Kiitos Marko Virtanen!

  • 79 330
  • 293
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kun katsoo miehen tilastoja niin kohta saadaan melkein pitää kynsin hampain kiini että edes ensikaudesta jää tänne jos vielä mestaruus tuohon päälle tulisi. Kuitenkin mestiksestä apuvalmentaja hopeaa, nuorten maailmanmestaruus, apuvalmentajana liigan mestaruus, kolmea pronssimitalia ja pari euroopan mestaruutta. Eihän tuota valmennusuraakaan ole kun reilut 10 kautta takana.

Tarkoitit varmasti nuorten Suomenmestaruutta...
Mutta itse asiaan: ikuisesti ei kannata yhteen hitsautua. Vaikka Virtasta on vaikea nähdä missään muualla, niin joskus se raja vaan tulee vastaan samassa seurassa ja luulen, ettei se enää ole kovin kaukana Markolla ja JYPillä minkä jälkeen edessä on enemmän laskua kuin nousua.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täytyi käydä lukaisemassa tuo Virtaselle kenkää-ketju ennen kuin tulin tänne.

Hyvä Virtanen ja JYP! Hävetkää kärsimättömät nillittäjät!
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Täytyi hetken verran käsitellä tapahtunutta ja mietin mitä allekirjoittaneen kaltaiselle negavauvalle(anteeksi, en halua loukata vauvoja, ovat älykkäämpiä) eilinen merkitsi. Aikanaan Skelle-setin jälkeen CHL menetti minulle merkityksensä ja en ala nyt menestysmetsästäjäksi. En kehtaa. CHL itsessään tuli JYPin osalta silmäiltyä läpi ja kiinnostus syttyy varmasti jatkossa. Tai palautuu. Iso juttu, isot rahat ja joukkueelle respect. Liiga on minulle se ykkösjuttu, mutta...

Olen jo pienen tovin ollut täpinöissäni Marko Virtasesta. Lähes hurmiossa. Sain eilen todella paljon puukkoa kisastudioltamme, mutta en välittänyt. Jätkät odottivat että oksentaisin jotain negapaskaa, mutta olin hiljaa. Kun näin Veltsun reaktion Kolen maalin jälkeen, pikkujurrissa liikutuin. Oli vähän kiusallista kaikille. Tuohon päälle tunteensa näyttänyt päävalmentaja todisti minulle sen keskeisen. Hän on tällä kaudella vakuuttanut minut, kusipäisen epäilijän. Voittaminen herkistää, mutta se ei ollut pääasia.

Marko Virtanen on kouluttanut minua ja nyt viimein päivittänyt minut nykykiekkoon. Siihen, mitä itse olen häneltä vaatinut. Pahoittelut sekavasta purkauksesta. En osaa täysin avata fiilistäni. Jotain mystistä.
 

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Täytyi hetken verran käsitellä tapahtunutta ja mietin mitä allekirjoittaneen kaltaiselle negavauvalle(anteeksi, en halua loukata vauvoja, ovat älykkäämpiä) eilinen merkitsi. Aikanaan Skelle-setin jälkeen CHL menetti minulle merkityksensä ja en ala nyt menestysmetsästäjäksi. En kehtaa. CHL itsessään tuli JYPin osalta silmäiltyä läpi ja kiinnostus syttyy varmasti jatkossa. Tai palautuu. Iso juttu, isot rahat ja joukkueelle respect. Liiga on minulle se ykkösjuttu, mutta...

Olen jo pienen tovin ollut täpinöissäni Marko Virtasesta. Lähes hurmiossa. Sain eilen todella paljon puukkoa kisastudioltamme, mutta en välittänyt. Jätkät odottivat että oksentaisin jotain negapaskaa, mutta olin hiljaa. Kun näin Veltsun reaktion Kolen maalin jälkeen, pikkujurrissa liikutuin. Oli vähän kiusallista kaikille. Tuohon päälle tunteensa näyttänyt päävalmentaja todisti minulle sen keskeisen. Hän on tällä kaudella vakuuttanut minut, kusipäisen epäilijän. Voittaminen herkistää, mutta se ei ollut pääasia.

Marko Virtanen on kouluttanut minua ja nyt viimein päivittänyt minut nykykiekkoon. Siihen, mitä itse olen häneltä vaatinut. Pahoittelut sekavasta purkauksesta. En osaa täysin avata fiilistäni. Jotain mystistä.

Huikeaa ZW!

Se mikä Virtasesta tekee kritiikistä huolimatta hyvän valmentajan on uskoakseni se, että hän on nöyrä peliä kohtaan ja valmis oppimaan uutta. Veltsulle ei ole tarvetta nostaa itseään jalustalle. Virtasen johtamistyyli on antaa pelaajille vastuuta, mutta ilmeisesti hänessä kova ja periksiantamaton puolikin löytyy.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Huikeaa ZW!

Se mikä Virtasesta tekee kritiikistä huolimatta hyvän valmentajan on uskoakseni se, että hän on nöyrä peliä kohtaan ja valmis oppimaan uutta. Veltsulle ei ole tarvetta nostaa itseään jalustalle. Virtasen johtamistyyli on antaa pelaajille vastuuta, mutta ilmeisesti hänessä kova ja periksiantamaton puolikin löytyy.

Vuodet vierivät, mutta kaipasin nyky-Virtasta heti 13-14 alussa. Ehkä hän alussa oli seurajohdon kahleissa. Nyt on nimittäin kaikkinensa eri meno ja onhan Marko ajoittain väläytellyt(lue: kevään 14-15 poffit lähes kokonaan). Tällä hetkellä näen kuitenkin koutsin josta ei tarvitse murehtia. Elää tunteella, reagoi ja uskaltaa julkisesti puhua isojakin.

Uskon JYPin voittavan mestaruuden tänä keväänä myös kotoisessa liigassa.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitokset ja onnittelut Veltsulle ovat paikallaan. Chl-pelit oli kovia ja mukavaa katsottavaa, eikä vähiten sen vuoksi, että JYP pelasi hyvin. Pelitapa tuntuu sopivan näihin peleihin ja olihan tuo finaaliin valittu taktiikka aivan huikea. Virtasen näytöt näissä europeleissä on kyllä erittäin kovat. Jokohan tänä keväänä myös liigassa tulisi jättipotti?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole helppoa lähteä kesken runkosarjan pelaamaan isoa kerrasta poikki -matsia vierasta joukkuetta vastaan toiseen maahan. Ei etenkään tällaisen otteluruuhkan keskellä.

Mutta JYP oli valmistautunut otteluun erittäin hyvin ja oli alusta asti hereillä. Kaikki seikat huomioon ottaen ei juurikaan ehjempää 60 minuuttista voinut tässä tilanteessa odottaa.

Tästä kuuluu iso kiitos kaikille taustajoukoille ja koko joukkueelle, mutta suurin yksittäinen rooli on päävalmentajalla, joten kehut ja kiitokset sinne suunnalle, kun niille todellakin aihetta on. Veltsussa on jotain spesiaalia - hän ei ole ihan mikä tahansa tusinavalmentaja. Veltsu kuitenkin pyrkii menemään eteenpäin ja tuntuu tekevän jatkuvasti parempia ratkaisuja päävalmentajana. Virheitä tulee edelleen, mutta isossa kuvassa homma rullaa hyvin eteenpäin.

Jos joku asia on varmaa, niin Veltsulla todellakin on JYP-sydän ja hän tekee jatkuvasti kaikkensa joukkueen eteen. Parhaina hetkinä tämä työ kantaa uskomatonta hedelmää ja voimme vain toivoa, että se riittää keväällä päätyyn asti.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Kyllä tällekin ketjulle on nyt käyttöä.

Kiitos Marko Virtanen viidestä tasaisen menestyksekkäästä vuodesta, CHL-ja ET -mestaruuksista ja parista ihan mehukkaasta pronssista.

Kiitos JYPin pelitavan modernisoinnista sopivalla tavalla.

Kiitos myös useiden erittäin laadukkaiden pelaajien ajamisesta sisään Liigaan.

Kiitos siitä, että et koskaan itkenyt valmentajahaastatteluissa ja annoit kunniaa voittajalle.

Hyvää jatkoa ja menestystä ja uskon, että ottajiakin löytyy.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Aivan ehdottomasti kiitosten paikka, harmi vaan että tämä ketju aktivoituu kenkimisen jälkeen, hienoa että kuitenkin aktivoitui. Virtasella on aika pitkä historia JYPin kanssa ja oven sulkeutuminen monta kertaa avaa uusia. Työttömäksi ei Veltsu jää, se on varmaa. Päätä pystyyn ja uusia haasteita kohti!
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kiitokset Markolle European Trophy ja CHL -mestaruuksista. Huikeita pelejä ja upeita fiiliksiä molemmista jäi muistoksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ehdottomasti kiitosten paikka joka tapauksessa. Tuli tilanteeseen, jossa JYP halusi muuttaa peliään. Virtanen muutti peliä, mutta se ei kuitenkaan osunut silloiselle pelaajistolle. Pikkuhiljaa peli muovautui ihan hyvännäköiseksi, mutta se ei pysynyt laadukkaana koko ajan valitettavasti. Haluaisin nähdä JYPin jatkavan samalla linjalla edelleen, kenties tasaisuutta pystyy tuomaan lisää tuleva päävalmentaja. Sääli, ettei Virtanen sitä mestaruutta saanut tuotua kotoliigasta, mutta CHL-mestaruus oli kova juttu. Kiitos Veltsu ja tsemppiä tulevaan!
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos Veltsulle ovat paikallaan! Ehkä nyt on kuitenkin sopiva hetki sekä joukkueen että Veltsun näkökulmasta katsoa uusi kippari pykälään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ehdottomasti tukku positiivista on tarttunut JYP nutun liepeeseen Virtasenkin ansiosta, joten kiitokset ja onnen toivotukset jatkoon on paikallaa. Minut kyllä tämä päätös pääsi yllättämään, sillä kuvittelin tietäväni kuinka JYPissä on tapana hommat hoidella, mutta toisaalta tämä selvä ja ilman katkeruutta päätös. Tulos jäi vajaaksi, eikä siinä ole nokan koputtamista kenelläkään. Samalla annettiin signaali sidosryhmille ja kannattajille, että tämä ei riitä, pitää onnistua paremmin.

Kiinnostavat ajat on siis edessä: kuka on uusi käskijä? Millaisin meriitein valitaan, haetaanko uutta nousevaa, vai jo kannuksensa näyttänyttä. Onko fokus pelkästään liigajoukkueen vetämisessä, vai haetaanko ratkaisua laajemminkin, koko juniorituotannon läpi ajettavaan pelityyliin. Siinä pohdittavaa organisaatiolla, löytää se optimi. Tämmönen kannattaja katselee vaan kiinnostuksella seuraten, kun ei tunne markkinoita, eikä vaateita.

Mutta Veltsu aloitti pelin päivittämisen, siitä kiitos ja seuraavan on saatava se maaliin, eli rastia riittää seuraajalla.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Aidostihan tässä on kiitoksen paikka Veltsua kohtaan, joskaan mies ei penkin takana ollessaan koskaan omaan suosikkikategoriaan yltänytkään. Aikansa kutakin ja nyt viimeistään oli seurajohdolta oikea ratkaisu päästää mies menemään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huutelen vieraisiin pöytiin, mutta itse kyllä pidän päävalmentaja Marko Virtasesta. Okei, ymmärrän JYP-fanien pettymyksen kun Liigan osalta ei siihen toivottuun lopputulokseen koskaan päästy, mutta minulle on aina jäänyt mielikuva suoraselkäisestä valmentajasta Virtasen kohdalla. Ei selittele eikä hae syitä muualta jos tulee epäonnistuminen, vaan esiintyy aina ryhdikkäästi. Siitä saisi jokainen valmentaja ottaa oppia.
 

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Huutelen vieraisiin pöytiin, mutta itse kyllä pidän päävalmentaja Marko Virtasesta. Okei, ymmärrän JYP-fanien pettymyksen kun Liigan osalta ei siihen toivottuun lopputulokseen koskaan päästy, mutta minulle on aina jäänyt mielikuva suoraselkäisestä valmentajasta Virtasen kohdalla. Ei selittele eikä hae syitä muualta jos tulee epäonnistuminen, vaan esiintyy aina ryhdikkäästi. Siitä saisi jokainen valmentaja ottaa oppia.

Tämä on totta. Veltsu hyvin harvoin syyllistyi mihinkään Kotkaniemi-Virta-Valtonen -ruikutukseen. Oli välillä jopa liiankin herrasmies.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Kovin on muuten lyhyt tämä ketju...

Kiitos Veltsulle!

Kyllä, vajaa vuosi meni Virtaselle kenkää -ketjusta ennen ensimmäistä kiitoksen paikkaa. Mutta olisin voinut sen toki itsekin avata, mitäpä tässä arvostelemaan. Mutta tämä kiitos / kirous -suhde ei poikkea jokapäiväisestä elämästä millään tavalla, on ehkä jopa linjassa.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Veltsulle hyviä jatkoja. Varmaan löytyy duunia jatkossakin ammattimiehelle. Valmentajiahan on kahdenlaisia, niitä jotka on saanut potkut ja sellaisia jotka tulevat saamaan potkut.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP




Yhtenä pääosan esittäjistä on tämän topikin ukko eli Marko Virtanen. Mielestäni tästä dokumentista jää kuva erittäin hyvästä ja työhönsä sitoutuneesta valmentajasta. Hyvistä valmentajista pitäisi pitää kiinni kuten NHL:ssä vaikka ei kultaa joka vuosi tulisikaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kuten olen itsekin sanonut niin muutamia kertoja Veltsun kanssa kasvokkain pelistä puhuneena, niin Virtasen tietopankki innostuneisuus ja asiaosaaminen on vakuuttavaa. Ongelma mielestäni lähinnä teorian siirtämisestä käytäntöön, eli en näillä näytöillä kritisoi Veltsun teoriaosaamista, mutta opetusvaihe voi olla hänen iso puute tai asia joka kaipaa kehitystä.

Ja kyllä olen Veltsua paljon kritisoinut, mutta mielestäni sille ollut myös perusteita.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten olen itsekin sanonut niin muutamia kertoja Veltsun kanssa kasvokkain pelistä puhuneena, niin Virtasen tietopankki innostuneisuus ja asiaosaaminen on vakuuttavaa. Ongelma mielestäni lähinnä teorian siirtämisestä käytäntöön, eli en näillä näytöillä kritisoi Veltsun teoriaosaamista, mutta opetusvaihe voi olla hänen iso puute tai asia joka kaipaa kehitystä.

Ja kyllä olen Veltsua paljon kritisoinut, mutta mielestäni sille ollut myös perusteita.
Tämä pitää täysin paikkansa. Ja mitä lähemmäksi käytännön toteutusta mennään, niin sitä enemmän Veltsun osaamisessa on mielestäni puutteita. Tämä näkyy esimerkiksi siinä, että reagointi pelin aikana on joko olematonta tai heikkotasoista. Huonoille raiteille lähtenyttä ottelua ei Veltsun joukkue meinaa saada millään kääntymään.

Jälkiviisastelu on helppoa, kun katsoo miten Veltsun jälkeen JYPillä on sujunut, mutta toisaalta Veltsulle annettiin aikaa ja mahdollisuuksia vähintäänkin riittävästi. Jälkikäteen sanoisin, että Veltsulle annettu aika oli perusteltua, mutta myös lähtöpassit olivat perustellut.

Joka tapauksessa mainettaan osaavampi valmentaja Veltsu on. Uskaltaisin väittää, että oikeanlaisen apuvalmentajan kanssa Veltsun osaaminen saataisiin parhaiten mitattua ulos.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huonoille raiteille lähtenyttä ottelua ei Veltsun joukkue meinaa saada millään kääntymään.

Jälkiviisastelu on helppoa, kun katsoo miten Veltsun jälkeen JYPillä on sujunut, mutta toisaalta Veltsulle annettiin aikaa ja mahdollisuuksia vähintäänkin riittävästi. Jälkikäteen sanoisin, että Veltsulle annettu aika oli perusteltua, mutta myös lähtöpassit olivat perustellut.
Mielestäni tuo mainitsemasi ongelma ja sen puolustelu klassisilla "maalit ohjaa peliä" valmentajien kommenteilla, on ollut ongelma myös kaikilla Veltsun jälkeisillä valmentajilla. Vielä alkukaudesta Tirkkonen pystyi yllättävän usein tuomaan kolmanteen erään kentälle uudella ilmeellä pelaavan JYPin, joka tuli myös takaa rinnalle ja ohi, mutta joulun jälkeen vastustajan ensiksi tekemä yksi maali tarkoitti tappiota.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni tuo mainitsemasi ongelma ja sen puolustelu klassisilla "maalit ohjaa peliä" valmentajien kommenteilla, on ollut ongelma myös kaikilla Veltsun jälkeisillä valmentajilla. Vielä alkukaudesta Tirkkonen pystyi yllättävän usein tuomaan kolmanteen erään kentälle uudella ilmeellä pelaavan JYPin, joka tuli myös takaa rinnalle ja ohi, mutta joulun jälkeen vastustajan ensiksi tekemä yksi maali tarkoitti tappiota.
Niin on, samasta asiasta olen itsekin Tirkkosta eniten kritisoinut. Tirkkosen osaaminen on mielestäni tällä alueella Veltsuakin heikommalla tasolla.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Olen ollut karkeasti väärässä. Pyydän julkisesti anteeksi että Virtasen vastustajiin olen kuulunut. Marko Virtasen aikana, JYP oli lopulta siellä minne pelaajabudjetti meitä odotti. Saatiin SM mitalia, euroopan mestaruutta. Mutta kun Vietas Marko lähti... mitä "tilasimme".. kaikki on mennyt päin VITTUA sen jälkeen. Marko Virtanen: teit mitä muut ei pystynyt sen jälkeen! Minä olin väärässä..niin väärässä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös