JoKP:n ottelutapahtuma ja fanituotteet

  • 30 129
  • 125

Alikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Boston
Jatkoajassa oli kirjoitus Ruotsin Elitserienin katsomo- ja fanikulttuurista. Itse olen kyllä samaa mieltä siitä, että ottelutapahtuma ei vaadi hirveästi mitään väkisin väännettyä oheisohjelmaa vaan joukkueeseen vahvasti sitoutuneen yleisön pitäisi itsessään tuoda se aito jääkiekon perustunnelma halliin.

Susirajan Punamustat ry:llä on tässä varmaan iso rooli tulevallakin kaudella ja myös jatkossa uudessa hallissa. Esimerkiksi itse en välttämättä kaipaile mitään eläinhahmoa pomppimaan ennen ottelua jäälle ja katsomoon (Joensuussa se olisi tietysti susi jossain muodossa) ottelun aikana, vaan koko katsomon pitäisi tuoda se tunnelma ja elää vahvasti pelaajien/joukkueen mukana itse pelissä. Susirajan Punamustat ydinporukka voi kyllä pitää päätykatsomossa omaa rumpumöykkäänsä, mutta jollain tapaa kytkeä se myös paremmin muun otteluyleisön innostamiseen, esimerkiksi tietyillä aina toistuvilla peruschanteilla.
Korostettuun kohtaan kommentoisin sen verran, että jokin eläinhahmo vetoaa lapsikatsojiin. Meillä esim. oli Ärjyn alkuaikoina jopa juniorin toiveammattina olla Ärjy-maskotti. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös