Erinomainen ketju! Näitä fantasialistauksia on aina hauska tehdä, joista voi unohtaa realismin täysin. Kuskit ja henkilöstön tosin valitsen sen mukaan, että missä kukin on edustanut. Niin sanotusti siis jokaisen tiimin "dream team".
Ferrari
Matalanokkainen V12-moottorilla varustettu mörkö, helvetin epäluotettava myös. Värityksenä myös saman aikakauden punainen höystettynä Agipin sponsseilla.
Kuskeina toimivat säälimättömät testihirmut Niki Lauda ja Michael Schumacher. Tallipäällikön virkaa toimittaa tuleva FIA-pomo Jean Todt, sekä takapiruna Ross Brawn.
McLaren
Ysärin vaihteesta tutulla Marlboro-värityksellä maalailtu McLaren Hondan V10-myllyllä.
Ayrton Senna itseoikeutetusti ykköskuskina ja hänen vierellään "big ballsit" omaava Martinlaakson oma poika, Mika Häkkinen. Tallipäällikkönä Ron Dennis ja Ferrarin toimintaa vakoilemassa Mike Coughlan.
Williams
Sinivalkoinen Williams 2004 vuoden mursunokalla, BMW:n V10-koneella ja kuuluisalla Rothmansin röökisponssilla.
Kuskikaksikkona Nigel Mansell sekä Venezuelan lahja F1-maailmalle, Pastor Maldonado. Tallipäällikkönä itse Sir Frank sekä teknisenä johtajana aina yrmyllä ilmeellä varustettu Patrick Head.
Mercedes
Ruudukon ainoa hopeanuoli. Mercedeshän on Brawnille jatkoa ja Brawn taas oli Hondalle jatkoa ja Honda taas oli BAR:lle jatkoa, joten.. ulkomuodoksi se Hondan todella "upea" vuoden 2008 design norsun korvineen päivineen. Moottorina olkoon joku imurin ääntä matkiva turbohybridi.
Ykköskuskina itse Jeesus eli Lewis Hamilton, toisessa autossa välikelillä puolestaan dominoi Jenson Button. Nyrkkiä pöytään pilttuussa hakkaa Toto Wolff.
Red Bull
Tähän ei varmaan löydy hirveästi vastaväitteitä. Kaunein Red Bull-auto oli ja tulee olemaan se Monacossa 2006 nähty Superman-teemainen auto. Koko kausi tällä ja moottorina toimikoon vuosina 2010-2013 yllättävän luotettavaksi todettu Renaultin V8.
Sebastian Vettel johdattaa tiimin tähän legendojen täyttämään kauteen, toista autoa ajattaa Max Verstappen. Muiden tallien autoja protestoi Christian Horner ja tuulitunnelissa häärää Adrian Newey.
Renault
Nykyinen Renault on käytännössä myös jatkumoa entiselle Benettonille, joten härskisti vuoden 1994 mestaruusauto käyttöön saman vuoden sponsseilla. Tuohon autoon kun upottaa vuoden 2005 käytössä olleen suhteellisen luotettavan V10-moottorin, niin lopputulos pitäisi olla kohtalaisen hyvä.
Kuskeina toimivat Fernando Alonso sekä Nelson Piquet Sr. Tallipäällikkönä kukas muukaan kuin mafioso itse, eli Flavio Briatore.
Jordan
Benson & Hedgesin röökisponssilla varustettu mööpeli. Mugen-Hondan koneilla taisivat jossain vaiheessa ajaa, joten semmoiset sitten autoon.
Jarno Trulli ja Takuma Sato toheloivat keskikastissa. Pilttuulta kisaa valvoo pulisonkeineen Eddie Jordan.
Sauber
Vuoden 1998 Sauber oli hieno vekotin outoine lisäsiipineen. Tällä gridillä kaikki aerodynaaminen etu on tarpeen.
Kimi Räikkönen ja Charles Leclerc rymistelevät gridille Peter Sauberin ollessa tallipäällikkönä luonnollisesti.
Minardi
Talli, joka ei oikeastaan ikinä saavuttanut mitään, mutta jonka kaikki silti muistavat. Vuoden 1996 Minardi oli jotenkin väritykseltään todella eeppinen, joten tässä sekasortoisessa gridissä sen haluaisin nähdä.
Epäonnen sotureina toimivat Luca Badoer sekä Andrea de Cesaris. Sympaattinen Paul Stoddart toimii bossina.
Arrows
Ruudukon musta hevonen, kirjaimellisesti. Vuodesta 1998 jäi mieleen, kun jossain kisassa molemmista autoista levisivät koneet lähes samaan aikaan, joten koko vuoden paketti vaan reippaasti käyttöön. Kokomusta auto ainakin oli itsessään todella tyylikäs.
Mika Salo ja Toranosuke Takagi ohjastavat mustaa autoa. Nigerialaisten prinssien kusettamaksi joutunut Tom Walkinshaw johtaa orkesteria.
Gridin kaksi inhokkikuskia: Lewis Hamilton ja Michael Schumacher. Vaikka nykyään jälkimmäistä arvostankin, niin en voinut sietää tämän dominointia aikoinaan. Hamiltonista en puolestaan ole ikinä tykännyt.
FIA:n pomo tälle kaudelle on Jean-Marie Balestre. The best decision is my decision.
----
Kisakalenteri:
1. Australia, Adelaide
2. Brasilia, Interlagos
3. Meksiko, Mexico City
4. Hollanti, Zandvoort
5. Ranska, Rouen-Les-Essarts
6. Iso-Britannia, Silverstone
7. Monaco, Monte Carlo
8. Saksa, Hockenheim (vanha layout)
9. Suomi, KymiRing
10. Kanada, Montreal
11. Yhdysvallat, Watkins Glen
12. Turkki, Istanbul
13. Belgia, Spa
14. Italia, Monza
15. Japani, Suzuka
----
MM-pisteiden top 5:
1. Senna
2. Schumacher
3. Mansell
4. Lauda
5. Hamilton
----
Kohokohtia kaudelta:
- Christian Horner laittaa protestin vetämään kaikista muista talleista heti talvitestien ensimmäisenä päivänä.
- Ferrari vaihtaa tallipäällikön avauskisan jälkeen.
- Toto Wolff sanoo ettei Mercedes ole nopein auto gridillä ja kun kausi alkaa Adelaidessa, niin hän on aivan oikeassa.
- Verstappen voittaa Zandvoortissa ja koko yleisö sekoaa. Kisan jälkeen paljastuu kuitenkin, että hän oikaisi viimeisen mutkan, joten Kimi Räikkönen nousee podiumille.
- Renault yrittää pelata Alonsolle voittoa ajattamalla Piquet'n auton metsikköön kesken Rouenin GP:n.
- Matti Kyllönen erehtyy sanomaan Häkkistä monta kertaa kauden aikana Sennaksi ja Keke joutuu selostamassa jatkuvasti korjaamaan tätä.
- Verstappenin auto syttyy palamaan Hockenheimissa varikolla.
- Jarno Trulli voittaa Monacossa lähes kaikkien muiden keskeyttäessä kisan. Kakkoseksi ajaa Niki Lauda, jolla on Michael Schumacherin kypärä päässään.
- Senna saa Kanadassa viiden sekunnin aikasakon leikatessaan nurmikolta takaisin Schumin eteen. Senna ajaa ruutulipulle ensimmäisenä, mutta Schumi voittaa. Kisan jälkeen Senna siirtää Schumin pois ykköspallilta ja haukkuu Jean-Marie Balestren.
- Silverstonessa käydään eeppinen vääntö kärkipaikasta Schumin ja Laudan välillä. Lauda pääsee jo Schumista ohi, mutta kun Schumi on ohittamassa Laudaa uudestaan, niin ohjaaja leikkaa kuvan pilttuussa jätskiä syövään Kimi Räikköseen.
- Monzan kilpailu saa erikoisen alun, kun paalulle ajanut Pastor Maldonado spinnaa jo lämmittelykierroksella. Kisan loppu on myös vähintäänkin yhtä erikoinen, kun DRS:n avulla tallikaveristaan ohitse yrittävä Takuma Sato heittää backflipin osuessaan Trullin autoon pääsuoralla.
- Mestaruus ratkeaa Suzukassa, kun Schumi ajaa Toranosuke Takagin aiheuttaman kolarin rojujen päältä ja rengas puhkeaa kierrosta myöhemmin. Senna laskettelee voittoon ja koko Brasilia juhlii. Argentiinalaiset tulevat seinän läpi selostuskoppiin.