Onkohan tässä joku virhe, koronabottikin ilmoitti näiden lukujen menevän pitkälti eiliselle ja toissapäivänä. Kun PSHP on itse ilmoittanut 6 ja 9?Pirkanmaa 30
Tampere 29
Lempäälä 1
Kesästä kannattaa nyt on ottaa ilo irti ja nauttia - varsinkin, kun ulkona voi touhuta kaikenlaista, Leino sanoo.
– Se on oikeastaan nyt tarpeen. Nyt kesäaikana pitäisi uskaltaa taas elää. Ja jos tilanne muuttuu, siitä tietysti viestitään. Kontaktimäärien rajoituksia kannattaa kuitenkin noudattaa, että pystytään pitämään paikkoja auki ja nauttimaan.
Onkohan tässä joku virhe, koronabottikin ilmoitti näiden lukujen menevän pitkälti eiliselle ja toissapäivänä. Kun PSHP on itse ilmoittanut 6 ja 9?
Ei kai se ero noin iso voi olla, vaikka toinen ilmoittaa testipaikkakunnan ja toinen asuinpaikan mukaan.
THLn kartassa kuitenkin Pirkanmaan ilmaantuvuus 24.8 ja koronabotissa oli noussut kolmenkymmen paikkeille.
Saa varmaan noottia myöhemmin ku puhuu järkeviä.Kesäloma alkaa rauhallisessa koronatilanteessa, ja ylilääkärin mukaan siitä kannattaa ottaa ilo irti: "Nyt kesäaikana pitäisi uskaltaa taas elää"
Viime vuoteen verrattuna kesän tautitilanne on Suomessa hyvin samankaltainen, sanoo ylilääkäri Tuija Leino. Koululaiset toivovat stressitöntä kesälomaa ja aikaa tavata kavereita ja isovanhempia.yle.fi
Onkohan tässä joku virhe, koronabottikin ilmoitti näiden lukujen menevän pitkälti eiliselle ja toissapäivänä. Kun PSHP on itse ilmoittanut 6 ja 9?
Ei kai se ero noin iso voi olla, vaikka toinen ilmoittaa testipaikkakunnan ja toinen asuinpaikan mukaan.
THLn kartassa kuitenkin Pirkanmaan ilmaantuvuus 24.8 ja koronabotissa oli noussut kolmenkymmen paikkeille.
Itse sain toisen piikin alkuviikosta ja edelleen lyön maskin naamalleni, vaikka sen käyttö perseestä onkin. Kurkku on kuiva ja nuhaa pukkaa niinä päivinä, kun tuota maskia tulee käytettyä yli tunti päivän aikana, syy edelleen epäselvä kun on tuon oireen takia tullut kokeiltua useampaa veraiota. Lähinnä jatkuneessa maskin käytössä on osaltani suojella näiden hysteerikkojen psyykettä siellä kaupassa ja muilla julkisilla paikoilla
Juu ei ole, mutta koronabotissa nämä jakautuivat suurimmaksi osaksi kahdelle edellisellä päivälle 2-3.6 päiville ja PSHPn oma seuranta sanoo noille päiville 6 ja 9. Nyt tämä ero on niin poikkeuksellinen, että pakko jossain kohtaa tilastointia olla virhe, vaikka tilastoinnin perusteissa on ero.Siis nämähän ei ole tietyn päivän ilmoitettuja lukuja, vaan niitä voi olla useimmilta päiviltä ilmoitettuja uusia koronatartuntoja.
Tätä samaa kuulee todella monelta. Onko se sen arvoista? Tekee itsellensä paskan olon, jotta joku psykoosissa elävä saa mielenrauhan? Mielestäni alkavat mielenterveyden ongelmat pitäisi hoitaa muita teitä kuin naamaräteillä.
Meinasin kirjoittaa ihan samaa. Herranjumala nyt ihmiset, vaikka suomalainen auktoriteettiuskovaisuus miten puskisi pintaan, niin kyllä jokaisen pitäisi pystyä sen verran käyttämään omia aivojaan, ettei uhraisi omaa terveyttään ihan täysin tyhjän takia.
Ensinnäkin Sandin mukaan THL:n luvut kertyvät viiveellä, ja siksi luvuissa tulee välillä kerralla isompia ryppäitä. Mukana voi olla usean päivän lukuja eri laboratorioista.
– Ne luvut, jotka Tays päivittäin tviittaa, ovat ajantasaiset luvut, Sand kertoo.
Toinen selittävä tekijä on Sandin mukaan ero tilastointitavoissa.
Tays tilastoi kaikki Pirkanmaan sairaanhoitopiirin (Pshp) alueelta löydetyt tapaukset, eikä tartunnan saaneen kotikunta vaikuta tilastointiin. THL puolestaan tilastoi tapaukset tartunnan saaneiden kotikunnan mukaan huolimatta siitä, missä heidät on testattu.
– Molemmat voivat tehdä eroa, sekä tilastointitavan ero että se, että THL:lle tartuntoja tulee vähän viiveellä ja ryppäinä, Sand kertoo.
Pitääkö THL:n lauantaina raportoimista tartuntaluvuista siis olla huolissaan?
– En tuosta luvusta osaa olla ollenkaan huolissani. Enemmän kannattaa tarkastella Taysin päivittäisiä lukuja, Sand sanoo.
Tämä oli paha virhe. Poliisi sanoi että hankala puuttua jos ihmiset spontaanisti lähtee juhlimaan mutta jos näkyy hastäg-torille niin se muuttuu heti tapahtumaksi ja asiaan saa puuttuaKrista hei!
#TORILLE
Jos huomenna tulee voitto niin voi olla melkoista ylilääkärien huolestunutta tykitystä tiedossa. Sitten mennään nimittäin torille ympäri Suomea eikä vain Raumalla. Melkoista kyynärpäätaktiikkaa saa käyttää, että joku Savonlinnan ylilääkäri pääsee lehteen.
Saavatko maskittomat isostikin jotain paheksuntaa? Itse menin maaliskuuhun asti ilman maskia, sen jälkeen jostain kumman syystä rupesin käyttämään, ja nyt taas vähän aikaa mennyt ilman. Kertaakaan ei ole tullut mistään pienintäkään kyräilyä.Tein sen! Olin ilman maskia kaupassa. Ei murhaavia katseita eikä kukaan vetänyt turpaan. Tästä on hyvä jatkaa. Eipä näkynyt muita aikuisia ihmisiä ilman maskia, mutta pitää se jonkun olla tälläkin seudulla rohkea ja peloton edelläkävijä.
Onko muka jollekin tullut paheksuntaa kaupassa jos ei maskia käytä? Jos siis asuu jossain muualla kuin metsässä?Tein sen! Olin ilman maskia kaupassa. Ei murhaavia katseita eikä kukaan vetänyt turpaan. Tästä on hyvä jatkaa. Eipä näkynyt muita aikuisia ihmisiä ilman maskia, mutta pitää se jonkun olla tälläkin seudulla rohkea ja peloton edelläkävijä.
Jos on tiedossa, että toisen rokotteen saamisen jälkeen menee viikko, että vaikutus on maksimaalinen ja joillakin maskin käyttämisen kynnys madaltuu juuri tuolloin en valitettavasti keksi syyksi muun kuin itsekkyyden.Suuri osa käyttää maskia muiden, ei itsensä takia. Tämä myös itselläni, kun en koronaa sen kummemmin ole jaksanut pelätä. Eli en osta tuota perustettasi, minkä takia maski jätetään pois piikkien jälkeen.
Itse sain toisen piikin alkuviikosta ja edelleen lyön maskin naamalleni, vaikka sen käyttö perseestä onkin. Kurkku on kuiva ja nuhaa pukkaa niinä päivinä, kun tuota maskia tulee käytettyä yli tunti päivän aikana, syy edelleen epäselvä kun on tuon oireen takia tullut kokeiltua useampaa veraiota. Lähinnä jatkuneessa maskin käytössä on osaltani suojella näiden hysteerikkojen psyykettä siellä kaupassa ja muilla julkisilla paikoilla, toki mielessä on käynyt tehdä t-paita missä lukee "rokotettu Kiurun toimesta Covidia vastaan". En tiedä saisiko tuolla synninpäästön?
Onko muka jollekin tullut paheksuntaa kaupassa jos ei maskia käytä? Jos siis asuu jossain muualla kuin metsässä?