Kolme toivomusta

  • 3 665
  • 26

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vanhassa vitsissä puliukko kohtaa hyvän haltijan, joka lupaa pulille kolme toivomusta. Ensin ukko pyytää rekkalastillisen viinaa. Toive toteutuu. Sitten hän pyytää kassikaupalla rahaa, ilmeisesti siltä varalta jos viina sattuisi loppumaan. Tämäkin toive toteutuu. Kolmatta toivetta hän miettii pitkään ja hartaasti, kunnes lopulta lausahtaa: "Jos sitä viinaa saisi vielä pari pulloa".

Toisessa tarinassa Manne osuu kohdakkain lama-ajan keijun kanssa ja saa vain kaksi toivetta. "Hai, mie haluan olla valkolainen", sanoo Manne. Puf! Manne muuttuu valkolaiseksi - siniset silmät, vaalea tukka... Toiseksi toivomuksekseen hän ilmoittaa, ettei halua tehdä ikinä päivääkään työtä. Puf! Hän muuttuu takaisin entiselleen.

Entäpä sinä, kallis jatkoaikalainen, mitä sinä toivoisit jos saisit kolme toivomusta? Jotain itsellesi, läheisillesi? Suosikkijoukkueen mestaruutta?

Ollaan itsekkäitä tällä kertaa, ja rajataan toivelistaa sen verran ettei viitsitä sitä ainaista maailmanrauhaa ja onnea kaikille ihmisille toivoa. Sitä kun ei kuitenkaan tapahdu, eikä tämä ole missikisa. Ylevät ja jalot pyrkimykset jätettäköön siis suosiolla muille.

Minun toivelistani alkaa lapsistani, niitä kun sattuu olemaan. Toivoisin heidän elävän minua kauemmin, ja suhteellisen terveinä. En missään nimessä haluaisi joutua hautaamaan omaa jälkikasvuani.

Toinen toive onkin sitten raha. Sitä pitäisi saada paljon, sata miljoonaa vaikka. Ainahan sanotaan ettei raha tee onnelliseksi, mutta tuohon väittämään en usko ellen pääse itse kokeilemaan. Sitäpaitsi rikkaathan niin sanovat, helppohan niitten on. Ei köyhä väitä tuollaista koskaan. Minut raha tekisi, jos ei suoraan onnelliseksi, niin huolettomammaksi ainakin. Vitutus vähenisi kertalaakista.

Kolmas toiveeni on sata toivomusta lisää. Joku vääräleuka olisi kuitenkin sanonut näin ennen pitkää; olinpahan ensimmäinen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Heh, hauska idea. Noh, ensimmäinen toiveeni on ns.Tasarahalompakko. Minulla olisi aina sen verran rahaa, kuin sillä hetkellä tarvitsen. Oli se sitten tuopillinen olutta tai upouusi ferrari, aina olisi fyrkat.
Yllättävän hankalaa tämä on. Läheisteni terve, onnellinen ja pitkä elämä taitaa sitten olla toinen toivomukseni.
Kolmas on yksi toive jokaiselle päivälle mitä elän. Noilla pitäisi päästä jo alkuun.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla ei oikeastaan ole kuin yksi. Toivon onnellista elämää. Eli olinpa sitten köyhä ja kipeä tai rikas ja menestynyt niin toivoisin että silti pystyisin olemaan onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Koska niin kuin Tuomari Nurmiokin laulussaan kysyy "Onko onni sitä että saa aina jotain lisää, vai sitä ettei tarvitsekaan enää enempää". Minun mielestäni se on juuri tuo jälkimmäinen ja sitä minä toivoisin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kolme toivetta

- onnellinen elämä jälkikasvulle
- täydellinen soittotaito, instumentteina kitara, rummut ja piano
- täydellinen kielitaito kielissä englanti, ruotsi, saksa, venäjä, espania, japani, italia, ranska ja arabi

Rahaa tuleekin sitten siitä kun tuuraa Slashia tai kun Metallica tarvitsee uutta kitaristia...pianokonserttoja voikin vastapainoksi pitää vaikka Roomassa, Lontoossa ja Pariisissa. Kielitaitoakin löytyy. Neppailu japseissa onnistuisi hyvin kun voi puhua paikallisten kanssa niitä näitä Tokion metrossa.


Lisätoiveet on perseestä sillä miksei lähtökohta voisi olla sitten "sinulla on yksi toive..."
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
No pentele, Evil vei meikäläisen mukahauskuuden, eli sata toivetta lisää, eli sitä korttia en enää käytä.

Toivomukset:

-Onnellisuutta
-Hyvinvointia (Itselleni, perheelleni ja tutuille, vai onko tuossa useampi toivomus?)
-x summa rahaa tilille kuukausittain (Sovitaan vaikka tuommoset 100ke)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Oma TV-show ja kokaiinia. Hyvä ulkonäkö ja iso vehje on jo, joten kolmanneksi...Dr. Pepperiä ehtymätön varasto.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ai niin, pärkkele. Minun piti toivoa röntgenkatsetta, joka läpäisee naisten vaatekerrokset mutta ei enää ihoa. Olkoon se yksi niistä sadasta lisätoiveesta.

Jossain muinaisessa (olikohan?) Twilight Zone -jaksossahan varhaisteinit toivoivat maahiselta röntgenkatseen, mutta voivat pian pahoin kun tissien sijasta näkivätkin vain sisäelimiä työssään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Terveyttä toivon itselleni ja läheisilleni. Sitä kun ei välttämättä pysty ostamaan edes rahalla, vaikka lääketiede huimasti kehittynyt onkin.

Kaikki muut asiat saa hoidettua puhtaasti mielikuvituksella, jos vaan haluja riittää.
 

Viljuri

Jäsen
Ensimmäinen toivomukseni olisi voittaa Nobelin palkinto fysiikasta universaalin, mutta testattavan ja käytännön prediktiivistä voimaa edustavan kvanttigravitaatioteorian kehittäjänä.

Toiseksi toivoisin jotakin vastaavaa kaliberia olevaa vastakkaisen sukupuolen edustajaa selvittämään em. teorian olennaiset osat, luonnollisesti vuosikausia kestävänä kotiopetuksena.

Kolmanneksi toivoisin joko avointa ja urheilullisuuteen perustavaa jääkiekon SM-liigaa tai Suomen NATO-jäsenyyttä (tosin säilyttäen yleisen asevelvollisuuden), ihan riippuen siitä, että kumman asian vastustajat sattuisivatkin toivomuksen esittämispäivänä ärsyttämään eniten. :)
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Varsin hauska ketju. Näin äkkiseltään tuli tämmöisiä ajatuksia...

1. Terveyttä. Niin itselle kuin perheelle ja ystävillekkin.
2. Onnea ja menestystä.
3. Rinnakkaiskortti Sidney Crosbyn ameksiin. <3
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No,eiköhän näin Playoff-aikaan kuitenkin jokainen jääkiekkoa seuraava laittaisi ensimmäiseksi toiveeksi oman suosikkijoukkueen SM-kullan? Ja muutahan ei sitten enää tarvi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No,eiköhän näin Playoff-aikaan kuitenkin jokainen jääkiekkoa seuraava laittaisi ensimmäiseksi toiveeksi oman suosikkijoukkueen SM-kullan? Ja muutahan ei sitten enää tarvi.

Juu ei ehdi itse tuollaisia enää toivoa. Ja paskapuhetta se, ettet muuta toivoisi:)
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mäpä toivonki ekana loputtomat toiveet, jotka toimii jollain tietyllä tunnussanalla..

1. toive: Että saisin perustaa perheen nykysen tyttöystävän kanssa ja elää hänen kanssaan loppuun asti onnellisina.

2. toive: Että olis sen verran fyrkkaa aina, ettei joudu aivan puutteessa elämään. Kuitenkin sen verran vähän että töissä pitäis käydä.

3. toive: Säästetään se myöhemmäksi.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Minulla on tänä aamuna kolme harrasta toivomusta:

1. Pasi Nielikäinen Jokereihin

2. Pasi Nielikäinen Jokereihin

3. Pasi Nielikäinen Jokereihin

Ei sitten muuta.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
1.Terveyttä ja pitkää ikää itselle ja omaisille

2. Pelsuille hyvä ykkösveska

3. Pelsuille hyvä ykkössentteri
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Noniin kiltti velho, opeta mua:

1) Terveyttä kaikille ympärilläni.
2) Edellä mainittu tasarahalompakko. Rahaa olisi aina, eikä tarvitsisi järkeillä tai laskeskella budjetteja.
3) Saisin elää rakastamani naisen kanssa, siinä olisi minun onneni.

Mikä on toiveiden toimitusaika?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kolmas toiveeni on sata toivomusta lisää. Joku vääräleuka olisi kuitenkin sanonut näin ennen pitkää; olinpahan ensimmäinen.
Mutta eikös se mennyt niin että saat 100 toivomusta lisää, mutta ne ei vaan toteudu? ;)

Mutta tässä on omani:

Toive 1: Maaginen kosketus vedonlyönnissä. Aina kun lyön vetoa jonkun asian puolesta, niin voitan vedon. Luonnollisesti parin viikon jälkeen alkaa olla noi meikäläisen rahahuolet olla ohi. Tietenkin ensimmäinen vetoni on se että ensi kaudella Blues voittaa mestaruuden ja Kärpät tippuu mestikseen.

Toive 2: Lisää älykkyyttä ja mielikuvitusta tähän päähän. Olisihan se mukavaa kun esim. aamupaskalla ollessa keksisi lääkkeen syöpään ja Nobeleita tulisi ovista ja ikkunoista sisään. Sivubisneksenä voisi sitten kirjoitella bestsellereitä ja ohjata hyviä leffoja Hollywoodissa.

Toive 3: Tää onkin vaikea. Ottaisiko treffit Heidi Suomen kanssa, olla maailman paras rumpalisti vai oisko yhtä hyvä pelaa lätkää kuin Pavel Datsjuk… Mutta kai munkin on mentävä tälle terveyttä itselle ja lähimmäisille linjalle. :)

Muistin että tästä aiheesta on muuten tehty surkea leffakin:
http://www.imdb.com/title/tt0230030/
 
Viimeksi muokattu:

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Säilyttäen kosketuksen lätkään, toivon että

1. CHL-sponsorit palaisivat halusta maksaa kaikkien halukkaiden kannattajien matkat peleihin, tunnelman takaamiseksi

2. Matti Alatalo olisi hyvä valmentaja

3. Kaikkien liigaseurojen halleihin rakennettaisiin päätyseisomakatsomot sekä koti- että vierasfaneille

Noista tärkein, ja samalla ehkä realistisin on tuo viimeinen.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Minä toivon......


1. Että minä ja lähimmäiseni pysyvät terveinä elämän läpi.

2. Tapparalle menestystä ja mammonaa

3. Että äskeiset toiveet toteutuvat
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mies tapasi hyvä haltijan joka tietysti sanoi toteuttavansa miehen kolme toivomusta. Haltijalla oli kuitenkin yksi ehto ja se oli, että miehen vaimo saa aina kaiken kolminkertaisena! Sehän sopii, sanoi mies!

Ensiksi toivon että olisin yhtä komea kuin Brad Pitt. Toive toteutui ja vaimo muuttui yhtä kauniiksi kuin Madonna.

Toiseksi toivon että olisin yhtä rikas kuin Roope Ankka. Tämäkin toive toteutui ja vaimo tuli vielä kolme kertaa rikkaammaksi.

Kolmatta toivomusta mies mietti kauan mutta toivoi kuitenkin että hän saisi "pienen ja vaarattoman sydäninfarktin"!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Jaa vai toiveita...

1. Haltija tee minusta Elmo (ylivoimainen kaikissa urheilulajeissa).

2. Haltija kiltti, jos saisin vielä kuulla mitä naiset ajattelee. Se vaikutti niin kivalta siinä yhdessä elokuvassa.

3. Kai mä haluaisin elää aika kauan ja läheiset sitte elää kans kauan.

Semmoiset olis toiveet. Taidanpa lähteä näyttämään Sheddenille kykyni, niin Vancouverissa jytisee. Elmo vs. Kanada 4-2. Ei tarvi Selännettä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kaksi mahdollista toimintalinjaa eli realistisempi ja hieman kaukaa haetumpi.

Realistiset valinnat, eli ei mitään yliluonnollisia juttuja:
1. Rahaa sata miljardia
2. Yksityissairaala/tutkimuskeskus varattuna vain minulle, henkilökuntana maailman parhaimmat ja nerokkaimmat tutkijat jotka kehittäisivät minulle ajan myötä nanoteknologisen kyborgikehon tai kloonaisivat minulle uuden, virheettömämmän kehon
3. Ydinaseilla varustetun yksityisarmeijan.

Rahalla saisi naisia, yksityisyyttä, rauhaa ja valtaa. Kunhan olisin saanut uuden kloonikehon niin perustaisin oman ydinasevaltion ja toimisin sen hyväntahtoisena diktaattorina, jossa kaikilla kansalaisuuden ansaitsevilla olisivat asiat hyvin.

Hiukan kaukaa haetumpi skenaario, jos nyt kerran lampun hengestä on kumminkin kyse. Sarjakuvahenkeen:
1. Teräsmiehen voimat, kyvyt, terveys ja pitkäikäisyys
2. Batmanin älykkyys, itsekuri ja kekseliäisyys
3. Professori Charles Xavierin telepaattiset kyvyt lukea ajatuksia ja hallita ihmisten mieliä.

Jälkimmäisellä kombolla saisi jo kaikenlaista aikaan. Kukaan ei olisi turvassa missään, koskaan. Tietäisin mitä kaikki ajattelisivat ja voisin olla sekunnin murto-osassa ihmisten kotioven takana polttamassa asuntoa kuumakatseellani poroksi tai manipuloimassa ajatuksia. Ajelisin silkan huvin vuoksi valtaisalla batmobiililla ympäriinsä vaikka osaisin lentää. Koska maailmassa ei oikeasti ole kryptoniittia, olisin voittamaton jumalolento johon mikään ei tehoaisi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jaa'a. Rahaa saisi olla sukanvarressa sopivasti. (ei nyt mitään summia joilla pääsee miljordöörikerhoon, vaan ihan sellaanen summa että sillä pärjää loppuelämän ja ois vähän extraakin esim. "heräteostoksiin")

Ei olla nyt itsekkäitä. Toisessa toiveessa toivoisin JYPille menestystä ja pari pientä etua. Aloitetaan nyt sillä että eräs Tyni tajuaisi erota tj:n pallilta/nykyaikaistaa metodejaan ja ei möläyttele samantyyppisiä sammakoita suustaan mitä viimeaikoina ja Virtasmarkon pelitapa toimii (viimeaikoina peukalo alkanut tosin kääntyä ylöspäin tämän suhteen...) Ja ehkä saisi vähän halliakin uudistaa siinä samalla.

Komantena.. mieluusti se että voisi ottaa naisten sielunelämästä selvää/tajuaisi siitä jotain. Tämä tosin on isojen poikien mukaan mahdottomuus, eli kait tämä korvataan sitten tuplasti isommalla rahasummalla (=eli miljordöörikerho kutsuu), ja toisen toiveen ehdot toteutetaan mukisematta. Ja kenties samalla kysytään sitäkin että "Haluatko että uusi Synergia on 10 000-paikkainen vai 20 000-paikkainen"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös