Klubilla – asiaa Ligaföreningen HIFK r.f.:stä ja Idrottsföreningen Kamraterna, Helsingfors rf.:stä

  • 11 873
  • 63

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie , tsekataan vetotilanne siirtorajalla uudestaan.

Valmentajien valinta ei ole aina vain seuran omista haluista kysymys, vaan valmentajien sopimustilanteet vaikuttavat aika helvetin paljon siihen, keitä on saatavilla. Lisäksi on paljon muitakin asioita. En jaksa itse tarkastaa, keitä oli laadukkaita koutseja saatavilla kuin Selin palkattiin Törmäsen tilalle. Se koko Törmäs-keissi oli HIFK:n osalta sellainen farssi, että vituttaa vieläkin. Siinä ei silloin ollut kyse "normaalista" valmentajavalinnasta, vaan ihan jostain muusta. Mutta ehkä tämä tästäkin aiheesta tällä erää.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Onko sulla kenties konsulttitaustaa :D?

Tietämättä, kuka henkilö Y on, mä sanoisin suoraan, että lähe menee vielä kun ehdit. Jos henkilö Y on joku, jolla on näyttöä siitä, että hän on pystynyt erinomaisiin suorituksiin juuri urheiluseuramaailmassa, saattaisin harkita asiaa. Mutta kuka tällainen henkilö voisi olla? Yleisesti ottaen yritysmaailmassa harvoin toimitaan hedelmällisesti niin, että joku ulkopuolinen tulee taloon ja sanoo kaikille, että vedättepä huonosti ja nyt mä tulen laittamaan kaiken kuntoon. Voidakseen aukottomasti todeta, että joku asia tehdään väärin tai huonosti, pitäisi olla hyvin tietoinen siitä, mitä tapahtuu, milloin ja miksi. Ja aika harvalla ulkopuolisella tällaista tietoa on. HIFK ei myöskään ole sellaisessa tilanteessa, missä tarvittaisiin sugar daddya laittamaan rahaa kiinni ja se on itse asiassa aivan erinomainen asia. Jos joltain ottaa rahaa, sille antaa valtaa. Ennen sitä pitäisi tietää, että sitä valtaa ei käytetä väärin ja omiin henkilökohtaisiin tavoitteisiin.

Mulle HIFK-tausta ei ole huono asia, päinvastoin, kunhan on kompetenssia hoitaa hommansa hyvin. Ymmärrän, että moni vetää tunteella, mutta kaikkia HIFK-taustaisia henkilöitä ei voi laittaa samoihin "koreihin" myöskään kompentenssin suhteen. On epäreilua verrata Harria 70 v. Tobiakseen 35 v., eikä vertausta kannata tehdäkään. Toinen tekee kevyitä taustahommia eläkepäiviensä ratoksi ja toinen vastaa Liiga-joukkueen rakentamisesta ja tulevaisuuden suunnittelemisesta.

Ei mulle HIFK olisi HIFK, jos kaikki olisivat junantuomia. Tulisivat ulkopuolelta kertomaan, miten HIFK:n pitää toimia? Njääh. Itse haluaisin eri rooleihin sellaisia henkilöitä, joilla on kokemusta myös muualta kuin HIFK:sta. Kyllä siellä Ilveksessäkin on paljon Ilves-taustaisia henkilöitä edelleen. Eikä HIFK:n nykyhetkeä ja voi muutenkaan verrata Manngardin ajan Ilvekseen.

Just nyt mä en näe, että HIFK:lla olisi mitään suurempia ongelmia. Meillä on uusi hallituksen puheenjohtaja, suhteellisen uusi toimari ja uusia juttuja on tullut tälle kaudelle, kuten nyt vaikkapa ravintolatoiminta seuran hallintaan. Se, että osaa ei päävalmentajan jatkot miellytä tai että jengi pelaa päin persettä, on sitten asia erikseen. Mutta itselläni ei ole just nyt mitään valitettavaa siitä, missä tilassa HIFK seurana on. Ry on oma asiansa, mutta en mä just nyt oikein osaa sanoa mitään sellaista Ry:n tekemää päätöstä, mikä olisi a) tehty b) vaikuttaisi seuraan ja c) olisi ollut väärä.
Sorry huomauttamisesta, mutta Harri ei ole läheskään 70 v. eikä Toope ole 35 v.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sorry huomauttamisesta, mutta Harri ei ole läheskään 70 v. eikä Toope ole 35 v.

Mä puhuin Kiva-Harrista, mutta oliko kyse siis Tuohimaasta? Bing @Frankie .

Ja ok, Salmelainen on peräti 38. Ymmärsit luultavasti kuitenkin pointin? Työuransa alkupuolella, se oli se mun pointti.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä puhuin Kiva-Harrista, mutta oliko kyse siis Tuohimaasta? Bing @Frankie .

Ja ok, Salmelainen on peräti 38. Ymmärsit luultavasti kuitenkin pointin? Työuransa alkupuolella, se oli se mun pointti.
Onko pakko nyt mennä katsomaan vanhoja viestejä (hymiö)? En jaksa, mutta muisti on edelleen terävä kuin Penan seitinohut, joten väittäisin puhuneeni molemmista viesteissäni , mutta sinulle nimeomaan Kiva-Harrista. Viitsijät voivat tarkistaa
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko pakko nyt mennä katsomaan vanhoja viestejä (hymiö)? En jaksa, mutta muisti on edelleen terävä kuin Penan seitinohut, joten väittäisin puhuneeni molemmista viesteissäni , mutta sinulle nimeomaan Kiva-Harrista. Viitsijät voivat tarkistaa

En mäkään täällä selvinpäin kirjoittele, joten en tuomitse. Mä oletan aina, että "Harri" on Rindell ja muista puhutaan sitten miehekkäästi sukunimillä. Paitsi Tobiaksesta. Joka on hauskasti saanut lempinimekseen esim. Toblerone. Se on musta tosi hyvin keksitty.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä puhuin Kiva-Harrista, mutta oliko kyse siis Tuohimaasta? Bing @Frankie .

Ja ok, Salmelainen on peräti 38. Ymmärsit luultavasti kuitenkin pointin? Työuransa alkupuolella, se oli se mun pointti.
Ymmärsin pointin. Ajattelin vain ettei tulisi vääriä käsityksiä somemaailmaan. Niitä kun tulee muutenkin solkenaan.
Olisi paljon parempi, jos kaikki foorumit voisivat tavata samassa tilassa, kirjoittamatta mitään.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Kai Moberg nyt kuitenkin vielä yhdistyksessä jäsenenä on vai onko jo siirtynyt HIFKissä yhdistystäkin suurempaa valtaa käyttävään Koukkupolvien jaostoon?

Tää ei olis mun IFK, jos Moppe ei olisi kaiken takana ylimpänä kuiskaajana ja entiteettinä.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kai Moberg nyt kuitenkin vielä yhdistyksessä jäsenenä on vai onko jo siirtynyt HIFKissä yhdistystäkin suurempaa valtaa käyttävään Koukkupolvien jaostoon?

Tää ei olis mun IFK, jos Moppe ei olisi kaiken takana ylimpänä kuiskaajana ja entiteettinä.


Täällä mainitsee olevansa enää emoseuran rivijäsen. Ei ole enää salaseuran hallituksessa.
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen

Täällä mainitsee olevansa enää emoseuran rivijäsen. Ei ole enää salaseuran hallituksessa.

Joo, sehän oli tiedossa, että ei oo enää salaseuran hallituksessa, mutta onko siellä salaseurassa kuitenkin rivijäsenenä (lue: todellisesti päättämässä kaikesta) vai onko jo siirtynyt Koukkupolvien aamujäille (lue: vielä todellisemmin kaiken takana).

Pienessä hassuttelun hengessä tuossa ne vaihtoehdot ja tää on mun IFK <3
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, sehän oli tiedossa, että ei oo enää salaseuran hallituksessa, mutta onko siellä salaseurassa kuitenkin rivijäsenenä
No jos tuossa ei ole mitään ymmärrysvirhettä tapahtunut toimittajalla tai mobergilla summittaista määrittelyä, niin yksiselitteisestihän toteaa, että on "emoseuran" rivijäsen, ja se emoseurahan on Idrottsföreningen Kamraterna, Helsingfors, eli ei se lätkän taustalla oleva "salaseura".

Mutta vähän epäilen, että tätä ei tarkoitettu jutussa, vaan tarkoitettiin jotain "lätkän emoyhdistyksen rivijäsen" ideaa. Vaan mistäs sen tietää.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ja kaikella kunnioituksella @Salama15 kohtaan, itse en laske häntä objektiiviseksi asiantuntijaksi kuin korkeintaan maalivahtipelaamisen osalta..
Äläs nyt, olen MultiPena, kaikkien alojen asiantuntija! Ja vielä objektiivinenkin…
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Kun ei IFKn sivuilla ole yhteystietoja Eskolalle niin saisiko hänelle tämän Whistleblowing-kanavan kautta kysymyksen esitettyä, että millä vitun meriiteillä ja kompetenssilla IFKn hallitus valitsee päävalmentajan? Sille Facebookissa itkeneelle Tuomiselle voisi joku käydä myös saman kysymyksen esittämässä? Vittu mitä puuhastelua. Siellä eittämättä tietoa muilta aloilta helvetisti, muttei minkäänlaista tietotaitoa ammattilaisurheilusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös