Kirjoittamisen lopettaminen?

  • 8 525
  • 77

Oletko harkinnut kirjoittamisen lopettamista jatkoajan sivustolle?

  • Olen lopettanut kokonaan, mutta palanut takaisin uudella nimimerkillä.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen pitänyt vähintään vuoden tauon.

    Ääniä: 19 15,1%
  • Olen harkinnut lopettamista.

    Ääniä: 35 27,8%
  • Olen harkinnut yli puolenvuoden taukoa.

    Ääniä: 4 3,2%
  • En ole harkinnut lopettamista.

    Ääniä: 68 54,0%

  • Äänestäjiä
    126

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Tämä on keskustelupalsta; ei lentokenttä, jossa lähdöt pitää kuuluttaa"

Olen pitänyt muutaman kuukauden viiva puolen vuoden taukoja.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole harkinnut kirjoittelun lopettamista, koska olen siinä niin hyvä. Panemisen lopettaminen on kyllä käynyt mielessä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
En ole harkinnut kirjoittelun lopettamista, koska olen siinä niin hyvä. Panemisen lopettaminen on kyllä käynyt mielessä.

Oletko sitten huono panemaan? Onko tullut suoraa palautetta vai eikö kukaan enää anna?

Kirjoittaminen kannattaa aina - kuten lukeminenkin.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei tällaisia tule harkittua. Välillä tulee kirjoiteltua välillä ei. Väliin sattunut melkoista tykitystä, välillä kuukausien taukoja.

Nyt pinnalla olevat yhteiskunnallisten asioiden pähkäilyt varmasti vähentävät kirjoittamista. Tiiviimmillään rytmi ollut silloin kun ei-niin-korkealentoiset jutut dominoivat jatkoajan vapaata puolta. Näitä oli esimerkiksi naisasia -ketju yms.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Moderaattorithan sitä harkitsee ja sen jälkeen päättää.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kun Espoo Blues meni konkaan niin siitä alkoi mielenkiinnon hiipuminen jääkiekkoa kohtaan ja siksi myös tätä palstaa kohtaan. Tuli siinä sitten pidettyä varmaan vuoden tauko kunnes taisin aluksi palata tonne yleiselle puolelle ja sitten myöhemmin myös NHL osioon. 12 vuotta on tälle palstalle tullu kirjoteltua, joten ei sitä näköjään osa lopettaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Äänestysvaihtoehtoihin olisin kaivannut vaihtoehtoa "Olen pitänyt yli puolen vuoden tauon", se olisi sopinut.

Pidän muutenkin varsinkin kesäisin traditionaalisia kesäbreikkejä kirjoittamisesta joko MM-kisojen tai viime kesän tapauksessa jalkapallon arvokisojen päättymisen jälkeen. Suosittelen sitä muillekin, se virkistää ja sitten taas jaksaa jotain uuttakin sen sijaan, että jankkaisi samoissa ketjuissa samoista aiheista entistäkin väsyneemmin. Oikeastaan modet saisivat laittaa kesällä kaikki vapaan puolen politiikkaketjuihin säännöllisesti kirjoittaneet 1-2kk kesälomalle niin modetkin voisivat pitää kesälomaa ja jankkaajat saisivat tankata. Sitten taas syksyllä uusin voimin suvakit vs. rajakit -deathmatchia jatkamaan.

Äänestin kuitenkin vaihtoehtoa "Olen harkinnut lopettamista", koska pisimmän kirjoitustaukoni (reilusti yli puoli vuotta, alle vuoden kumminkin) jälkeen kävi mielessä koko kirjoittelun lopettaminen tai ainakin raju harventaminen. Ja harventuihan se: viestien 9000-10 000 välillä meni reilut 3kk, viestien 10 000 ja 11 000 välillä meni yli 2,5 vuotta. Nyt on taas tiheämpi tahti, mutta jääkiekkoasioista kirjoitan enää harvemmin koska sarjatason kiekkoilu on niin epäkiinnostavaa ja vailla intohimoa. Junnukisat, MM-kisat ja suljetuksesta Mestiksestä valittaminen sentään vielä jotenkin aktivoivat. Onneksi on vapaa puoli.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oon mä joskus pitänyt taukoja, mutta kun oikeastaan kukaan ei jäänyt kaipaamaan, päätin joka kerta tehdä paluun.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
En ole suunnitellut lopettavani nyt enkä myöhemminkään. Ette pääse musta eroon koskaan muahaha!
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mun mielestä on hassu ajatus, että kirjoittelu pitäisi jotenkin erikseen lopettaa. Se hiipuu hiljalleen ja lopulta mahdollisesti päättyy kokonaan, kuten moni muukin asia elämässä. Ei tämä ole mikään alkoholi josta pitää erikseen hankkiutua eroon, vaan yksi vapaa-ajanvieton muoto joka kilpailee monen muun asian kanssa mielenkiinnostani.

Vähentynyt kirjoittamiseni on, mutta se tuskin ketään haittaa. Mulla on nykyään yhä harvemmin riittävän järkevää sanottavaa tai niin tylsää että viitsin lämpimikseni turista. Tämä viesti on toki esimerkki jälkimmäisestä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Paljon on minunkin kirjoittamiseni tälle palstalle vähentynyt. Vaikea edes sanoa, mistä moinen johtuu, ei ainakaan suosikkijoukkueen menestyksestä, mutta jotenkin vaan ei enää nappaa hirveästi. Lueskelen palstaa kuitenkin kohtuu aktiivisti edelleen, joten kirjoittaminenkin on täten mahdollista...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
100-vuotiaana olen 18-vuotiaan rakastajattareni kanssa kyntämässä rakkauden peltoa. Sen jälkeen lurittelen hänelle tovin lemmestä ja menen suihkuun. Jahka saan hetken omaa aikaa kirjoitan tapahtumasta Naisasiaketjuun, painan enteriä, jonka jälkeen sydän tekee viimeisen työnsä.

Loppuun asti vaan. Kun on kerran aloitettu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjoittelen ihan fiilisten mukaan. Joskus olen ollut pidempäänkin kirjoittelematta, ihan jo siksikin, ettei ole ollut sanottavaa. Asiaahan minulla ei varmaan ole koskaan ollut, mutta sanottavaa on kuitenkin joskus tullut keksittyä.
 

Ralph

Jäsen
Sellaisia merkkipaaluja edessä, että ei ole varaa vielä lopettaa. Vielä. Edes pitää taukoa.
 

Fordél

Jäsen
Olen harkinnut ja pidempiä taukoja pitänytkin. Kohta lopetan kokonaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Välillä sitä miettii, että minkähän takia sitä sohlaa täällä tai missään muuallakaan. Kunpa ymmärtäisi olla vaan. Hoitaa duuninsa ja parisuhteensa, harrastaa liikuntaa, nukkua tarpeeksi, odottaa lomaa ja lukea hyviä kirjoja.

Mutta sanon nyt aina jotain kuitenkin. Vielä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Enpä oikeastaan. Jääkiekon seuraaminen täyttää niin ison palasen elämästäni, että jonnekin siitä pitää päästä pätemään. NHL- ja maajoukkueosiot on lähinnä ne minne tulee kirjoiteltua.
 

Ralph

Jäsen
Pari viikkoa sitten ajattelin, että jos saan tykitettyä 40 000 täyteen toukokuun loppuun mennessä, aloitan kesäkuusta tauon. Silloin laskin, että se vaatisi keskimäärin 40 viestiä päivässä. Ajattelin sen olevan ihan mahdollinen, kun MM-kisat on tulossa ja liveseurannassa voi yllättäen tulla paljon viestejä kasaan. Mutta sitten ei jaksanut MM-kisat kiinnostaa ja taisin yhden ottelun katsoa kokonaan plus paria muuta osittain.

Nyt on kolme päivää toukokuuta jäljellä ja vajaa 700 viestiä puuttuu eli keskimäärin 40 viestiä päivässä on muuttunut keskimäärin 233 viestiin päivässä. Ja kun kesäkuussakaan ei mitään merkittävää tapahdu, eikä mitään mullistavaa heinäkuusakaan, voi hyvinkin mennä 40 000. viestin saaminen kasaan lähemmäs elokuuta. Joten tauko taitaa jäädä välistä, mutta paljon hiljaisempi kirjoitustahti menee jo tauosta.

Kiva ajankohta saada 40 000 täyteen voisi olla kesäkuun 26. päivä, jolloin olen viettänyt tällä palstalla 3333 päivää. Tämän saavuttaminen vaatisi noin 24 viestin kirjoittamista keskimäärin päivässä. Tuskin tapahtuu.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voiko siis ylläolevien kommenttien perusteella ymmärtää, että some-kirjoittelu on monilla eri tavoillaan henkistä masturbaatiota? Lähes kaikki sitä harrastavat, harva yleisesti kertoo siitä julkisesti omalla julkisella nimellään ja osoitteella; tätä harrastan, tämä on minun!

Pitkän ketjun/suorituksen jälkeen nolostuneena katsot alaspäin ja mietit, että minkähänlaisen tolvanan kanssa tässä on tällä kertaa tullut meuhkattua. Vaimea ähkäisy, sipaiset tuskanhikeä otsaltasi, kiskaiset housut hitaanrauhallisen äänettömästi takaisin ylös ja poistut mahdollisimman huomaamatta, ovea kopsauttamatta, mummelisi/yleisen kirjaston nettikoneen luota ihmetellen oudonhajuista hiusgeeliä käsissäsi.

Käykö muillakin näin?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Voiko siis ylläolevien kommenttien perusteella ymmärtää, että some-kirjoittelu on monilla eri tavoillaan henkistä masturbaatiota? Lähes kaikki sitä harrastavat, harva yleisesti kertoo siitä julkisesti omalla julkisella nimellään ja osoitteella; tätä harrastan, tämä on minun!

Pitkän ketjun/suorituksen jälkeen nolostuneena katsot alaspäin ja mietit, että minkähänlaisen tolvanan kanssa tässä on tällä kertaa tullut meuhkattua. Vaimea ähkäisy, sipaiset tuskanhikeä otsaltasi, kiskaiset housut hitaanrauhallisen äänettömästi takaisin ylös ja poistut mahdollisimman huomaamatta, ovea kopsauttamatta, mummelisi/yleisen kirjaston nettikoneen luota ihmetellen oudonhajuista hiusgeeliä käsissäsi.

Käykö muillakin näin?

Itse olen luopunut Facebookista yli viisi vuotta sitten - minusta (toki olen hieman puolueellinen) aivan loistava päätös enkä ole kokenut jääväni paitsi mistään. Tämä toki johtuu siitä, että olen autuaan tietämätön mitä FB:ssa ylipäätänsä tapahtuu. Kavereilta, kylänmiehiltä ja eri forumeilta saa kuitenkin tarpeeksi sivumakua siitä, ettei päätös ollut aivan kaamea virhe? Ehkä. En tiedä - enkä välitä, sillä takaisin en aio palata.

Tämän tilalle on sitten tullut kirjoittelu muutamalle eri aihepiirejä käsittelevälle palstalle - lähinnä harrastuksia sivuten - ja tämä on ollut minusta varsin hyvä valinta. Joskus tulee pidettyä pidempiäkin taukoja jollekin palstalle - jollekin taas sitten kirjoittelee useammin.

Tiedostan toki sen, että menen täysin vastavirtaan tämän kanssa. Forumit ovat jossain määrin katoavaa kansanperinnettä ja SoMe pimputtaa kaikissa eteenpäin. Kaivankin siis kätköistäni pergamentit jonka jälkeen menen luolaan katselemaan & tulkitsemaan luolamaalauksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös