JooJoo - Jukurit
Vaivauduin jälleen katsomaan Jukureiden peliä, kiinnosti sen verran tuon viime viikolla käydyn keskustelun jälkeen nähdä Jukuri-puolustuksen edesottamuksia... No, peli oli sekavaa, ei todellakaan lähellä liigatasoa, mutta KooKoo oli parempi.
Ilmeisesti pääaiheiksi pelistä on nyt noussut Kanervan 5+20min, joka oli mielestäni täysin aiheellinen; Kanerva ja KooKoon pelaaja törmäsivät kouvolalaisten päädyssä ja se mikä teki taklauksesta pelirangaistuksen arvoisen, oli se että jukuri-pelaaja hyppäsi ilmaan juuri ennen törmäystä. Näin itse tulkitsin tilanteen ja olen siinä Pajusen kanssa samaa mieltä.
Mutta se missä sitten olen eri mieltä tuomarin kanssa, olivat nämä kolmannen erän vihellykset. Esimerkiksi se, missä KooKoo-maalilla oli kauhea hässäkkä, miehiä toistensa päällä ja kiekko ties missä, ja koko tapahtuman jälkeen Jukureille tuli 2-minuuttinen kiinnipitämisestä. Se nyt ainakin oli sellainen tulkinnanvarainen vihellys.
KooKoo käytti kolmannen erän todella pitkän ylioviman hyväkseen, ja tuskinpa kukaan kouvolalainenkaan väittää, etteikö KooKoo olisi viimeisessä pelannut SUUREN osan ylivoimalla. Ihme olisi ollut, jos edes Jukurit olisi pystynyt kääntämään ottelun.
Mutta sanotaan se nyt vielä kerran; Jukuri-puolustus ei ole lähelläkään viime kautta ja sen haavoittuvuus tulee varmasti (ilman vahvistuksia/Viitasen paluuta) olemaan suurissa vaikeuksissa. Tällä hetkellä sellaisia hyviä pakkeja ovat olleet Korhonen, Ollanketo, Hyrkäs sekä Erholtz. Vähäsen esitys lauantaina oli ala-arvoinen, todella monta kovaa virhettä. Tosin Hyrkäs saa ottaa KooKoon 1-1- tasoituksen piikkiinsä...
Mutta sanokaa mitä sanotte, minä sanon, että Jukurit päästää tämän kauden rukosarjassa reilusti enemmän maaleja kuin viime kaudella, jolloin muistaakseni päästettyjä oli n. 100.
Ja vielä kun tilanne on sellainen, että henkisellä puolella ei saa tapahtua lipsumista vaikka sarjajohto on valovuosia pitkä, niin Jukurit asetetaan todella kovaan paikkaan pleijareiden alussa!
Sellainen pikku knoppitieto, jonka nyt haluan tässä ääneen huutaa, on Jukureiden vierasottleuiden eka kymmenminuuttinen; maaliero 14-3! Siinä on muilla joukkueilla ihmettelemistä! Muitakin vahvoja osuuksia on, niistä voisin kertoa lisääkin jos ketä kiinnostaa... Siis nimenomaan Jukureiden osalta.
G