten useimmat Jokerileirissä varmaan ovat. Tai siis Jokerien nykykannattajista, luulen että entisaikojen Jokerien kannattajien keskuudessa ymmärrystä löytyy enemmän. Minä olin ja olen sitä mieltä, ettei yhdenkään liigajoukkueen pidä alistua KHL-joukkueen farmiseuraksi. Tuntuu jopa oudolta ellei joku ymmärrä lainkaan tällaista ajatusmallia, vaikka olisikin eri mieltä.
No en minä ainakaan ymmärrä farmitouhua Jokerit (KHL yleensä) / Liiga-akselilla. Mutta treenipelit ja esim koko kauden lainat ymmärrän vallan hyvin. Tai puretun pelaajasopimuksen myötä joku haluaa palkata ex-Jokerin kesken kauden, niin miksipäs ei?
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Uskoisin, että "rikkureita" alkaa esiintyä muitakin. Lapsellinen hiekkalaatikko- kiukuttelu toivottavasti laantuu myös vähitellen.

Mitähän tähän nyt sanoisi? No jospa lainaisi ihan vain faktoja.

"Jokerit teki neljänä KHL-kautenaan yli 56 miljoonaa euroa tappiota. Venäläistaustaiset omistajat ovat useimmiten kuitanneet tappioita pääomalainoilla". Ei tätä tavallinen taatelintallaaja ymmärrä, että miksi Jokerit pelaa KHL:ää ja miksi venäläiset miljardöörit heittävät rahaa kuin kankkulan kaivoon.

Tätä taustaa vasten ihmetyttää, että miksi Jokerit ei voisi ihan suosiolla palata takaisin Liigaan, jos se sinne vain toivotettaisiin enää tervetulleeksi.

Esimerkiksi Imatran kylpylä Spa on tosin miehitetty pääosin venäläisillä matkailijoilla, sillä kun sinne menee, kuulee enemmän Venäjän posotusta kuin Suomea, joten siinä mielessä Jukurien ja Ässien vs. Jokerien pelipaikkakunta on valittu hyvin osuvasti.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No en minä ainakaan ymmärrä farmitouhua Jokerit (KHL yleensä) / Liiga-akselilla. Mutta treenipelit ja esim koko kauden lainat ymmärrän vallan hyvin. Tai puretun pelaajasopimuksen myötä joku haluaa palkata ex-Jokerin kesken kauden, niin miksipäs ei?

Niin no ei tuo "miksikäs ei" ole välttämättä aivan niin selvää kaikille. Eli jos näkee asian niin, että Jokerien lähtö Liigasta oli temppuna ikävä ja että Jokerit/KHL on uhka liigalle voi aivan hyvin nähdä kuvion niin, että Liigan asemaa ja arvostusta pitää puolustaa kaikin mahdollisin tavoin. Niin karua kuin se onkin on yksi parhaista keinoista luultavasti se, että laitetaan nuoret pelaajat näkemään Jokerisiirrossa myös riskejä pelkkien plussien sijaan.

En tahtoisi olla enää katkera Jokereita kohtaan, mutta olen kieltämättä sitä mieltä, että Liigan aseman turvaamiseksi pitää tehdä kaikki voitava, siis lain sallimissa rajoissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Niin no ei tuo "miksikäs ei" ole välttämättä aivan niin selvää kaikille. Eli jos näkee asian niin, että Jokerien lähtö Liigasta oli temppuna ikävä ja että Jokerit/KHL on uhka liigalle voi aivan hyvin nähdä kuvion niin, että Liigan asemaa ja arvostusta pitää puolustaa kaikin mahdollisin tavoin. Niin karua kuin se onkin on yksi parhaista keinoista luultavasti se, että laitetaan nuoret pelaajat näkemään Jokerisiirrossa myös riskejä pelkkien plussien sijaan.

En tahtoisi olla enää katkera Jokereita kohtaan, mutta olen kieltämättä sitä mieltä, että Liigan aseman turvaamiseksi pitää tehdä kaikki voitava, siis lain sallimissa rajoissa.
Toki noinkin. Kuten itsekin sanoit, niin tietenkin on eri mielipiteitä ja se on sallittua, ellei jopa suotavaa.
En minäkään mitään lainoja (pl koko kausi) halua nähdä. Sopimuksen alaisen pelaajan en halua liikkuvan vain osaksi kautta ja kesken kautta kumpaankaan suuntaan. Jos soppari on purettu, niin sitten on asia erikseen - edellyttäen, että seuraavakin kausi menee muualla.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Salaliittoteoreetikko voisi ihmetellä, miksi Imatran turnauksessa on viisi joukkuetta, joista KooKoo ja Ässät pelaavat vain yhden ottelun. Sen ymmärtää miksi Mestiksen Ketterä ei pelaa tasoeron vuoksi KHL:n Jokereita vastaan, mutta miksi KooKoo ei pelaa vaan Ässät?

Ettei vaan KooKoo olisi kieltäytynyt harjoituspelistä Jokereita vastaan ja Ässät hälytetty tilalle pelaamaan sen yhden pelin yhteisen sponsorin tuomalla vipuvarrella. Jukurit puolestaan tosiaan on tähän mennessä nähdyn perusteella vahvin ehdokas Jokereiden tulevaksi farmiseuraksi/yhteistyökumppaniksi.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä mua kyllä haittaa, että jossain itärajalla kokoontuvat pelaamaan. Kunhan homma ei mene siihen, että näitä jämänarreja alkaa esiintymään kauden aikana Jukureissa (tai Ässissä) hakemassa tuntumaa jne. Sitten farmiliiga saa jäädä ja Liigan kultapossukerho voi miettiä kuinka hyvä idea oli nostaa Jukurit mukaan tuomaan, no ei mitään hyvää. Koko kauden lainat olisi siinä ja tässä, mutta en hyvällä katsoisi sitäkään, koska ehdottomasti hyötyjänä näkisin siinä nimenomaan Jokerit isosti.

Onpas katkeraa puhetta.

Onnittelut Liigalle ja Jokereille, että aikaisempi kyräily alkaa olemaan taakse jäänyttä aikaa, ja suhteet voivat pikkuhiljaa normalisoitua.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onpas katkeraa puhetta.

Mikä siinä on niin katkeraa? Olen moneen kertaan kritisoinut Liigaa monesta asiasta ja jos tähän kaiken päälle ympättäisiin vielä farmisarja meininki niin ainakin omasta puolestani saa riittää. Saanhan minä itse päättää mihin tuhlaan aikaani vapaalla sekä rahani jne. Onneksi on NHL niin ei tarvitsisi kuitenkaan lajia jättää ja maajoukkueturnaukset (varsinkin jos Olympailaiset saadaan "takaisin") kiinnostaa aina.

Jos kyseessä ei olisi kotimainen jääkiekkosarja niin tämä touhu olisi jätetty jo aikoja sitten, niin käsittämätöntä puuhastelua se on monilta osin ollut/on.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä siinä on niin katkeraa? Olen moneen kertaan kritisoinut Liigaa monesta asiasta ja jos tähän kaiken päälle ympättäisiin vielä farmisarja meininki niin ainakin omasta puolestani saa riittää. Saanhan minä itse päättää mihin tuhlaan aikaani vapaalla sekä rahani jne.

Jokereiden ylijäämäresursseilla IFK voisi vihdoinkin voittaa sm-liigan mestaruuden. Ei kannata olla vihainen potentiaalista ruokkivaa kättä kohti. Sitähän IFK tarvitsee tällä hetkellä enemmän kuin vuosiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jokereiden ylijäämäresursseilla IFK voisi vihdoinkin voittaa sm-liigan mestaruuden. Ei kannata olla vihainen potentiaalista ruokkivaa kättä kohti. Sitähän IFK tarvitsee tällä hetkellä enemmän kuin vuosiin.

Hohhoijaa miten surkea provo. Miten me saataisiin Jokerit voittamaan mestaruus, siitä kun on mennyt jo jokunen tovi?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä siinä on niin katkeraa?

Jokainen toki päättää itse, mitä sarjaa seuraa ja millä ehdoilla, mutta en pysty samaistumaan mielipiteeseesi oikein millään. Käytännössä kai Jokereilta pelaajien lainailu voisi johtaa kahteen erilaiseen skenaarioon:

a) lainatut pelaajat ovat surkeita, eivätkä auta yhtäkään seuraa
b) lainatut pelaajat ovat todellisia vahvistuksia

Näistä voi mielestäni seurata seuraavat:

a) ei vaikuta liigaan mitenkään. Todennäköisesti tätä korttia hyödyntäisivät lähinnä heikoimmat seurat
b) Jokerilainat nostavat Liigan tasoa, mikä on hyvä asia

Kenties ainoa synkkä skenaario voisi olla se, että joku liigajoukkue alkaisi rakentamaan joukkuettaan jokerilainojen varaan ihan runkopelaajia myöten, jolloin joukkue romahtaisi, kun Jokerit ottaisivat pelaajat omaan käyttöönsä. Tällaista näkee jonkin verran Liiga-Mestis-akselilla, mutta en pidä tätä todennäköisenä Jokerit-Liiga-kuviossa. Toisaalta tämä rinnastus pätee jossain määrin nykyiselläänkin harjoitettaviin tyhjennysmyynteihin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hohhoijaa miten surkea provo. Miten me saataisiin Jokerit voittamaan mestaruus, siitä kun on mennyt jo jokunen tovi?

Voi voi, ei leipäjonossa kannata huutaa surkeaa provoa leivän tarjoalle. No, joka tapauksessa KHL:ssä tuo mestaruuden voittaminen on hiukan haasteellisempaa. Katso vaikka Viaplaylta, siellä on tosi kovia vastuksia! Ehkä ensi kaudella?
 

redpecka

Jäsen
Toisaalta hauskaa kun tulee tällaisia harkkapelejä, aijjai jos Jokerit sattuisi häviämään jonkun kesänyhjäyksen, poppareita saisi kantaa kotiin kottikärryillä.

Mutta onko tässä nyt tapahtunut jotain virallista avaamista Liiga-jengien osalta kun nyt voikin pelata tällaisia? Mennyt ihan ohi. Vai kuittaavatko Jukurit ja Ässät suosiolla sen satatonttusen ja näkevät hyödyt sen arvoisina?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta hauskaa kun tulee tällaisia harkkapelejä, aijjai jos Jokerit sattuisi häviämään jonkun kesänyhjäyksen, poppareita saisi kantaa kotiin kottikärryillä.

Ei kai tuo nyt niin ihmeellistä olisi. Liigajoukkuekin on hävinnyt mestis-joukkueelle ja jos liigan paras joukkue pelaisi Jokereita vastaan 7 pelin sarjan, veikkaisin lopputulokseksi 4-2 Jokereille.
 

redpecka

Jäsen
Ei kai tuo nyt niin ihmeellistä olisi. Liigajoukkuekin on hävinnyt mestis-joukkueelle ja jos liigan paras joukkue pelaisi Jokereita vastaan 7 pelin sarjan, veikkaisin lopputulokseksi 4-2 Jokereille.
Tuskinpa tuota kukaan liigalainen kyseenalaistaa. Joskus vaan on tehty isoa asiaa yksittäisistäkin otteluista jos joku liigajengi on niistänyt elokuussa jonkun KHL-jengin. Tai toisinpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös