Kuinka hyvin Jatkoajan nicki vastaa kirjoittajaa?

  • 6 319
  • 31

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Rupesin vähän kelailemaan, että jotkut tosiaankin ovat miettineet nickiään ehkä hieman monipuolisemmin kuin minä. Oma nickinihän on etunimen eka kirjain ja -öh- mun originaalin sukunimen alku. Se on vaihtunut suomenkieliseksi ilman, että olen pystynyt kakarana asiaan vaikuttamaan. Keksin sen noin 3 sekunnissa, kun tänne kirjauduin, enkä käytä kyseistä nickiä missään muualla. En kyllä pahemmin kirjoittelekaan muualle, mutta jos/kun käyn muilla palstoilla, keksin sinne erilaisen nickin ilman mitään sen syvällisempää kelailua. Olen siis pohjimmiltani nickihuora, mulle kelpaa mikä vaan, minkä keksin ja olen palstalla itse kirjoittamisen takia. Mutta kuinkas paljon täältä löytyy nickejä, jotka jotenkin sopivat kirjoitustenkin perusteella itse kirjoittajalle? Kokosin muutamia ja joukossa on myös henkilöitä, joiden kanssa ollaan livenäkin tekemisissä. Joidenkin kanssa sillointällöin, joidenkin kanssa lähes päivittäin. Se tietenkin vaikuttaa asiaan myöskin. Pääasiassa yhteneväisyys pohjautuu kuitenkin siihen, miten / mistä kyseiset henkilöt kirjoittavat:

-varjo. Need I say more? Loistava nimimerkki, ajatuksia herättävä monipuolinen kirjoittaja. Voisit ruveta jo kirjoittamaan sen ehkä jo pikkuhiljaa isolla kirjaimella?

-BOL a.k.a Bored Old Lady. Hyvällä huumorintajulla annettu nimimerkki ja sen verran voin paljastaa, että hän ei ole oikeasti vanha, eikä kyllästynyt. Paitsi ehkä kirjoituksissaan.

-vlad. Slaavilaisjuurinen nimimerkki, sopii tälle mainiolle analyyttiselle pohdiskelijalle. varjo ja vlad ovat hyvin samantyyppisiä kirjoittajia ja on hauskaa, että heidän nimimerkkinsäkin ovat "samannäköisiä"

-tant gredulin. Yksi parhaista myöskin, aivan klassikko! Ja tämäkään ihminen ei ole oikeasti mikään tantta.

-Brewer. HIFK-henkisyyden ilmentymä ja oman ikäluokkani edustaja. Sopii kuin nenä päähän tämä nicki.

-Johannes. Yksi apostoleista ja mielestäni jo ennenkuin herran ensi kertaa tapasin, hänen nickinsä jotenkin sopii hänelle. En osaa selittää miksi, näin vain on. Hieno tilastoja arvostava analyytikko.

-maukka. Mun mielestäni tämä on ikijokerifanille sopiva nicki. Täysin suomenkielinen nimi, joka uhoaa kuten Maukka Perusjätkä. Tyylikäs yhden asian mies.

-flintstone. Ei aavistustakaan live-olomuodosta, mutta tulen aina hyvälle tuulelle, kun saan flasbackin Retu Kivisestä ja kirjoituksissa on tähän sopivaa kulmikkuutta.

-Rööri. Need I say more?

-Gags. Toimii, vaikka hän ei varsinainen kuoliaaksinaurattaja olekaan.

Ihan pintaraapaisulla tuli näin paljon mieleen. Jätin pois ilmeisimmät, tyyliin SejaSeforever, SejaSerules jne. Mystisin nicki mulle on edelleen jo saitilta poistunut Vihanneskaappi. Mitä vittua, siis nimesi on Vihanneskaappi?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ensimmäisenä tuli jostain syystä mieleen Psychodad, jonka meno salaliittoketjussa on välillä tuntunut aika psyko...nimimerkin alkuun sopivalta. TQoFE kirjoittaa välillä vapaan puolella omista ylhäisyydestään, kuningatar kun on, mutta mielellään niitä tekstejä lukee. Paljon on hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia, mutta nämä nyt ensimmäisenä tulivat mieleen.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäisenä tuli otsikosta mieleen nimim. Kyynikko jonka kirjoitukset todella vastasivat odotusarvoja. Nyt tainnut IFK:n mestaruuden jälkeen hieman kirjoitusten sävy muuttua, mutta kyllä oli arvostettavan kyynisiä kirjoituksia aikanaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä olen enemmän huolissani huijareista, joita Jatkoajassa pyörii. Siis ihmisistä, jotka ovat tietoisesti valinneet harhaanjohtavan nimimerkin. Esimerkkejä? No, katsotaas:

- Käyttäjänimetön. Epäilen, että hänellä kuitenkin on jossain piilossa käyttäjänimi.
- Simon. Luulenpa, ettei hän ole ollenkaan Simon vaan jonkun aivan muun.
- Alamummo. Lapsenlapset esiin tai en usko!
- Pisin Kääpiö 186 cm. Hei kamoon, tunnen lähes kaksimetrisiä älykääpiöitä.
- Mielikuvitushahmo. Kuitenkin olet lihaa ja verta.
- Banaaninviljelijä. Tuo niitä banaaneja näytille!
- Golden AWe. Ihan kokokultaa vai pinnalta vain?
- Jeesus. Nyt äkkiä tänne muuttamaan hanavesi viiniksi.
- Ted Raikas. Ettei nyt kuitenkin raikkaan ulkokuoren alta olisi pientä nuutumista havaittavissa?


...ja niin edelleen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Evil: Hyviä pointteja! En myöskään usko, että Bob Halkidis on oikeasti Bob Halkidis, eihän hän osaa edes suomea.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Oma nikkini on anagrammi oikeasta nimestäni, joka on Jorma Lilju. Tai Marjo Lilju. Olen transsukupuolinen.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Olen aina tykännyt erittäin paljon taitavista hyökkäävistä puolustajista. Kun omaa nimimerkkiäni mietin, huomasin että Zidlicky oli jo viety, joten päädyin näinkin monimutkaiseen ja vaikeasti keksittävään kun Visnovsky. Booooriiing!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No en tiedä onko nimimerkki Evil niin kovin paha tai häijy, edes pikkutunneilla kalsaroidessaan. Tai sitten Evil on virtuaalisen olomuodon ottanut Beelzebub. Vihtahousu ei vaan mahda luonnolleen mitään ja ottaa jonkinlaisen pahisjutun nickikseen koska näin vaan täytyy toimia.

Tästä nimimerkistä tuli joskus muinoin vaistonvaraisesti ekana mieleen Black Sabbathin tunnettu tuplalive-albumi nimeltä Live Evil. Kyseisen levyn julkaisuaikoihin helluntailaiset pyörittivät vinyylejä takaperin niin ahkerasti, että myöhempien aikojen scratchaajat vaikuttavat hellarien rinnalla harrastelijoilta. Siis onko Evil paremminkin Live? Evil-Live eli elävä pahuus? Onko Evil lintu vai kenties Live-kala? Elämä, siis live tai live evil, on mysteerejä täynnänsä. Kun nimimerkki vielä aikanaan paljastui Sabbathin ystäväksi, niin vastaus paljastunee aikanaan vinyylejä takaperin pyörittämällä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
-vlad. Slaavilaisjuurinen nimimerkki, sopii tälle mainiolle analyyttiselle pohdiskelijalle. varjo ja vlad ovat hyvin samantyyppisiä kirjoittajia ja on hauskaa, että heidän nimimerkkinsäkin ovat "samannäköisiä"
Mulle tulee Vlad-nimestä mieleen Vlad Seivästäjä (hänestä on saanut alkunsa mm. Draculatarinat). Vlad III teloitti ihmisiä laittamalla heidät seipäisiin, seiväs meni koko kropan läpi ja tuli suusta ulos. Teloitetut olivat tässä siis elossa, ja saattoivat kuulemma elää jopa päiviä.

Vlad III

Tyypistä tuli joku aika sitten dokumenttiä JIMillä. Aika visto jätkä, ei Jatkiksen Vladista ihan tällaista kuvaa saa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tyypistä tuli joku aika sitten dokumenttiä JIMillä. Aika visto jätkä, ei Jatkiksen Vladista ihan tällaista kuvaa saa.
Heh. vlad toisaalta on nimimerkkinsä taustoja valaissut Jatkoajassa siten, että tuo kyseinen Vlad "Dracula" Tepes on kuin onkin yksi siihen vaikuttaneita tekijöitä.

vlad on vlad. Miehen tavanneena ja jonkin verran tuntevana miellän nimimerkin istuvan kuin hansikas. Lakoninen ja tehokas nimimerkki ja moniulotteinen, ihan kuten henkilö itsekin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nimimerkki HIFK. Need I say more?

"Heeheehee"

Ja töihin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Lausutaanko JHag "tseihai", vrt J-Lo? Tästä tulikin sellainen mielikuva, että nyt pitää lopettaa hetkeksi.

Herran tavatessani kutsun "Tsei-Haag", vähän niin kuin "tsingis-khaan" tulisi vastaan livenä, mutta oikea ja alkuperäinen, ei mikään Frederik. : )
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Murmeli - Just sellanen söpö pikku vipeltäjä, joka natustelee pikku hampusillaan pähkinää pikku kolosessa, jonka lattialla on havunneulasia ja nurkassa tammenterhoista rakennettu pikku pöytä ja tuolinen.

Keltainen - Maksa vissiin rikki.

heinäsirkka - Käsittämätöntä ja pidemmän päälle ärsyttävää siritystä pitävä olento.

Eiks toi JHag sitä paitsi lausuta "Tseihääg", mulle tulee siitä lähinnä mieleen Tsei-tsein vaimo. Josta taas ei tule mieleen J.Lo. Josta taas tulee Mieleen, jos on imuri väärässä paikassa. Josta taas tulee mieleen Fingerpori. Josta taas tulee mieleen JHag. NOIDANKEHÄ!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sanon itse "jiihag". Vaikka olenkin "zeihäg" mielelläni. Siltikin olen sitä vain tällä saitilla. Kuten totesin, nimimerkki on täysin mielikuvitukseton ja sen revin sairaasta päästäni ensimmäisessä nanosekunnissa, kun tänne tulin. Joten jatkiksen nimimerkillä ei ole juurikaan tekemistä identiteettini kanssa. Jos olisin halunnut antaa identiteettiin viittaavan nickin, olisin ollut "BigCock" tai "HugeDick" tai sitten "Jorma". Jorma on muuten helvetin hyvä nimimerkki ja käytän sitä salasanana useaankin paikkaan.

edit: Leon - eikös tää pitäisi sitten kirjoittaa "J.Ha" , jos meinaa hakea "J.Lo":sta mallin?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä olen enemmän huolissani huijareista, joita Jatkoajassa pyörii. Siis ihmisistä, jotka ovat tietoisesti valinneet harhaanjohtavan nimimerkin. Esimerkkejä? No, katsotaas:


- Banaaninviljelijä. Tuo niitä banaaneja näytille!

Viljelen vain yhtä ainoaa banaania, en banaaneja.... Eli ei välttämättä lainkaan harhaanjohtava nimimerkki. Plaah, olipa tylsä juttu....

Ja lainaamani herra kansankynttälä ei liene kovin paha ihan oikeassa elämässä, ei edes nimimerkkinä jatkoajassa..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vahvasti epäilen, että 'Pisin Kääpiö 186cm' ei ole oikeasti kääpiö?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Vahvasti epäilen, että 'Pisin Kääpiö 186cm' ei ole oikeasti kääpiö?
Olen vielä kahden vaiheilla, joten en vielä epäile.

Vanha Len on oivallisesta hassuttelustaan huolimatta myös osuva nimimerkki. Pienellä mielikuvituksella saa väännettyä nimimerkistä yhdyskohtia myös tähän kohuttuun meisseliinkin.

vlad on osuva nimimerkki myöskin, sillä "Vlad the Impaler" tulee ensimmäisenä mieleen ja usein arvostamani nimimerkin postaukset seivästää ohuesti keskutelun aiheeseen tutustuneita. Yllättävää sinänsä sitten se, että kuinka paljon vlad tietääkin kaikesta ja vielä se että myöntää olevansa jostain tietämätön. Todellakin seivästäjä.

Nimimerkki GT tuolla Kärppien osastolla huseeraa kyllä GT:n tavoin. Ei Gin&Tonic -tapaan vaan ihan aidosti hallittavaan ylinopeuteen tarkoitetusti.

Ted Raikas on kyllä juuri sitä ja itseään. Ted, olkootkin vaikka Super-Ted tai normi teddykarhu tai vain Ted nimeltään. Pelkkä Ted, mutta silti raikasta toista ja neljättä näkökulmaa moneen keskusteluun.

Oma nimimerkkini ei muuten tarkoita sitä, että kantelisin jääkoneita tai ajaisin jääkonetta. Ei siis vähääkään osuva nimimerkki.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
heinäsirkka - Käsittämätöntä ja pidemmän päälle ärsyttävää siritystä pitävä olento.
- - -

Näin vanhempana valtiomiehenä mieleeni tulee heti se Heinäsirkka, joka lauloi 80-luvulla Sleeppareitten kanssa. Ei välttämättä ihan kauneimpia mielikuvia, niin tai jos on Gösta niin...
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Näin vanhempana valtiomiehenä mieleeni tulee heti se Heinäsirkka, joka lauloi 80-luvulla Sleeppareitten kanssa. Ei välttämättä ihan kauneimpia mielikuvia, niin tai jos on Gösta niin...

Joo, siinä nimessä - Heinäsirkka - oli kyllä aimo annos itseironiaa mukana!

Oma nickini alkuosa ei toivottavasti kovinkaan paljon vastaa mielikuvaa itsestäni, tai ainakaan sitä mielikuvaa, minkä perusteella nickini proffaosuuden lisäsin. Jääproffasta tuli aikanaan mieleen Sakari Pietilä ja siitä taas tuli mieleeni Homer Simpsosin faija Abe, joilla kahdella on häkellyttävän paljon yhdennäköisyyttä. En enää muista, kuka tämän yhdennäköisyyden (muistaakseni jossakin kiekkostudiossa) Sakkelle aikanaan lohkaisi, mutta sen muistan, ettei Pietilä vertailusta niin kauhean otettu kuitenkaan ollut, heh

Puck - Pucki... No joo..

Itse olen aina diggaillut nimimerkkejä (siis nimimerkkejä) Rööri ja Mukava Valkku. Harmittaa vieläkin, etten tuota jälkimmäistä muistanut aikanaan, kun nimimerkkiä valitsin, vaikka vakavaa mulkkua aikaisemmin palstalle eksyinkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo, siinä nimessä - Heinäsirkka - oli kyllä aimo annos itseironiaa mukana!
Niin, jos siis sitä laulaja-Heinäsirkkaa (Anne Taskinen muuten oikealta nimeltään) tarkoitat, niin lempinimihän tuli siitä että neiti soitti nuoruudessaan viulua.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Niin, jos siis sitä laulaja-Heinäsirkkaa (Anne Taskinen muuten oikealta nimeltään) tarkoitat, niin lempinimihän tuli siitä että neiti soitti nuoruudessaan viulua.

Kyllä, ja viulunsoitoin jälkeen alkoi vetämään leivoksia vähintään samalla intensiteetillä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös