Korkein sarjataso(si)?

  • 10 390
  • 65

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Humble brag -ketjussa joku mainitsi, että oli saanut kirjeen NHLPA:lta. Tiedä sitten kuinka totuudenperäinen tuo postaus oli, mutta innoitti kuitenkin minut avaamaan tällaisen ketjun.

Eli nyt haetaan jatkiksen käyttäjien keskuudesta peliuran korkeinta sarjatasoa. Suomessa tai muualla. Ja kriteerinä vähintään yksi vaihto.

Avaan pelin: Olen pelannut C-nuorten SM-karsintasarjaa. 5 peliä.

Ei luulisi olevan kovin vaikea nokittaa.

Edit: Ja ettei kisa loppuisi kuuten ensimmäiseen viestiin, niin kerro arviolta pelien määrä.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olen pelannut aikuisiällä mm. Esa Tikkasta, Jari Kurria, Markus Kettereriä, Rauli Sohlmania, Mikko Myllykoskea, Pekka Rautakalliota, Petri Lättiä, Tommi Sovaa ja Jari Laihoa vastaan. Sarjataso ei kuitenkaan ole ollut SM-liiga.

Ja tällainen ketju on muistaakseni jo olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Minä olen ollut pelikentällä yhdessä mm. Matti Hagmanin, Jari Kurrin ja Teemu Selänteen kanssa. Saattaa olla, että myös Christian Ruuttu ja/tai Esa Tikkanen olivat kehissä. En pelannut, mutta tuomitsin heidän peliään. Laji ei ollut jääkiekko ja kyseessä ei ollut sarjaottelu, vaan näytösottelu.
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Eihän tässä kysytty kenen kanssa on pelattu, vaan millä tasolla.

Taso:

Itse 2-3-divaria miesten tasolla, junnuissa (C-A) divari-karsintoja ja asiaankuuluvia divareita.

Kenen kanssa (kilpailullista jääkiekkoa):

JM Aaltonen, J Niinimaa, K Lotvonen, J Tuppurainen + melkoinen liuta Mestispelaajia, mutta kuka niitä nyt jääkiekkoilijoiksi laskee.

Pelien määriä kysyttiin näemmä myös. Junnuissa varmaan yhteensä satoja, miehissä luultavasti muutamia kymmeniä.
 

Ralph

Jäsen
Laji eri, nimittäin salibandy, mutta C-junnuna pelasin SM-sarjassa. Vastassa on ollut muutama nykyinen liigapelaaja, sekä yksi nykyinen jääkiekon liigapelaaja, joka tuolloin pelasi myös salibandya.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Jalkapalloa joskus 10-13 vuotiaana pelannut alimmalla mahdollisella sarjatasolla ja silloinkin pääasiassa vaihtopenkillä. Olen aina ollut enemmän urheilun seuraaja kuin suorittaja.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Salibandy a-sm-karsinnat. Joukkuekavereista käytännössä puolet pelaa liigaa nyt ja iso osa ylemmissä divisioonissa. Meillä oli muuten perhanan hyvä valmennus, kuten tuloksista näkee. Ja joukkue muuten ei ollut Happee.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Palloilulajeista löytyy SM-tasolta kultaa.
 

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
beukeboom vei sanat suusta. Pidättäydytään sarjatasossa, pelimannit kuitenkin vaihtuu aina, sarjatasot pääsääntöisesti pysyy.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Laji eri, nimittäin salibandy,...

Salibandy minullakin ja I divisionaa muutama peli, II divisionaa useampi kausi ja sitten alemmilla sarjatasoilla useita kausia. Merkittävimpinä saavutuksina joukkueen jäähykuningas useammalla kaudella.

vlad.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiekkoa en ole koskaan vakavissani pelannut. Katsonut olen. Sen sijaan sählyä olen pelannut paikallistasolla ja ollut voittamassa kotikunnan puulaakisarjan mestaruutta. Salibandyssä olen osallistunut muutaman kerran Sotulin SM-kisoihin ja pelannut kerran ko. kisoissa pronssiottelussa ja ollut hävinneessä joukkueessa. Tilastomerkinöiksi SM-kisoista on jäänyt muistaakseni yksi 2min jäähy liian kovasta pelaamisesta ja muutama syöttöpiste.

Ketään tunnettuja pelikavereita ei muistaakseni ole samassa joukkueessa tai vastustajan riveissä ollut. Tai no Sotulin kisoissa on saattanut ollakin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En mä mitään oikeeta lajia oo koskaan pelannut, mutta shakkia oon pelannu Anatoli Karpovin vieressä ja voitettiin niissä kisoissa joukkuehopeaa.

Tosin Karpov oli vaan joku vieraileva stara, ja kyseessä oli Vantaan lukioiden välinen shakkikisa johon vain kaksi lukiota sai täyden joukkueen aikaan. Mutkin tultiin jostain matikantunnilta pöydän ääreen repimään ja omaa koulua edustamaan, kotikisat kun oli, ja panokseni joukkueen eteen oli vahva, hävisin kaikki matsit.

Mutta hopee tuli eikä kukaan voi koskaan viedä sitä multa pois!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En muista sarjatasoa (varmaan alin mahdollinen), mutta jonkun näköinen piiri(?)mestaruushopea tuli futiksessa voitettua ala-asteella. Olin toki poissa reissusta, mutta mitskun sain. Lasketaanko tälläinen huikea suoritus tähän ketjuun?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Laji eri, nimittäin salibandy, mutta C-junnuna pelasin SM-sarjassa. Vastassa on ollut muutama nykyinen liigapelaaja, sekä yksi nykyinen jääkiekon liigapelaaja, joka tuolloin pelasi myös salibandya.

Salibandy täälläkin, suurimmat "saavutukset" C-junnujen SM-pronssi ja olenpa pelannut A-junnujen SM-karsintaakin (pienellä peliajalla tosin) vaikka olenkin vasta B-junnuiässä.

Edit:
Salibandy minullakin ja I divisionaa muutama peli, II divisionaa useampi kausi ja sitten alemmilla sarjatasoilla useita kausia. Merkittävimpinä saavutuksina joukkueen jäähykuningas useammalla kaudella.

vlad.

Naurattaa mielikuva Osmo Soininvaarasta jäähypenkillä salibandyssa. Palstallahan vladia on verrattu Osmoon.
 
Viimeksi muokattu:

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Jalkapalloa 8-9 -vuotiaana aluesarjassa. Jos Nuori Suomea on haukuttu, niin varmaan kyseisen järjestelmän avulla sain olla muiden tiellä kentälläkin aina välillä... En tainnut tehdä yhtään maalia.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Junnuikäisenä en ehtinyt salibandya pelaamaan, aikuisiällä kolmosdivaria kausi vai kaksi tullut väännettyä. Mutta onhan tässä vielä aikaa..

Yksi matsi lätkämaalilla b-junnujen ykkösdivaria muistaakseni.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
B-junnuissa lätkää aluesarjassa +20 peliä, muistaakseni jotain I-divarikarsintaakin pelattiin muttei noustu. Aikuisissa III-divaria +30 peliä, ei ole kyllä edes kiinnostusta nousta tuota korkeammalle, ihan harrastelumielellä mennään.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei lätkää mutta rallin MM-sarjan Suomen osakilpailussa kolme kertaa kilpailijana...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Futiksen puolelta löytyy C-junnujen ykkösdivarikarsintaa ja epävirallisten SM-lopputurnauksen (Kai Pahlman turnaus) kahdeksas sija. Myöhemmin tuli pelattua Keski-Suomen kolmosdivarissa ja oltua edustusjoukkueessa (ei pelaajana) miesten ykkösessä, josta jäi muistoksi pronssimitali sekä kultamitali.

Kyllähän ne mua aikanaan paikalliseen lätkäjoukkueeseen eli Kotkan Titaaneihin junnuissa kyseli maalivahdiksi. Olisin lähtenytkin, mutta vanhemmiltani ei herunut varusteita. Ei ollut silloin varaa sellaisiin.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sm-pronssia yrityssarjassa, lajina beach futis. Heh, pääsin pelaamaan jopa Isomäen jäähallissa tuolloin. Erikoinen mesta.

Salibandya 4-divarissa. Mutasarjoissa on mukavaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Backgammonia olen pelannut netissä useammankin pelipalvelun sarjoissa, siis sellaisissa joihin pääsy edellyttää korkeinta rating-kategoriaa.

Keskiolutta join parin vuoden verran yhden kirkonkylän kapakassa sikäläisessä mestaruussarjassa. Sittemmin ei kunto enää kestänyt kovaa pelitahtia. Piti vaihtaa harrastesarjaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Jaa salibandykin käy? A-junnuissa Suomen Mestaruus ja sen jälkeen neljä kautta miesten 1. divaria, parhaimmillaan pelattiin liigakarsinnoissa, mutta eipä noustu. Pelikavereista (omassa joukkueessa siis) kaksi pelasi myöhemmin myös miesten maajoukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös