Paavo Lipponen, 70, veti pohjat tässäkin. Häneltä kysyttiin, että miksi vielä presidenttiehdokkaaksi ja Paavo: "Ihminen voi keski-iässä joko kapseloitua omiin oloihinsa, tai tehdä vielä jotain yhteiseksi hyväksi ja minä valitsen jälkimmäisen." Demarien elinikä on siis noin 140 vuotta ja se on hyvä, sillä uusia nuoria äänestäjiä ei ole enää vuosiin tullut sisään.
Olin nuorena kollina Shellillä kesäduunissa Itä-Helsingissä ja silloin 80-luvulla kortsut olivat kassalta saatavana ja huoltsikat eivät muutenkaan olleet mitään ruokakauppoja. Muistan muutamankin kumien ostajan, ja nää yleensä mua vähintään 30v vanhempia äijiä: "Ööö...sitten oisko vielä niitä sadetakkeja, heh-heh.." tai taktiikka, missä ostos upotetaan ovelasti pitkään listaan: "Kakkosmittarista 24 litraa, sitten otan tän iltasanomat ja laita myös Sultan-pakkaus ja 9 voltin paristo". Eikä varmasti ollut paristolle mitään käyttöä. Siistiä oli kun joskus kävi horoja...oho, siis kiertoilmauksella "ammatinharjoittajia", joille kortsuostokset olivat ainoa syy käydä klo 24 auki olevalla asemalla. Sieltä tuli usein lakonisesti "kolme pakettia" ja "onpahan vittu kelejä pitänyt" tjsp eli smalltalk myös hallussa. Ei tarvinnut kysyä mitä paketteja.