Kovimmat pelaajahankinnat 2022–2023

  • 135 888
  • 615

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kemppainen, Kemiläinen ja Kivistö ovat kyllä kiistatta kovimmat hankinnat tähän väliin. Sen jälkeen tulee Hietanen ja mukavan välimatkan päässä sitten Turunen.

Saa nähdä onko muilla edes asiaa tähän ketjuun, muuta kuin Kärppien ja Tapparan hankinnoilla. Ihan kuin joskus ennenkin olisi vastaavaa koettu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko mulla kuinka vahvat värilasit jos sanon, että Valtteri Kemiläinen on tän kisan ykköshevonen? Vai onko se Joonas Kemppainen?

Ollaan vasta toukokuussa, katsotaan nyt ensin kisojen jälkeen tuleeko sieltä jostain maasta pelaajia Liigaan ja seuraava jännityksen kohde on kesän jälkeen kun harjoituspelit alkavat käynnistyä. Joku kova nimi voi tulla vielä ihan Liigan aloituksenkynnykselläkin.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Darts, LA Rams, AD99
Kemppainen, Kemiläinen ja Kivistö ovat kyllä kiistatta kovimmat hankinnat tähän väliin. Sen jälkeen tulee Hietanen ja mukavan välimatkan päässä sitten Turunen.

Saa nähdä onko muilla edes asiaa tähän ketjuun, muuta kuin Kärppien ja Tapparan hankinnoilla. Ihan kuin joskus ennenkin olisi vastaavaa koettu.

Millä perusteella Kivistö on kovempi hankinta kuin Hietanen?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kemiläinen teki kyllä viime kaudella KHL:ssä pakin paikalta yhtä kovat tehot, vahvasti sujui Ruotsissakin ja pari mestaruuttakin tuli kevään mittaan.

Tietysti jos katsotaan pelkkiä pisteitä. Kemppaisen kahden suunnan pelaaminen kuitenkin tulee olemaan Liigatasolla ihan ennennäkemätöntä. Ainoa mikä huolettaa Kemppaisessa on ikä ja alkaako jalalla jäämään jälkeen. Muuten on Liigaan aivan kurko.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Parhaassa peli-iässä oleva ehdoton huippupakki.
Paras peli-ikä osio viestistäsi totta, mutta Hietasen näytöt ehdottomasta huippupakkiudesta myös A.D. 2022 pikkaisen eri tasolla kuin Kivistöllä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Saakohan Nättisen nimen nostaa esiin tässä ketjussa? Mielestäni tilastojen perusteella aika vakuuttava pelaaja kun tehnyt kuitenkin viime kaudella SHL:ssä yli 0,5 ppg, sitä ennen NLA:ssa 17 maalia ainoastaan 32:ssa ottelussa ja sitä ennen Liigassa 55 pistettä 54:ään peliin joista maaleja 33. Pari kautta on loukkaantumiset olleet riesana, mutta ikää vasta 25 v eli pelimies parhaassa iässä jolla näytöt viimeisen kolmen kauden ajalta ovat kiistatta melkoisen hyvät.

Kemiläinen tietenkin yksi parhaista hankinnoista. Ja Kemppainen kunhan ei käy Koskirannat. Toki Kärpissä varmasti helpompi loistaa kuin SaiPassa, mutta varmasti Koskirannalta odotettiin enemmän.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paras peli-ikä osio viestistäsi totta, mutta Hietasen näytöt ehdottomasta huippupakkiudesta myös A.D. 2022 pikkaisen eri tasolla kuin Kivistöllä.
We'll see.

Ovat toki puolustajina niin vastakohtia ihan pelityyliltääkin, että vaikea on kavereita verrata sen tähden keskenään yksi yhteen.

Itse kuitenkin pidän Kivistöä ehdottomasti yhtenä kovimpana hankinnoista. Ei Liigassa ole kuin Ohtamaa ja Seppälä, jotka ovat yhtä varmoja puolustajia omassa päässä ja tekevät sen mikä puolustajan tärkein tehtävä on, eli *rumpujen pärinää* puolustaa.
 

ElMaccone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa, sympatiat HIFK ja Chigaco
Katsotaan sitten kauden edetessä tai lopussa kuka on kovin hankinta.
Itse näen kovimman hankinnan niin, että hintalaatusuhde on erinomainen.
Esimerkkina Lukossa pari kautta sitten pelannut Danforth tuskin tienasi maltaita, mutta oli hintalaatusuhteeltaan Liigan kovin siirto.

Toki nämä jo valmiit nimimiehet ovat kovia, mutta on hintakin.
 

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Onko mulla kuinka vahvat värilasit jos sanon, että Valtteri Kemiläinen on tän kisan ykköshevonen? Vai onko se Joonas Kemppainen?
Onko mulla vahvat värilasit päässä jos ihmettelen millä osa-alueella Kemiläinen menee Hietasen edelle? Toki iän puolesta Kemiläinen, mutta eipä tuo Hietasen liike näytä hidastuneen.
 
J

Just-Ice-Hockey

We'll see.

Ovat toki puolustajina niin vastakohtia ihan pelityyliltääkin, että vaikea on kavereita verrata sen tähden keskenään yksi yhteen.

Itse kuitenkin pidän Kivistöä ehdottomasti yhtenä kovimpana hankinnoista. Ei Liigassa ole kuin Ohtamaa ja Seppälä, jotka ovat yhtä varmoja puolustajia omassa päässä ja tekevät sen mikä puolustajan tärkein tehtävä on, eli *rumpujen pärinää* puolustaa.

Puolustaa voi monella tavalla. Henkilökohtaisesti lähtisin mielummin rakentamaan joukkueen puolustusta Hietasen kiekollisen taidon kuin Kivistön omanpäänpelin varaan.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Onko mulla vahvat värilasit päässä jos ihmettelen millä osa-alueella Kemiläinen menee Hietasen edelle? Toki iän puolesta Kemiläinen, mutta eipä tuo Hietasen liike näytä hidastuneen.

No katso nyt, vaikka parin viime kauden pistemäärät miehiltä, niin ero varmaan aukenee.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kemiläinen teki kyllä viime kaudella KHL:ssä pakin paikalta yhtä kovat tehot, vahvasti sujui Ruotsissakin ja pari mestaruuttakin tuli kevään mittaan.

Ei kai se KAHTA Mestaruutta voittanut, vaikka Tapparan kirjoilla olikin ulkomailla matkatessaan.

Rögle jäi Ruotsin välieriin. Mutta CHL-mestaruus ja SHL-runkosarjan voitto tuli.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kai se KAHTA Mestaruutta voittanut, vaikka Tapparan kirjoilla olikin ulkomailla matkatessaan.

Rögle jäi Ruotsin välieriin.
CHL ja olympiakulta?
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Onko mulla vahvat värilasit päässä jos ihmettelen millä osa-alueella Kemiläinen menee Hietasen edelle? Toki iän puolesta Kemiläinen, mutta eipä tuo Hietasen liike näytä hidastuneen.
2 aivan eri kaliipperin jätkiä. Mä nään Kemiläisessä ja esim. Mikko Lehtosessa paljon samaa ja kun mietitään minkä tason pelaajista on kyse nii ei tuo Kemiläinen tossa Hietasen rinnalla kalpene prosenttiakaan. Mielestäni nykyään selvästi parempi kuin Hietanen. Kanssani saa olla eri mieltä mutta en ole väitteeni kanssa yksin.
 

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
2 aivan eri kaliipperin jätkiä. Mä nään Kemiläisessä ja esim. Mikko Lehtosessa paljon samaa ja kun mietitään minkä tason pelaajista on kyse nii ei tuo Kemiläinen tossa Hietasen rinnalla kalpene prosenttiakaan. Mielestäni nykyään selvästi parempi kuin Hietanen. Kanssani saa olla eri mieltä mutta en ole väitteeni kanssa yksin.
Ok, kaipaisin kyllä objektiivisia näkemyksiä tähän keskusteluun.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Ok, kaipaisin kyllä objektiivisia näkemyksiä tähän keskusteluun.
En jaksa vääntää asiasta enempää, kovin on kummatkin mutta omissa papereissa Kemiläinen tuotu tekemään tulosta, Hietanen jäähdyttelemään uraa kotimaahan
 

Sportsguy

Jäsen
Pysyn nyt edelleenkin kannassani. Ihan hirveästi ei ole KHLn tilanne liigaan vaikuttanut. Maan kärkipelaajat siirtyvät Sveitsiin ja Ruotsiin kovaa tahtia.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
We'll see.

Ovat toki puolustajina niin vastakohtia ihan pelityyliltääkin, että vaikea on kavereita verrata sen tähden keskenään yksi yhteen.

Itse kuitenkin pidän Kivistöä ehdottomasti yhtenä kovimpana hankinnoista. Ei Liigassa ole kuin Ohtamaa ja Seppälä, jotka ovat yhtä varmoja puolustajia omassa päässä ja tekevät sen mikä puolustajan tärkein tehtävä on, eli *rumpujen pärinää* puolustaa.

Jos Kivistö todella on noin kova kuin kerrot, niin miksei ole mahtunut sen enempää olympia- kuin MM -joukkueeseenkaan? Toisin kuin esim. juuri Ohtamaa, Seppälä tai vaikkapa Friman
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös