Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 745 955
  • 3 602
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Itse en ole aikoihin kirkkoon kuulunut

Ja silti noin raamatullinen nimimerkki.

Noh, toivottavasti harventunut kotiottelutahti saisi nyt tälle ja ensi viikolle edes vähän viime aikoja paremmin niitä jotka ovat lipun oikeasti ostaneet. Helmi- maaliskuussa sitten Espoossa on tarjolla niinkin harvinaista herkkua kuin peräti neljä peräkkäistä lauantaita kotipelejä (14.2 Tappara, 21.2 JYP, 28.2 Sport ja 7.3 KalPa). Lippupakettia noihin hoi! Toivottavasti noihin saadaan vieraskannattajaporukoitakin paikalle, ainakin Red Army olis nasta saada kylään.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mä veikkaan että tuo on ihan tietoinen ratkaisu, kun muistaa esim. tapauksen Huhtala. Hänen jatkosopimuksensa ilmoitettiin ihan suorana sopparina, vaikka kyseessä olikin oikeasti vain optio, joka jäi siis käyttämättä KHL-siirron myötä.
Noh, Huhtalan ja Sallisen tapaisia sopimuksia ei enää toivottavasti Bluesissa tehdä koska niitä ei sorvaa enää Janne Vuorinen. Jokereillahan on nyt hieman vastaava tilanne kun ainakin yksi suorana 2-vuoden sopimuksena ilmoitettu sopimus ei niin olekaan. Joku voisi väittää että se on vain sattumaa....

Nettisvuille voisi pelaajakortteihin kyllä lisätä tietoa, siitä samaa mieltä. En myöskään pitäisi tuota sopimustilannetta pahana asiana niissä korteissa. Jatkoajan sivuillahan ne yleensä ovat oikein, tällä hetkellä taitaa Bluesin osalta puuttua Pitkäsen (2016) ja Kearnsin (2015) sopimuksen päättymisen ajankohta, muuten nuo taitavat kyllä olla oikein.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tuntuu kuin toimistolla luettaisiin tätä palstaa ja reagoidaan. Yritysmaailman termein kuunnellaan asiakasta ja pyritään asiakaskeskeisyyteen tarjoamalla asiakkaiden arvostamia asioita. Oikeaan suuntaan mennään, tästä on hyvä jatkaa
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuntuu kuin toimistolla luettaisiin tätä palstaa ja reagoidaan.
Tältä palstaltahan saa aika rehellistä asiakasplautetta. Siis jos vaan on pokkaa lukea, sillä kyllä täällä toi risuosasto on aina hyvin edustettuna olipa siihen aihetta tai ei. Mutta kyllä täältä sitten myös saa niitä kehitysehdotuksia jotka saattas toimia. Kuten Pavlovin pomppulinna tai se että syksyllä täällä mekastettiin miksi Bluesin verkkosivut on kesäterässä.

Mutta toki sitä omaa ajatteluakin saa käyttää ja ihan jokaista fanien toivetta tarvitse täyttää. Esim. aluksi ajattelin että se oli hyvä idea että syksyllä fanit sai esittää biisi toiveita Facebookissa. En tiedä vaihtuko sen seurauksena se sisääntulobiis mutta omaan korvaan se nykynen on ihan hirveetä älämölöhevi skeidaa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
...Helmi- maaliskuussa sitten Espoossa on tarjolla niinkin harvinaista herkkua kuin peräti neljä peräkkäistä lauantaita kotipelejä (14.2 Tappara, 21.2 JYP, 28.2 Sport ja 7.3 KalPa). Lippupakettia noihin hoi! Toivottavasti noihin saadaan vieraskannattajaporukoitakin paikalle, ainakin Red Army olis nasta saada kylään.

Näillä näkymin kaikkiin on tulossa vierasreissu. Tapparalta on tulossa 2 bussia, JYPin porukan koosta en tiedä, enkä Sportin. KalPalaiset olivat muistaakseni lähdössä tuon pelin jälkeen risteilylle, joten silloin varmaan aika iso edustus. Näin ainakin muistelin.
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ei jumalauta, että voi olla hermot taas kireällä. Eikö siellä johtoportaassa olleenkaan ymmärretä, mitä suusta päästellään jatkuvalla syötöllä. Ensin TJ harmittelee vähäistä yleisömäärää ja seuraavassa lauseessa toteaa lähes kaiken olevan myynnissä, jos vaan joku armeliaasti jonkun pennosen lahjoittaisi. Onko se Länsiväylä paikka, josta muut seurat käyvät scouttaamassa josko jostain irtoaisi joku hyvä pelaaja? Oisko ollut ihan mahdoton ajatus esimerkiksi sanoa yleisömäärä-kommentin jälkeen, että Blues on ollut viime aikoina Liigan kovakuntoisimpia joukkueita ja uskomme sen kantavan pitkälle kevääseen, nyt kaikki hallille! Onhan tää nyt ihan uskomatonta, että aina kaivetaan itselle se kuoppa. Avoimuus taloustilanteen osalta on ihan positiivinen asia, mutta luulisi todellisella ammattilaisella olevan hieman parempi käsitys siitä, miten esittää asiansa, ja mikä kaikki informaatio on meille tavallisille pulliasille tarpeen.

Tätä palstaa siellä toimistollakin luetaan, niin tulkaa nyt helvetti selittämään, miten paskasti voi toimitusjohtaja omaa lafkaansa suolata.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Länsiväylän haastattelussa toimari sanoo että tän kauden budjettiin laskettu 300.000 euroa voittoa sisältäen pelaajan myynnin khl:ään ja 5.000 katsojan tavoitteen. :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo, oli kyllä toi haastattelu taas sen kaltainen rimanalitus toimarilta (jonka nimeä en muista), että ei tosiaan voi olla tullut organisaatioon muualta kuin SM-liigan johdosta. Tunarit pysyvät tunareina, vaikka takki vaihtuukin. Luulisi nyt sen verran ymmärtävän, ettei lauo tollaisia sammakoita julkisuuteen, mutta näemmä ei.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Pitäisi ymmärtää että suomalainen urheiluseuraaja on pohjimmiltaan selkärangaton gloryhuntteri. Tuetaan voittajia ja niitä joita kaveritkin kannustavat. Se viesti ulospäin ei saa olla että "meillä on kassa tyhjä, tule otteluun kannustamaan ja tukemaan" koska kukaan ei tule halliin talkoohengessä. Vai osaako joku mainita esimerkin siitä kuinka suomalainen urheiluyleisö olisi sankoin joukoin lähtenyt tukemaan kriisiseuraa?!
Esim Porissa on koko kaupunki sekaisin kun menee hyvin, mutta kun menee heikosti hallissa on 2500 kärsivää. Noin se tuntuu menevän kaupungissa kuin kaupungissa, lajissa kuin lajissa.

Viestin pitää olla että "me ollaan pk-seudun paras joukkue maan ainoassa ja oikeassa liigassa. Joukkue on sitkeä kuin mikä, kovassa voittoputkessa ja menossa kuuden joukkoon ja mitalipeleihin. Fanit ovat loistavia ja hallissa kiva meininki".
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Länsiväylän haastattelussa toimari sanoo että tän kauden budjettiin laskettu 300.000 euroa voittoa sisältäen pelaajan myynnin khl:ään ja 5.000 katsojan tavoitteen. :)

Onkohan muuten yhtään pelaajaa koko liigasta siirtynyt tällä kaudella KHL:ään? Aika optimistisesti laadittu budjetti...

Edit: Jaa,tais se Tuukka Mäntylä lähtee Tapparasta..
 
Viimeksi muokattu:

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mitenhän tähän nyt pitäisi suhtautua? Blues tiedottaa seuraava: "Puolustaja Petr Zamorsky siirtyy loppukaudeksi Ruotsin SHL-seura Örebron riveihin. Siirrosta sovittiin yhteisymmärryksessä Bluesin ja Zamorskyn kanssa". Siitä Liiga.fi vetää uutisen otsikolla "Petr Zamorsky jättää Bluesin". Miten helvetissä kohtuullisen hyvä, selkeästi kirjoitettu ja tilanteeseen nähden positiivinen tiedote on puolueettomassa mediassa käännetty näin? Keltaisen lehdistön asia on tehdä kärpäsestä härkänen totuudesta välittämättä, mutta liigan puolelta tuo dissaus kuulostaa vähän oudolta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No en mä tossa mitään dissausta näe, tottahan tuo. Zamorsky lähtee, eli jättää Bluesin ja siirtyy jonnekin muualle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten helvetissä kohtuullisen hyvä, selkeästi kirjoitettu ja tilanteeseen nähden positiivinen tiedote on puolueettomassa mediassa käännetty näin?
Noi tiedottee kun pelaaja jättää seuran kesken kauden on melkeen sanasta sanaan aina samanlaisia. Aina puretaan soppari hyvässä yhteisymäryksessä ja toivotetaan hyviä jatkoja. Jopa silloin kun pelaaja lähtee ovet paukkuen ja sitä ei jää kukaan kaipamaan. Ehkä liiga vaan nyt sitten päätti olla copypastaamatta propaganda tiedotetta ja sanoa asian niinkuin se rivien välistä luettavissa oli. Samaa rehellistyytä toivois kyllä liigalta itseltään ja esim. ensi kauden paikkalislohkot vois olla ihan suoraan fanien rahastuslohkoja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei jumalauta, että voi olla hermot taas kireällä. Eikö siellä johtoportaassa olleenkaan ymmärretä, mitä suusta päästellään jatkuvalla syötöllä.
Oletko ajatellut koskaan sellaista vaihtoehtoa, että ehkä toimittaja kirjoittaa juttuunsa vain ne asiat, joita haluaa tuoda esille? Aivan varmasti Koskinen on sanonut haastiksessa jotain muutakin, mutta on toimittajasta kiinni, haluaako hän jutusta positiivisen vai negatiivisen. Tällä hetkellä joka mediassa negatiivinen myy, ja Länsiväylä lienee samassa kategoriassa, vaikka he myyvätkin vain mainostulojen perusteella.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Aivan varmasti Koskinen on sanonut haastiksessa jotain muutakin, mutta on toimittajasta kiinni, haluaako hän jutusta positiivisen vai negatiivisen.
Ei se silti vähennä haastateltavan vastuuta tippaakkaan. Tosin liigataustalla on aivan odotettuakin päästellä sammakkoja suustaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kyllä se minusta vähentää ainakin hieman. Pienestä sivuhuomiosta saadaan nopeasti sammakko, kun toimittajan niin haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Tällä hetkellä joka mediassa negatiivinen myy, ja Länsiväylä lienee samassa kategoriassa, vaikka he myyvätkin vain mainostulojen perusteella.

Nimenomaan Länsiväylän paikallisena lehtenä ei pitäisi olla samassa kategoriassa vaan sen luulisi päinvastoin kirjoittavan suht positiivisesti paikallisen seuran asioista. Kuten on aiemmin ollutkin.

No, se on toki eri asia voiko Länsiväylää enää nykyään pitää millään mittarilla paikallisena lehtenä. Siellähän on täysin samat jutut kuin Vantaan Sanomissa ja muissa saman konsernin lehdissä, ainoaa espoolaista taitaa olla enää se että asunto-ilmoitukset jotka täyttävät lehdestä puolet, on suunnattu Espooseen.

Itse luin tuon jutun enkä nyt pidä sitä ihan niin dramaattisena kuin muutamat muut. Toki seurajohdon amatöörimäisyys siinä tulee esiin ehkä karumpana kuin luulinkaan. Jos tosiaan on KHL:n talousongelmat tietäenkin laskettu että sinne myydään yksi pelaaja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Martti Merran kolumnit Länsiväylässä olivat aika pitkään nimenomaan Bluesia kritisoivia, eikä aina edes kovin kauniilla ja kehittävillä sanoilla. Siinä mielessä itse en pidä lehteä mitenkään Bluesia kehuvana lähteenä, vaikka paikalliselta lehdeltä moista voisi olettaakin.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä toi Länsiväylän jutti ei ollut mitenkään erityisen negatiivinen. Tottakai olisi voitu kirjoittaa positiivista muista asioista, mutta toi juttu käsitteli Bluesin talousasioita koska toimittaja oli haastattelun avulla saanut niistä uutta tietoa. Jos on medialukutaitoa niin kyllä siitä jutusta selviää mitä Koskinen on tosiasiassa on sanonut ja mikä on toimittajan omaa näkemystä.

Oikeastaan on ihan lohdullista että Blues tekee taas turskaa sen takia että on hölmöilty eikä sen takia että Espoo olisi joku mahdoton paikka jääkiekkobisneksen kannalta. Toisaalta Koskinen kiillotti omia kenkiään paskasta, koska noi päätöksethän on tehty ennen hänen aikaansa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Tuolla toisissa ketjuissa taas ihmeteltiin sitä, miten espoolaiset saataisiin Bluesin peleihin.
Kyllä se vaan taitaa olla niin, että tähän on aika yksinkertainen keino, Mainostamalla se onnistuu. On täällä niin paljon väkeä, ettei se sen kummempia vaadi. Pitää vaan olla riittävän paljon mainostusta ja oikeissa kanavissa. Ei hyvänen aika, jos Bluesilla on someseuraajia kymmenissä tuhansissa, josta aktiivisia pieni osa, niin eikö kannattaisi panostaa vähän muihinkin! Varsinkin ottelumainonta on tainnut vallan hylätä printtimedian. Ja onhan tuo olematonta muissakin medioissa sekä heikosti ajoitettua. Mitenkähän muuten jokaisella kulmakuppilallakin on varaa mainosfliereihin, vaan Bluesilla ei ole tainnut koskaan olla?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Blues kaipaisi ehkä brändimainontaa enemmän näkyville ihmisiä tavoittaville paikoille yksinkertaista viestiä siitä, milloin seuraava kotiottelu on.

Ison Omenan parkkihallista markettitasolle tullessa on esimerkiksi liukuportaissa sellainen "sumuseinä" mainosalustana - siihen vaan esimerkiksi jatkuvasti viestinä "seuraava kotiottelu XX.XX.2015 klo XX.XX sekä vastustaja. Matinkylä on Bluesin ydinaluetta ja tuo mainospaikka tavoittaisi ihan tolkuttomasti ihmisiä - ja suora viesti siitä, KOSKA peli on. Bluesin logot on ihan kivoja hallin lähellä noissa julisteissa, mutta ne ei kerro, koska pelejä on.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ainakin Sellon skriineillä olen nähnyt aika usein mainoksen seuraavasta kotimatsista. Toki tuostakin voisi tehdä jotenkin mieleenpainuvamman esim jollain efekteillä tms. Pelicans teki hauskoja mainosvideoita tässä pari kautta sitten, jotka saivat huomiota jopa rapakon takana. Jotain vastaavaa meidänkin pitäisi hakea. Huumoria ja yliampuvaa mahtipontisuutta peliin ja nuo videomuotoon!
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse kaipaisin koulujen välitunneille ja päiväkotien pihoille lisää Blues-krääsää. Pipoa ja vastaavaa. En tarkoita, että niitä lahjoitettaisiin sinne, vaan esimerkiksi matseissa olisi joskus "osta kaksi lippua, saat pipon kaupanpäälle" - tyylistä meininkiä. Matseissa käyvät isukit voisivat sitten antaa pipon kotona, vaikka lapselleen. En puhu niistä kiihkeimmistä faneista, jotka varustaa lapsensa tuolla kamalla muutenkin, vaan niistä satunnaisfaneista, jotka käyvät katselemassa pari kolme peliä kaudessa. Nuori lapsi on vaikutuksille altis ja seurapipo on iso asia. Ainakin meidän perheessä. Eikä mikään tarjoa yhtä hyvää tekosyytä lähteä kotiaskareista hallille, kuin kinuava lapsi. Ikävä kyllä lapseni on altistunut päiväkodissa Jokeri-krääsälle, joten pelit joihin se mua repii on Jokeri-pelejä... Monen vuoden aivopesut on menneet hukkaan :( No ei, kyllä se Bluesistakin tykkää, vaikka Jokerit puheenaiheena enemmän onkin. (Muutimme vähän aikaa sitten Helsingin puolelle.) Voi tosin olla, että tällainen krääsän kautta riippuvaiseksi tuleminen on vain mun henkilökohtaisten geenien syy. Kiinnostuin aikoinaan itse jääkiekosta vasta sen jälkeen kun sain lapsena Tappara-pipon lahjaksi.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Karu yleisömäärä, joka kuitenkin varmaan oli ihan hyvä reality check myös toimistolle. Jos siellä oli jossain matsissa 3000 ihmistä ilmaislipuilla niin siinä voi tulla hyvä olo vähän turhasta. Toki se ensimmäistä kertaa hallille saaminen on se vaikein. Mutta ei tuossa mitään ihan älyttömän isoja elämyksiä tällä hetkellä ole tarjolla ikävä kyllä. Laurikainen, Rantakari ja Hirso pelaavat ihan jäätävässä flowssa ja voittoja tulee, mutta ei se yksinään nykyään riitä.

Niin kovin lähellä on jopa halvemmillakin lipuilla sauma päästä katsomaan oikeasti laadukasta peliä ja hienosti toteutettua tapahtumaa, että kyllä Blues menettää niitä lipun ostavia asiakkaita paljon tuonne.

Mutta eilen se 3100 ja mitälie, tuossakin mukana normaalit sponssien ilmaisliput ja 2 yhden hinnalla-lippuja jonkin verran. Se on tällä hetkellä se todellisuus, josta pitää päästä ylös. Joukkue kyllä omalla yrityksellään sen kaiken mahdollisen markkinointituen nyt tarjoaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös