Koronavirus – uhka myös Liigalle?

  • 2 488 900
  • 16 370

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Totta kai, jos kipeä olet. Toki oireet voivat poistua, mutta silti on suositus odottaa kotona testin valmistumista. Toisaalta, jos odotat esim lapsesi testitulosta kotona, et saa siltäkään ajalta mitään korvausta.
Ok, eikös se lapsi ole silloin kipeä ja olet oikeutettu palkkaan sen kautta? Minun työmaalle ei ole asiaa, jos testitulos ei ole valmis. Jossain vaiheessa oli myös niin, että perheenjäsenenkään tulosta ei voi odotella töissä, mutta nyt se on muutettu niin, että töihin pitää mennä.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Eikö kyseessä ole yksityistilaisuus ja tilaisuuden järjestäjä voi "määrätä" ihmisille maskit naamalle? Toimiihan tämä lentokoneissakin.

Ehkä lailla ei voida määrätä, mutta olisiko tuossa jonkinlainen mahdollisuus MASKIRYHTIIN kiekkokatsomoissa?

Toki muutama old-school "vittu mä mitään maskia käytä"- jantteri jäisi kotiin, mutta itse lähtisin kyllä tuota ihan tosissaan miettimään.
Olisi oikeasti mukava tietää, onko tapahtuman järjestäjällä mahdollista määrätä maskipakko, koska sillä saataisi varmasti lisättyä turvallisuutta tapahtuman osalta.

Etelä-Suomessa oli viikonloppuna eräs reilu 2000 henkilön tapahtuma, johon järjestäjät yrittivät viime hetkillä laittaa maskipakon, koska tapahtumaan kerääntyi ihmisiä eri puolilta Suomea ja hiljattain on ollut näitä joukkoaltistumisia. Osallistujat alkoivat kuitenkin protestoimaan, perusteinaan mm. "minä en halua käyttää maskia / silmälasit huurustuu / ei ole varaa ostaa" jne. ja järjestäjä joutui vaihtamaan maskipakon maskisuositukseksi, joka ei luonnollisesti toiminut kovinkaan hyvin, koska osalle on ylitsepääsemättömän vaikeaa laittaa maski naamalleen.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Alkoholinmyyntikielto? Sitten itketään ettei kannata. Pitää tehdä päätös kumpi on jääkiekkojoukkueelle tärkeämpää jääkiekko vai viinanmyynti? Seuraavaksi tulee itku, että taso tippuu kun rahahanat kaventuvat. Tähänkin on ratkaisu 15 -> 12. Nytkin kentällä pyörii liikaa A- jopa B-junnuja sekä sellaisia pelaajia joiden pelitaito ei välttämättä ole sitä luokkaa joka riittäisi maan korkeimmalle tasolle.

Kuinka monta B-junioria pelasi liigassa viime kaudella ja missä joukkueissa? Onko kuinkakin suuresta ongelmasta kyse?
Miten tuo joukkuemäärän pienentäminen 15 -> 12 auttaa tähän ongelmaan? No ok pelaajia toki tietysti on enemmän tarjolla,
mutta ei kai tällä hetkellä ole millään joukkueella ongelmana, etteikö pelaajia olisi tarjolla. Pelaajiahan taitaa olla tarjolla enemmän kuin koskaan. Euroopan pääsarjoissa oli vielä toukokuussa lähes 150 suomalaista pelaajaa ilman voimassaolevaa sopimusta. Suurin osa heistä, tarkalleen 85, pelasi viime kaudella SM-liigassa. Jotkut näistä on saanut sopimuksen toukokuun jälkeen, mutta ei läheskään kaikki. Jos nyt joku seura haluaa palkata vaikka Juha-Pekka Haatajan tai Michael Keräsen jonkun A-juniorin tilalle, niin mikä estää sen? Viime kaudella kolme viimeistä seuraa liigassa olivat Jukurit, Pelicans ja Sport. Miten esimerkiksi KooKoon liikevaihto ja tulos paranisi, jos nämä kolme pudotettaisiin liigasta? Yhä enemmän jouduttaisiin pelaamaan samoja joukkueita vastaan ja esim. kiinnostus paikallisotteluihin vähenee, jos samat joukkueet kohtaavat liian monta kertaa toisensa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Seuraavaksi tulee itku, että taso tippuu kun rahahanat kaventuvat. Tähänkin on ratkaisu 15 -> 12. Nytkin kentällä pyörii liikaa A- jopa B-junnuja sekä sellaisia pelaajia joiden pelitaito ei välttämättä ole sitä luokkaa joka riittäisi maan korkeimmalle tasolle.
Miten tuo 15->12 auttaa? En usko esim. yhdenkään mikkeliläisen siirtävän Jukureihin käyttämiään rahoja JYPille tai KalPalle vaikka joidenkin fantasioima seuran tuhoutuminen tapahtuisikin. Samoin skeptinen olen sen suhteen että KooKoon tulot siirtyisivät SaiPalle tai Pelicansille tilanteessa jossa kouvolalaisseura kaatuisi.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
TPS:n lokakuun hallikapasiteetti tulee olemaan 4000 katsojaa nykyisellä ohjeistuksella (eli ohjeistusta ei ole). Paikat numeroimattomia.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
TPS:n lokakuun hallikapasiteetti tulee olemaan 4000 katsojaa nykyisellä ohjeistuksella (eli ohjeistusta ei ole). Paikat numeroimattomia.
Uskoisin, että tuosta vielä nostavat teilläkin, koska Raksilaan tullaan ensi kuussa ottaman 3,5k ja puhutaan melkein 2x pienemmästä hallista.

Tuskin ne Balkanin ihmeet ovat tepsin pelejä tulossa katsomaan.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Uskoisin, että tuosta vielä nostavat teilläkin, koska Raksilaan tullaan ensi kuussa ottaman 3,5k ja puhutaan melkein 2x pienemmästä hallista.

Tuskin ne Balkanin ihmeet ovat tepsin pelejä tulossa katsomaan.

Tämän tiedon TPS on itse tuonut esille. Lohkokysymys, mutta mikäli jotain uutta ohjeistusta tulee niin sitten tietenkin asiat voivat muuttua. Liputkin tulevat pian myyntiin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
perusteinaan mm. "minä en halua käyttää maskia / silmälasit huurustuu / ei ole varaa ostaa"

En ymmärrä perustetta, ettenkö halua käyttää maskia. Minä esimerkiksi haluan ja minulla on varaa.
Mutta silmälasien huurustuminen on meille huononäköisille (jotkut silmälaseja käyttävät oikeasti omaavat ihan hyvän näön) mutta esimerkiksi itse en erota kuin värit ilman laseja ihan oikea ongelma.

Lasittoman ihmisen on ehkä vaikea ymmärtää, mutta haluatko sinä esimerkiksi itse käydä katsomassa jääkiekkopeliä, jossa et kuitenkaan näe itse pelistä mitään, kun silmälasit on niin huurussa? Kysyn vaan.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
En ymmärrä perustetta, ettenkö halua käyttää maskia. Minä esimerkiksi haluan ja minulla on varaa.
Mutta silmälasien huurustuminen on meille huononäköisille (jotkut silmälaseja käyttävät oikeasti omaavat ihan hyvän näön) mutta esimerkiksi itse en erota kuin värit ilman laseja ihan oikea ongelma.

Lasittoman ihmisen on ehkä vaikea ymmärtää, mutta haluatko sinä esimerkiksi itse käydä katsomassa jääkiekkopeliä, jossa et kuitenkaan näe itse pelistä mitään, kun silmälasit on niin huurussa? Kysyn vaan.
Minulla on silmälasit käytössä silloin, kun piilareiden kanssa en jaksa värkätä, ja olen käyttänyt niiden kanssa myös kasvomaskia. Mikäli maski on huonosti paikoillaan, eli maski ei mene yläreunasta tiiviisti ihoa pitkin, silmälasit todellakin huurustuvat ja se ei ole kivaa, oli nähtävänä sitten jääkiekkoa tai ihan mitä tahansa sellaista, jota olisi toiveissa katsoa kirkkain linssein. Tämä ilmiö tapahtuu erityisesti näiden halvimpien maskien kanssa, jotka eivät ole laadultaan kovin kummoisia. Jos maski taas pysyy kunnolla paikoillaan, ei ainakaan omien kokemusten mukaan myöskään lasit huurustu.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulla on silmälasit käytössä silloin, kun piilareiden kanssa en jaksa värkätä, ja olen käyttänyt niiden kanssa myös kasvomaskia. Mikäli maski on huonosti paikoillaan, eli maski ei mene yläreunasta tiiviisti ihoa pitkin, silmälasit todellakin huurustuvat ja se ei ole kivaa, oli nähtävänä sitten jääkiekkoa tai ihan mitä tahansa sellaista, jota olisi toiveissa katsoa kirkkain linssein. Tämä ilmiö tapahtuu erityisesti näiden halvimpien maskien kanssa, jotka eivät ole laadultaan kovin kummoisia. Jos maski taas pysyy kunnolla paikoillaan, ei ainakaan omien kokemusten mukaan myöskään lasit huurustu.

Jos näin niin osaat varmaan sitten suositella käyttäjille sopivia maskeja, koska olet kokemusta omaava asian suhteen? Ihan mielellään laitan maskin, jos vaan ajaa asiansa eikä perkele huurusta laseja.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Minulla on silmälasit käytössä silloin, kun piilareiden kanssa en jaksa värkätä, ja olen käyttänyt niiden kanssa myös kasvomaskia. Mikäli maski on huonosti paikoillaan, eli maski ei mene yläreunasta tiiviisti ihoa pitkin, silmälasit todellakin huurustuvat ja se ei ole kivaa, oli nähtävänä sitten jääkiekkoa tai ihan mitä tahansa sellaista, jota olisi toiveissa katsoa kirkkain linssein. Tämä ilmiö tapahtuu erityisesti näiden halvimpien maskien kanssa, jotka eivät ole laadultaan kovin kummoisia. Jos maski taas pysyy kunnolla paikoillaan, ei ainakaan omien kokemusten mukaan myöskään lasit huurustu.

Juuri näin. Olen käyttänyt julkisessa liikenteessä ja erilaisissa sisätiloissa olevissa näyttelyissä yms. maskia ja silmälasit ovat mulle pakolliset. Jos maski on hyvin - siten että yläreunta on tiiviisti - eivät lasit huurru kuin hekeksi juuri silloin kun maskin laittaa. Muuten pysyvät lasit ihan ok kirkkaina. Ja maskit ovat mulla sellaisia ihan tavallisesta kaupasta saatavia kertakäyttöisiä. On ollut apteekista ostettuja kallimpiakin, mutta eroa esimerkiksi silmälasien huurtumisessa ei ole.

Edit: korjasin kirotusvihreet

EDIT 2. Linkki jonka kohta 2 minulle oleellinen lasien kanssa:
 
K

Kiekkokatsoja

Mikkelissä on kielletty yli 50 hengen kokoontumiset. Missä seuraavaksi?
Tilanne todennäköisesti heikkenee ympäri Suomen, kun matkustusrajoituksia kevennetään. Viiveellä, mutta kuitenkin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikkelissä on kielletty yli 50 hengen kokoontumiset. Missä seuraavaksi?
Tilanne todennäköisesti heikkenee ympäri Suomen, kun matkustusrajoituksia kevennetään. Viiveellä, mutta kuitenkin.

Mutta nuo rajoitukset ovat aina hetkellisiä, luultavasti n 2 viikon mittaisia. Silloin pitää hetkellisesti pelata tyhjille katsomoille tai siirtää otteluja. Mahdollisuus on tietysti pelata myös pelkkiä vierasotteluita sen aikaa, kun kotipaikkakunnalla on tiukemmat kokoontumisrajoitukset päällä.

Tuo on tietysti varmaa, että tartuntojen määrät alkavat kasvaa ensi viikosta ja jäljitystä kuormitetaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Mutta nuo rajoitukset ovat aina hetkellisiä, luultavasti n 2 viikon mittaisia. Silloin pitää hetkellisesti pelata tyhjille katsomoille tai siirtää otteluja. Mahdollisuus on tietysti pelata myös pelkkiä vierasotteluita sen aikaa, kun kotipaikkakunnalla on tiukemmat kokoontumisrajoitukset päällä.

Tuo on tietysti varmaa, että tartuntojen määrät alkavat kasvaa ensi viikosta ja jäljitystä kuormitetaan.
Näkemättä paskaa ketjun kommentti on tämä seuraava, mutta tilanteen suuntaa kun arvioi.. Niin loppuvuoteen mennessä kokoontumisrajoituksia tulee olemaan muillakin liigapaikkakunnilla, ja niissä ei aina 2 viikkoa riitä.
Uhka myös liigalle, muutamille seurajoukkueille.
Toivottavasti jokin "ihme" tapahtuu, ja tältä vältetään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta nuo rajoitukset ovat aina hetkellisiä, luultavasti n 2 viikon mittaisia. Silloin pitää hetkellisesti pelata tyhjille katsomoille tai siirtää otteluja. Mahdollisuus on tietysti pelata myös pelkkiä vierasotteluita sen aikaa, kun kotipaikkakunnalla on tiukemmat kokoontumisrajoitukset päällä.

Tuo on tietysti varmaa, että tartuntojen määrät alkavat kasvaa ensi viikosta ja jäljitystä kuormitetaan.

Joo tosin esim. Mikkelin tapauksessa näyttäisi rajoitus olevan 15.9 - 21.9 kun tuon koko tiedotteen lukee. Käytännössä tuossa juuri pelataan vaan aikaa että terveydenhuolto pääsee ajantasolle tuon jäljityksen osalta ja minimoidaan riskiä että räjähtäisi kerralla käsiin ennenkuin ketjut saadaan kiini. Tosin jatkot on varmasti mahdollisia. Oikeastaan enemmän tämä taitaa lisätä liigan mahdollisuuksia jos vapautetaan enemmän yleisiä rajoituksia ja sitten paikallisesti toimitaan kun tarvitaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Joo tosin esim. Mikkelin tapauksessa näyttäisi rajoitus olevan 15.9 - 21.9 kun tuon koko tiedotteen lukee. Käytännössä tuossa juuri pelataan vaan aikaa että terveydenhuolto pääsee ajantasolle tuon jäljityksen osalta ja minimoidaan riskiä että räjähtäisi kerralla käsiin ennenkuin ketjut saadaan kiini. Tosin jatkot on varmasti mahdollisia.


Varmaan näin. Mahdollisimman pehmeä törmäys tavoitteena.
Mutta että 19 päivän kuluttua Mikkelissä liigaa. Todella vaikea uskoa tähän.
Todella. Todella toivon että jokin kaikki tyydyttävä ratkaisu saadaan.
Tiukat ajat tulossa vähän jokaisella seuralla.
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Elämme mielenkiintoisia aikoja näin liigakauden alla.. Vähän niinkuin kuuluisat entisen pilkkimiehen viimeiset sanat: "Kyllä se kestää".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaan näin. Mahdollisimman pehmeä törmäys tavoitteena.
Mutta että 19 päivän kuluttua Mikkelissä liigaa. Todella vaikea uskoa tähän.
Todella. Todella toivon että jokin kaikki tyydyttävä ratkaisu saadaan.
Tiukat ajat tulossa vähän jokaisella seuralla.

Tosin ei ole Mikkelissäkään sentään vielä homma räjähtänyt että oikeastaan kaikki on mahdollista, mutta juuri sen verran että aika vaikea olisi aloittaa vaikka lipunmyynti lähipäivinä tuolle 3.10 jos koko maan rajoituksista tulee lähipäivänä tietoa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin on ristiriitaista se, että matkustusrajoituksia höllenetään ja samalla maan sisäisesti toimia kiristetään. Luulis, että menisi juuri päinvastoin, mutta siellä on minua viisaammat ihmiset varmasti näistäkin asioista päättämässä vaikka ei siltä ihan aina tunnukaan.

Eikö tuo Kepa ole Keskustan pallo? =) Luulisi että siellä nimenomaan on tietoa miksi mennään perä edellä puuhun..., tai se taitaa olla se kehittyvien maakuntien Suomen tapa hoitaa asioita.

Liigan pitäisi ehkä keksiä joku varasuunnitelma kun ei koko kautta täysille katsomoille voida mitenkään pelata.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Eikö tuo Kepa ole Keskustan pallo? =) Luulisi että siellä nimenomaan on tietoa miksi mennään perä edellä puuhun..., tai se taitaa olla se kehittyvien maakuntien Suomen tapa hoitaa asioita.

Liigan pitäisi ehkä keksiä joku varasuunnitelma kun ei koko kautta täysille katsomoille voida mitenkään pelata.
Se on hallitseva Suomenmestari Hämeenlinnan Pallokerho. Dynastia on valmis.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire

Ja seuraavaksi joku lääkäri tulee sanomaan THL Salmisen puheet höpöpuheeksi. Näin tämä pallopeli pyörii

Tai joku aiemmin Salmisen maan rakoon haukkunut muistaakin, kuinka loistava asiantuntija parhaalla datalla onkaan kyseessä, ja kuinka häntä kaikki uskokaamme. Näin se pyörii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös