Kotimaisen musiikin trivia II, osa 1

  • 2 290
  • 26

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Taalla ei skandit toimi, joten toivottavasti Miguel ei siita sakota. Ja kukaan ei vittuile. Mulle ei vittuilla. Kai.

1. Yhdistä yhtye ja perustamispaikkakunta. (1p./oikea)

CMX - Tornio
Dingo - Pori
Maj Karma - Kemi
Mokoma - Lappeenranta
Nightwish - Kitee
Sir Elwoodin Hiljaiset Värit - Vantaa
Sonata Arctica - Turku
Tehosekoitin - Kouvola
Viikate - Harjavalta
Zen Café - Lahti

Eipa nama taman tyyppiset tehtavat ole koskaan olleet suosikkejani. Kolme pitaisi olla satavarmoja, muut enemman tai vahemman paateltyja tai arvailtuja.

2. Mistä Zen Cafén (alkuperäis)jäsenet ovat alun perin kotoisin? (2p.)
Helsingista?

3. Missä Andy McCoy on syntynyt?
Pelkosenniemea veikkaisin, ellei sitten tassa ole kompana se, etta oikea vastaus on Rovaniemen keskussairaala.

4. Missä järjestetään Puustock-festari?
Oulussa, aivan arvaus.

5. Entä Qstock? (1p. kummastakin)
Kuu...samossa? Ei tuosta mitaan muutakaan saa vedettya. Ei, en ole siis festari-ihmisia.


6. Mistä kappaleesta seuraavat pätkät on otettu (1p./oikea esittäjä + biisi)

I. Rakkaalleen hän viestin laittaa, haukansiivet siitä kantaa.
Neumann - Naiselleni

II. Mielenrauhaa etsien minä rantaan kävelen, tunnen katseet ihmisten.

III. Telttasi nään, sinne kaikkeni vien. Kanssasi uneen käyn ihanaan.
Juice - Luonas kai olla saan.

IV. Hurjistunut Riitta huusi ja itki: ”Noi on menneet syömään mun e-pilleritkin!”

V. Parin vuoden jälkeen sinä synnytit lapsen. Sain lisää palkkaa. Me oltiin kuin perhe.
JJS - Rakkauslaulu

VI. Liike on äkkinäinen. Huomaa ei kännipäinen, ken juomansa omenaisen vei. Hän saanut helmeilevää, ei.
Turo's Hevi Gee - Siiderihai

VII. Rakkaus on rauhaa ja vapautta, sanoja raiskattuja.
Sielun Veljet - Rakkaudesta


7. Täydennä biisin jatko. (1p./oikea sana)

Bourbon Street
Bourbon Street
Bourbon Street
would you be babe? Ei tuosta mitaan tuota fiksumpaa saanut auki, tsuppudippabeibe olisi ollut tyhmempi vastaus.
 

Miguel

Jäsen
Oikeat vastaukset

1. Yhdistä yhtye ja perustamispaikkakunta. (1p./oikea)

CMX - Tornio
Dingo - Pori
Maj Karma - Harjavalta
Mokoma - Lappeenranta
Nightwish - Kitee
Sir Elwoodin Hiljaiset Värit - Vantaa
Sonata Arctica - Kemi
Tehosekoitin - Lahti
Viikate - Kouvola
Zen Café - Turku

Olin jo laittamassa Zen Cafelle tähän oikeaksi vastaukseksi Raahen, mutta päätin varmistaa ja törmäsin Turku-faktaan. No, sainpahan sitten hyvän kakkoskysymyksen. SEHV taas oli lukemani mukaan päästellyt ensimmäisiä ääntelyitään Myyrmäessä, joka käsittääkseni on Vantaalla.

2. Mistä Zen Cafén (alkuperäis)jäsenet ovat alun perin kotoisin? (2p.) - Raahesta

3. Missä Andy McCoy on syntynyt? - Pelkosenniemellä

4. Missä järjestetään Puustock-festari? - Juvalla

5. Entä Qstock? - Oulussa

5. Mistä kappaleesta seuraavat pätkät on otettu (1p./oikea esittäjä + biisi)

I. Rakkaalleen hän viestin laittaa, haukansiivet siitä kantaa. – Neumann - Naiselleni. Odotetusti osan helpoimpia pätkiä. Pitää varmaan joskus pistää visaan pätkä Dingon Rio Ohoi -biisistä, jotta Evertonin banaanilaiva-veikkaus osuisi edes joskus kohdalleen - silloinkin tosin kappaleen nimi olisi väärin.

II. Mielenrauhaa etsien minä rantaan kävelen, tunnen katseet ihmisten. – Kilpi – Sielut iskee tulta

III. Telttasi nään, sinne kaikkeni vien. Kanssasi uneen käyn ihanaan. – Juice Leskinen - Luonas kai olla saan

IV. Hurjistunut Riitta huusi ja itki: ”Noi on menneet syömään mun e-pilleritkin!” – YUP - Tämä päivä oli huono päivä

V. Parin vuoden jälkeen sinä synnytit lapsen. Sain lisää palkkaa. Me oltiin kuin perhe. – Juliet Jonesin Sydän – Rakkauslaulu

VI. Liike on äkkinäinen. Huomaa ei kännipäinen, ken juomansa omenaisen vei. Hän saanut helmeilevää, ei. – Turo’s Hevi Gee - Siiderihai

VII. Rakkaus on rauhaa ja vapautta, sanoja raiskattuja. – Sielun Veljet – Rakkaudesta

6. Täydennä biisin jatko. (1p./oikea sana)

Bourbon Street
Bourbon Street
Bourbon Street
bop to my baby

Tämän pistin ihan piruuttani. Kuten saattaa huomata, en ollut ainoa, jolle Remun mölinän tulkitseminen oli tuottanut vaikeuksia. Täysin oikeita vastauksia ei tullut monta.

Pistetilanteen näette tuota pikaa ilmestyvässä kakkososassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös