Meillä oli kynnenleikkuu aikamoista tuskaa ja homma helpottui kertaheitolla kun hommasin Dremelin dog nail grinderin, jolla hioo kynnet vaivattomasti ja kivuttomasti. Ei ole saksiin paluuta.
Joo kyllähän tuohon löytyisi helpottavia vaihtoehtoja, mutta tämä oma sankari esittää aina muka alistunutta ja yhteistyöhaluista. Kuten nytkin alkuun lekurin kanssa. Sitten kun alkaa tapahtumaan, on tuo koirani jo miettinyt minkä piilon valitsee asunnosta tai miten kovaa kylppärissä kapinoi. Nyt ei vain ollut kuin vaihtoehto vääntää vastaan.
Mutta kyllä noista on tullut itse selvittyä, toisen auttaessa homma sujuu väännön myötä ja joskus myös ulkoilma ympäristön kera toiminut.
Nyt ajattelin että menköön kokeneen ammattilaisen käsissä ja kyllähän tuo jutteli ovelasti minulle kun leikkasi samalla ja koiran keskittyminen oli minun otteessa kun kuuntelin juttua kynsistä ja juttelin lekurille.
Mutta ei tuokaan koirani taistelutahtoa vienyt enkä ehkä kaipaakaan sitä. Kuitenkin niin rauhallinen muutoin vaikka nyt syttyykin tietyistä asioista. Mutta ikinä ei hauku muille koirille esimerkiksi ja käskyt menevät perille ihan neutraalilla äänellä. Eli tällöin olkoon vähän kapinahenkeäkin.