Koronavirus – uhka myös Liigalle?

  • 2 491 862
  • 16 370

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Nähtävästi Ilves pelaa Kärppiä vastaan, niin sepäs sen selittääkin miksi niin harmittaa Ilveksen kannattajia, kun Sulak on kokoonpanossa.
Sehän se tosiaan tässä suurin huoli on. Asenteesi kertoo kaiken syyn siihen, miksi tauti leviää näin nopeasti.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Sulak on taudin sairastanut ja sitä kautta immuniteetin saanut, joten hieman eri asia.

Porsaanreikiä kuitenkin on, vaikka tasapuolisuuden perään huudellaan jopa Rauman johtoportaassa.

@Lert Eli Kärpät ei pystyisi tänään Ilvestä vastaan pelaamaan jos olisi varulta pois. Samalla Sulak lopettaisi myös liigakauden jos ei pelaisi. Melkoinen vaikutus hänellä. Minulle ihan sama pelaako vai ei.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Nyt on jo totaalisen myöhäistä, mutta sitä EHT turnausta ei olisi missään tapauksessa pitänyt pelata. Se oli koronanlevittämisturnaus, jonka jälkijäristykset yltävät myös Liigaan. Toki jälkiviisaus on sitä imelintä viisautta, mutta jos minulla olisi valta, niin turnauksen kaikki järjestäjät, Jääkiekkoliiton s-tanan tunarit, mukaanlukien pitäisi laittaa koronapotilaiden osastolle päiväksi vahtimaan happilaitteiden toimintaa ilman maskia. Kenties sitten vasta silmät aukenisivat mistä on kysymys, myös Liigassa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ja näin. Kyllä, minä olin se ihminen, joka kannatti avoimia portteja rajalla ja liputin Skopjen lentojen puolesta, että kaikki ulkomaalaiset pääsevät tuomaan tänne koronaa vasemmalta ja oikelta.
Turha leikkiä marttyyriä, jos ei osaa itse pitää typeriä mölyjä mahassaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Nyt on jo totaalisen myöhäistä, mutta sitä EHT turnausta ei olisi missään tapauksessa pitänyt pelata. Se oli koronanlevittämisturnaus, jonka jälkijäristykset yltävät myös Liigaan. Toki jälkiviisaus on sitä imelintä viisautta, mutta jos minulla olisi valta, niin turnauksen kaikki järjestäjät, Jääkiekkoliiton s-tanan tunarit, mukaanlukien pitäisi laittaa koronapotilaiden osastolle päiväksi vahtimaan happilaitteiden toimintaa ilman maskia. Kenties sitten vasta silmät aukenisivat mistä on kysymys, myös Liigassa.

Jälkiviisaus on hienoa toki.

Mutta kyllä olisi pitänyt olla ymmärrystä asiaan ja KESÄviisauttakin näitä turnausvalintoja tekevillä tahoilla. En voinut mitenkään ymmärtää tätä maiden välistä matkustelua EHT turnauksissa.

- KHL:ssä on pelaajia joukkueellinen --> siitä jengin runko Moskovan turnaukseen. +täydennä yksittäisillä tarvittaessa.
- Ruotsissa oli enemmän kuin joukkueellinen --> siitä jengin runko Ruotsin turnaukseen. +täydennä yksittäisillä tarvittaessa.
- Karjala-turneeseen jengin runko Jokereista + Liigasta täydentäen.
- Viimeiseen Tsekin turneeseen sitten Sveitsin Liigasta ne jannut ketä kisokoneeseen halutaan sovittaa ja testata, ja liekkö jo muut Liigat siihen mennessä loppuneet?

Aivan helvetin yksinkertainen systeemi, valita siitä maasta pelaajat, jossa turnauskin on. Tämä olisi pitänyt tajuta jo ennen kausien alkua, kun tuota kokonaisuutta suunniteltiin. Korona-aikana on turha matkustaa maasta toiseen. Miksi hemmetissä Venäjän turnauksessa oli suomalaispelaajia Ruotsista ja Ruotsin turnauksessa suomalaispelaajia Venäjältä ?

Se miten ulkomaat sitten homman sohlasi, on toinen tarina, mutta Suomen majun olisi ihan hyvin voinut suunnitella poikkeusoloissa noin.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Jälkiviisaus on hienoa toki.

Mutta kyllä olisi pitänyt olla ymmärrystä asiaan ja KESÄviisauttakin näitä turnausvalintoja tekevillä tahoilla. En voinut mitenkään ymmärtää tätä maiden välistä matkustelua EHT turnauksissa.

- KHL:ssä on pelaajia joukkueellinen --> siitä jengin runko Moskovan turnaukseen. +täydennä yksittäisillä tarvittaessa.
- Ruotsissa oli enemmän kuin joukkueellinen --> siitä jengin runko Ruotsin turnaukseen. +täydennä yksittäisillä tarvittaessa.
- Karjala-turneeseen jengin runko Jokereista + Liigasta täydentäen.
- Viimeiseen Tsekin turneeseen sitten Sveitsin Liigasta ne jannut ketä kisokoneeseen halutaan sovittaa ja testata, ja liekkö jo muut Liigat siihen mennessä loppuneet?

Aivan helvetin yksinkertainen systeemi, valita siitä maasta pelaajat, jossa turnauskin on. Tämä olisi pitänyt tajuta jo ennen kausien alkua, kun tuota kokonaisuutta suunniteltiin. Korona-aikana on turha matkustaa maasta toiseen. Miksi hemmetissä Venäjän turnauksessa oli suomalaispelaajia Ruotsista ja Ruotsin turnauksessa suomalaispelaajia Venäjältä ?

Se miten ulkomaat sitten homman sohlasi, on toinen tarina, mutta Suomen majun olisi ihan hyvin voinut suunnitella poikkeusoloissa noin.
Siinä olisi kieltämättä ollut mm. Venäjällä mielenkiintoinen joukkue Ruotsin osaturneella.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No eihän rokotekaan tainnut antaa täyttä varmuutta, ettei sen saanut henkilö voisi koronaa tartuttaa muihin. Vai meinaatko, että rokotetutkin henkilöt pitäisi altistumisen myötä lyödä karanteeniin?
Itse olen kuullut jännän tarinan hoitopuolelta ihmiseltä joka on molemmat annokset rokotetta jo saanut. Jos olet altistunut vapaa-aikana joudut karanteeniin kuten muutkin ja jos työaikana et joutuisi karanteeniin. Hullulta kuulostaa itsestä, mutta mistäpä näitä tietää. Mistäpä sitä ylipäätään tietää mistä altistuminen on tullut.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Diskos, D-Kiekko, Riemu, Kiri, Kirittäret...
Kyllä pitäisi auttaa, muutenhan rokotteenkin teho on täysi arvoitus.

Tänään HUS esitteli kalvolla kuinka moni on HUS:n alueella sairastanut koronan kerran, kuka kaksi, kuka kolme, neljä, viisi ja jopa kuusi kertaa. Tautiin ei tule immuniteettia sairastamalla!
 

Samout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko - Suomen Mestari 2021
Kyllä tämä kausi ja playoffit viedään loppuun asti, sitä tuskin muuttaa enää mikään muu kuin joku Kiurun taikasauvan heilautus, jolla lyödään jotain ulkonaliikkumiskieltoja päälle tms. Eri asia sitten millaisilla joukkueilla niitä ratkaisupelejä pelataan, jos Suomessa homma lähtee käsistä kuten keski-Euroopassa kävi 2-3 kk sitten. Katsojille ei varmaan pelata yhtään peliä missään muodossa ennen syksyä.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itse olen kuullut jännän tarinan hoitopuolelta ihmiseltä joka on molemmat annokset rokotetta jo saanut. Jos olet altistunut vapaa-aikana joudut karanteeniin kuten muutkin ja jos työaikana et joutuisi karanteeniin. Hullulta kuulostaa itsestä, mutta mistäpä näitä tietää. Mistäpä sitä ylipäätään tietää mistä altistuminen on tullut.
Voin vahvistaa tän sillä erotuksella, että jos työaikana tauko/ruokailutilanteessa niin karanteeni mutta jos asiakas kohtaaminen suojavarustein ni ei karanteenia
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Tänään HUS esitteli kalvolla kuinka moni on HUS:n alueella sairastanut koronan kerran, kuka kaksi, kuka kolme, neljä, viisi ja jopa kuusi kertaa. Tautiin ei tule immuniteettia sairastamalla!
Tämä on ihan höpöhöpöä. Jos ei sairastamalla tautiin tule immuniteettia, niin ei sitä tule myöskään rokotteilla. Lähtökohtaisesti aina muissa taudeissa immuniteetti on vahvempi taudin sairastamalla kuin rokotteilla. Jos kerran sairastaneiden tai rokotettujen pitäisi aina jäädä karanteeniin, ollaan näissä tai vahvemmissa rajoituksissa maailman tappiin asti, sitäkö täällä toivotaan?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ristolaiselta kovaa tekstiä koronasta, kaikille se ei ole vain pikku nuhaflunssa.... nytkin siellä on ainakin 3 EHT-pelaajaa joilla on korona, ei kaikilla varmasti oireile näin pahasti kuin Ristolaisella mutta sekin on mahdollista

" – Olen koko liigan kovakuntoisimmasta päästä ja elämäntavat ovat viimeisen päälle kunnossa, mutta silti tämä tauti voi iskeä ja romuttaa kaiken. Ihmiset ovat kysyneet paluuaikataulusta vähän siihen tyyliin, että ihan kuin minulla olisi joku flunssa. Tässä ei nyt ihan hetkeen pelata. Tämä on aika kova tauti, Ristolainen kertoo. "

 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on ihan höpöhöpöä. Jos ei sairastamalla tautiin tule immuniteettia, niin ei sitä tule myöskään rokotteilla. Lähtökohtaisesti aina muissa taudeissa immuniteetti on vahvempi taudin sairastamalla kuin rokotteilla. Jos kerran sairastaneiden tai rokotettujen pitäisi aina jäädä karanteeniin, ollaan näissä tai vahvemmissa rajoituksissa maailman tappiin asti, sitäkö täällä toivotaan?

Niin siis pointtihan sairastaneiden ja roketettujen osallistumista rajoituksiin on syyssä, että tämä porukka on vielä toistaiseksi suuri vähemmistö. Eikös kumminkin tällä hetkellä tuo immuniteetti tarkoita lähinnä sitä, että olet immuniteetti viruksen haittavaikutuksille ja voit olla vain sen oireeton kantaja?
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Kyllä pitäisi auttaa, muutenhan rokotteenkin teho on täysi arvoitus.

Tiedätkö vai heitätkö lonkalta? Äkkiseltään itse sanoisin, että viruksen ja rokotteen jäljiltä jää kroppaan ihan erilainen muistijälki ja jos rokote on hyvin tehty, niin en epäile etteikö se voisi olla reilusti parempi kuin sairastettu tauti.

Tämä on ihan höpöhöpöä. Jos ei sairastamalla tautiin tule immuniteettia, niin ei sitä tule myöskään rokotteilla. Lähtökohtaisesti aina muissa taudeissa immuniteetti on vahvempi taudin sairastamalla kuin rokotteilla.
Aika moni maailman taudeista sanoo, että morjes. Hyvä sanoa toisen tekstejä höpöhöpöksi ja sitten kirjoittaa itse ihan puutaheinää. Virus voi itse vaikuttaa siihen, mitä tietoa siitä ihmisen kehoon jää. Kun se tieto toimitetaan rokotteen kautta, niin sille ei virus mitään voi.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Itse olen kuullut jännän tarinan hoitopuolelta ihmiseltä joka on molemmat annokset rokotetta jo saanut. Jos olet altistunut vapaa-aikana joudut karanteeniin kuten muutkin ja jos työaikana et joutuisi karanteeniin. Hullulta kuulostaa itsestä, mutta mistäpä näitä tietää. Mistäpä sitä ylipäätään tietää mistä altistuminen on tullut.

Yleensä altistuminen tiedetään nimenomaan sitä kautta, että sinun tiedetään olleen samassa paikassa viruksenkantajan kanssa. Silloin tiedetään myös mikä paikka se on ollut ja milloin olet siellä ollut, jolloin tiedetään myös oliko kyse työajasta. Ainoa mieleentuleva tilanne, jossa henkilön tiedetään altistuneen ilman, että altistumisaikaa ja -paikkaa kyettäisiin määrittelemään, on Koronavilkun antama tieto altistumisesta.

Jos altistumisesta ei ole tietoa, et joudu myöskään karanteeniin. Ja nyt puhutaan siis nimenomaan tilanteesta, jossa henkilö on altistunut mutta mahdollisesta tartunnasta ei ole tietoa. Tartunnan saanut joutuu tietysti eristykseen riippumatta siitä tiedetäänkö missä altistuminen tapahtui.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Tuossa päivän iltalehdessä olleessa jutussa jossa haastateltiin sahldstettiä. Niin hän se ei tunnu tajuavan siinä, että jos yksi sairastuu niin joukkueen katanteenista vastaa vain ja ainoastaan tartuntatautiviranomainen. Monta kertaa inttää, että ei se nyt voi niin ja näin olla...On se vaan Kalle hyvä.
No mitä muuta Raumalaiselta voi odottaa.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Kukaan ei tunnu tietävän, voiko koronan saada uudestaan kun sen on kerran sairastanut. Eli siksi on käsittämätöntä, että henkilö päästetään ennenaikaisesti karanteenista. Omasta mielestäni ei ollenkaan normaalia.

Mielelläni olen väärässä, odotellaan linkkejä niihin tutkimuksiin joissa todetaan koronan sairastamisen antavan immuniteetin taudille.

Ilmeisesti alle puoli vuotta sitten koronan sairastaneen riski uusintatartunnalle on arvioitu niin pieneksi, ettei karanteenille ole perusteita.

"Sairastetun taudin arvioidaan antavan suojan uusintainfektiolta puolen vuoden ajaksi. Suoja ei kuitenkaan ole 100 %:nen."

Lähde:
Terveyskirjasto Duodecim: Uusi koronavirus (COVID-19)
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Niin.. ja jos olet itse immuuni, niin onko myös niin, ettet voi 100%:sella varmuudella olla tartuttaja.
Mutta ei siinä.. pelataan niin kauan kuin pelataan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös