Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 891 845
  • 81 125
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Kukaan ei ole kääntänyt ohjeita kaikille kielille...

Omalla kylällä ( alle 10.000 asukasta ) jaettiin jo kauan sitten n. 3000 maskia kaupungin toimesta. Se ei kyllä katukuvassa näy. Mut kaikki tais mennä jakoon ku kuitenkin ilmaiseksi sai
Jos ei kuvallisia ohjeita ymmärrä ovipielissä sekä muiden toiminnasta niin siihen ei auta vaikka ohjeet olisi kaikilla maailmankielillä
 
Useimmat kotona sairastavat eivät ole työkykyisiä kotona sairaana ollessaan. -MacRef

Oireinen tauti kestää yleensä muutamasta päivästä pariin viikkoon. Esim. Finnairin lentäjiä on ollut hysterian takia lomautettuna yli puoli vuotta. Eikä loppua näy.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuliko tämä yllätyksenä? Ämpärit olis riittänyt.

En ole saanut mainonnan ja markkinoinnin koulutusta, mutta mun mielestä tota ämpärihommaa vois viedä vähän nextille levelille...
Voisiko ottaa sellaisen kamppanjan, nyt pläk fraidei aikana että vaikka tonne Ideaparkkiin olisi piilotettu 500 ämpäriä ympäriinsä.
Ämpäreissä olisi lahjakortteja ( ilmainen tuote ) liikkeisiin ja sen tuotteen saa sitten jonka löytää.
Niin ja tietenkin sen vitun ämpärin.
 

Carlos

Jäsen
A-Studiossa ministeri antaa ohjeiksi pestä käsiä. Muistakaa kaikki pestä käsiä!

No just. Ei sitten kukaan ole missään AIKAISEMMIN voinut tätä sanoa? Mullakin kädet ihan mustat liasta, olis ollut kiva tietää jo heti maaliskuussa. Lapsilla pysyy luonnostaan kädet puhtaana kun ne nuolee niitä koko ajan, sen takia kai tämä ei sitten ole tarttunut lapsiin niin paljon?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oireinen tauti kestää yleensä muutamasta päivästä pariin viikkoon. Esim. Finnairin lentäjiä on ollut hysterian takia lomautettuna yli puoli vuotta. Eikä loppua näy.
Ovatko Finnairin lentäjät lomautettuna siis hallituksen asettamien rajoitusten takia?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Järvenpää pisti muuten näemmä _kaikki_ ulkoliikuntapaikatkin, siis myös esimerkiksi jäät kiinni. Saapa nähdä, onko koko Uudenmaan kuvio sama. Aikamoista jos on.

Näköjään. Vetää aika sanattomaksi. Tuskin onneksi pk-seudulla tähän lähdetään.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin vaan kuvitella sitä hysteriaa ja mediasirkusta, jos yksikin ihmisen saa rokotteesta vakavampia haittavaikutuksia sitten joskus, kun ne toivottavasti saadaan jakoon.
Tässähän jää oikein odottamaan niitä tulevia otsikoita mitä media saa revittyä Tesla-Jonin saamista rokotteen haittavaikutuksista.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Näköjään. Vetää aika sanattomaksi. Tuskin onneksi pk-seudulla tähän lähdetään.

Olen varma, että lähdetään. Nämä ovat käytännössä Uudenmaan koronakoordinaation päätöksiä, joista pressi tänään klo 12 ja joista nyt vaan osa kunnista ehti jo viestiä.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Jokaisessa lääkkeessä, jopa allergialääkkeestä, jota käytän kesäisin voi saada haittavaikutuksia, ainakin jos ohjeisiin on uskomista. Aivan varmasti alkaa järjetön ininä ja vikinä jos tosiaankin rokotteesta jotain, edes pientä jollekkin tulisi. Siellähän nuo ihmiset nytkin valittavat jatkuvasti jokaisen koronauutisen kommenteissa, oli kyse rokotteesta, rajoituksista, tai mistä tahansa. Rajoitukset ei kelpaa. Rajoituksien puuttuminen ei kelpaa. Maskit ei kelpaa tai sitten niistä ei ole hyötyä, mutta jos et siltikään käytä niin sitten valitetaan siitä. Rokote ei tosiaankaan kelpaa. Mikä helvetti näille ihmiselle kelpaa vai onko oikeasti tärkeintä päästä kitisemään jatkuvasti joka ainoasta asiasta? Miksei presidentti tai pääministeri tule esille ja sano, että nyt loppuu se vikinä ja kaikille testeissä turvalliseksi todettu rokote ennen kesää piste.

IS/IL ja jopa YLEn uutisten kommentointiketjut on kyllä täynnä ihan äärettömän raskaita ihmisiä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Olen varma, että lähdetään. Nämä ovat käytännössä Uudenmaan koronakoordinaation päätöksiä, joista pressi tänään klo 12 ja joista nyt vaan osa kunnista ehti jo viestiä.

Kuten sanoin. Vetää sanattomaksi.

No, onhan se tietenkin tärkeää laittaa liikunta ja urheilumahdollisuudet minimiin. Sillä tämä epidemia käännetään.
 
Niin. En tiedä onko hallitus kieltänyt Finnairia lentämästä tyhjillä koneilla ympäri maailmaa, jolloin voitaisiin tietenkin maksaa lentohenkilökunnallekin täyttä palkkaa?

Vissiin omaa järkeä ei voi käyttää ilman rautalankaa. Finnairin lentäjät katsovat sohvalla Netflixiä enimmäkseen koska yleinen korona-hysteria maailmalka on lopettanut lennot. (Vähentänyt lentoja merkittävästi. Nädäviisas tietenkin tarttuisi siihenkin, että lentävät koneet koko ajan.) Suomen hallituksen toimet vaikuttavat jonkin verran kotimaan reiteillä hysteria lisäksi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Edelleenkin näillä rajoituksilla suojataan myös niitä yrittäjiä ja työntekijöitä.
Kuten THL:kin totesi, työikäisten kuolemat ovat erittäin harvinaisia. Tilastot myös muualta maailmasta tukevat tätä.
Kuolemahan tunnetusti on ainoa asia, joka vaikuttaa työkykyyn.
"Kyseessä on yleensä lievä tauti, joka sairastetaan useimmiten kotona." -Heikki Peltola
Useimmat kotona sairastavat eivät ole työkykyisiä kotona sairaana ollessaan. -MacRef
Oireinen tauti kestää yleensä muutamasta päivästä pariin viikkoon. Esim. Finnairin lentäjiä on ollut hysterian takia lomautettuna yli puoli vuotta. Eikä loppua näy.

Olenkohan minä ainoa, jonka mielestä tolpat siirtyilee sitä mukaa, kun niitä jonkun mielestä on sopiva siirrellä?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt kun tuota maskia on pitänyt itse muutaman kerran, niin saatan ehkä ymmärtää näitä maskikyttääjiä vähän paremmin.

Siinähän nimittäin tulee vähän sellainen olo, että kun minä uhraudun tämän epämukavan kapistuksen käyttöön, niin miksei tuo toinenkin uhraudu. Onpas se itsekäs!

Enpä näin voimakkaasti kuitenkaan ole kelkkaani kääntämässä, mutta tuommoisia ajatuksia sitä kuitenkin alkaa ihmisen päähän tulemaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Nostakaa maski ylemmäs ja lasit alemmas nenällä, niin ei huurru yhtä pahasti.

Tai jos tekee niinkuin eilen Terveystalolla lääkäri että se maski on vaan suun edessä niin ei huurustu.

Siinähän nimittäin tulee vähän sellainen olo, että kun minä uhraudun tämän epämukavan kapistuksen käyttöön, niin miksei tuo toinenkin uhraudu. Onpas se itsekäs!

Ite käytän maskia kun tunnen sen olevan tarpeellista, kuten eilen lääkäriasemalla ortopedikäynnillä. Jäähallissa tietenkin ja niissä urheilutapahtumissa joissa sitä on vaadittu. Julkisessa liikenteessä olen viimeksi istunut jossain Euroopassa ennen koronaa.
Kaupassa tai päiväkodilla käydessä en käytä.
Ja jos minulla on maski niin se on ja muut saavat minun puolestaan päättää oman käyttönsä.

Eilen oli Terveystalolla joitain asiakkaita ilman maskia ja siitä yksi rouva päätti ottaa asiakseen valittaa vastaanotolle. Vastaanotto kertoi asiallisesti että on vahva suositus ja jokaiselle tarjotaan maskia mutta ei ole pakko. Ei se akka viitsinyt piipitykseltään edes kuunneella mitä sille puhuttiin niin melko tarkalla oli etten itse sanonut sille että voisit painua hevon vittuun siitä vinkumasta.
Hallituksen sanamuoto voisi olla "nyt ei ole syytä ryhtyä terveysviranomaiseksi"
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
618 päivän luku, ylöspäin mennään joista pk-seudulla puolet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös