Mainos

Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 357 986
  • 5 893

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos joku vesi kielellä sitä odottaa, niin väärässä ketjussa on.
Juuri näin. Ei kait kukaan odota, että Tage olisi joku pyhimys? Kai sitä silti saa olla iloinen sekä tyytyväinen, että nyt saatiin ainakin jotain uutta verta taustalle ja vielä mies, jolla tuntuu olevan selkeä tekemisen meininki? Menee jo aika kyyniseksi, jos kaikkien pitää vain haukkua nykyomistajia, tulevia omistajia ja ketä tahansa, kuka tuonne areenalle uskaltaa jalallaan astua..
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Mitä tarkoitat velkaantumisella? Eikai se hyvältä näytä jos velkojia ponnahtelee hirveästi lisää yhtäkkiä, mutta esim. tuo verovelan kasvu johtuu keskeneräisestä hakemuksesta ja päätöksen jälkeen sitä aletaan maksaa lyhennys sopimuksen mukaisesti mutta nyt se on odottamassa päätöstä ja kuten tuolla on aikaisemmin kerrottu, ei näitä velkoja saa maksaa vielä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Miten muuten on, aletaanko yleensä maksaa päätöksen jälkeen vai vasta saneeraussuunnitelman hyväksymisen jälkeen? Viimemainittuun voi kai enimmillään mennä neljä kuukautta.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En ole nyt ihan satavarma, miten tuo menee, mutta eiköhän tuo maksujen viivästyminen tarkoita tuossa sitä että perintään ei saa enää mennä. Eihän kukaan pysty valvomaan että onko maksettu laskut eräpäivänä, vaan nimenomaan se on olennaista että uusia velkomustuomioita ei tule / suoraan ulosottokelpoisia velkoja siirry ulosoton kautta perittäväksi. Ja siis perinnällä tarkoitan tuota "virallista" perintää.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Eikai se hyvältä näytä jos velkojia ponnahtelee hirveästi lisää yhtäkkiä, mutta esim. tuo verovelan kasvu johtuu keskeneräisestä hakemuksesta

No höpö höpö. Eihän se että yritys on hakeutunut saneeraukseen tarkoita sitä, että yrityksellä olisi jokin velvoite velkaantua lisää saneeraushakemuksen jättämisen jälkeen. Tottakai lähtökohtana on se, että laskut maksetaan ja verot nyt ovat niitä ensimmäisiä (palkkojen ja sotumaksujen lisäksi) jotka pitää maksaa ennen muita mahdollisia menoja.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Hienoja sammakoita päässyt taas Iltalehden haastatteluun Rautiolta. Kaikkien otteluiden televisiointi passivoittanut ihmisiä. Aivan varmasti, mutta miksi se olisi juuri erityisen rankasti osunut Espoo Bluesiin? Eikö nuo 800-900 000€ korvaukset TV-sopparista auta asiassa yhtään? Ihan ihme valittelua ja puhetta jälkikäteen. Ei tekoja, kun olisi pitänyt tehdä ihmisten aktivoimiseksi. Miksi ei voisi näissä haastatteluissa tuoda esiin niitä korjausliikkeitä tuon ainaisen valittamisen sijaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kaikkien otteluiden televisiointi passivoittanut ihmisiä. Aivan varmasti, mutta miksi se olisi juuri erityisen rankasti osunut Espoo Bluesiin?
Espoossa ei ole vielä niin selkeää perinnetta peleissä käymisestä, että kyllä minä uskon televisioinnin vaikuttaneet ainakin vähän enemmän juuri täällä. Halli on hankalassa paikassa, yhteydet ovat varsinkin kaupungin sisällä kehnot ja sitten lisätään vielä markkinoinnin ja muun sitouttamisen (yritykset) kuseminen. Todella monta asiaa on mokattu itse, mutta myös muita tekijöitä on olemassa, mihin ei ole osattu, tai voitu vaikuttaa.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Espoossa ei ole vielä niin selkeää perinnetta peleissä käymisestä, että kyllä minä uskon televisioinnin vaikuttaneet ainakin vähän enemmän juuri täällä. Halli on hankalassa paikassa, yhteydet ovat varsinkin kaupungin sisällä kehnot ja sitten lisätään vielä markkinoinnin ja muun sitouttamisen (yritykset) kuseminen. Todella monta asiaa on mokattu itse, mutta myös muita tekijöitä on olemassa, mihin ei ole osattu, tai voitu vaikuttaa.

Niin, ilmeisesti kaikissa muissa Liiga-kaupungeissa on kuitenkin perinteitä selkeästi enemmän.

Kaikki Espoon sisäiset liikenneyhteysongelmat, hallin surkea ja ylihintainen parkkipaikka sekä televisiontiin liittyvät asiat ovat kuitenkin ollut tiedossa hyvän aikaa etukäteen. Mm. ilmaiset kuljetukset otteluihin lopetettiin. Eli reagoitiin juurikin väärin näihin olemassa oleviin ongelmakohtiin Espoon ja Areenan infrastruktuureissa. Liian helposti mennään minun mielestä asioiden taakse, joille muka ei voitu mitään, vaikka samaan aikaan tehtiin itse päätöksiä, jotka edelleen hankaloittivat katsojien tilannetta sekä samaan aikaan myöskin omaa tilannetta.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Sinänsä seuran tulevaisuuden kannalta olisi helpompaa jos todettaisiin että syinä huonoon jamaan on omat virheet, koska siinä tapauksessa voisi ajatella että toisin tekemällä saadaan muutos parempaan. Jos taas syytetään ulkoisia tekijöitä kuten tv-sopparia niin minkäs sitten teet? Pillit pussiin, ei se tv-soppari ole miksikään muuttumassa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Niin, ilmeisesti kaikissa muissa Liiga-kaupungeissa on kuitenkin perinteitä selkeästi enemmän.
Onhan jokaisella liigapaikkakunnalla ollut vaikeuksia saada yleisöä hallille samoissa määrin, kuin aiemmin. Heillä on kuitenkin pidemmät perinteet ja enemmän "elinkautisia", koska seura on ollut olemassa jo pidempään ja enemmän ihmisiä on saatu sitoutumaan seuraan.

Kuten sanoin, paljon mokia on tehty, sitä tuskin voi kieltää kukaan.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Niin, ilmeisesti kaikissa muissa Liiga-kaupungeissa on kuitenkin perinteitä selkeästi enemmän.

Kaikki Espoon sisäiset liikenneyhteysongelmat, hallin surkea ja ylihintainen parkkipaikka sekä televisiontiin liittyvät asiat ovat kuitenkin ollut tiedossa hyvän aikaa etukäteen. Mm. ilmaiset kuljetukset otteluihin lopetettiin. Eli reagoitiin juurikin väärin näihin olemassa oleviin ongelmakohtiin Espoon ja Areenan infrastruktuureissa. Liian helposti mennään minun mielestä asioiden taakse, joille muka ei voitu mitään, vaikka samaan aikaan tehtiin itse päätöksiä, jotka edelleen hankaloittivat katsojien tilannetta sekä samaan aikaan myöskin omaa tilannetta.
Tosin linja-auto yhtiö joka nämä kuljetukset toteutti ja tarjosi meni konkurssiin. Eli nykyisellä johdolla ei ollut tämän kanssa mitään osaa eikä arpaa.
 

Mahti

Jäsen
Televisiosta tuli esim kaikki nuorten leijonien ottelut. Ei näkynyt passivoituminen katsomoissa, päin vastoin.

Kun hallilla on hyvää fiilistä ja hienoa kiekkoa, ei tarvitse selitellä ja mennä tekosyiden taakse.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tosin linja-auto yhtiö joka nämä kuljetukset toteutti ja tarjosi meni konkurssiin. Eli nykyisellä johdolla ei ollut tämän kanssa mitään osaa eikä arpaa.
Ja kaikki mahdolliset effortit uuden toimijan hankkimiseksi tehtiin, mutta ei vaan yksinkertaisesti onnistuttu siinä? Toivon todella, että oli näin, mutta pelkään pahin, että ei ollut. Keskityttiin isojen kalojen jahtaamiseen, mutta ei onnistuttu.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Televisiosta tuli esim kaikki nuorten leijonien ottelut. Ei näkynyt passivoituminen katsomoissa, päin vastoin.
Maajoukkuematsit missä jokaisessa pelissä on panosta, kisat vain kerran noin kymmenessä vuodessa Suomessa, vähän paremmat pelaajat kaukalossa, Suomi kaukalossa (=kaikki suomalaiset kannustavat samaa jengiä), parempi halli, paremmat yhteydet, paremmat ruuat... Jatkanko vielä vai onko sinusta edelleen järkevää verrata nuorten MM-kisoja ja Bluesin kotiotteluita?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ja kaikki mahdolliset effortit uuden toimijan hankkimiseksi tehtiin, mutta ei vaan yksinkertaisesti onnistuttu siinä? Toivon todella, että oli näin, mutta pelkään pahin, että ei ollut. Keskityttiin isojen kalojen jahtaamiseen, mutta ei onnistuttu.
Lehtimäen liikenne ajoi sen kauden loppuun, mikä jäi Westendin liikenteeltä kesken, mutta käsittääkseni olisi ollut aivan liian kallista jatkaa yhteystyötä heidän kanssaan pidempään. Westendin linja ajoi käsittääkseni periaatteessa ilmaiseksi.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Onhan jokaisella liigapaikkakunnalla ollut vaikeuksia saada yleisöä hallille samoissa määrin, kuin aiemmin. Heillä on kuitenkin pidemmät perinteet ja enemmän "elinkautisia", koska seura on ollut olemassa jo pidempään ja enemmän ihmisiä on saatu sitoutumaan seuraan.

Toki. Sitä ei käy kiistäminen, että "elinkautisia" on enemmän monella muulla joukkueella, mutta ei sekään suoranaisesti ole syy siihen, että tulos oli niin järkyttävän huono viime tilikaudella. Viime tilikauden myyntihän tehtiin edellisen kauden yleisömääriin peilaten, jotka olivat ihan kelvolliset ja kaiken järjen mukaan olisivat houkutelleet yhteistyökumppaneita mukaan sekä sponsorointimielessä että katsomoihin asiakkaiden kanssa kausikortein ja irtolipuin.

Mutta silti puhutaan jostain ulkopuolisista tekijöistä, jotka ovat johtaneet myynnin sakkaamiseen. Edelleen olen sitä mieltä, että nuo muut syyt ovat kaikilla muillakin olemassa, mutta Espoossa epäonnistuttiin todella isosti organisaationa myynnin puolella.

Lehtimäen liikenne ajoi sen kauden loppuun, mikä jäi Westendin liikenteeltä kesken, mutta käsittääkseni olisi ollut aivan liian kallista jatkaa yhteystyötä heidän kanssaan pidempään. Westendin linja ajoi käsittääkseni periaatteessa ilmaiseksi.

Niinhän se oli, että he ajoivat sen loppuun. Lähinnä ajoin takaa sitä, että tehtiinkö seuraavaksi kaudeksi töitä, että olisi löydetty jokin muu toimija ajamaan noita linjoja jollain kohtuullisella korvauksella tai vaihtoehtoisesti mainosnäkyvyyttä tai muuta yhteistyötä hyödyntäen.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Ja vaikka itse jäin kyllä noita bussikyytejä kaipaamaan koska kuljin sellaisella lähes joka kerta on todettava ettei niiden käyttöaste ollut kovin korkea.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mutta silti puhutaan jostain ulkopuolisista tekijöistä, jotka ovat johtaneet myynnin sakkaamiseen. Edelleen olen sitä mieltä, että nuo muut syyt ovat kaikilla muillakin olemassa, mutta Espoossa epäonnistuttiin todella isosti organisaationa myynnin puolella.

Niinhän se oli, että he ajoivat sen loppuun. Lähinnä ajoin takaa sitä, että tehtiinkö seuraavaksi kaudeksi töitä, että olisi löydetty jokin muu toimija ajamaan noita linjoja jollain kohtuullisella korvauksella tai vaihtoehtoisesti mainosnäkyvyyttä tai muuta yhteistyötä hyödyntäen.
Joo siis en väitä, että myynti olisi onnistunut ja pelkästään televisiointi olisi vaikuttanut heikkoon tulokseen. Myynti varsinkin yrityksille epäonnistui täysin ja kuluttajamarkkinointi katosi täysin, ja tässä seistään.

Tuohon en osaa ottaa kantaa, että miten asiaa hoidettiin seuraavalla kaudella. Itse olen monessa eri yhteydessä yrittänyt ehdottaa kuljetuskausikortin lanseeraamista, mutta ilmeisesti se ei ole sitten tarpeeksi hyvä idea. Kajonhan ajoi minibusseilla vielä... viime vai toissa kaudella (?), mutta kiinnostus sitä kohtaan oli jostain syystä hyvin minimaalista verrattuna noihin bussikyyteihin.

Minusta bussikyydit kiinnostivat aika hyvin ihmisiä. Monta kertaa bussi Leppävaaraan oli ääriään myöten täynnä varsinkin paluusuuntaan.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ilmaiset kuljetukset tulevat todellakin liian kalliiksi. Tarkkaa hintaa en tiedä, mutta joka tapauksessa se on useamman euron per matkustaja. Jos lippujen hinnat alkavat kympistä, niin ei ole mahdollista toteuttaa järkevästi. Katse pitäisi kääntää HSL:n suuntaan. Mannheimissa hallille pääsi ihan normaaleilla julkisilla kulkineilla eli junalla, bussilla ja ratikalla ilmaiseksi matsilipun kanssa. Se voisi olla yksi tapa toteuttaa. Lisäksi HSL voisi järjestää pelipäivinä ylimääräisiä linjoja hallille. Metron tullessa Länsiväylän varsi Matinkylään asti tavoittuu aika hyvin, mutta ainakin Leppävaaraan ja Espoon Keskukseen voisi mennä erityiset B-linjat joiden aikataulut määräytyisivät pelien mukaan. Pari lähtöä hallillepäin ennen peliä ja pelin jälkeen toiseen suuntaan. Jos ilmainen ei onnistu, niin sitten normaaleilla HSL-maksuilla. Käsittääkseni HSL:n tarkoitus on kuljettaa ihmisiä sieltä missä ne ovat sinne minne ne on menossa. En näe tässä mitään eroa esim työmatkaliikenteeseen. HSL:n tulisi vastata kaikkiin kuljetustarpeisiin.
 

Mahti

Jäsen
Saivartelua, ei tietenkään voi verrata junnujen MM-kisoja Bluesin peleihin.

Mutta, Toni85, olisiko hienoa jos näin voisi tehdä? Voisiko riman asettaa korkeammalle kuin muut, tehdä todella kovaa ja määrätietoista duunia tapahtumien eteen, yrittää olla paras? Ei vain pärjätä, vaan näyttää muille miten tehdään oikein!

Utopistista totta, mutta silti.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Saivartelua, ei tietenkään voi verrata junnujen MM-kisoja Bluesin peleihin.

Mutta, Toni85, olisiko hienoa jos näin voisi tehdä? Voisiko riman asettaa korkeammalle kuin muut, tehdä todella kovaa ja määrätietoista duunia tapahtumien eteen, yrittää olla paras? Ei vain pärjätä, vaan näyttää muille miten tehdään oikein!

Utopistista totta, mutta silti.
Kyllähän sitä kaikkea voi koittaa jos on mahdollista ottaa taloudellisia riskejä. Jokerit on toteuttanut tämän pelitapahtumassa viihtymisen hyvin ja ilmeisen onnistuneesti, mutta vastineeksi yli 10 milj. € tappiot jotka kyllä kuitataan omistusportaasta. Edellinen toimari Koskinen jutteli saapuessaan Espooseen että pelitapahtumaa koitetaan kehittää Jokereiden viitoittamalla tavalla, mutta se nyt ei vaan taloudelliset realiteetit huomioon ottaen ollut mahdollista. Tässä olisi Jussin kiekkomiehenä tultava hieman avuksi ja aloittaa esim. hallin kunnostus ja sen saattaminen Bluesin kiinnostavuutta edistäväksi, win-win!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tuohon en osaa ottaa kantaa, että miten asiaa hoidettiin seuraavalla kaudella. Itse olen monessa eri yhteydessä yrittänyt ehdottaa kuljetuskausikortin lanseeraamista, mutta ilmeisesti se ei ole sitten tarpeeksi hyvä idea. Kajonhan ajoi minibusseilla vielä... viime vai toissa kaudella (?), mutta kiinnostus sitä kohtaan oli jostain syystä hyvin minimaalista verrattuna noihin bussikyyteihin.

Minusta bussikyydit kiinnostivat aika hyvin ihmisiä. Monta kertaa bussi Leppävaaraan oli ääriään myöten täynnä varsinkin paluusuuntaan.

Vaikuttaisiko Kajonin kaluston pieni koko kiinnostavuuteen. Ihmiset eivät uskalla suunnistaa kyydille, jos pelkäävät, että tilaa ei olekaan. En osaa sanoa, koska en kyytejä ole ikinä käyttänyt. Sen toki huomioin, että useasti kyllä otteluiden jälkeen bussit pakkautuivat todella täyteen ihmisistä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
JYP vs TPS
  • 2.50
  • 4.05
  • 2.48
Jukurit vs Ilves
  • 4.30
  • 4.75
  • 1.64
KalPa vs KooKoo
  • 1.53
  • 5.10
  • 4.95
Kärpät vs HPK
  • 1.63
  • 4.70
  • 4.40
Lukko vs Tappara
  • 1.92
  • 4.40
  • 3.65
Pelicans vs K-Espoo
  • 1.89
  • 4.35
  • 3.40
Sport vs HIFK
  • 2.70
  • 4.25
  • 2.24
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös