Tästä tulee kyllä jatkossa ongelma monelle, itse juuri sairastin koronan myöskin kaksi piikkiä saaneena. Erona
@Giroux tilanteeseen on se, että minä tosiaan kävin viime viikolla testissä toteamassa asian. Kikkailin asian niin, että kävin täällä HUS-alueella ihan eri paikkakunnalla testissä, kun omalla ei olisi päässyt 3-4 päivään.. minä en työpaikkaa varten (enkä siis tartuntatautipäivärahaa varten) tarvitse karanteenimääräystä, mutta kun sain tietää että koronahan se on, niin sain jäädä omalla ilmoituksella töistä sairaslomalle. Vain tämän oikeuden perässä kävin itse testissä. Tauti tosin oli niin lievä, että tällä viikolla olen tehnyt jo etää..
Itsekin jopa yllätyin, että minulle on nyt jo muodostunut Kanta-palveluun automaattisesti todistus sairastetusta koronasta, että kävipä se todella nopeasti. Voimassaolo alkaa tästä päivästä vai oliko huomisesta ja kestää tuonne heinäkuun alkuun asti. Näin ollen voin jättää kolmannet herkut ihan luvan kanssa väliin, se lukee suoraan THL:n nettisivuilla
thl.fi
Mutta tosiaan tulee olemaan paljon ihmisiä, etenkin täällä HUS-alueella, jotka eivät tuota todistusta saa edellä mainitusta syystä