Kovimmat siirrot 2012-13

  • 625 903
  • 1 056
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Millä logiikalla saat ensimmäistä ammattilaiskauttaan pelaavan Moseksen odotusarvoiltaan kovemmaksi kuin rutinoituneen ammattilaisen? Moseshan on nimenomaan ylittänyt kaikki odotukset. Ainakin ne mitä Jokerifanit olivat mieheen ladanneet. Nyt menossa oleva kuivempi kausi on tietty valitettava, mutta odotuksiin nähden Mosse on ollut loistava.

Jos nyt lukisit ajatuksella uudelleen. Kyllä minä ainakin ymmärrän tuon niin, että odotusarvoihin suhteutettuna Moses on kovempi kuin Viitaluoma. Muutenkin otsikon alaisesti olen edelleen sitä mieltä, että Moses on omaa luokkaansa. Hinta tehopistettä kohden ei ole varmasti kova. Eli Lehkosen kanssa samaan laariin kovimpien siirtojen listalle.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Jos nyt lukisit ajatuksella uudelleen. Kyllä minä ainakin ymmärrän tuon niin, että odotusarvoihin suhteutettuna Moses on kovempi kuin Viitaluoma.


Tuossa ei kylläkään puhuttu suhteellisuudesta mitään, vaan todettiin että Moses on odotusarvoltaan kovempi hankinta. Tuosta siis olin eri mieltä. Vai enkö nyt vain tajua?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos nyt lukisit ajatuksella uudelleen.
...
Muutenkin otsikon alaisesti olen edelleen sitä mieltä, että Moses on omaa luokkaansa. Hinta tehopistettä kohden ei ole varmasti kova. Eli Lehkosen kanssa samaan laariin kovimpien siirtojen listalle.

Minä yritin lukea tätä ajatuksella mutta ei silti aukea että mitä tekemistä sillä tehopisteen "hinnalla" on sillä että kuka on kovin siirto? Onko se sama kuin jos oma junnu käy pelaamassa mailapalkalla pari ottelua ja iskee pari pistettä, on hän kovempi "siirto" kuin 200-300 tonnia kaudessa tienaava joka tekee ketjukavereista riippumatta vajaat 70 pistettä? Kärjistetty esimerkki.

Ja jos näin on niin onko meillä ketjua jossa arvuutellaan ja listataan ne kovimmat hankinnat vai miksi niitä sitten kutsutaankaan?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuossa ei kylläkään puhuttu suhteellisuudesta mitään, vaan todettiin että Moses on odotusarvoltaan kovempi hankinta. Tuosta siis olin eri mieltä. Vai enkö nyt vain tajua?
Minä ainakin käsitin hokielmerin viestin välittömästi siten, että jos otetaan odotusarvo huomioon niin Moses on kovempi hankinta koska on ylittänyt huikeasti odotukset kun taas Viitaluoman tiedettiin jo entuudestaan olevan kova pelimies. Ei siis siten että Mosekselle olisi lähtökohtaisesti ollut kovemmat odotukset.

Tämä ei sitten ollut kannanotto suuntaan eikä toiseen sen suhteen kumpi noista on kovempi hankinta, vain selvennys siihen mitä hokielmeri luultavimmin viestillään tarkoitti.

edit..otetaan nyt kantaa itse asiaankin. Kyllähän Viitaluoma selkeästi noista kahdesta on ollut kovempi hankinta. Tässä pitää mielestäni katsoa vain tuloksia eikä odotuksia tai hintaa. Tilannehan muuttuu ihan eriksi jos aletaan puhua siitä kuka on ollut paras hankinta. Paras hankinta on käsitteenä jo sen verran laajempi että siinä voi hieman huomioida esim. hintaa ja muutakin kuin pelkkiä raakoja tuloksia kentällä.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Tuossa ei kylläkään puhuttu suhteellisuudesta mitään, vaan todettiin että Moses on odotusarvoltaan kovempi hankinta. Tuosta siis olin eri mieltä. Vai enkö nyt vain tajua?

Eihän todettu. Siinä todettiin, että "Jos odotusarvolla on merkitystä, niin Moses on kovempi hankinta, mutta kyllähän Viitaluoma on ollut muuten huomattavasti kovempi siirto." (boldaus oma)

Eli esimerkiksi Moseksen odotusarvo 20 pistettä, toteutuma 40 pistettä. Viitaluoman odotusarvo 40 pistettä, toteutuma 50 pistettä. Tuolla perusteella Moses voi olla kovempi siirto.

Edit. Porvoon kärppä ehtikin ensin...
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Minä ainakin käsitin hokielmerin viestin välittömästi siten, että jos otetaan odotusarvo huomioon niin Moses on kovempi hankinta koska on ylittänyt huikeasti odotukset kun taas Viitaluoman tiedettiin jo entuudestaan olevan kova pelimies. Ei siis siten että Mosekselle olisi lähtökohtaisesti ollut kovemmat odotukset.

No, itse käsitin juuri toisin. Eli sain kuvan, että Moseksen odotusarvot olivat kovemmat. Asia kuitenkin pihvi nyt selvennysten jälkeen. Jatkakaa, olkaa hyvät.

Edit. Nyt uudestaan ajatuksella luettuna selkeä hommahan tuo on. Eipä tännekään kannattaisi puoliunessa kirjoitella. Takkia hakemaan--->
 
Viimeksi muokattu:

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Niin onhan esim. Ville Nieminen (piste ka. 0,87) tässä kisassa Mosesta (piste ka. 0,73) selvästi edellä, IMO.
Nemo on Tapparalle tärkeä monella muullakin tavalla kuin vain pisteillä. Moseksen vaikuttavuudesta pisteiden ulkopuolella en osaa sanoa.

Eipä Moseksestä juuri hyötyä ole, jos ei pisteitä tee. Tai no, pitäähän se tehottomanakin vastustajien pakkeja hädässä liikkeellään, mutta noin yleisesti olet oikeassa. Ville Nieminen tekee paljon muutakin kuin pisteitä ja on siten tuolla pistekeskiarvolla toistaiseksi kovempi siirto kuin Moses.

Mooseksen ihmeet poistuivat Ilari Filppulan suvantovaiheen myötä. Onneksi on kautta jäljellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös