Kudroc - Schnabel

  • 21 960
  • 137

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tulppu kirjoitti:
Sitä minä vain, että jos niitä tappeluja niin kovasti haluaa nähdä, niin miksi pitää jääkiekkopeliin mennä?

Ehkäpä siksi koska nämä fanit haluavat nähdä kiekko-otteluissa kaiken muun ohella myös voimakkaita tunnereaktioita ja säälimätöntä taistelua jollaisesta esim. tappelut ovat eräs esimerkki, muitakin on mutta mainittakoot nyt tässä kohdin juuri tappelut koska niistä tässä on kyse. Lisäksi on syytä huomioida se, että nämä kiekkotappeluiden vannoutuneimmat fanit haluavat juuri nähdä kiekkotappeluita, mikä ei ole sama asia kuin nakkijonon tappelun seuraaminen.

Itsekin pidän fyysisestä kiekosta jossa roolinsa on myös taitopelaamisella mutta tähän fyysisyyteen kuuluu myös se, että joskus on oltava valmiit heittämään ne hanskat jäähän jos tilanne sitä vaatii - joskus tilanne voi lähteä spontaanista hermostumisesta, joskus kyse voi olla noudosta tms.

vlad.
 

heinamies

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
En minä kyllä hyvällä syylläkään voi nähdä ja kokea thai-nyrkkeilyä tappeluna. Tappelu on tilanne, jossa osapuolet kiihtyvät ja suivaantuvat toisiinsa ja tilanne on enemmän tai vähemmän spontaani. Thai-nyrkkeilyssä, kuten muissakin taistelulajeissa asetutaan vastakkain ja kamppaillaan itsehillintää hyödyntäen ja pyrkien kukistamaan toinen tekniseen taitoon ja voimaan perustuen. Eli enemmän verrattavissa maalintekoon jääkiekossa.

Minäkään en kokenut tätä nimenomaista kohtaamista tappeluna. :) Siinähän osapuolet juurikin asettuivat siististi vastakkain ja pyrkivät kukistamaan vastustajansa hillitysti voimaa ja taitoa hyödyntäen. :) Tuomarit vähän häiritsivät kamppailua, mutta minusta tuo oli kaukana spontaanista tapahtumasta.

Spontaani tappelu voi hyvinkin nostaa tunnelmaa, mutta tuollaiset näytösottelut ovat mielestäni aavistuksen naurettavia. Vielä naurettavampaa oli tuomareiden pikasyöksy tappelijoiden väliin.

OT: V-P Nutikalla (SaiPa) oli takavuosina oikea asenne tappeluihin. Miehen lähtiessä hanskat lensivät suurinpiirtein kaukalon toiselle puolelle, eikä siinä paljon muutenkaan säästelty. Ei varmaan ollut tappelijana kummoinen, mutta se oli aina melkoinen näky, kun miehellä leikkasi kiinni.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Tulppu kirjoitti:
Siitä kuitenkin eri ketjussa.
Nimenomaan. Tee meille kaikille palvelus ja mene suorittamaan ristiretkeäsi johonkin ketjuun, joka sitä aihetta käsittelee.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tulppu kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei halua nähdä minkäänlaisia tappeluita. Miten muuten jääkiekkotappelu eroaa suorituksensa suhteen normaalista tappelusta? Tiedän, varustus on usein erilainen ja väliintulijoilla on joskus raidallinen paita. Mutta muuten?

Lue toi Sihvosen juttu ihan oikeasti, eli toi linkki. Ei siihen kauan mene. Siinä on vastaus tuohon kysymykseen ja moneen muuhun paremmin esitettynä kuin kukaan täällä kykenee.
 

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Mitä minä näin pienet pätkät tv:n urheilulähetyksistä (yle, mtv3), niin hieman hätäisiä ne linjurit kyllä oli. Tai olisivat laskeneet jätkät vielä vähäksi aikaa irti kun olivat molemmat taas pystyssä. Pikkasen viihdettä meille, jotka tykkäävät, että pelissä tapahtuu muutakin kuin roikkumista, koukkimista, vääriä taklauksia... Nysväilyä.

Mitä pahaa on, jos joskus nyrkit vähän heiluvat? Turha puhua nuorison saamasta esimerkistä. Hitto, väkivaltaa tulee tv:stä suurin piirtein yötä päivää. Ja nämä erilaiset tietokonepelit ja vastaavat tarjoavat väkivaltaa yhtä paljon. Jääkiekossa on loppujen lopuksi murto-osa siitä väkivallasta mitä tv:t (uutiset, sarjat, leffat) ja pelit (joita yläasteikäiset pelaavat joukolla yhden luona tiiviisti montakin tuntia viikossa) sisältävät. Että hieman suhteellisuuden tajua tähänkin kukkahattuiluun.


No, jospa torstaina SaiPa voittais, niin sitten lauantaina Kisapuistoon. Oliskohan pojat taas jäällä... Pakko olis lähteä katsomaan. Töistä viis, kai sitä voi joskus aikasemmin töistä lähteä =o)
 

Dnada21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK
Pelimise kirjoitti:
Kun taistelupari pääsi takaisin pystyyn ja nyrkit taas heiluivat, olisi tuomareiden ollut parempi irrottaa otteensa ja seurata tilannetta vierestä, kunnes toinen olisi jäänyt (taas) alakynteen. Kun tilanne on reilu ja tasapuolinen, niin ei tuomareiden kannata väsyttää itseään. Jos tuossa olisi lopuksi vielä joutunut toinen pelaaja alakynteen, niin olisiko väsyneistä linjureista ollut häntä suojelemaan?

Olen samaa mieltä, mutta epäilen ettei tuomareiden itsetunto olisi moista kestänyt. Kun on menty väliin niin on menty väiin ja siellä pysytään. Itse olisin katsonut tuon tilanteen rauhassa loppuun asti, kun kaverit selvästi halusivat ottaa matsia. Ei muuten leukahihnaa irroiteta just ennen aloitusta. Ei sattunut olemaan suuntamikkiä tuohon suuntaan, että olisko kuulunut ihan ämöriikan murteela Ya vanna kou?
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Ei vittu, kyllä laski Kudrocin pisteet mun silmissä. Muuten ihan reilu tappelu, mutta mitä vittua noi wrestling-tuuletukset. Onneksi Hifk ei sorru noin lapsellisiin eleisiin tappeluiden jälkeen. Saatanan lapsi, hoitais tappelun loppuun asti kunniakkaasti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
bizkit78 kirjoitti:
Ei vittu, kyllä laski Kudrocin pisteet mun silmissä. Muuten ihan reilu tappelu, mutta mitä vittua noi wrestling-tuuletukset. Onneksi Hifk ei sorru noin lapsellisiin eleisiin tappeluiden jälkeen. Saatanan lapsi, hoitais tappelun loppuun asti kunniakkaasti.

No se on varmaan aika hankalaa hoitaa tappelua loppuun, jos kaksi puolitoistametristä raitapaitaa roikkuu tekstiileissä kiinni vai väitätkö, ettei siinä kumpikin osapuoli yrittänyt ottaa erän loppuun?
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulppu kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei halua nähdä minkäänlaisia tappeluita. Miten muuten jääkiekkotappelu eroaa suorituksensa suhteen normaalista tappelusta? Tiedän, varustus on usein erilainen ja väliintulijoilla on joskus raidallinen paita. Mutta muuten?

Jos vaikka lukisit Urheilulehden jutun jääkiekkotappeluista, tämän jälkeen voit kysyä kaukaloväkivallasta jos on kysyttävää.

Linkki juttuun
http://www.urheilulehti.fi/article118830-1.html
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Siinä oli herrasmiesten esimerkki siitä miten hommat hoidetaan. Valitettavasti linjatuomarit ei taaskaan ollut ajantasalla. Osoittivat mielestäni selkeästi sen, että liigan tuomarointi on pahasti jälkeenjäänyttä.

Oisivat antaneet miesten mitellä voimansa ja vasta sitten menneet väliin, jos tarvetta olisi edes ilmennyt.

Itse nujakassa. Kudroc taisi saada pari kovaa perille. Schnabel sai useamman, mutta eivät näyttäneet niin kovilta kun joutui kurottelee linjureiden yli.

MTV3 ennusti Kudrocille lisärangaistusta, joka olisi kyllä typeryyden huippu, vaikkei sillä käytännön merkitystä olekaan.

Schnabel - Kudroc tasapeli

Tuomarointi ottelussa noin yleensä iso miinus.

Muukkonen tuskin välittää pätkääkään Kudrocin käsimerkeistä, mutta Kudrocin pelit oli tältä kaudelta pelattu, koska Helsingissä HIFK vie ja Saipa vikisee.
 

M10

Jäsen
Olipas hienoa nähdä, että isot äijät pudottivat hanskansa oikein änärityyliin; suoraan aloituksesta kylmän rauhallisesti ja kypärät pois. Jos joku väittää, että tuo tapaus ei lisännyt pelin viihdearvoa, niin minä näytän valehtelijan.

Hieman samalla tavallahan lähti tällä kaudella Nickerson vs. Nielikäinen ja viime kaudella Setzinger vs. Varakas. Nuo eivät vaan lähteneet aloituksesta.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Ehkäpä siksi koska nämä fanit haluavat nähdä kiekko-otteluissa kaiken muun ohella myös voimakkaita tunnereaktioita ja säälimätöntä taistelua

Kiitos vlad asiallisesta vastauksestasi. Asia on varmastikin osiltaan juuri näin.

Olen vain itse oppinut ymmärtämään tappelun tilanteena, johon joudutaan silloin, kun jommalta kummalta osapuolelta loppuvat muut keinot kesken (oikeassa elämässä esim. viehätysvoima, verbaliikka tai kaikessa säälittävyydessään vain hermot, jääkiekossa tappelutilannetta usein edeltää jommankumman osapuolen liian kovat otteet (joskus pelitilanteesta itsensä ulospelaamisen) seurauksena) Osaamattomuutta kaikki tyynni.

Joku puhui hermojen hallinnasta. Osui oikeaan. En mä väittänyt että se helppoa olisi, mutta eiväthän ne ringetessäkään kuulemma tappele...

No ok ok...menen menen.
 

Nipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, Canadiens
bizkit78 kirjoitti:
Ei vittu, kyllä laski Kudrocin pisteet mun silmissä. Muuten ihan reilu tappelu, mutta mitä vittua noi wrestling-tuuletukset. Onneksi Hifk ei sorru noin lapsellisiin eleisiin tappeluiden jälkeen. Saatanan lapsi, hoitais tappelun loppuun asti kunniakkaasti.
Anteeksi, mutta miten Kudroc oli tuuletellut tappelun jälkeen?
Tappelu oli aikaslailla tasuri. Vituttaa vaan noi tuomarit. Mikä siinä on että heti pitää rynnätä väliin?
Hyvä Kudroc! Hyvä Schnabel!
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Nipsu kirjoitti:
Anteeksi, mutta miten Kudroc oli tuuletellut tappelun jälkeen?
Tappelu oli aikaslailla tasuri. Vituttaa vaan noi tuomarit. Mikä siinä on että heti pitää rynnätä väliin?
Hyvä Kudroc! Hyvä Schnabel!

Kaaleppi kirjoitti:
Nosti kyynärvartta pystyyn, eli ns. näytti kyrpää HIFK:n vaihtoaitioon ja samalla irvisteli.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Nipsu kirjoitti:
Anteeksi, mutta miten Kudroc oli tuuletellut tappelun jälkeen?
Lähinnä ensin vilkutteli ensin yleisölle, ja sen jälkeen mennessään IFK:n vaihtopenkin ohi pullisteli hauistaan ja ilmeisesti huuteli jotakin. En nähnyt kunnolla, näyttikö keskaria vai ei. Ilmeisesti ei.

Itse tappelustahan on jo kaikki sanottu, sääli että linjurit tulivat väliin. Ja toivottavasti Kudroc selviää yhden ottelun pannalla, että laidat ryskyvät Lappeenrannassa taas lauantaina.
 

Basist

Jäsen
Aloin tuossa miettimään, että miksi jääkiekko on ainoa urheilulaji maailmassa jossa tappelut "kuuluvat" lajiin. Itse olen täysin tätä mieltä, mutta mielenkiintoinen yksityiskohta on se, ettei muissa ns. kontaktilajissa tappeluita nähdä.

Miettikkääpä esim. jenkkifutista tai rygbya. En ole itse koskaan nähnyt tappeluita kyseisissä lajeissa, vaikka pelit ovat luonteeltaan jääkiekon kanssa samanlaisia.

Yksittäisiä ylilyöntejähän toki sattuu lajissa kuin lajissa, mutta jo se että sääntökirjaan on tarkasti sisällytetty kaikki erilaiset variaatiot mahdollisista tappeluista ja niistä annettavista rangaistuksista, liittää tappelut lajiin. Muissa lajeissa tuskin on yhtä tarkasti samanlaista sääntökohtaa määritelty.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämän kamppailun säännöistä neuvoteltiin jo eilen nordiksella toisen erän jälkeen. Kudroc ja Schnabel keskustelivat muutamaan otteeseen. Voisi olettaa että Kudroc kävi Schnabelilta kyselemässä Paakkarisen tööttäämisen oikeutusta ja ehdotti että tulisi tasaisempi matsi jos Schnabel kohdistaisi energiansa Kristianiin, eikä päätä lyhyempään kaveriin. Ikävää että miehiä ei nähdä torstaina kaukalossa.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
jussi61 kirjoitti:
Voisi olettaa että Kudroc kävi Schnabelilta kyselemässä Paakkarisen tööttäämisen oikeutusta ja ehdotti että tulisi tasaisempi matsi jos Schnabel kohdistaisi energiansa Kristianiin, eikä päätä lyhyempään kaveriin. Ikävää että miehiä ei nähdä torstaina kaukalossa.

Kuulostaa loogiselta. Kudroc halusi kuitti mahdollisuuden Paakkarisesta ja Schnabelille sopi vallanmainiosti.

Schnabel on keskustellut tällä kaudella usein, mutta tanssiin se lähtee nähtävästi vain harvojen valittujen kanssa.
 

domino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Demarisiat
Tulppu kirjoitti:
Kyllä mä edelleen viihdyn jääkiekko-otteluissa niin kauan kuin niissä keskitytään itse pelin pelaamiseen, kiitosta vain. Jos haluan nähdä tappelua, menen katsomaan thai-nyrkkeilyä, joka on muuten hieno laji. Siitä kuitenkin eri ketjussa.

Ei vaan sä viihdyt Ringeten parissa, ringeten tai kaukalopallon.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Oli kyllä aivan älytön temppu Kudrocilta. Mitä helvetin jälkeä tälläisessa vaiheessa kautta lähteä tanssiin mukaan. Kudroc saa nyt vähän katsoa peiliin ja ansaitusti istua katsomossa ainakin seuraavan HIFK-pelin. Lisäsanktioita saattaa tulla käsimerkeistä HIFK-aitioon... Tuomitsen Kudrocin toiminnan.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Kyllä noisi Kudrocin pisteet mun silmissä, osaahan se äijä vielä ottaa myllyäkin. Linjamiesten idioottimaista toimintaa ja liigan naurettavaa rangaistuskäytäntöä taitaa olla parempi kommentoimatta mitenkään (tulisi kuitenkin sen verran painokelvotonta tekstiä).
 

npc

Jäsen
Joo, olihan nuo ehkä turhia nuo käsimerkit Kudrocilta Hifkin vaihtoaitioon. Snaapeli ilmeisesti taputti IFK-faneille kannustuksesta poistuessaan kaukalosta. Näin siis Taurun mukaan. Tai siis itse tulkitsin asian noin käyttämällä suomi-tauru-suomi sanakirjaa.

Mitenkäs, jos pelikieltoa napsahtaa useampi ottelu viimeisessä pelissä, jatkuuko pelikielto syksyllä, jos pelaaja jatkaa sm-liigassa?

E: typo
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
vetoo kirjoitti:
Oli kyllä aivan älytön temppu Kudrocilta. Mitä helvetin jälkeä tälläisessa vaiheessa kautta lähteä tanssiin mukaan. Kudroc saa nyt vähän katsoa peiliin ja ansaitusti istua katsomossa ainakin seuraavan HIFK-pelin. Lisäsanktioita saattaa tulla käsimerkeistä HIFK-aitioon... Tuomitsen Kudrocin toiminnan.

Olihan tämä trolli? Olihan?
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Yxsarvinen kirjoitti:
Mitenkäs, jos pelikieltoa napsahtaa useampi ottelu viimeisessä pelissä, jatkuuko pelikielto syksyllä, jos pelaaja jatkaa sm-liigassa?
Muistaakseni pelikielto jatkuu syksyllä, jos pelaaja jatkaa SM-liigassa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
En tiedä kuinka moni muu asian huomasi eilen Stadissa, mutta pelin jälkeen K & S huutelivat toisilleen punaviivan yli ilmeisesti "tsekiksi" => se mitä huutelivat selvis tänään ajassa 0.32...

Ja linjureille; tulkaa nyt hyvät pygmit huittuun sieltä kun iso miehet ottavat rehdisti mittaa toisistaan!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös