Ketkä ovat Suomen 3 maalivahtia Pekingin Talviolympialaisissa?

  • 2 956
  • 25

Ketkä ovat Suomen 3 maalivahtia Pekingin Talviolympialaisissa?

  • Saros

    Ääniä: 169 93,4%
  • Korpisalo

    Ääniä: 59 32,6%
  • Lankinen

    Ääniä: 95 52,5%
  • Kähkönen

    Ääniä: 13 7,2%
  • Olkinuora

    Ääniä: 41 22,7%
  • Koskinen

    Ääniä: 63 34,8%
  • Raanta

    Ääniä: 31 17,1%
  • Husso

    Ääniä: 6 3,3%
  • Metsola

    Ääniä: 12 6,6%
  • Säteri

    Ääniä: 6 3,3%
  • Joku muu, kuka?

    Ääniä: 32 17,7%

  • Äänestäjiä
    181
Avataan nyt tämäkin, niin saadaan koko joukkue kasaan. Ketkä 3 maalivahtia sinä valitsisit Leijonien joukkueeseen Pekingin Talviolympialaisissa? Koitin listata kaikki potentiaalisimmat ehdokkaat ja jätin pois sellaiset nimet, joita tuskin kisoissa nähdään (Rask mukaan luettuna). Toki muitakin saa ehdottaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Saros. Vamos.

Muita sitten ei tarvitakaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Saros. Vamos.

Muita sitten ei tarvitakaan.
Kannattaa sinne nyt kuitenkin kolme maalivahtia nimetä. Jos Saros vaikka loukkaantuu ekassa pelissä niin tulee haastava turnaus kun pitäisi kenttäpelaaja laittaa maaliin.

Itse lähtisin sellaisella "vielä kerran pojat" -mentaliteetilla:

Niko Hovinen
Karri Rämö
Janne Juvonen
 

MegaForce

Jäsen
Jan Lundell - paras torjuntaprosentti 2020-luvulla kaikista maailman maalivahdeista.

Richard Ullberg - joutuu jo tullissa vankilaan kun tuo Kiinaan huumeita.

Noora Räty- näiden tasa-arvon aikoina pakko olla myös nainen, anteeksi naisoletettu mukana.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jan Lundell - paras torjuntaprosentti 2020-luvulla kaikista maailman maalivahdeista.

Richard Ullberg - joutuu jo tullissa vankilaan kun tuo Kiinaan huumeita.

Noora Räty- näiden tasa-arvon aikoina pakko olla myös nainen, anteeksi naisoletettu mukana.
Olisin voinut lyödä vetoa isosta summasta että tässä(kin) asiassa @Roger Moore tietää että mistä kana pissii. Mutta, pakko myöntää että @MegaForce laittoi todella hyvän setin tarjolle. Tässä on lähestytty asiaa vähän eri kantilta ja täytyy sanoa että olisi kyllä kova kolmikko. Vielä Nurmisen Pasi siihen ylimääräiseksi maalivahtivalmentajaksi luomaan henkeä ja toimimaan seremoniamestarina niin kisat voisi jo nyt julistaa onnistuneiksi.
 
Tääkin on lopulta tosi helppo kun tarkemmin miettii. Kaksi pelaavaa maalivahtia tulee varmasti NHL:stä ja kolmosmaalivahdiksi ei tule NHL:stä missään nimessä kukaan. Se kolmonen valitaan tuolta KHL:n puolelta, se on ihan selvä. Antaa turnauksen näyttää kuka on lopuksi ykkönen, mutta eiköhän alkuun järjestys tule olemaan seuraava:

Juuse Saros
Kevin Lankinen
Juho Olkinuora
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Saros on ihan selkeä ykkönen. Muita kahta en osaa yhtään arvata.
 

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Tääkin on lopulta tosi helppo kun tarkemmin miettii. Kaksi pelaavaa maalivahtia tulee varmasti NHL:stä ja kolmosmaalivahdiksi ei tule NHL:stä missään nimessä kukaan. Se kolmonen valitaan tuolta KHL:n puolelta, se on ihan selvä. Antaa turnauksen näyttää kuka on lopuksi ykkönen, mutta eiköhän alkuun järjestys tule olemaan seuraava:

Juuse Saros
Kevin Lankinen
Juho Olkinuora

Minun mielestä ei ole kovin helppo valinta. Saros ei olisi minun joukkueessa. Perusteena se, että ainakin ratkaisupeleissä vastustajat on sitä tasoa, joka pystyy tylysti hyödyntämään pienen maalivahdin heikkoudet. Esimerkiksi menneenä viikonloppuna Vancouverin pelaajat kiersi liikaa vastaan tulleen Saroksen molemmissa maaleissa, hyvin scoutattu.
Toivottavasti Raanta on kunnossa saamastaan tällistä ja saisi pelejä alle, tämä edellyttäisi Andersenilta huonoja pelejä/loukkaantumista. Terveenä Raanta on loistava ja voisi olla voittava ykkösmaalivahti kisoissa.
Saroksen lisäksi ei suomalaisia ykkösmaalivahteja ole NHL:ssä eli siten muillakin on sama tilanne kuin Raannalla. Koskisella taso vaihtelee liikaa, eikä ole tainnut Lankisellakaan oikein sujua.
Tällä hetkellä varmimpana valintana minulla olisi Olkinuora.
 
Minun mielestä ei ole kovin helppo valinta. Saros ei olisi minun joukkueessa. Perusteena se, että ainakin ratkaisupeleissä vastustajat on sitä tasoa, joka pystyy tylysti hyödyntämään pienen maalivahdin heikkoudet. Esimerkiksi menneenä viikonloppuna Vancouverin pelaajat kiersi liikaa vastaan tulleen Saroksen molemmissa maaleissa, hyvin scoutattu.

Minun mielestäni taas tuo on hieman kulunut argumentti. Jos olisi niin, että Saroksen koko aiheuttaisi ongelmia, niin hänet olisi jo pommitettu ulos koko NHL:stä. Mutta niin vain hän viime kaudella oli yksi liigan parhaita maalivahteja ja tulee olemaan todennäköisesti Suomen ykkösmaalivahtina myös Pekingissä.
 

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Minun mielestäni taas tuo on hieman kulunut argumentti. Jos olisi niin, että Saroksen koko aiheuttaisi ongelmia, niin hänet olisi jo pommitettu ulos koko NHL:stä. Mutta niin vain hän viime kaudella oli yksi liigan parhaita maalivahteja ja tulee olemaan todennäköisesti Suomen ykkösmaalivahtina myös Pekingissä.

Ymmärrän pointtisi, ja onhan Saros hyvä maalivahti tietenkin kun on menestyvän seuran ykkönen änärissä. Aika paljon tulee pelejä katseltua ja olen kuitenkin tuon oman päätelmäni muodostanut nimenomaan sillä ajatuksella, että Olympialaisissa on paikalla parhaista parhaat pelaajat ja on kyse muutamasta ottelusta. Vaikka NHL on ammattilaissarja, sarjapeleillä ja Olympialaisten ratkaisupeleillä on vielä aika iso ero.
Saattaa Saros kisoissa ollakin Suomen maalilla ja tällöin erityisesti pakkien täytyy huomioida hänen ominaisuutensa pelin pyöriessä omissa.
Pakko myöntää, tikissä olevaa Raskia on ikävä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Saros, Lankinen ja Rask on kolmikkoni. Rask on päässyt aloittamaan jääharjoittelun ja jos vuodenvaihteen jälkeen pääsisi jo pelaamaan on mies joukkueessa mukana. Saros lineee ykkösheppa kuitenkin. Lankinen puolestaan maailmanmestarina kiilaa omissa papereissani sitten muiden edelle.
 

Baldrick

Jäsen
Saros, Rask (eli joku muu), Korpisalo
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Rask
Saros
Olkinuora

Siinä minun lottorivini.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Saros - Korpisalo (Lankinen)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Saros ja Rask. Nämä pelaa pelit.

Kolmanneksi sitten joku pukukoppipelaaja, joka vetää olympiavoiton hetkellä munarit kaulaan.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Saros/Rask
Lankinen

Näillä mennään.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Saros, Rask, Husso.

Tässä oletuksena, että Husso ei viime pelissä loukkaantunut pahemmin. Husso on näistä tämän hetken suomalaisvahdeista se jolla itse näen eniten potentiaalia nostaa tasoaan ja kaksi viime peliä on ollut erinomainen.

Husson jarruna on ollut Binningtonin tuhkimotarina, joka toi Stanley Cupin Bluesille ja sen takia ei pahemmin näytönpaikkoja ole tullut mutta nyt näyttää siltä, että tällä kaudella se paikka tulee.

Mieleen on jäänyt miten Cam & Strick podcastissa Jake Allen nimesi Husson lupaavimmaksi veskariksi kenen kanssa on pelannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös