Kiekko-Espoo 2019–2020

  • 230 322
  • 829

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Tikulla silmään joka vanhoja muistelee, niin avataan ketju ensi kaudelle.

Pelaajasopimuksia ei vielä tiedetä ja muutenkin tuleivaisuus on vielä hämärän peitossa.

Muutama asia tiedetään jo ennakkoon. Huomenna 26.4 on edellisen kauden päätös tilaisuus. Jos joku palstalta sinne on menossa ja siellä jotain uutta kerrotaan hän voi raportoida sen meidän paikalle pääsemättömien iloksi tänne ketjuun. http://kiekko-espoo.com/uutiset/kiekko-espoon-kauden-paatosjuhla-26-4-2019/ Tuossa vielä linkki joka vie Kiekko-Espoon sivuille uutiseen aiheesta.

Sitten uutena naisjääkiekko siirtyy Kiekko-Espoon nimen alle. Yhteistyötä tehdään, mutta naiset keräävät yhä omat rahansa. Naisten pelit jatkuvat yhä Tapiolassa ja he tekevät yhteistyötä myös Blues Juniorsin kanssa. Kuulostaa omaan korvaa järkevältä. Yhteistyötä varmasti laajennetaan kaikkien kanssa, kun aikaa kuluu ja toiminta selkeytyy. https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000006083073.html Tuossa vielä sitten uutinen IS:n uutiseen aiheesta.

Toinen kausi tosiaan lähtee ja nyt pitäisi olla valmiimpi kuin edellisellä. Mestis-karsinnat on pienin mihin tyydyn pelillisesti. Muuten tavotteena on toiminnan kasvattaminen askel askeleelta. Tämä on seuraava sivu espoolaisessa kiekkoilussa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Toinen kausi tosiaan lähtee ja nyt pitäisi olla valmiimpi kuin edellisellä. Mestis-karsinnat on pienin mihin tyydyn pelillisesti. Muuten tavotteena on toiminnan kasvattaminen askel askeleelta. Tämä on seuraava sivu espoolaisessa kiekkoilussa.

Kuinkahan moni tämän kauden joukkueesta on ylipäätään suunnitellut jatkavansa tässä espoolaisen kiekkoilun uuden tulemisen projektissa? Varmaan tuossa on ainakin jotain kavereita ihan Mestiksen porteilla kenties sinne menossa, vaikka esimerkiksi espoolaiset eivät Suomi-sarjan pistepörssissä mitään ihan kärkisijoja saaneetkaan. Toki tietysti näillä sarjatasoilla jokaisen oman siviilielämän tilanne vaikuttaa päätöksiin ehkä jopa eniten..

Niemisen jatkosuunnitelmat ovat tietysti kriittisiä sen suhteen, tavoitellaanko Espoossa ensi kaudella Mestis-karsintoja tosissaan. Hän on kuitenkin aivan eliittimaalivahti Suomi-sarjaan, jonka pää kestää pelaamisen myös kevään tosipeleissä. Eikä ole vielä maalivahdiksi edes vanha, vaikka toki Suomi-sarja pelaajaksi alkaakin olla aika iäkäs. Mielenkiintoista on toki myös nähdä joko Hirschovits lyö hokkarit naulaan? Pelejä ei paljon menneellä kaudella enää kertynyt, syytä tosin tähän en ainakaan minä tiedä..
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Mielenkiintoista on toki myös nähdä joko Hirschovits lyö hokkarit naulaan? Pelejä ei paljon menneellä kaudella enää kertynyt, syytä tosin tähän en ainakaan minä tiedä..
Eiköhän hän lyö. Syy oli ettei kerennyt harjotella vaan kaikki aika meni toimiston puolella. Syksyllä taas kunnia ottelu? Viimeksi oli Camille olisiko nyt Hirson vuoro? Sen hän ansaitsisi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Eiköhän hän lyö. Syy oli ettei kerennyt harjotella vaan kaikki aika meni toimiston puolella. Syksyllä taas kunnia ottelu? Viimeksi oli Camille olisiko nyt Hirson vuoro? Sen hän ansaitsisi.

Näin muualta muuttaneena uusespoolaisena ei tule seurattua Kiekko-Espoota ehkä niin kovin intensiivisesti (yhden pelin vain kävin päättyneellä kaudella katsomassa), vaikka toki ihan jo jääkiekon ystävänä toivon ja sympatiseeraan espoolaisen kiekkoilun uutta nousua. Ja ainahan sitä kotipaikkakunnan omaa joukkuetta on kuitenkin pakko edes muodon vuoksi kannattaa

Mutta jotain tällaista olinkin antanut itseni ymmärtää Hirson osalta, että kyllä hän alkaa siirtyä sinne toimiston puolelle, jossa hänessä varmasti enemmän hyötyä espoolaiselle kiekkoilulle jatkossa onkin..
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Viimeksi oli Camille olisiko nyt Hirson vuoro? Sen hän ansaitsisi.
Vaikka Hirso on ollut varsinkin viimeisen vuoden aikana erittäin isossa roolissa espoolaisen kiekon uudessa nousussa, hiukan karsastan ajatusta, että hänelle järkättäisiin jonkinlainen tribuuttiottelu. Historia Espoossa on kuitenkin hänen osaltaan verrattaen aika lyhyt. En missään nimessä vähättele hänen panostaan varsinkin tällä hetkellä, mutta minun mielestä se ei riitä oikeuttamaan tribuuttimatsia. Enemmän näkisin, että hänen paitansa saattaisi nousta nordiksella kattoon, mutta ehkä siihenkään ei löydy ihan tarpeeksi meriittejä.

Tällä hetkellä ensi kauden osalta tuntuu suunnilleen kaikki olevan ihan kesken. Sinänsä siinä ei ole mitään yllättävää, mutta olisihan se hienoa, jos huomenna tulisi edes jonkinlaista tiedotusta tai kenties jopa ensimmäiset pelaajasopparit. En kuitenkaan pidätä hengitystäni näiden suhteen. Talousasiat ovat käsittääkseni kunnossa ja tilinpäätös julkistetaan kun tilikausi päättyy. Sen suhteen ei siis auta kuin odottaa. Ehkä tässä vaiheessa olen toiveikkain sen suhteen, että huomenna saatettaisiin julkaista tuleva päävalmentaja, joka sekin varmasti määrittää tulevia pelaajasopimuksia hyvin pitkälti.

Itse sanoisin, että Mestis-karsintoihin pitää päästä seuraavan kahden kauden aikana. Sillä välin jäähalliasia pitää saada ratkaistua. Voiko Espoonlahdessa pelata Mestistä esim poikkeusluvalla, tuleeko Matinkylään missään vaiheessa Mestis-tasoista katsomotilaa ja mitä tapahtuu Metro Areenalle. Jos nämä asiat ovat ihan levällään, Mestis-nousua ei välttämättä edes kannata toivoa, sillä silloin organisaatio pakotetaan nostamaan tasoaan ennen kuin se on valmis siihen. Tämän myötä toivoisin, että Hirso saisi apukäsiä toimistolle mahdollisimman nopeasti. Sitä kautta moni asia lähtisi kehittymään ja parantumaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse sanoisin, että Mestis-karsintoihin pitää päästä seuraavan kahden kauden aikana. Sillä välin jäähalliasia pitää saada ratkaistua. Voiko Espoonlahdessa pelata Mestistä esim poikkeusluvalla, tuleeko Matinkylään missään vaiheessa Mestis-tasoista katsomotilaa ja mitä tapahtuu Metro Areenalle. Jos nämä asiat ovat ihan levällään, Mestis-nousua ei välttämättä edes kannata toivoa

Tosiaan kuten edellä sanoin, niin olen itse käynyt Espoonlahden hallissa vain yhdessä pelissä viime syksynä, mutta tietenkin se on kaukana Mestis-hallista. Ellen pahasti erehdy, niin Mestis-lisenssissä jäähallin vaatimuksia ovat ainakin seuraavat:

- vaihtoaitiot ja jäähyaihiot eivät saa sijaita samalla puolella kaukaloa (en muista onko Espoonlahdessa näin)
- joustokaukalo
- 1500 hengen katsomo (Espoonlahti on varmaan kolmasosa tästä)
- tulostaulu, jolla voi näyttää videokuvaa

Ainakin nuo, ja jotain vaatimuksia oli varmasti myös liittyen pelaajien tiloihin ja myyntipisteisiin/anniskelualueisiin. Espoonlahden muokkaaminen on siis varmaan aika heikko vaihtoehto, Matinkylän jäähallin tilannetta taas en ole seurannut juuri yhtään..
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Vaikka Hirso on ollut varsinkin viimeisen vuoden aikana erittäin isossa roolissa espoolaisen kiekon uudessa nousussa, hiukan karsastan ajatusta, että hänelle järkättäisiin jonkinlainen tribuuttiottelu. Historia Espoossa on kuitenkin hänen osaltaan verrattaen aika lyhyt. En missään nimessä vähättele hänen panostaan varsinkin tällä hetkellä, mutta minun mielestä se ei riitä oikeuttamaan tribuuttimatsia. Enemmän näkisin, että hänen paitansa saattaisi nousta nordiksella kattoon, mutta ehkä siihenkään ei löydy ihan tarpeeksi meriittejä.

Minä sanoisin että aikakaan ei ole liian lyhyt. 6 kautta ei ole nykyään mikään lyhyt aika, vaikka siihen mahtuu puolikautta Kärpissä. Ottaen huomioon, että minkälaista aikaa nämä 6 kautta on. Mikään velvollisuus ei hänelle tähän ryhtyä ole ollut. Ennen kuin esimerkiksi tuli Unitediin, niin varmasti olisi päässyt viel Liigaan jos olisi halunnut. Panos minkä hän on tehnyt tämän kuuden kauden aikana on ollut todella suuri. Ja mahtuuhan hänelle henkilökohtaista Blues paidassa. Pistepörssin voitto Espooseen ei ollut mtenkään itsestään selvää. Nämä ovat minun perustelut, mutta ymmärrän myös toiset näkemykset. Jokin muistaminen ennen ottelua vähintään hänelle pitää suoda.

Tällä hetkellä ensi kauden osalta tuntuu suunnilleen kaikki olevan ihan kesken. Sinänsä siinä ei ole mitään yllättävää, mutta olisihan se hienoa, jos huomenna tulisi edes jonkinlaista tiedotusta tai kenties jopa ensimmäiset pelaajasopparit. En kuitenkaan pidätä hengitystäni näiden suhteen. Talousasiat ovat käsittääkseni kunnossa ja tilinpäätös julkistetaan kun tilikausi päättyy. Sen suhteen ei siis auta kuin odottaa. Ehkä tässä vaiheessa olen toiveikkain sen suhteen, että huomenna saatettaisiin julkaista tuleva päävalmentaja, joka sekin varmasti määrittää tulevia pelaajasopimuksia hyvin pitkälti.

Olen optimistinen, että huomenna kuultaisiin jotain. Valmentaja voisi olla hyvä alku.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin nuo, ja jotain vaatimuksia oli varmasti myös liittyen pelaajien tiloihin ja myyntipisteisiin/anniskelualueisiin. Espoonlahden muokkaaminen on siis varmaan aika heikko vaihtoehto, Matinkylän jäähallin tilannetta taas en ole seurannut juuri yhtään..

Kyllähän siellä LeKi ja KeuPakin on poikkeusluvilla pelannu ja tainnut mikään noista täyttyä ja olisihan Kiekko-Espoo jo viimekauden katsojakeskiarvolla ollut useamman seuran yläpuolella. Se sitten että kuinka helposti mikäkin halli on muuneltavissa isommille katsojamäärille. Joku 1000 katsojan kapasiteetti saattaisi alkaa jo riittää, mutta taloudellisesti ehkä haastavaa olisi tuo. Lisäksi se sitten että jos kasvua tuleekin organisaatiolla niin äkkiä kävisi sitten pieneksi, mutta sitten Metro-Areena olla kuitenkin liian kallis ja poikeuslupaakaan ei loputtomiin saa. Nyt ikäänkuin puuttuu semmoinen halli jossa olisi reilu 2000 kapasiteetti mestistä varten.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
- vaihtoaitiot ja jäähyaihiot eivät saa sijaita samalla puolella kaukaloa (en muista onko Espoonlahdessa näin)
- joustokaukalo
- 1500 hengen katsomo (Espoonlahti on varmaan kolmasosa tästä)
- tulostaulu, jolla voi näyttää videokuvaa
Näistä Espoonlahdessa täyttyy kaikki paitsi kapasiteetti, joka on noin puolet vaaditusta. Uskoisin, että Espoonlahteen saisi poikkeusluvan. Pelataanhan Lempäälässä ja Keuruullakin Mestistä.

Mutta. Taloudellisesti ei ole mitään järkeä pelata Espoonlahdessa. Sitä ei vaan saa tuottamaan tarpeeksi juuri kapasiteetin takia. Uskoisin, että jos Mestisnousu tulee, niin pelipaikka on Areena. Ei tosin nykyisessä omistuksessa. Aika näyttää.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Tosiaan kuten edellä sanoin, niin olen itse käynyt Espoonlahden hallissa vain yhdessä pelissä viime syksynä, mutta tietenkin se on kaukana Mestis-hallista. Ellen pahasti erehdy, niin Mestis-lisenssissä jäähallin vaatimuksia ovat ainakin seuraavat:

- vaihtoaitiot ja jäähyaihiot eivät saa sijaita samalla puolella kaukaloa (en muista onko Espoonlahdessa näin)
- joustokaukalo
- 1500 hengen katsomo (Espoonlahti on varmaan kolmasosa tästä)
- tulostaulu, jolla voi näyttää videokuvaa

Ainakin nuo, ja jotain vaatimuksia oli varmasti myös liittyen pelaajien tiloihin ja myyntipisteisiin/anniskelualueisiin. Espoonlahden muokkaaminen on siis varmaan aika heikko vaihtoehto, Matinkylän jäähallin tilannetta taas en ole seurannut juuri yhtään..

Näistä vaihto- ja jäähyaitioiden sijainnit ovat ok, eli ovat eri puolilla kaukaloa. Samoin tulostaulun tekniikka lienee ok, eli hallissahan on sekä perinteinen tulostaulu että iso videonäyttö, mitä kaiketi voisi käyttää myös tulostauluna.

Toisaalta katsomo on liian pieni. Joustokaukalosta joku osannee todeta joko kyllä tai ei.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minä sanoisin että aikakaan ei ole liian lyhyt. 6 kautta ei ole nykyään mikään lyhyt aika, vaikka siihen mahtuu puolikautta Kärpissä. Ottaen huomioon, että minkälaista aikaa nämä 6 kautta on. Mikään velvollisuus ei hänelle tähän ryhtyä ole ollut. Ennen kuin esimerkiksi tuli Unitediin, niin varmasti olisi päässyt viel Liigaan jos olisi halunnut. Panos minkä hän on tehnyt tämän kuuden kauden aikana on ollut todella suuri. Ja mahtuuhan hänelle henkilökohtaista Blues paidassa. Pistepörssin voitto Espooseen ei ollut mtenkään itsestään selvää. Nämä ovat minun perustelut, mutta ymmärrän myös toiset näkemykset. Jokin muistaminen ennen ottelua vähintään hänelle pitää suoda.
Hyvät perustelut ja ymmärrän pointtisi. Kuusi kautta samassa seurassa ei tosiaan ole nykypäivänä mikään lyhyt aika. Hirsolla tuo on vaan jakautunut kolmeen eri seuraan, vaikka kaupunki onkin ollut sama. Lisäksi noiden kuuden kauden aikana kokonaisia pelattuja kausia on oikeasti vain kaksi. Vaikka nuo kaikki kuusi kautta laskisi yhdeksi seuraksi, on siinä matkaa vaikkapa Camilo Miettisen Espoossa pelaamiin kausiin. Jos Hirson ura on nyt paketissa, ehdottomasti se ansaitsee jonkinlaisen muistamisen esim. ensimmäisen kotiottelun yhdeydessä. Kiekko-Espoo voisi vaikka käynnistää jo pitkään toivotun Hall of Fame-tyyppisen kunniakategorian, minkä avulla seura voi kunnioittaa seuralegendoja tyylikkäästi ja tällä tavoin vaalia seuran historiaa. Kaikkien paitoja ei kuitenkaan kannata nostaa kattoon.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvät perustelut ja ymmärrän pointtisi. Kuusi kautta samassa seurassa ei tosiaan ole nykypäivänä mikään lyhyt aika. Hirsolla tuo on vaan jakautunut kolmeen eri seuraan, vaikka kaupunki onkin ollut sama. Lisäksi noiden kuuden kauden aikana kokonaisia pelattuja kausia on oikeasti vain kaksi. Vaikka nuo kaikki kuusi kautta laskisi yhdeksi seuraksi, on siinä matkaa vaikkapa Camilo Miettisen Espoossa pelaamiin kausiin.
Itselleni pelatut ottelut ei ole se ainoa mittari seuralegendaksi tunnustamisen suhteen. Cami ja esimerkiksi Timo "Hire" Hirvonen pelasivat pitkään Espoossa, mutta vastaavasti heidän seurauskollisuuttaan ja espoolaista sydäntä ei koeteltu samalla lailla, koska vakavia tarjouksia muista seuroista ei taitotason (ja esimerkiksi Camin loukkaantumisherkkyyden) takia hirveämmin tullut. Oman näkemykseni mukaan he "pääsivät" pelaamaan Espoossa, eivätkä niinkään valinneet Espoota muiden houkutusten joukosta, kun vastaavasti Hirso valitsi Espoon ja halusi olla mukana sen tulevaisuutta pitkäjänteisellä tavalla. Toisin sanoen - Cami ja Hire eivät mielestäni olleet mitään legendoja, vaikka seurauskollisia olivatkin. Lehtinen on legenda, mutta pitkälti muualla tehtyjen urotekojen takia - joten on ihan aiheellista kyseenalaistaa seuralegenda-käsitteen alkuosa. Hirso taas on peliesitystensä lisäksi ollut esikuva faneille ja esimerkki lukemattomille nuorille espoolaiskiekkoilijoille. Hyvä pelimies. Riittävän pitkä ura Espoossa. Hirso on omasta mielestäni ainoa todellinen espoolainen seuralegenda. Hän pelasi pitkään Hifkissä - mutta mielestäni hän otti sydämen mukaan touhuun, kun päätti asettua tänne pysyväksi osaksi kiekkomaisemaa, ja vasta Espoossa hän mielestäni muodostui hyvästä pelaajasta legendaksi. Tiedostan kyllä, että moni fani näkee asiat toisin, mutta ei ole olemassa mitään universaalia tapaa päättää, minkälainen tie täytyy kulkea päästäkseen jonkun joukkueen seuraikoniksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Hirso on omasta mielestäni ainoa todellinen espoolainen seuralegenda.
Jokaisella on tottakai oikeus mielipiteeseensä ja kuten toteat, moni fani näkee asiat toisin. Tähän lainattuun kohtaan on pakko todeta itse, että olen täysin eri mieltä. Espoolaisia seuralegendoja on todella monta, suurimman osan nimet ovat jo kadonneet ihmisten huulilta. Martti Merra, Martin Saarikangas, Hannu Saintula ja Petri Matikainen nyt ainakin valmennus- ja seuravaikutuspuolelta. Pelaajista seuralegendoiksi pääsevät vähintään Jan Långbacka, Juha Ikonen, Joonas Jääskeläinen, Arto Laatikainen ja minun papereissa ehdottomasti Camilo Miettinen. Minun mielestä sinun arvio Camista on hyvin vähättelevä, ihan kuin hän olisi ollut vain pelaamassa Bluesissa kun oikeasti hän teki seuran eteen paljon enemmän ja paljon näkymätöntä työtä. Sitä samaa työtä hän on jatkanut taustalla edelleen Kiekko-Espoon kanssa.

Huomenna 26.4 on edellisen kauden päätös tilaisuus. Jos joku palstalta sinne on menossa ja siellä jotain uutta kerrotaan hän voi raportoida sen meidän paikalle pääsemättömien iloksi tänne ketjuun.
Varsinaisesti mitään tiedotusluontoista asiaa ei tullut. Taloudesta mainittiin, että Suomi-sarjan lisenssin saamisen yhteydessä luvatut kriteerit tulevat täyttymään. Nollatulos mainittiin myös. Pelaajarintamalla tiedotettavaa on tulossa toukokuun puolivälin paikkeilla.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Vaikka Hirso onkin tehnyt hienoa työtä Espoossa viimeiset vuodet niin eihän kaverista voi puhua edes samassa lauseessa Ladan kanssa, jos puhutaan seuralegendoista.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minun mielestä sinun arvio Camista on hyvin vähättelevä, ihan kuin hän olisi ollut vain pelaamassa Bluesissa kun oikeasti hän teki seuran eteen paljon enemmän ja paljon näkymätöntä työtä. Sitä samaa työtä hän on jatkanut taustalla edelleen Kiekko-Espoon kanssa.
On Espoossa ollut paljon erilaisia kiekkovaikuttajia, ja Camikin on varmasti ollut sellainen, vaikka en ole itse siitä ollut niin tietoinen. Itse käytin sanaa legenda peliesitysten kautta, eikä Cami erottunut siinä suhteessa kovin paljoa. Vain kolme kertaa ylitti Bluesissa 20 pisteen rajan (21,22 ja 29), joka ei ole kovin ilmiömäistä hyökkääjän pisteiksi. Laatikainen on seuralegenda. Unohdin hänet, mutta jos esimerkiksi Joonas Jääskeläisen nostaa legendojen joukkoon, niin sitten sinne pitää hilata paljon muitakin pelaajia.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
@Toni85 Mutta kuuntelisin erittäin mielelläni perusteluja, miksi juuri Cami pitäisi kohottaa seuralegendojen joukkoon. Cami on sympaattinen kaveri ja lukeutui aina suosikkipelaajieni joukkoon värikkään pelityylinsä takia, joten olen erittäin valmis muuttamaan mielipidettäni.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Vaikka Hirso onkin tehnyt hienoa työtä Espoossa viimeiset vuodet niin eihän kaverista voi puhua edes samassa lauseessa Ladan kanssa, jos puhutaan seuralegendoista.
Pystyykö kenestäkään puhumaan Ladan kanssa samassa lauseessa seuralegendojen suhteen? Kyllä Hirso itselle ainakin kärkeä seuralegenda statuksessa on. Lada omassa ylhäisyydessään ja Cami kanssa siellä.
Hyvää keskustelua kuitenkin puolin ja toisin!
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pystyykö kenestäkään puhumaan Ladan kanssa samassa lauseessa seuralegendojen suhteen? Kyllä Hirso itselle ainakin kärkeä seuralegenda statuksessa on.
Itse menen niin pitkälle ja puhun Hirsosta samassa lauseessa Ladan kanssa. Täytyy tässä vaiheessa painottaa, että kaikki nämä ovat minulle rakkaita pelaajia. Minussa on vain analyytikon vikaa, joka pyrkii faktojen kautta pohtimaan asioita, joten mikään asetelma ei ole minulle ennakkoon pyhää. Mikä teidän mielestä tekee Ladasta ylivertaisen pelaajalegendan verrattuna esimerkiksi Hirsoon?

Pelitaidot? Hirso on varmasti markkina-arvoltaan ollut ainakin samaa kaliiberia. Alkuperä? Lada on oma junnu. Hirsolla on punaiset juuret. Tästä piste Ladalle. Seurauskollisuus? Lada pelasi useamman kauden Bluesissa vielä senkin jälkeen, kun oli kehittynyt kärkiketjujen pakiksi, mutta heti todellisen läpimurtokautensa jälkeen suuntasi kuitenkin kolmeksi kaudeksi Ruotsiin rahojen perässä. En voi syyttää. Kuka pelimies ei haluaisi nähdä maailmaa ja tehdä rahaa samalla. Lada myös palasi takaisin Espooseen, mutta vasta sen jälkeen kun isompi noste oli kadonnut. Vastaavasti Hirso päätti pysyä ja asettua Espooseen, vaikka palkka muualla olisi ollut isompi. Hirso on tosin ollut eri elämäntilanteessa, jolloin perheen etuakin on pitänyt ajatella. Mutta joka tapauksessa - kun valitsee seuran ennemmin kuin tilipussin, osoittaa selkeää seurauskollisuutta. Antaisin pisteen tästä Hirson suuntaan. Muut huomioon otettavat seikat: Lada on pelannut joukkueessa useampia otteluita. Laatu korvaa mielestäni määrän (eli on arvostettavampaa pelata isossa roolissa joukkueessa, kuin pienemmässä roolissa vähempiä peliminuutteja), mutta joka tapauksessa hattu nousee tästä Ladalle varmaan merkittävimpänä espoolaispelaajana tällä sektorilla. Hirso korvaa määrän puutetta kuitenkin laadulla - esimerkillään espoolaisen kiekon eteen. Kapteenina Hirso toimi ylivertaisena esimerkkinä junnuille. Teki todella paljon hommia kaukalon ulkopuolellakin. Jos puhumme vielä näiden herrojen saavutuksista, niin toi Hirso Espooseen pistepörssin voitonkin.

Ehdottomasti voi olla sitä mieltä, että Lada on kovempi seuralegenda - ihmiset painottavat eri osa-alueita omissa määritelmissään, mutta kyllä näistä kahdesta voi mielestäni silti puhua samassa lauseessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vai nollatuloksesta on puhuttu... Hmm, mielenkiintoista. Aloittelevan osakeyhtiön etenkin kannattaakin toki tehdä nollatulosta eikä voittoa, ettei joudu turhaan maksamaan veroja, mutta toivottavasti tuo mahdollinen voitto on sitten investoitu tosiaan johonkin fiksuun. Nollatulos on nimittäin pettymys jos se on aito lukema eikä mikään normaaleilla kikkailuilla luotu tilanne.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Vai nollatuloksesta on puhuttu... Hmm, mielenkiintoista. Aloittelevan osakeyhtiön etenkin kannattaakin toki tehdä nollatulosta eikä voittoa, ettei joudu turhaan maksamaan veroja, mutta toivottavasti tuo mahdollinen voitto on sitten investoitu tosiaan johonkin fiksuun. Nollatulos on nimittäin pettymys jos se on aito lukema eikä mikään normaaleilla kikkailuilla luotu tilanne.
Samaa mieltä koko kirjoituksesta. Paljonko kausikortteja myytiin? Kannatuskausareita? Mikä oli yleisökeskiarvo? Kuinka paljon tienattiin oheis- ja fanituotemyynnillä? Paljonko paita- ja laitamainoksista saatiin rahaa? Lisäksi oli paitahuutokauppaa ja muuta. Oma korteni keossa (liput, fanituotteet ja eväät sekä virvokkeet) on rahtusen alle 500 €. Jotenkin olen pettynyt tuohon nollatulokseen.

Juhaht mainitisi investoinnit. Käsittääkseni investointien arvo kuitenkin näkyy tuloksessa plussana. Kassavirrassa sitten miinusmerkkisenä. Toinen juttu on, mihin voidaan investoida niin, että sen tuotoista voidaan hyötyä tulevaisuudessa? Hallin hoitanee kaupunki. Organisaation nimellisarvoa olisi hyvä saada ylöspäin, jotta tulevaisuudessa voidaan järjestää jonkin näköinen suunnattu osakeanti, ilman, että perustajien osuus laskee turhan alas.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tilaisuudessa kerrottiin, että kaikki asiat mitä on mainittu hakemuksessa kun haettiin sarjapaikkaa on toteutuneet vähintään sillä tasolla mitä hakemuksessa lupailtiin. Ja siinä hakemuksessa oli mainittu tämä vähintään nollatulosa. Yhtiön tilikausi päättyy kuun vaihteessa ja ensi kuussa saadaan tarkempaa tietoa taloudesta. Eli ei ole sanottu, että oltaisiin tehty nollatulos, vaan että tulos on vähintään sellainen.

Täytyy myös muistaa, että ensimmäisellä kaudella on jonkinverran sellaisia kuluja mitkä on kertaluontoisia uuden yrityksen perustamiseen liittyviä. Lisäksi Kiekko-Espoo maksoi joitain Espoo Unitedin rästejä.

Hokki teki ensimmäisellä toimintakaudellaan 3000 euron voiton 400 000 liikevaihdolla. Kiekko-Espoon liikevaihto tuskin on tuota luokkaa. Ehkä ennemmin puolet siitä. Siinä kuitenkin perspektiiviä millaisissa summissa Suomi-sarjassa liikutaan.
 

Vanhaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Menoja lisäsi menneellä kaudella Camin tribuuttiottelu melko paljon. Rahan lisäksi siihen kului kuulema hurja määrä aikaa ja hermoja.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Täytyy myös muistaa, että ensimmäisellä kaudella on jonkinverran sellaisia kuluja mitkä on kertaluontoisia uuden yrityksen perustamiseen liittyviä. Lisäksi Kiekko-Espoo maksoi joitain Espoo Unitedin rästejä.
Tämä on selvä asia. En kuitenkaan jaksa uskoa, että organisaatio olisi lähtenyt nollatulos mielessään tätä tekemään. Muuten yksikin vastoinkäyminen vetäisi tuloksen pakkasen puolelle. Eli nuo kertaluontoiset kulut on varmasti huomioitu. Positiivista on toki, että ensi kaudelle nämä kertaluontoiset kulut voidaan sitten käyttää johonkin muuhun.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tilaisuudessa kerrottiin, että kaikki asiat mitä on mainittu hakemuksessa kun haettiin sarjapaikkaa on toteutuneet vähintään sillä tasolla mitä hakemuksessa lupailtiin. Ja siinä hakemuksessa oli mainittu tämä vähintään nollatulosa. Yhtiön tilikausi päättyy kuun vaihteessa ja ensi kuussa saadaan tarkempaa tietoa taloudesta. Eli ei ole sanottu, että oltaisiin tehty nollatulos, vaan että tulos on vähintään sellainen.
Hyvä tarkennus. En oikein ymmärrä, että millaisin tavoittein osa palstalaisista lähti kauteen. Seura polkaistiin käyntiin tyhjästä, se maksoi edellisen yrittäjän rästejä pois, pyöri hyvin pitkälti vapaaehtoisvoimin joten mistä tulee ajatus siitä, että tuloksen pitäisi olla reilusti plussan puolella? Nollatulos tai hiukan sen yli on mielestäni loistava alku uudelle seuralle. Nyt kun ensimmäinen kausi alkaa olla kaikinpuolin paketissa ja paljon oppia on saatu, on aika lähteä tavoittelemaan parempaa tulosta niin kaukalossa kuin taloudenkin osalta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mikä teidän mielestä tekee Ladasta ylivertaisen pelaajalegendan verrattuna esimerkiksi Hirsoon?
Minun papereissa pelaajan alkuperä vaikuttaa todella paljon, kun mietitään seuralegendoja. Toki jos pelaa junnuna muualla ja sitten koko lopun uran tietyssä seurassa, tilanne on toinen. Hirso on pelannut suurimman osan urastaan muualla, kun taas Lada ylivoimaisesti eniten Espoossa. Hirson kohdalla asiaan vaikuttaa lisäksi se, että hän on profiloitunut aiemmin nimenomaan pahimman kilpailijan pelaajaksi ja on heidän kasvatti vaikka esim Eliteprospects nimeääkin hänen youth teamiksi Jäähongan.

Jos katsoo Blues-ajan statseja niin Hirso pelasi 144 ottelua ja teki 102 tehopistettä. Saldo on todella hyvä, mutta koostuu pääasiassa yhdestä onnistuneesta kaudesta, jolloin tuloksena oli mainittu pistepörssin voitto. Minusta on aika iso oletus sanoa, että Hirso päätti pysyä Espoossa vaikka tilipussi muualla olisi ollut suurempi. Perustuuko tämä johonkin tietoon vai pelkästään mutuun? Hirsohan tuli Espooseen aika matalalla profiililla. Takana oli vaisuhko kausi KHL:ssä/SHL:ssä. Ensimmäinen kausi Espoossa oli hyvä ja toinen nappisuoritus, mutta ei se tarkoita suoraan sitä, että hänelle olisi isketty isoja sopparitarjouksia kouraan.

Ladan statsit ovat 614 ottelua ja 204 pistettä. Paras kausi oli 07-08, jolloin tuloksena pakkien pistepörssin jaettu toinen sija, valinta liigan parhaaksi pakiksi ja seurahistorian ensimmäinen hopeamitali. Siinä vaiheessa Ladalla oli takana jo kymmenen kautta Bluesissa, joten oli aika luonnollista että kauden jälkeen katse suuntasi ulkomaille. Kyse ei ollut ainakaan suoraan mistään rahastuksesta tai varsinkaan seurauskollisuuden unohtamisesta..

Camin statsit ovat 254 ottelua ja 107 pistettä. Hänen seuralegendan status on tullut hyvin pitkälti muista asioista kuin pisteistä. Potentiaalia olisi ollut nousta ihan liigan huippupelaajaksi, mutta lukuisat loukkaantumiset eivät ainakaan auttaneet asiaa. Vastoinkäymisiä on ollut ehkä enemmän kuin kellään muulla pitkäaikaisella pelaajalla Espoossa. Toki mukana oli myös monia hetkiä, milloin peli ei vaan kulkenut toivotulla tavalla. Se ei kuitenkaan ole himmentänyt hänen statustaan kannattajien sydämissä. Minun mielestäni ei tarvitse kuin katsoa youtubesta video 22.1.2012 pelatusta ottelusta TPS:ää vastaan ja tuo kertoo hyvin selkeästi miksi Cami on yksi suurimmista seuralegendoista Espoossa. Onko SM-liigan historiassa kukaan muu pelaaja saanut tifoa vastustajan riveissä pelatessaan?

Otetaan mukaan vielä Hire, joka pelasi 572 ottelua Bluesissa ja edellisessä Kiekko-Espoossa. Pisteitä kertyi 177 mutta kuten Cami, myöskään Hiren seuralegendastatus ei tule pisteistä, vaan siitä tinkimättömästä työstä, minkä hän teki kaikkien neljäntoista Espoossa pelaamansa kauden aikana. Lada pelasi muuten yhteensä 12 kautta, Cami seitsemän ja Hirso siis kolme. Nämä siis liigassa, kaikilla muilla mainituilla pelaajilla paitsi Hirsolla, kausia tuli myös junnuissa. Tai no, minulla ei ole tiedossa miten pitkään Hirso pelasi Jäähongassa.

En halua vähätellä Hirson roolia varsinkaan Bluesin viimeisen parin kauden aikana tapahtuneesta työstä ja siitä, miten hän kantoi melkein koko organisaatiota reppuselässä. Se ja tämänhetkinen työ Kiekko-Espoon kanssa ovat hatun noston arvoinen teko. Vielä ne eivät kuitenkaan riitä siihen, että nostaisin Hirson ainakaan Ladan ja kumppanien rinnalle tai ohi.

ja vasta Espoossa hän mielestäni muodostui hyvästä pelaajasta legendaksi.
Napataan kiinni vielä tästä. Hirson pistepörssin voittoon johtanut kausi Espoossa oli hänen liigaurallaan vasta kolmanneksi paras kausi. Kaudella 06-07 hän pelasi Jokereissa ja keräsi 59 pistettä ollen pistepörssin neljäs. Kaudella 08-09 Hirso pelasi uransa parhaan kauden ja voitti pistepörssin HIFK:n paidassa 66 pisteellä. HIFK- ja Jokeri-kausiin mahtuu myös kolme yli 40 pisteen kautta, joten en ihan ymmärrä, miten hän vasta Espoossa pelatessaan muuttui hyvästä pelaajasta legendaksi. Johtuiko se siis nimenomaan tästä kaukalon ulkopuolella tapahtuneesta työstä?

jos esimerkiksi Joonas Jääskeläisen nostaa legendojen joukkoon, niin sitten sinne pitää hilata paljon muitakin pelaajia.
Joonas Jääskeläinen teki Espoossa 99 maalia kausina, jolloin seura ei todellakaan kuulunut sarjan parhaimmistoon. Pidän tätä äärimmäisen kovana saldona ja hänkin pelasi sentään kahdeksan kautta Espoossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös