Kevin Roy – vapahtaja?

  • 17 335
  • 137

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Puolisen vuotta siihen meni, että Jumppaaja sai meille kädet hyökkäykseen (oletettavasti). Koko luokkaa Stidi-Micke, joten hauska nähdä tällaisia pienempiä pelaajia pitkästä aikaa täälläkin. Tervetuloa Kevin Roy Stadiin. Nyt olisi todella isoja saappaita tarjolla.

Joku IT-osaaja voisi linkata tänne Bättre Folk Uutisen
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ei liity joukkueen vahvuuteen välittömästi, vaan maanantaina. Tervetuloa!
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Koska saivartelu on parasta, mitä voi tehdä housut päässä totean, että on hienoa että UJ Salme on iltapulun mukaan tietoinen, että kohta on kevät;

”Kevättä kohti mennään ja meillä on tälläkin hetkellä muutama pelaaja sairastuvalla”.

Tämä Tobeliushan on fiksun oloinen kaveri. Osaa kalenterin sekä päässälasku. Vieläpä samaan aikaan!
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ketjun otsikon kysymykseen on helppo vastaus. Ei ole vapahtaja.

Kausi alkaa olla lopuillaan, joten arvosanojakin voi jo antaa. Onhan tämä ollut jo kaikille varmasti selvillä tähänkin asti, että kauden paskimman hankinnan pokaali kuuluu Roylle, Hedberg sitten ykköshaastajana. Ei kiitos enää ainuttakaan näiden kahden tasoista "vahvistusta" HIFK:hon.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ketjun otsikon kysymykseen on helppo vastaus. Ei ole vapahtaja.

Kausi alkaa olla lopuillaan, joten arvosanojakin voi jo antaa. Onhan tämä ollut jo kaikille varmasti selvillä tähänkin asti, että kauden paskimman hankinnan pokaali kuuluu Roylle, Hedberg sitten ykköshaastajana. Ei kiitos enää ainuttakaan näiden kahden tasoista "vahvistusta" HIFK:hon.

Mä taas oon edelleen sitä mieltä, että molemmat on pelimiehiä ja nyt ei vaan lähtenyt. Onko se syy sitten sama kuin syksyllä, että valmennus on liian mikromanageeraava tai jotain.

Mun mielestä pitäisi vähän myös katsoa miten noita jätkiä ajetaan sisään jengiin, kun tuntuu olevan aina aika vaikeaa tulla sisään. Vesalaisellakin kesti ja Kåsastulilla. Viime kaudella kesken kauden tulleet hankinnat: (Turunen, Salomäki, Pakarinen) oli myöskin aika haastavaa. Gardiner taisi olla ainoa, joka selkeesti löysi heti paikkansa?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Gardiner taisi olla ainoa, joka selkeesti löysi heti paikkansa?
Tämähän on periaatteessa ihan loogista, koska Gardiner on pelin ulkopuolla hiihtelijä, joka käy tekemässä maalin paikan saatuaan. Hyvällä prosentilla toki. Eihän tällaiset pelaajat tarvitse samalla tavalla sisäänajamista kuin pelaajat, jotka noudattavat täsmällisemmin joukkueen pelitapaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä taas oon edelleen sitä mieltä, että molemmat on pelimiehiä ja nyt ei vaan lähtenyt. Onko se syy sitten sama kuin syksyllä, että valmennus on liian mikromanageeraava tai jotain.

Mä olen tästä samaa mieltä. Kummallekaan ei ole myöskään oikein ollut sellaista paikkaa, missä heitä olisi voitu rauhassa rohkeammin ajaa sisään, jolloin heidän pelaamisensa on ollut sellaista sillisalaattia kokoonpanojen suhteen. Joo, Roy sai alussa monen mielestä hyvin ja paljon näyttöpaikkoja, mutta mun mielestäni peluuttaminen runkosarja-Paajasen kanssa ei toiminut missään vaiheessa, kuten ei monella muullakaan, joten mun on vaikea nähdä sitä pelkästään Royn huonoutena. Ja kun jengi on pelannut veitsi kurkulla käytännössä koko sen ajan, kun Roy on täällä ollut, näen myös luonnollisena sen, että ne pelaa, joilla kokonaisuus toimii parhaiten.

Ylivoimallahan Royn vahvuudet olisivat, mutta ei sielläkään lähtenyt ideaalisti toimimaan. Mä en näe sitä kylläkään Roysta johtuvana, vaan kyllä HIFK:n yv on ollut täyttä paskaa pitkin kautta ilman Roytakin. Erikoisinta on ehkä se, että kun ykkös-yv ei toimi, kakkos-yv:n pelaamisessa on ihan ideaakin ja päinvastoin.

Valmennuksen mikromanageeraukseen en edelleenkään usko, mutta se on ihan selvää, että kun tulet kesken kauden uuteen jengiin uuteen sarjaan, sopeutuminen vie aikansa ja Royn tilanne on ollut se, että hänelle ei ole löydetty minkäänlaista tutkaparia. Ainoa tutkapari, jota on ihan tosissaan edes yritettiin oli runkosarja-Paajanen. 19:stä runkosarjapelistä Roy pelasi 12/19 Paajasen kanssa samassa ketjussa. Toisessa laidassa on sitten ollut 2 x Halttunen, 2 x Palola, 4 x runkosarja-Kaskimäki ja 4 x toipilas-Dyk. Kaskimäki on toki ollut 3 x myös Royn sentterinä. Tuloksellisesti paras ketju oli 63-24-71, mutta se pelasi toki 9-5 voitossa Saipaa vastaan, mutta jäi silti +4.

Näitä tilastollisia faktoja vasten mä totean, että mä koen, että Roysta ei edes oikeasti yritetty saada parempaa irti. Eikä mua sinänsä itse Roy niin kiinnosta, vaan se, mitä hän olisi voinut jengille tuoda lisää. Koska paperilla hän ei edes ole mikään umpipaska haku. Mutta toki sekin on ymmärrettävä, että valmennus katsoo isompaa kuvaa ja nyt tehtiin tällaisia ratkaisuja. Silti, itseluottamuksen merkitys on niin suuri, varsinkin näillä pikkunäppärillä kiekollisesti lahjakkailla pelaajilla, että en mä erityisesti ihmettele, ettei ole saanut parasta itsestään irti. Mutta sekin voi olla, että kondis ei ole yksinkertaisesti kestänyt pelata sellaista peliä, mitä meillä pelataan, jolloin on sitten jäänyt vähän heittopussin asemaan.

Eivät nämä ole yksinkertaisia ja mustavalkoisia asioita ja siksi mulla ei ole mitään mielenkiintoa alkaa liikaa arvostella ketään. Ei mulle siitä parempi mieli itselleni tule, että haukun kaikki. Itse asiassa päinvastoin. Tämä arpa ei nyt ollut voittava ja sillä hyvä. Mutta en mä koe mitään negatiivisia fiiliksiä Royta kohtaan. Mä toivon kaikille HIFK:n pelaajille hyvää ja toivon, että pelaavat parasta peliään just meillä, mutta aina se ei onnistu. Sellaista on elämä.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
On kyllä todellinen mysteeri itselleni miten tämä jätkä oli peli peliltä vaan surkeamman näköinen. Näyttää ettei osaa edes luistella ja kuitenki painanut isoja tehoja pitkin uraansa ja NHL:n puolellaki melkein 30 matsia. Ei sinne paskat pääse pelaamaan. Pakkohan sillä on olla ollut joku iso vamma kesällä/syksyllä (joka haittaa vieläkin) kun ei soppariakaan ollut mihinkään. Juuri sellainen paperilla kova ukko tähän sarjaan mutta saatiin O´sullivanin haamu kaartelemaan kentälle. Ehkä joskus aikanaan sitten saadaan tietää mikä tässä meni vituiksi. En millään jaksa uskoa että nähdyllä tasolla tää jätkä ois ison shown puolella pelaillut noin montaa ottelua.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On kyllä todellinen mysteeri itselleni miten tämä jätkä oli peli peliltä vaan surkeamman näköinen. Näyttää ettei osaa edes luistella ja kuitenki painanut isoja tehoja pitkin uraansa ja NHL:n puolellaki melkein 30 matsia. Ei sinne paskat pääse pelaamaan. Pakkohan sillä on olla ollut joku iso vamma kesällä/syksyllä (joka haittaa vieläkin) kun ei soppariakaan ollut mihinkään. Juuri sellainen paperilla kova ukko tähän sarjaan mutta saatiin O´sullivanin haamu kaartelemaan kentälle. Ehkä joskus aikanaan sitten saadaan tietää mikä tässä meni vituiksi. En millään jaksa uskoa että nähdyllä tasolla tää jätkä ois ison shown puolella pelaillut noin montaa ottelua.

Niinpä. Noin heikolla jalalla ja pehmeällä tilannekovuudella ei satavarmasti ole noita statseja tauluun lyönyt, todella erikoinen keissi.

Tuntuu ettei pysy pelin rakenteessa ja temmossa tasakentällisin kiinni ollenkaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä todellinen mysteeri itselleni miten tämä jätkä oli peli peliltä vaan surkeamman näköinen. Näyttää ettei osaa edes luistella ja kuitenki painanut isoja tehoja pitkin uraansa ja NHL:n puolellaki melkein 30 matsia. Ei sinne paskat pääse pelaamaan. Pakkohan sillä on olla ollut joku iso vamma kesällä/syksyllä (joka haittaa vieläkin) kun ei soppariakaan ollut mihinkään. Juuri sellainen paperilla kova ukko tähän sarjaan mutta saatiin O´sullivanin haamu kaartelemaan kentälle. Ehkä joskus aikanaan sitten saadaan tietää mikä tässä meni vituiksi. En millään jaksa uskoa että nähdyllä tasolla tää jätkä ois ison shown puolella pelaillut noin montaa ottelua.
Voi olla loukkaantunut tai voi olla jotain muuta. Kaikki eivät sopeudu Liigan pelityyliin, voi olla valmennuksen kanssa sukset ristissä jne. Onhan näitä ns.kovia hankintoja rapakon takaa käynyt ennenkin floppaamassa Corey Lockesta alkaen.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Ketjun otsikon kysymykseen on helppo vastaus. Ei ole vapahtaja.

Kausi alkaa olla lopuillaan, joten arvosanojakin voi jo antaa. Onhan tämä ollut jo kaikille varmasti selvillä tähänkin asti, että kauden paskimman hankinnan pokaali kuuluu Roylle, Hedberg sitten ykköshaastajana. Ei kiitos enää ainuttakaan näiden kahden tasoista "vahvistusta" HIFK:hon.

Tätähän se on, kun Salmelainen yrittää koko ajan olla ovelampi kuin muut ja pyrkii keksimään pyörää uudelleen. Tuodaan jengiin kesken kauden syystä tai toisesta pelaamatta olleita pelaajia ja toivotaan, että Stadissa sitten lähtee. Mä en vähääkään kyseenalaista Kevin Royn taitoja jääkiekkoilijana. Ei vaan ole sen tasoinen seppä, että voisi puolikuntoisena marssia Liigaan ja olla joukkueelleen edes auttavasti hyödyksi. Tämän hankinnan osalta syyttävä sormi osoittaa ennen kaikkea Salmelaisen suuntaan.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niinpä. Noin heikolla jalalla ja pehmeällä tilannekovuudella ei satavarmasti ole noita statseja tauluun lyönyt, todella erikoinen keissi.

Tuntuu ettei pysy pelin rakenteessa ja temmossa tasakentällisin kiinni ollenkaan.

No eihän se edes voi kun luistelu näyttää siltä että olisi ekaa kertaa kolmeen vuoteen edes pukenut luistimet jalkaan.

Voi olla loukkaantunut tai voi olla jotain muuta. Kaikki eivät sopeudu Liigan pelityyliin, voi olla valmennuksen kanssa sukset ristissä jne. Onhan näitä ns.kovia hankintoja rapakon takaa käynyt ennenkin floppaamassa Corey Lockesta alkaen.

Floppeja on joka kausi useitakin.Mä ihmettelen enempi sitä että miten tuo jätkä on voinut pelata Änärissä asti ja pitkin uraansa takonut isoja pistemääriä. Mä kattelin just Kevinin highlighteja eikä sen liikkuminen niissä tuolta näyttänyt, ihan kuin kypärän sisällä olisi joku tyyliin kaksoisveli pelaamassa ja oikea Kevin makoilee mökillä virveli kädessä.

Tätähän se on, kun Salmelainen yrittää koko ajan olla ovelampi kuin muut ja pyrkii keksimään pyörää uudelleen. Tuodaan jengiin kesken kauden syystä tai toisesta pelaamatta olleita pelaajia ja toivotaan, että Stadissa sitten lähtee. Mä en vähääkään kyseenalaista Kevin Royn taitoja jääkiekkoilijana. Ei vaan ole sen tasoinen seppä, että voisi puolikuntoisena marssia Liigaan ja olla joukkueelleen edes auttavasti hyödyksi. Tämän hankinnan osalta syyttävä sormi osoittaa ennen kaikkea Salmelaisen suuntaan.

Tottakai osoittaa, hänhän näistä hankinnoista vastaa.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Tottakai osoittaa, hänhän näistä hankinnoista vastaa.

Ei se mun mielestä ole tottakai. Kyllä siellä on sekin mahdollisuus, että olisi hankittu ihan laadukas pelaaja, mutta valmennus ei vaan hyödynnä pelaajan ominaisuuksia edes vähää alusta oikein. Paskansyöjä ja Hirso yhtenä räikeänä esimerkkinä tällaisesta toiminnasta.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei se mun mielestä ole tottakai. Kyllä siellä on sekin mahdollisuus, että olisi hankittu ihan laadukas pelaaja, mutta valmennus ei vaan hyödynnä pelaajan ominaisuuksia edes vähää alusta oikein. Paskansyöjä ja Hirso yhtenä räikeänä esimerkkinä tällaisesta toiminnasta.
Toki sekin on mahdollista. Tässä kyseisessä tapauksessa on vaan se, että valmennusta on vaikeaa syyttää kun Kentsu lähtee hyökkäämään niin sinisen kohdalla vastustajan vaihtoaitiosta joku huutaa BÖÖ niin kiekko karkaa ja Kentsu kompastuu siniviivaan.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Toki sekin on mahdollista. Tässä kyseisessä tapauksessa on vaan se, että valmennusta on vaikeaa syyttää kun Kentsu lähtee hyökkäämään niin sinisen kohdalla vastustajan vaihtoaitiosta joku huutaa BÖÖ niin kiekko karkaa ja Kentsu kompastuu siniviivaan.

Täähän se mun viesti vähän niinku olikin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätähän se on, kun Salmelainen yrittää koko ajan olla ovelampi kuin muut ja pyrkii keksimään pyörää uudelleen. Tuodaan jengiin kesken kauden syystä tai toisesta pelaamatta olleita pelaajia ja toivotaan, että Stadissa sitten lähtee. Mä en vähääkään kyseenalaista Kevin Royn taitoja jääkiekkoilijana. Ei vaan ole sen tasoinen seppä, että voisi puolikuntoisena marssia Liigaan ja olla joukkueelleen edes auttavasti hyödyksi. Tämän hankinnan osalta syyttävä sormi osoittaa ennen kaikkea Salmelaisen suuntaan.

Sinulla on siis tietoa siitä, että Salmelainen on Royn hankkiessaan yrittänyt olla muita ovelampi ja keksiä pyörän uudelleen? Minulla ei ole tietoa siitä, mihin rooliin Roy on edes hankittu ja se on aika olennainen tieto. Aluksi ajattelin, että Roy on hankittu tuomaan kiekollista juonikkuutta ja joukkueessa yritetään saada aikaiseksi kolme ihan aidosti hyökkäävää ja vaarallista, tuloksentekoon kykenevää ketjua. Aika nopeasti kävi ilmi, että tällaista aikomusta ei näytä olevan, vaan kaksi ekaa ketjua on lukittu ja kolmoseen sitten raavitaan milloin kukakin ja seuraavassa pelissä yritetään sitten taas jotain muuta.

Toiseksi, pitäisi tietää, ketä on ollut tarjolla ja mihin hintaan. Sekin on aika olennainen tieto. Siirtorajalla ovi kävi lähinnä Liigasta ulospäin ja Liigan sisäisiä siirtoja oli lopulta aika vähän. Se on sitten ollut hankkivasta joukkueesta kiinni, paljonko ollaan oltu valmiita maksamaan jostain pelaajasta. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä, että HIFK on lähinnä ollut hakemassa syvyyttä leveyteen, ei niinkään ratkaisupelaajia. Näin ollen HIFK:lla ei välttämättä ole ollut mitään mielenkiintoa maksaa siirtokorvausta Liiga-pelaajasta, jolle ei ole luvassa suurta roolia. Lisäksi tässä on sekin, että ihan jokainen pelaaja ei ole halukas siirtymään HIFK:hon rotaatiopelaajan rooliin, kun vanhassa jengissä on luvassa sama liksa, paljon peliaikaa ja pitkä loma. Olisi ihan eri asia houkutella pelaajia tänne, jos olisi tarjolla vaikka kakkosketjun laiturin paikka ja ylivoima-aikaa. Jos taas ajatellaan vaikka senttereitä, sieltä pitäisi raivata edeltä pois Jääskä, Koivistoinen, Paajanen, Väänänen ja Seppälä. HIFK:ssa uskotaan vahvasti yhteiseen tekemiseen ja yhtenäisyyteen ja jokainen omilla aivoilla ajatteleva ymmärtää, että lähtökohtaisesti jokainen jo joukkueessa oleva pelaaja on nokkimisjärjestyksessä edellä. Joku Meskanen olisi voinut ihan oikeasti vahvistaakin jengiä (tai sitten ei), mutta SaiPa hinnoitteli hänet ulos, joten jos HIFK on hankkinut syvyyttä leveyteen-spekseillä pelaajia, ei Meskasen tasoisesta pelaajasta kannata alkaa mitään isoja siirtokorvauksia maksaa. Ja Salmelaisen tehtävä on etsiä valmennuksen toiveiden mukaisia pelaajia ja neuvotella sopimukset. Kyllä valmennukselle varmaan on ollut ihan selvää, että ihan kaikki omat toiveet eivät täyty ja silloin etsitään sopivin kokonaispaketti. Ja jos oikein fiksusti toimitaan, pelaajalle on alusta asti kerrottu, mihin rooliin hänet hankitaan.

Mulla ei ole mitään tietoa, mutta epäilen, että Roy ei lopulta oli mikään kovin kallis pelaaja. Tätä puoltaisi se, että häntä on ihan surutta istutettu katsomossa ja yleensä, jos pelaaja on kallis, kyllä häntä yritetään ajaa sisään niiden parhaiden pelaajien kanssa. Roy toki itse sanoi, että hänellä oli muitakin tarjouksia pöydällä, mutta valitsi silti HIFK:n. Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, pidän ihan todennäköisenä sitäkin vaihtoehtoa, että Roy on valinnut HIFK:n ja Liigan ihan CV-syistäkin. High risk-high reward hänelle itselleen. Parhaassa tapauksessa, jos pyörä olisi lähtenyt pyörimään oikeaan suuntaan, hän olisi antanut näyttöjä ensi kautta varten muillekin kuin HIFK:lle. Ja jos ei lähde, niin saa ainakin treenata laadukkaasti ja ehkä jonkun jengin mielenkiinto herää silti. Ja voi olla, että on herännytkin, koska ei Roy nyt mikään umpitunari ole ollut, vaikkei meillä ole onnistunutkaan. Nyt hän saa tietoa Liigasta ja Suomesta ja jos täältä tulee tarjouksia ensi kaudeksi, tietää mihin on tulossa ja voi tehdä päätökset tietojen ja omien kokemusten pohjalta. Isommassa kuvassa yhden kevään jollain muutaman kymppitonnin tienesteillä ei ole mitään merkitystä, kun saa kuitenkin asunnon ja varmaan leivän päälle muutakin kuin ylähuulen sekä uusia kokemuksia.

Mitään tietoa ei toki ole siitäkään, oliko niitä muita tarjouksia oikeasti, mistä ja paljonko niistä olisi maksettu, mutta mä olisin hyvin voinut Royna itsekin päätyä samaan ratkaisuun. Mutta en mä nyt missään nimessä väitä, että Roy on paras hankinta ikinä. Mutta paperilla olosuhteisiin nähden ihan mielenkiintoinen haku. Lopultahan se on aika se ja sama, kuka tänne hankittiin, kun valmennus siitä peluuttamisesta päättää ja nyt on päätetty, että nuorille annetaan peliaikaa ja kokemuksia. Myös sille Teissalalle, joka huhujen mukaan siirtyy ensi kaudeksi kilpailijan leiriin. Teissalan kohdalla en itse välttämättä olisi toiminut samoin, jos siirto pitää paikkaansa, mutta en aina olekaan niin hyvä ihminen. Jos Teissala jää, niin sitten en ihmettele yhtään, että on saanut Royta enemmän mahdollisuuksia.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Sinulla on siis tietoa siitä, että Salmelainen on Royn hankkiessaan yrittänyt olla muita ovelampi ja keksiä pyörän uudelleen? Minulla ei ole tietoa siitä, mihin rooliin Roy on edes hankittu ja se on aika olennainen tieto. Aluksi ajattelin, että Roy on hankittu tuomaan kiekollista juonikkuutta ja joukkueessa yritetään saada aikaiseksi kolme ihan aidosti hyökkäävää ja vaarallista, tuloksentekoon kykenevää ketjua. Aika nopeasti kävi ilmi, että tällaista aikomusta ei näytä olevan, vaan kaksi ekaa ketjua on lukittu ja kolmoseen sitten raavitaan milloin kukakin ja seuraavassa pelissä yritetään sitten taas jotain muuta.

Toiseksi, pitäisi tietää, ketä on ollut tarjolla ja mihin hintaan. Sekin on aika olennainen tieto. Siirtorajalla ovi kävi lähinnä Liigasta ulospäin ja Liigan sisäisiä siirtoja oli lopulta aika vähän. Se on sitten ollut hankkivasta joukkueesta kiinni, paljonko ollaan oltu valmiita maksamaan jostain pelaajasta. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä, että HIFK on lähinnä ollut hakemassa syvyyttä leveyteen, ei niinkään ratkaisupelaajia. Näin ollen HIFK:lla ei välttämättä ole ollut mitään mielenkiintoa maksaa siirtokorvausta Liiga-pelaajasta, jolle ei ole luvassa suurta roolia. Lisäksi tässä on sekin, että ihan jokainen pelaaja ei ole halukas siirtymään HIFK:hon rotaatiopelaajan rooliin, kun vanhassa jengissä on luvassa sama liksa, paljon peliaikaa ja pitkä loma. Olisi ihan eri asia houkutella pelaajia tänne, jos olisi tarjolla vaikka kakkosketjun laiturin paikka ja ylivoima-aikaa. Jos taas ajatellaan vaikka senttereitä, sieltä pitäisi raivata edeltä pois Jääskä, Koivistoinen, Paajanen, Väänänen ja Seppälä. HIFK:ssa uskotaan vahvasti yhteiseen tekemiseen ja yhtenäisyyteen ja jokainen omilla aivoilla ajatteleva ymmärtää, että lähtökohtaisesti jokainen jo joukkueessa oleva pelaaja on nokkimisjärjestyksessä edellä. Joku Meskanen olisi voinut ihan oikeasti vahvistaakin jengiä (tai sitten ei), mutta SaiPa hinnoitteli hänet ulos, joten jos HIFK on hankkinut syvyyttä leveyteen-spekseillä pelaajia, ei Meskasen tasoisesta pelaajasta kannata alkaa mitään isoja siirtokorvauksia maksaa. Ja Salmelaisen tehtävä on etsiä valmennuksen toiveiden mukaisia pelaajia ja neuvotella sopimukset. Kyllä valmennukselle varmaan on ollut ihan selvää, että ihan kaikki omat toiveet eivät täyty ja silloin etsitään sopivin kokonaispaketti. Ja jos oikein fiksusti toimitaan, pelaajalle on alusta asti kerrottu, mihin rooliin hänet hankitaan.

Mulla ei ole mitään tietoa, mutta epäilen, että Roy ei lopulta oli mikään kovin kallis pelaaja. Tätä puoltaisi se, että häntä on ihan surutta istutettu katsomossa ja yleensä, jos pelaaja on kallis, kyllä häntä yritetään ajaa sisään niiden parhaiden pelaajien kanssa. Roy toki itse sanoi, että hänellä oli muitakin tarjouksia pöydällä, mutta valitsi silti HIFK:n. Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, pidän ihan todennäköisenä sitäkin vaihtoehtoa, että Roy on valinnut HIFK:n ja Liigan ihan CV-syistäkin. High risk-high reward hänelle itselleen. Parhaassa tapauksessa, jos pyörä olisi lähtenyt pyörimään oikeaan suuntaan, hän olisi antanut näyttöjä ensi kautta varten muillekin kuin HIFK:lle. Ja jos ei lähde, niin saa ainakin treenata laadukkaasti ja ehkä jonkun jengin mielenkiinto herää silti. Ja voi olla, että on herännytkin, koska ei Roy nyt mikään umpitunari ole ollut, vaikkei meillä ole onnistunutkaan. Nyt hän saa tietoa Liigasta ja Suomesta ja jos täältä tulee tarjouksia ensi kaudeksi, tietää mihin on tulossa ja voi tehdä päätökset tietojen ja omien kokemusten pohjalta. Isommassa kuvassa yhden kevään jollain muutaman kymppitonnin tienesteillä ei ole mitään merkitystä, kun saa kuitenkin asunnon ja varmaan leivän päälle muutakin kuin ylähuulen sekä uusia kokemuksia.

Mitään tietoa ei toki ole siitäkään, oliko niitä muita tarjouksia oikeasti, mistä ja paljonko niistä olisi maksettu, mutta mä olisin hyvin voinut Royna itsekin päätyä samaan ratkaisuun. Mutta en mä nyt missään nimessä väitä, että Roy on paras hankinta ikinä. Mutta paperilla olosuhteisiin nähden ihan mielenkiintoinen haku. Lopultahan se on aika se ja sama, kuka tänne hankittiin, kun valmennus siitä peluuttamisesta päättää ja nyt on päätetty, että nuorille annetaan peliaikaa ja kokemuksia. Myös sille Teissalalle, joka huhujen mukaan siirtyy ensi kaudeksi kilpailijan leiriin. Teissalan kohdalla en itse välttämättä olisi toiminut samoin, jos siirto pitää paikkaansa, mutta en aina olekaan niin hyvä ihminen. Jos Teissala jää, niin sitten en ihmettele yhtään, että on saanut Royta enemmän mahdollisuuksia.

Siis ihanko sinä tosissasi yrität väittää, että Tobias olisi tehnyt hyvää duunia Royta palkatessaan? Anna mun kaikki kestää. Ja sitten vielä kehtaat väittää, ettei sulla ole mitään agendaa puolustella Salmelaista. Naurattaisi, jos ei sun valehtelemine suorastaan itkettäisi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Millä fiililksillä nyt kun on nähty mitä oikeasti hankittiin ©Tobias Salmelainen? :)
Koska minua sitoo @BOL hävityn vedon langettama positiivinen etiketti vielä 1,5 kuukautta niin en lähde tässä lyömään Salmelaista. Se nyt lienee kaikille selvää, että käsiä jäi hankkimatta tämän kauden joukkueeseen ja nyt on liian myöhäistä. Koska en laiskana jaksa ruveta tutkimaan tarkemmin niin onnistuiko mikään muu seura Liigassa hankkimaan kesken kauden käsiä tai pelintekijä keskushyökkääjän? Lienee turha nostaa esiin Sportin parhaimpia, koska niihin ei ollut yhdelläkään Liigaseuralla fyrkkaa ja sitten on Levtchit joille on vain yksi seura Suomessa. Koska olen nykyään posisiiven jäsen niin tarkastelen tätä koko Liigan mittakaavalla ja vähissä olivat tällä kaudella ne keskenkauden tulleet veretseisauttavat hankinnat. Meillä toki yksi niistä Vesalaisen muodossa.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Floppeja on joka kausi useitakin.Mä ihmettelen enempi sitä että miten tuo jätkä on voinut pelata Änärissä asti ja pitkin uraansa takonut isoja pistemääriä. Mä kattelin just Kevinin highlighteja eikä sen liikkuminen niissä tuolta näyttänyt, ihan kuin kypärän sisällä olisi joku tyyliin kaksoisveli pelaamassa ja oikea Kevin makoilee mökillä
AHL on aika eri sarja vs Liiga. Ja 30 matsia änäriä 5-8 min jääajalla esim.ei nyt aivan mahdottomia vaadi.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Minulla ei ole tietoa siitä, mihin rooliin Roy on edes hankittu ja se on aika olennainen tieto.
– Kevättä kohti mennään ja meillä on tälläkin hetkellä muutama pelaaja sairastuvalla. Kevinin hyökkäyspään taidot ja vahva ylivoimaosaaminen tuovat hyvän lisän joukkueeseemme, sanoo HIFK:n urheilujohtaja Tobias Salmelainen.

Joopa joo, ja mitä saatiin? Ei yhtään mitään.
Näitä tilastollisia faktoja vasten mä totean, että mä koen, että Roysta ei edes oikeasti yritetty saada parempaa irti.
Eikö lähtökohtaisesti jokaisesta pelaajasta pyritä lunastamaan maksimipotentiaali irti, oli rooli mikä tahansa? Ja se että mies pelasi Paajasen kanssa ei vaikuttanut Royn osaamiseen jääkiekon saralla. Kaveri on katollaan kolme kertaa saman vaihdon aikana. Ketjukavereiden piikkiin.

Miksi ei edes tässä Tobbarin ratkaisussa voi myöntää, että tää meni ihan vituiksi? Ihmeellistä ympäripyöreää selittelyä, että miksi tämä ei ollut turhake.

Good morning Pjongjang.
 

Silppuri

Jäsen
Tuleeko tästä nyt erittäin ohut kirja? Vetääkö vertoja Kiira Korven runokirjalle? Elämme jännittäviä aikoja.
 

Liitteet

  • susikoiraroi.png
    susikoiraroi.png
    720,2 KB · kertaa luettu: 71

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ihanko sinä tosissasi yrität väittää, että Tobias olisi tehnyt hyvää duunia Royta palkatessaan? Anna mun kaikki kestää. Ja sitten vielä kehtaat väittää, ettei sulla ole mitään agendaa puolustella Salmelaista. Naurattaisi, jos ei sun valehtelemine suorastaan itkettäisi.

Missä kohtaa mä väitin, että Salmelainen on tehnyt hyvää duunia? Mä kirjoitin siitä, mitä kaikenlaisia asioita siellä on voinut olla taustalla. Minä en tiedä, mutta tuskin tiedät sinäkään.

Mulla ei ole mitään agendaa täällä, toisin kuin vaikka monilla muilla, jotka syyttävät milloin ketäkin kaikesta mahdollisesta. Mä tuon niitä toisenlaisia näkemyksiä, mutta ei mun tarkoitukseni ole puolustella Salmelaista. Miten voisinkaan, kun en tiedä asioiden taustoja. Syyttelijöille se on helppoa, kun omat antipatiat vievät voiton kaikesta. Jos lähtökohta on se, että automaattisesti odottaa jonkun tekevän kaiken väärin, mitäpä luulet, miten kaikki asiat kokee?

Ja sanotaan nyt vielä sekin, että minun mielestäni tämän kauden joukkue ei ole täydellinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös