Suurin syy tuohon huonoon täyttöasteeseen ja kilpailijoille siirtyneeseen kysyntään lienee juuri se, että liian usein asiakas osti lentolipun, mutta pääsi silti bussin kyytiin. Minä olen tästä syystä oppinut välttämään Turusta lähtiessäni Finnairia jo 10v sitten. Tilanne on kuulemma ollut huomattavasti huonompi korona-ajan jälkeen.Kokoomukseen ei liity enää varsinaisesti pätkääkään, mutta olisiko tuon syöttöliikenteen ongelmana Finnairin kannalta ollut myös se että sen käyttäjät jatkoivat liian harvoin Seutulasta eteenpäin Finnairin siivin?
Tukholman ja Riikan lentoa on aika yksinkertaisista maantieteellisistä syistä vähäsen vaikeampi korvata edes satunnaisesti bussilla ja mukavuudenhaluiset asiakkaat siirtyivät niihin jättäen Finnairin syöttöliikenteen tyhjäksi ja kannattamattomaksi.
Hintatasohan on sellainen, että bussilla tai autolla Vantaalle ja lentämällä sieltä pääsisi usein puolet halvemmalla, mutta silti SASille riittää kysyntää. Eikä Finnairin hinnoittelu tästä poikennut. Ei tämä Turusta lentävä asiakaskunta hinnan perässä siirry, vaan on isolta osin päivän-kahden keikkaa heittävää työmatkalaista. Kokonaismatka-ajan ja yöunien merkitys korostuu.
Tässä puhutaan nyt ei-niin-vähänkään omenoista ja päärynöistä.
Viimeksi muokattu: