KooKoon taloudellinen tilanne

  • 217 025
  • 773

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoon tilikauden tulos on n. +160k€


Aivan mahtava tulos ottaen huomioon, että yksi runkosarja peli ja pudotuspelit jäivät pelaamatta. Ilman koronavirusta KooKon liikevaihto olisi ollut yli 6 000 000 euroa ja liikevoittokin ainutlaatuinen, mutta ei tässäkään ole mitään valittamista. Kyllä tähän voi erittäin tyytyväinen olla. Onneksi KooKoolla ei mopo lähtenyt keulimaan pudotuspelipaikan varmistuttua ja viime hetken hankinnat jätettiin tekemättä.

Itse mietin juuri samaa. Muutaman kotiottelun tulot lensivät Kymijokeen. Olisiko ollut lähemmäs puolta miljoonaa voitto..

Veikkaan, että noin puolen miljoonan liikevoitto olisi tehty ilman koronaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Varmaan olsii tosiaan ollut mahdollista liki 500K€ liikevoittoon, varsinkin jos oltaisiin menty ensimmäisestä väännöstä vielä eteenpäin.

Kuitenkin - kerrassaan mahtava suoritus. Hattu päästä.
 
Hienoa työtä. Vähän kyllä on sora-ääniä kuulunut, että televisiorahat kuuluisi tuohon tulokseen ja ne siitä kompensoituu ensi kaudella.

Toivottavasti osakeanti on onnistunut, jotta saadaan vähän pääomaa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hienoa työtä. Vähän kyllä on sora-ääniä kuulunut, että televisiorahat kuuluisi tuohon tulokseen ja ne siitä kompensoituu ensi kaudella.

Avaisitko vähän mitä tarkoitat? Mistä on kuulunut soraääniä ja minne televisiorahat olisi pitänyt kirjata ellei tuloslaskelmaan?
Eikös kaikilla joukkueilla televisiorahat näy tuloksessa vai mitä tarkoitat? En myöskään ymmärrä mitä tarkoitat, että televisiorahat kompensoituu ensi kaudella.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Olisiko kyse mahdollisista takaisinmaksuista, jos Telialle joudutaan maksamaan korvauksia keskeytyneestä kaudesta johtuen.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisiko kyse mahdollisista takaisinmaksuista, jos Telialle joudutaan maksamaan korvauksia keskeytyneestä kaudesta johtuen.

Ok. Tuota tuossa edellä on hyvinkin voitu tarkoittaa. Tosin olen koko ajan luullut, että Telia ei edes seuroille olisi maksanut viimeistä erää tv-korvauksista. No okei, jos Telia on maksanut ja periikin sen ensi kaudella takaisin, niin kyllähän tuo joka tapauksessa käsittäkseni on ihan oikein kirjattu kirjanpidollisesti. Mitenköhän tuon olisi voinut edes toisella tapaa kirjata tilinpäätökseen?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näillä tiedoilla erittäin hyvä tulos olosuhteet huomioon ottaen. Mutta pitää muistaa, että tässä ratkaisee koko kausi. Tuskin kauden alussa budjetoitiin sen varaan, että KooKoosta tulee top 6 -joukkue. Mutta sitten tuli positiivinen kierre, kaiketi myös taloudellisesti, ja Sulakin hankinta tapahtui jo sillä odotuksella, että pleijareita pelataan. Ja sitten ei yllättäen pelattukaan, mutta silti kestettiin sellainen riski, jota ei voinut millään ennakoida. Ja tehtiin vielä voittoa.

Monia käänteitä sisältänyt kausi, josta käveltiin ulos kuivin jaloin ja massia taskussa. Tällaisessa tilanteessa olisi joku toinen seura voinut ottaa osumaa ihan huolella.

Hyvin siellä tätä oranssimustaa laivaa ohjataan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jotenkin minulla oli sellainen kutina, kuin tulos antaa osoittaa. Harmittaa kyllä toden teolla, että muutama kotimatsi jäi pelaamatta lähes täydelle tuvalle. Tod näk lähes täysille. Tulevan kauden alku ei ole missään nimessä itsestään selvyys. En usko, että joukkueet voivat operoida 500 hkl yleisömäärillä ellei sitten yleisö osta sankoin joukoin Telia passeja ja täten pysty kompensoimaan puuttuvia yleisömääriä. Toivottavasti tuleva kiekkokausi starttaa normaalisti.

Hyvä KooKoo!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
200€ siis ainut tapa ostaa osake/osakkeita. Kova on tavoite ja aika hyvältähän tuo näyttää sitoumusten osalta.
Mutta mitä luulette, tuleeko uusia omistajia tuohon hintaan ja vielä tällaisena aikana tarpeellinen määrä?

Tavallaan ulkopuolisena on huudeltava, mutta pakko on se tehdä. Tuo on loppujen lopuksi melko pieni summa tukea jengiä tai edes sympata, toki yhtään väheksymättä ketään. Pari päivää olen henkilökohtaisesti elämästäni Kouvolassa viettänyt, mutta ainakin itse tällaisenä "etelän vetelänä" tuli tuohon pistettyä oma (pieni) panokseni ihan vain supporttina. Päämotivaattorina oli se, että kyllä mä mielelläni pistän jokusen euron seuran puolelle, joka on näistä "uusista nousijoista" se potentiaalisin ja joka kärsi vähintään kuusinumeroisen euromäärän verran kesken nappikauden kärjistäen kerran sadan vuoden välein tulevan pandemian takia.

Eli, tavallaan melkein toivon että ylimerkintää buukkaa ja mua enemmän kouvolalaista sydäntä omaavaa tulee omistajaksi. Mutta jos "joudun" omistamaan oman mitättömän osuuteni, niin olen enemmän kuin onnellinen. Tuon teidän viime kauden jälkeem en vain löydä parempaa tapaa heittää täältä suunnilta supportia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja sitten se peruttiin.

Tämä on nyt vain sellainen heitto, mutta liittyyköhän mitenkään siihen, että Matti Lindholm lähti aika lyhyellä varoitusajalla Joensuun Mailan leipiin? Joensuu sijaitsee Kouvolasta (ja oikeastaan mistä tahansa) katsottuna ihan mörönperseessä ja uusi työ vie varmasti Lindholmilta paljon aikaa, varsinkin kun toimariksi siirtyy syksyllä. Lindholm on ollut Kouvolassa puuhakas ja monessa mukana, mutta pidän aika epätodennäköisenä sitä, että sellainen voisi enää jatkua tuon JoMan toimariksi siirtymisen myötä.

Mutta kyllähän se sieltä takaisin tulee viimeistään silloin, kun Välimaalle etsitään seuraajaa. Lindholm käy Joensuussa kasvamassa korkoa ja hankkimassa toimarikokemusta. Tuskin jää sinne.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistä tiedät varoitusajoista? Oliko jossain esillä?

No asiasta tiedotettiin 25.6. ja Lindholm on aloittanut hommat jo tämän kuun alussa.

Matti Lindholm Joensuun Mailan toimitusjohtajaksi

Sitä en toki tiedä, miten kauan Lindholm on itse tuosta tiennyt. Luultavasti sentään vähän pidempään, ja eiköhän seurassa ole se tiedetty. Mutta yleensä näistä kerrotaan kyllä vähän aikaisemmin kuin viikkoa ennen aloitusta.

Silti tämä ei ollut pointti, vaan se, että Lindholm on ollut monessa mukana. Kuka ottaa kopin Koria Rollista, kenestä tulee Lindholmin työn jatkaja KooKoossa? Kyllä siitä väkisin jonkinlainen aukko jää, kun noin puuhakas kaveri lähtee uusiin maisemiin. Kuntapolitiikassakin ollut mukana.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
No asiasta tiedotettiin 25.6. ja Lindholm on aloittanut hommat jo tämän kuun alussa.

Matti Lindholm Joensuun Mailan toimitusjohtajaksi

Sitä en toki tiedä, miten kauan Lindholm on itse tuosta tiennyt. Luultavasti sentään vähän pidempään, ja eiköhän seurassa ole se tiedetty. Mutta yleensä näistä kerrotaan kyllä vähän aikaisemmin kuin viikkoa ennen aloitusta.

Silti tämä ei ollut pointti, vaan se, että Lindholm on ollut monessa mukana. Kuka ottaa kopin Koria Rollista, kenestä tulee Lindholmin työn jatkaja KooKoossa? Kyllä siitä väkisin jonkinlainen aukko jää, kun noin puuhakas kaveri lähtee uusiin maisemiin. Kuntapolitiikassakin ollut mukana.

Kaikella kunnioituksella, mutta aika foliohattuhommia, jos KoriaRollia ja Lindholmin JoMa-pestiä edes spekuloi. Muutenhan varmaan Motocrossin peruuntunut Mm-osakilpailu KymiRingillä, Weekend-festarit Helsingissä liittyvät myös kuvioon..

Se on totta, että Lindholm oli touhukas kaveri. Eiköhän hänellä ole ollut joko 14pv tai kuukauden irtisanoutumisaika. Kokoomuksen ryhmä taisi saada tiedon toukokuussa. Kyllähän toimistoa on pakko vahventaa, jos halutaan saada KoriaRoll pyörähtämään ensi vuonna...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaikella kunnioituksella, mutta aika foliohattuhommia, jos KoriaRollia ja Lindholmin JoMa-pestiä edes spekuloi. Muutenhan varmaan Motocrossin peruuntunut Mm-osakilpailu KymiRingillä, Weekend-festarit Helsingissä liittyvät myös kuvioon..

Nyt en ihan ymmärtänyt, mikä tuossa oli foliohattuilua, enkä vertausta KymiRingiin tai Weekend-festareihin. Lindholm on Koria Rollin tapahtumapäällikkö. Sellaista hommaa ei pyöritetä etänä Joensuusta, varsinkin kun on aloittanut siellä uudessa organisaatiossa ja on siirtymässä toimitusjohtajan hommiin. On ihan selvää, että tuohonkin tarvitaan uusi tyyppi puikkoihin. Ja kyllä varmasti JoMassakin odotetaan, että toimitusjohtaja asuu paikkakunnalla ja kuuluu ja näkyy siellä. Myös KooKoon kohdalla on ihan selvää, että Lindholmin tilalle tarvitaan uusi henkilö, vaikka toimistolla päälliköitä riittääkin.
 

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Espoo,Detroit,Liverpool,Mercedes,Toyota
Miten kun näin, että KooKoolla on osakeanti, niin voiko siinä saada ajan mittaan myös itselle jotain voittoa jos ostaa osakkeen?
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Miten kun näin, että KooKoolla on osakeanti, niin voiko siinä saada ajan mittaan myös itselle jotain voittoa jos ostaa osakkeen?
"Ymmärrän, että sijoittamalla urheiluliiketoimintaan sijoitukselle ei ole odotettavissa osinkotuottoa tai muuta taloudellista tuottoa" Näin kerrotaan tuossa sivulla kun on ostamassa osakkeita.
 

Magnesia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ticketmaster näköjään alkaa palauttamaan rahoja kausikorteista. Syksy mennään irtolipuilla ja keväällä voi ostaa kausikortin.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ticketmaster näköjään alkaa palauttamaan rahoja kausikorteista. Syksy mennään irtolipuilla ja keväällä voi ostaa kausikortin.

Mistä tämmöinen tieto on tullut? Minulla on maksettu kausikortti, mutta minulle ei ole tullut tämmöistä ilmoitusta.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ticketmaster näköjään alkaa palauttamaan rahoja kausikorteista. Syksy mennään irtolipuilla ja keväällä voi ostaa kausikortin.
Mistä tämmöinen tieto on tullut? Minulla on maksettu kausikortti, mutta minulle ei ole tullut tämmöistä ilmoitusta.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoinen linjaus. Tosin KooKoo ainakin mainostaa vielä ihan etusivullaan kausikorttimyyntiä ja Ticketmasterin sivuiltakin pääsee lipun ostossa ainakin kassalle asti, että vielä ei ainakaan seuran tai Ticketmasterin puolelta ole mitään merkkejä tuollaisesta.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Kausikortti on ostettu ja pysyy. En suostu sitä myymään takaisin. Eikä kukaan minua siihen voi pakottaa kun kerran sellaista tietoa ei ole ostettaessa annettu.

Vedotkoot Corollaan tai Carinaan. Molemmat ovat "Vittu ihan sama!" kuten jokainen kunnon teini kommentosi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulisin että ei kyllä mikään seura rupea kausikortteja palauttamaan ennenkuin selviää hallitauksen linjaukset yleisörajoituksien rajoituksista lokakuun osalta. Sehän olisi ihan suoraan omaan jalkaan ampumista jos saisikin olla ihan normaalisti. Varmasti varasuunitelmia on, mutta eri asia toteuttaa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ticketmaster näköjään alkaa palauttamaan rahoja kausikorteista. Syksy mennään irtolipuilla ja keväällä voi ostaa kausikortin.

Pystytkö antamaan lisätietoa asiaan liittyen? Onko kyseessä huhu vai onko tästä tullut virallista viestiä KooKoolta?

Luulisin että ei kyllä mikään seura rupea kausikortteja palauttamaan ennenkuin selviää hallitauksen linjaukset yleisörajoituksien rajoituksista lokakuun osalta. Sehän olisi ihan suoraan omaan jalkaan ampumista jos saisikin olla ihan normaalisti. Varmasti varasuunitelmia on, mutta eri asia toteuttaa.

Olet aivan oikeassa. Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta, jos rahoja aletaan palauttamaan kausikorteista ennen hallituksen linjauksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös