Kevät, kesä, syys vai talvi?

• 1 420
  • 30

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Juu, eli tässä ajankohtainen aihe näin lumen tekemässä tuloaan. Intin leireillä on niin mukava huomata talven lähestyminen, johon kuuluu kylmääkin kylmempi viima, räntä- tai lumikuurot ja märkyys. Ja itse en pidä yhtään tälläisestä ilmasta, puhumattakaan vesisateesta.

Eli kysymys kuuluu: mikä on suosikkivuodenaikasi?

Oma mielipiteeni on ehdottomasti kesä. Kesän lapsi kun olen. En ole silti sellainen, joka lähtisi talvea pakoon esimerkiksi Etelän lämpöön, vaan taistelen sitkeästi lumen ja kylmyyden keskellä. Silti se pitää mainita, että mielestäni on erittäin hienoa ja ennen kaikkea tärkeätä, että Jouluna on lunta. Se on ainoa aika talvesta, kun vaadin valkoista maahan ja pientä pakkasta.

Jos vielä oikein järjestykseen pistäisin nuo vuodenajat, niin kesän jälkeen tulisi kevät. Silloin on hieno katsoa, kun luonto valmistautuu kesän tulemiseen. Talvesta ja syksystä kun yrittää saada paremmuusjärjestykseen, niin päädyn talveen - kaikesta huolimatta. Syksyn vesisade ja tuulen puuskat saavat isomman elimen kasvamaan otsaan kuin lumi ja kylmyy - kaikesta huolimatta siis. Olkoon vaan vaikka kuinka hienoa värisatoa syksyisin, mutta ei kiitos.

Summa summarum:
1. Kesä
2. Kevät
3. Talvi
4. Syksy

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikea valinta, kumpi ykköseksi talvi vai kesä?
No laitetaan kesä, mutta talvi tulee siis todella hyvänä kakkosena.

1. Kesä
2. Talvi
3. Kevät
4. Syksy

Huuhaa

Jäsen
Mielestäni olen kysynyt tätä jo aiemmin jollakin äänestyksellä kesällä, mutta anyway....

Vaikea sanoa. Kesällä ei ole kyllä koulua, mutta on välillä liian kuuma, ja ei pelata kiakkoo. Kesäaamut ja -illat ovat kyllä mainion leppoisia. Talvella sitten taas on koulua, mutta pelataan myös kiakkoa. Syksyllä on syntymäpäiväni ja pelataan kiakkoa, mutta ilmasto on aika ankea, ja kouluakin on. Sanotaan kevät, koska toukokuussa on nimipäiväni, jääkiekon MM-kisat (Vuoden kohokohta) ja koulukin on loppumassa....

1. Kevät
2. Kesä
3. Talvi
4. Syksy

Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
No syksy on parempi kuin kevät, sillä kevät koittaa mutta syksy saa.
Kesä on silti hienoa aikaa, aurinko paistaa, linnut laulaa ja aikaisin kauniina sunnuntai-aamuna golfkentät ovat parhaimmillaan.
No, talvella on sentään lätkä.

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Syksy

...silloin kun ei sada, kiekkosarjatkin alkaa ja se on aina yhtä jännittävää ;) Sitten kevät, talvi, kesä.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kesä ja Talvi. Muut kaksi ovat niin ankeita etten niitä nyt tähän edes halua kirjoittaa.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
1. Kesä
2. Syksy
3. Talvi
4. Kevät

Kesällä on lämmintä, mutta toisaalta silloin on myös kaikenmaailman ötököitä eikä edes kiekkoa tai kunnon futista pelata, ellei ole arvokisoja. Silti ykkönen.

Syksy on kaunista aikaa, varsinkin alkusyksy. Marraskuussa kauneus häipyy kun puutkin pudottavat lehtensä. Silloin alkavat myös urheilusarjat kesän odotuksen jälkeen.

Talvessa ei ole muuta hyvää kuin laskettelu ja joulu, ne eivät pitkälle kanna.

Kevään räntäsohjossa rämpinen on vielä vittumaisempaa kuin 30 asteen pakkasella liikkuminen, sää on niin huono keväisin, että se on pakko laittaa viimeiseksi.

Jäänyrkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kesän lapsi mä oon...

1. Kesä
2. Kevät
3. Talvi
4. Syksy

Kesä on ehdottomasti parasta aikaa, vaikka talviurheilurintamalla silloin hiljaista onkin ja köyhä opiskelija joutuu keräämään koko vuoden rahavarantonsa parissa kuukaudessa kokoon. Kevät tulee hyvänä kakkosena lätkän MM-kisojen kera :)
Syksy jää viimeiseksi myrskyineen.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kevät on minun valintani ilman muuta. On hienoa kun ilmat alkavat keväällä lämmitä ja ensimmäiset terassit aukeavat. Eikä siitepölykään silloin kiusaa.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kesa ilman muuta! Se juhannuksen jalkeinen viikko on paras, kun alkaa olla jo kunnolla lamminta, mutta viela on aistittavissa sellainen alkukesan vehreys. Kesailtaa mokilla ei voita mikaan!

1. Kesa
2. Kevat
3. Syksy
4. Talvi

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikeastaan hemmetin hankala sanoa. Jokaisessa vuodenajassa on jotain hyvää ja huonoa.

Kevät:
+ Teekkariwappu
+ Luonto herää, ja mieli virkenee
- Koivun siitepöly!!!!!

Kesä:
+ Lämmintä
- Tylsää, ei ole mitään tekemistä. Viime kesä meni opiskellessa ja sillon näki opiskelun nurjan puolen, kun mitään bileitä ei ollut kolmeen kuukauteen ja kavereitakin pyöri TTKK.lla vain pari...

Syksy:
+ Koulu alkaa ( = bileet alkaa) ja kavereita näkee taas
+ Sm-liiga alkaa
- Pimeys alkaa ja syysmasennus

Talvi:
+ Sm-liiga täydessä vauhdissa
+ Bileitä silloin tällöin
+ Hienot talvipäivät
- Hemmetin kylmä
- Kaamosmasennus

Eli ehkä siis seuraavassa järjestyksessä:
Kevät
Syksy
Talvi
Kesä

Suosikkijoukkue
ILVES
Kylläpä näitä on vaikeaa pistää järjestykseen, kun jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Yritetään nyt jonkilainen lista pistää:

1. Niin kauan on kivaa, kun lämpötila ei laske alle (vai onko se nyt yli) -15 asteen. Minun takki kun ei mene kiinni ennen tuota rajaa, eikä pitkäkalsarit käy jaloissa kuin hätätapauksissa. Myöskään pipoa en liiemmin käytä. Onko tuo sitten hulluutta vai tyhmyyttä vaikea sanoa, ehkäpä ilman pipoa kulkeminen on jäädyttänyt aivoni. Talvessa on myös se hyvä puoli, että sillon pääsee takapihalle pelaan kiekkoa. Niin ja onhan SM-liiga ja NHL täydessä vauhdissa. Talvella pitää pukeutua oikein ettei palele, itse en liiemmin palele (johtuuko se sitten oikeasta pukeutumisesta vai kesällä kerätystä rasvakerroksesta :D, vaikea sanoa) joten pitetään talvi ykköseksi.

2. Alku kevät on mukavaa aikaa, kun on lämmitä. Ainoa paha puoli on, että silloin sulaa jäät. Positiivista on myös, että jääkiekon ratkaisupelit pelataan silloin. Keväisin minulla on välillä ihan helvetillisiä migreeneita. Kai se johtuu siitä, että aurinko paistaa niin alhaalta ja kirkkaasti, etten kestä niin kirkasta valoa tai jotain. Terassitkin aukeaa ja se on tietysti positiivista eli kevät toiseksi.

3. Kesällä on synttärini ja on lämmintä, mutta kun sattuu olemaan heinille allerginen, ei sitä hirveän lämpöisessä ilmassa meinaa kestää. Terasseilla on kumminkin ihan kivaa käydä ja välillä vierailla jalkapallo matseissakin.

4. Vasten mielistä. Millon sataa vettä, millon lunta, millon ulkona on myrsky ja litania uudestaan alusta loppuun ja lopusta alkuun. Syksyssä ei ole mitään muuta positiivista kuin SM-liigan ja NHL:n alkaminen.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Huuhaa

Onko koulun alkaminen Sinulle positiivinen asia?.... :)

Ei peruskoulussa tai lukiossa, mutta nyttemmin akateemisen vapauden vallitessa korkeakouluopiskelu on suhteellisen rentoa ja todellakin voin sanoa, että kun viime kesä loppui ja koulu alkoi, olin helpottunut. Lähinnä siis siitä syystä, että vilkas opiskelijaelämä jatkui ja taas näki pitkästä aikaa kavereita.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Sistis
Oikeastaan hemmetin hankala sanoa. Jokaisessa vuodenajassa on jotain hyvää ja huonoa.

Kevät:
+ Teekkariwappu
+ Luonto herää, ja mieli virkenee
- Koivun siitepöly!!!!!

Kesällä se koivun siitepöly häiritsee meitä allergisia, ei keväällä!

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
1. Kesä
2. Talvi
3. Loppukevät (eli se aika, kun ei ole enää ikävää loskaa)
4. Syksy
5. Alkukevät (eli se aika, kun kengät kastuvat ikävässä loskassa)

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
1.Kesä
2.Kevät
3.Talvi
4.Syksy

Kesä ehdoton ykkönen ja syksy ehdottomast ankein vuodenaika.
Kevään ja talven ero on pieni.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
1.Kesä

2.Kalja

3.Koppa kaljaa

4.Kavereiden kanssa kaljaa

5.Kännäillään terasseilla.

6.Katsellaan misuja!!!!!

7.Kalastellaan fisuja

8.Kruisaillaan baanalla

9.Kämmäillään kotona

10.Kerätään kamppeet

11.Käväistään AA:ssa

12.Koitetaan parantua

13.Kohtalainen kohmelo

14.Kesä meni jo!!!!!!

Elikkä kesä,silloin tunnen itseni nuoreksi ja vapaaksi.Vaimoni ei kyllä aina ymmärrä"harrastuksiani",mutta milloinkas vastakkainen sukupuoli antaa arvoa toisen tekemisille.;)

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti TM

Kesällä se koivun siitepöly häiritsee meitä allergisia, ei keväällä!

Noh, se riippuu siitä, mitä vuodenaikaa pitää keväänä ja mitä kesänä. Itselläni ainakin alkavat koivun oireet toukokuun alussa ja pahinta aikaa on toukokuun puoliväli. Kesäkuu, jota pidän itse vasta kesänä, on itselläni jo nuhatonta aikaa. Itse olen kyllä lievästi myös lepälle allerginen, ja leppä kukkii jo ennen koivua, joten minun on kyllä hankala havaita, milloin se koivun kukinta varsinaisesti alkaa. Toukokuu on kuitenkin se kaikkein kamalin kuukausi.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika kaikkiruokainen olen vuodenaikojen suhteen. Kaikissa on hyvätkin puolensa, mitä nyt loka- ja marraskuu useimmiten voitaisiin unohtaa, mutta tänä vuonna nekin on menneet kohtuullisen mukavan sään merkeissä.

Kesä on ykkönen, kunhan lämpötila ei kovin korkealle nouse. 25 varjossa alkaa olla jo liikaa. Talvi on kakkonen, kunhan lämpötila ei kovin matalalle laske. Rannikolla -15 alkaa olla liikaa pakkasta, sisämaassa joku -20.

Keväässä häiritsee eniten kuraisuus, mutta muuten ihan hieno vuoden aika. Siitepölyallergia laskee pisteitä. Syksykin menettelee, syyskuu on useimmiten ihan hyvä kuukausi, eikä minulla nyt muutenkaan mitään syysmasennuksia ole. Pahin on juuri tämä lumeton aika, kun ei näe päivänvaloa kuin viikonloppuisin ja työhuoneen ikkunasta.

Elikkäs:

1. Kesä
2. Talvi
3. Kevät
4. Syksy

Kuitenkaan en missään tapauksessa haluisi asua maassa, jossa ei olisi useampaa vuodenaikaa.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kesä on ihan selkeä ykkönen. Kevät ja kunnon talvi on myös ihan jees. Syksy ihan perseestä ja aivan liian pitkä!

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joka vuodenajalla on omat hyvät ja huonot puolensa, ja kaikkia niitä olen tässä vuosien varrella oppinut arvostamaan.

Kesän valoisuutta ja lämpöisyyttä vastapainottavat ne viheliäisen kuumat yöt, jolloin ei joko saa oikein lainkaan nukutuksi tai sitten heräilee vähän väliä siihen, että kaulan ympärille kietoutuu kuristajakäärmeen lailla hiestä läpimärkä lakana... Huh.

Syksyllähän on tunnetusti kylmää, märkää, synkkää ja pimeää. On siis loistava tilaisuus ottaa takaisin kesän aikana kertynyttä univelkaa ja koisia puolet vuorokaudesta. Valveillaoloaikanaan voikin sitten silmät ymmyrkäisinä ihmetellä lämpimän takin suojista, kun tuuli nyhtää ruskan keltaiset ja punaiset lehdet puun oksilta ja kuinka järven pinta vispautuu vaahtopäiksi. On meinaan toisinaan komeaa katseltavaa.

Talvella saa ikkunastaan seurailla, kun lapset nauttivat pulkkamäestä. Keski-ikäinen koirammekin näyttää nuortuvan vuosia peuhatessaan lumihangessa naapurin parivuotiaan labradorin kanssa. Itseä vain tahtoo palella, kun ei vieläkään ole oppinut pukemaan riittävästi vaatetta päälleen ulos lähteissään.

Keväällä ei taas koskaan ole sopivasti vaatetta päällä. Aamun pikku pakkasen jälkeen joudut palailemaan töistä parinkymmennen asteen lämmössä ja hiki valuu, haisemisesta puhumattakaan. Noh, luonto kuitenkin heräilee ja sieltä täältä ilmestyy väriläikkiä talven aikana tutuksi tulleeseen harmauteen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy