Koetko vieroitusoireita urheilun ollessa korona-tauolla?

  • 1 672
  • 28
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Avaan tämän ketjun kun en vastaavaa löytänyt mistään, eli urheilun ollessa korona pannassa, alkaa olo tuntua kuin tupakka lakossa. Suoria lähetyksiä kun ei ole, niin näistä Telian kirjasto fiilistelyitä ei enää jaksa katsoa. Olen ollut aika kova penkkiurheilija, jääkiekko suurimpana seurattavana, aina on löytynyt vaihtoehtoja Liiga pelien ohella, änäri pelit ovat pelastaneet monta yötä ja välipäivinä voi seurata vaikka Juven,Cityn tai Liverpoolin otteita, olen jopa innostunut ampumahiihdosta, jota ennen ei tullut seurattua lainkaan, eli urheilua on tullut seurattua päivittäin. Toki vaimo on mielissään, kun katsotaan samaa ruutua, jos tästä nyt jotain positiivista löytää, ja ulkoiltua on tullut paljon enemmän kuin ennen.

Tällä hetkellä illat ovat aika pitkiä, Netflixiä ja Hbota on tullut katsottua jo kyllästymiseen asti, kyllä suorissa urheilu lähetyksissä on aina oma tunnelmansa, varsinkin jos siinä on isot panokset, sitä tunnelmaa ei vaan oikein saa seuraamalla vaikka golfia.

Miten sinä koet tämän tilanteen? Joko seinät kaatuu päälle.
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Orastaviin vierotusoireisiin on toiminut mahtavasti Cmorelta löytyvät La Liga klassikot, jossa Virkkunen ja Pasanen selostaa uudestaan vanhoja klassikkomatseja kevyellä otteella!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oikeastaan ihan hyvä välillä näin. Vaimo ja lapset tykkää, kun ukko ei koko aikaa vahtaa lätkää ja futista. Lukemattomien kirjojen pinokin on ilahduttavasti pienentynyt. Kun työt hoituu etänä, ehtii joka päivä kokkailemaan jotain hyvää safkaakin. Eli voisi olla huonomminkin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan se vähän kuin avioero vuosikymmenien liiton jälkeen. On hämmentynyt, eikä tiedä, mitä tekisi. Jostain 80-luvun loppupuolelta saakka olen seurannut kotimaista lätkää, enkä muista sellaista kevättä, jolloin sitä ei olisi ollut. En nyt halua ylidramatisoida asioita, mutta kyllä sen tuntee. Niin olennainen osa elämää se lätkä on ollut. Siinä rinnalla tulevat sitten ne television välityksellä seuratut sarjat, ja toki niidenkin puuttuminen tuntuu. Mutta tämä kotoisen lätkän puute on pahin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
No joo, kyllä sitä penkkiurheilua vähitellen alkaa tosissaan kaipaamaan. Ei oikein viitsi ajatella liikaa, mitä kaikkea hienoa on tältä vuodelta jo peruttu, alkaa vaan vituttamaan huolella. Muistan, kun 12.3 tuli vielä tv:stä Mestarien liiga-ottelu Liverpool-Atletico, joka pelattiin normaalisti huutavan yleisön edessä ja nautin siitä aivan täysin siemauksin, kun silloin jo tavallaan aavisti, että tämä on viimeinen kunnon urheiluilta pitkään aikaan. Saa nähdä koska seuraavan kerran ja kuinka pitkän ajan päästä...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsoin tänään pari tuntia kun Välimäki ja Laine lätkivät kolopalloa, eli kyllä. Taannoin oli palstalla kysely, kummasta luopuisit, urheilusta vai musiikista ja omaa vastaustani tämä aika on vain vahvistanut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Katsoin tänään pari tuntia kun Välimäki ja Laine lätkivät kolopalloa, eli kyllä. Taannoin oli palstalla kysely, kummasta luopuisit, urheilusta vai musiikista ja omaa vastaustani tämä aika on vain vahvistanut.
Minä luopuisin ehdottomasti ennemmin urheilusta kuin musiikista. Musiikki ja kirjallisuus, se on jo vaikeampi. Mutta muistan joskus sanoneeni, että ennemmin luopuisin näköaistista kuin kuulosta. Eli se kertonee. Ehkä mulle musiikki on se kaikkein tärkein asia, jos ei lasketa omaa perhettä.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Aluksi oli aika tyhjä olo, kun olin jo monta vuotta samaan aikaan jännittänyt pleijareita ja noin joka toinen ilta katsonut Kärppien edesottamuksia kohti kanadamaljaa, mutta nyt kun sitä ei ollu, niin tuntui kuin jotain oleellista olisi puuttunut. Nyt tämä on kuitenkin alkanut lutviutumaan, kun on keksinyt jotain muuta tilalle. Välillä aattelen, että "jos pleijareita nyt pelattais niin olis semifinaalien viides peli nyt menossa." Tänään 17.4 olisi pelattu mahdolliset kuudennet välieräottelut.

E. kirjotusvirheet
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Alussa järkytys oli kova mutta savun hälvennyttyä se on tavallaan jopa vapauttava fiilis, kun nukkumisaikatauluja ei tarvitse suunnitella yön änärikierroksen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Minä luopuisin ehdottomasti ennemmin urheilusta kuin musiikista. Musiikki ja kirjallisuus, se on jo vaikeampi. Mutta muistan joskus sanoneeni, että ennemmin luopuisin näköaistista kuin kuulosta. Eli se kertonee. Ehkä mulle musiikki on se kaikkein tärkein asia, jos ei lasketa omaa perhettä.
On kyllä raju omistautuminen. Menemättä syvemmin perus elintoimintoihin niin kyllä se näön menettäminen olisi maailmanloppu (vs. maku, kuulo, haju). Ja tarkoitan, että riittäisi että näkee polun pari metriä edessä. Lukemiset hoidetaan muutenkin jo äänimuotona.

E: Ai niin tää aihe: en koe enää, tottunut jo olla. (Vaikka olikin ihan ihmeellinen tunne kun katsoin tubesta jotain highlighteja jostain futispelistä kuulokkeet korvilla... Se pauhu stadikalla oli oudon jännä.)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On kyllä raju omistautuminen. Menemättä syvemmin perus elintoimintoihin niin kyllä se näön menettäminen olisi maailmanloppu (vs. maku, kuulo, haju). Ja tarkoitan, että riittäisi että näkee polun pari metriä edessä. Lukemiset hoidetaan muutenkin jo äänimuotona.

E: Ai niin tää aihe: en koe enää, tottunut jo olla.
Mulla on jo poika, jonka näkökyvystä 90% katosi vakavan sairauden seurauksena. Ollaan harjoiteltu valkoisen kepin käyttöä. Kyllä se isäukkokin menisi saman kepin varressa.
 

redpecka

Jäsen
Mulla on jo poika, jonka näkökyvystä 90% katosi vakavan sairauden seurauksena. Ollaan harjoiteltu valkoisen kepin käyttöä. Kyllä se isäukkokin menisi saman kepin varressa.
Aika julmalta kuulostaa. Mutta hyvä jos tähän rosenttiin on edes jääty ettei kokonaan menisi..? Kyllä antaisin vasemman käteni ja kaikki pallit siitä 10%:stäkin vs. kokonaan sokea. En sitten tiedä, miten niillä jotka ovat olleet esim syntymästä lähtien sokeita.. Ehkä elämä olisi mennyt muutenkin eritavalla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aika julmalta kuulostaa. Mutta hyvä jos tähän rosenttiin on edes jääty ettei kokonaan menisi..? Kyllä antaisin vasemman käteni ja kaikki pallit siitä 10%:stäkin vs. kokonaan sokea. En sitten tiedä, miten niillä jotka ovat olleet esim syntymästä lähtien sokeita.. Ehkä elämä olisi mennyt muutenkin eritavalla.
Tää jätkä on selviytyjä. Pärjää sillä näöllä mitä on. On reipas tokaluokkalainen, näkee lukea ja kirjoittaa. Vittu mie olen ylpeä pojastani. Viisi vuotta sitten makasi koomassa, ei tiedetty herääkö ikinä edes. Heräsi. Tauti oli syönyt suurimman osan aivoista, jätkän pään sisus oli ihan kaurapuuroa. Opeteltiin sitten kaikki uudestaan, neljävuotiaana. Käveleminen, puhuminen... Nyt jätkä ohjelmoi jostain Garagebandista rytmit ja vetää räppiä päälle. Lukee kirjoja. Saatana, en enää koskaan valita veroista. Jossain Amerikassa pojan sairaalahoito olisi maksanut miljoonia. Kuukausi teholla ja hengityskoneessa. Suomessa se maksoi onneksi vähän vähemmän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onhan tämä todella outoa kun ei ole jääkiekkoa, jalkapallon EM-kisoja tai mitään muutakaan. Eniten vituttaa epävarmuus. Ei tiedä milloin mitkäkin asiat tapahtuvat. Esim. koska on NHL draft, milloin aukevat UFA markkinat.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Ainoatahan urheilua mittä mä katoin oli Sm-liiga ja JYP. No, senhän mä tiesin jo ennen kuin korona katkaisi kauden, ettei JYPillä ole menestysmahdollisuuksia. Jotten en mä tästä hirveesti kärsi oikein vieroitusoireista. Esportsi sentään kulkee vielä niinkun pittää! Tosin kyl ESL rio majori on siirretty muttei se haittaa mitään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vaikka katselinkin urheilua paljon ennen koronaa, esimerkiksi helmikuussa yhteensä jopa yli 170 tuntia. Ja joskus minusta tuntui että olin jopa riippuvainen urheilusta. Oli välillä pakonomainenkin tarve tuijottaa urheilua päivät pitkät ja niin edelleen.

Niin silti minulla ei ole ollut vieroitusoireita urheilun ollessa kokonaan nyt tauolla. Onhan se perkeleen outoa nyt kun urheilua ei ole ja välillä surettaa ja vituttaakin sekä tunnen jonkinlaista ikävää mutta riippuvaisuusoireita en ole kokenut olevan.

Minulla on paljon, paljon katseltavaa näiden erilaisten viihdekanavien (Viasat, Netflix, Cmore) tarjonnassa ja olen siitä innoissani. En ole ennen juurikaan näitä viihdekanavia tai edes elokuvia katsellut joten moni klassikkoelokuvakin voi olla minulle uusi ja katseltavaa riittää. Menee kauan että tylsistyn tarjontaan. Tämä korvaakin osin jopa urheilun.

Sitten tuosta valitettavasta koronatilanteesta ja sen seuraamisesta on tullut urheilun tilalle asia mitä seurata.
 

hege

Jäsen
Oikeastaan katsomista televisiosta en ole kaivannut, pelien fiilistä katsomossa kyllä jonkin verran. Eninten tuntuu, ehkä yllättäen, se kun on taukoa lasten harrastuksista ja nyt huomannut kuinka hauskaa on ollut olla peleissä huoltajana ja jakaa sekä onnistumisia että epäonnistumisia joukkueen kanssa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Penkkiurheilua en kaipaa niinkään. Kun Espoon Blues meni konkaan niin tuli sen jälkeen muutenkin pidettyä melkeen välivuosi lätkän seuraamisesta. Varmaan tossa parin viikon päästä sitä ehkä huomaa kaipaavansa MM-höntsää ja oishan se ollu kiva katella kesällä hieman EM-potkupalloakin. Mutta omia höntsävuoroja kaipaa ihan helvetisti. Säbää pelaan 4 kertaa viikossa, joten onhan tää ihan perseestä. Kaipaa sitä liikuntaa ja sitä läpän heittoa joukkuekavereiden kanssa.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jonkunlaista vieroitusoireita on, mutta odotettua vähemmän kuin ajattelin. Harmittaa toki edelleen että esim. Jokereiden kausi jäi kesken ja F1-kausi ei alkanutkaan. Näihin vieroitusoireisiin oon koittanut lääkkeeksi liikkumalla itse ulkona ja pleikkarin pelaaminen on hiukan lisääntynyt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jonkunlaista vieroitusoireita on, mutta odotettua vähemmän kuin ajattelin. Harmittaa toki edelleen että esim. Jokereiden kausi jäi kesken ja F1-kausi ei alkanutkaan. Näihin vieroitusoireisiin oon koittanut lääkkeeksi liikkumalla itse ulkona ja pleikkarin pelaaminen on hiukan lisääntynyt.
Eihän Jokerit ole paljon pääsiäisen jälkeen pelanneet kuin... no, milloin? Joskus kai.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän Jokerit ole paljon pääsiäisen jälkeen pelanneet kuin... no, milloin? Joskus kai.
En minä nyt pääsiäisestä puhunut mitään. Jokereiden kausi päättyi kuitenkin nyt 11.3 ja kesken kausi jäi kuitenkin kun pelit pistettiin poikki. Se että oltaisko pelattu pääsiäisen jälkeen, (konferenssi finaaleissa) niin sitä ei kukaan tiedä ja siitähän tässä juuri kysymys onkin.

Itse esittämääsi kysymykseen, niin heitetään 2011-2012 kausi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kumma kyllä, mutta en sen kummemmin.

Fudiksen EM-kisojen siirto ja etenkin kesäolympialaisten siirto kuitenkin ottaa pannuun vietävästi. Varsinkin noiden kesäolympialaisten kanssa olin jo innoissani, että kesäloman ensimmäinen viikko sattuisi juuri siihen kohtaan Olympialaisia, josta yleisurheilut alkaa. Hienoa olisi ollut katsoa kaikenmaailman kisat alkukarsinnoista lähtien, mutta perkele ei sitten.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Nyt tulee Subilta hyviä MM lätkä uusintoja, näköjään Kivi ja Mertaranta kommentoimassa peliä, bisse on tuopissa ja Mertaranta voisi jo lopetella analysointia. Ei hemmetti, eihän täältä mitään peliä näytetäkkään, vaan puhutaan paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En koe, mutta kyllähän tuo nyt on helvetin hienoa että MMA saatiin pyörimään ruutuihin ainakin UFC:n osalta. Vielä kun saataisiin ammattinyrkkeily rullaamaan. Kieltämättä suorastaan vituttaa jo lukea pelkästään näitä Mike Tyson, Evander Holyfield, Riddick Bowe, Vitun Floyd, Oscar de la Hoya jne. "Palaamassa kehään?" -paskajuttuja. Jos ei Dana Whitea paljoa huimaa niin nyt olis Don Kingillä paikkaa palata taas kärkikartalle!!
 
K

Kiekkokatsoja

Kyllä, mutta juutuubista löytyy paljon jääkiekon mm kisojen maalikoosteita. Korvikkeena ne menee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös