Ketjulotto kaudella 2019–2020

  • 212 742
  • 1 504

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Alkaa olla aika avata keskustelua ketjuspekulaatioista. Ensi viikolla on jo normaali rähinä päällä kun valmistaudutaan Pitsiin, ja nähdään harjoituksissa millä koostumuksilla sitten oikeasti mennään. Niistäkin toivottavasti harjoituksia vakoilemassa käyvät henkilöt raportoivat tänne..

Sanoin aiemmin toisaalla, että en ainakaan itse pysty tällä hetkellä kasaamaan hyökkäysketjuja, koska vain pari tutkaparia lienee tiedossa (kaksoset sekä Kivenmäki-Killinen) ja muutoin paletti on ihan auki, etenkin kun puuttuvien hyökkääjien nimet eivät ole vielä tiedossa. Aloitan siis itse pakistosta, jota katsellessa hymyilyttää jo ennakkoon ihan eri tavalla kuin viime kaudella. Muljailuja voida tehdä aika paljonkin, mutta kokeilisin itse vaikka tätä, jos nyt katsotaan vaikka neljän pakkiparin voimin

Niemeläinen-Stenqvist
Åkerström-Taimi
Salmela/Varttinen-Marttinen
Salmela/Varttinen-Peltomäki

Tuossa siis nämä kaksi mahdollista/potentiaalista/todennäköistä tulevaa NHL-pakkiamme saisivat heti ykkösparin nimellisen arvon. Vaihtoehtoja tälle on se, että Niemeläinen ja Åkerström vaihtavat paikkaa keskenään, mutta täällä ainakin jotkut vastustivat ruotsalaisten laittamista samaan pariin. En kyllä ole saanut kiinni, että minkä takia. Kolmosparissa toisaalta haluaisin nähdä Varttinen-Marttinen parin jatkavan, koska uskon Varttisessa olevan ainesta sellaiseksi päivitetyksi valtteriviljaseksi. Näin ollen on todella siinä ja siinä, mahtuuko kokenut Salmela pelaavaan kuusikkoon lainkaan. Peltomäelle pitäisi myös löytää roolia, mutta jos kaikki ovat kunnossa niin ei millään mahdu kuusikkoon, vaikka miten päin katsoisi..
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkaa olla aika avata keskustelua ketjuspekulaatioista. Ensi viikolla on jo normaali rähinä päällä kun valmistaudutaan Pitsiin, ja nähdään harjoituksissa millä koostumuksilla sitten oikeasti mennään. Niistäkin toivottavasti harjoituksia vakoilemassa käyvät henkilöt raportoivat tänne..

Sanoin aiemmin toisaalla, että en ainakaan itse pysty tällä hetkellä kasaamaan hyökkäysketjuja, koska vain pari tutkaparia lienee tiedossa (kaksoset sekä Kivenmäki-Killinen) ja muutoin paletti on ihan auki, etenkin kun puuttuvien hyökkääjien nimet eivät ole vielä tiedossa. Aloitan siis itse pakistosta, jota katsellessa hymyilyttää jo ennakkoon ihan eri tavalla kuin viime kaudella. Muljailuja voida tehdä aika paljonkin, mutta kokeilisin itse vaikka tätä, jos nyt katsotaan vaikka neljän pakkiparin voimin

Niemeläinen-Stenqvist
Åkerström-Taimi
Salmela/Varttinen-Marttinen
Salmela/Varttinen-Peltomäki

Tuossa siis nämä kaksi mahdollista/potentiaalista/todennäköistä tulevaa NHL-pakkiamme saisivat heti ykkösparin nimellisen arvon. Vaihtoehtoja tälle on se, että Niemeläinen ja Åkerström vaihtavat paikkaa keskenään, mutta täällä ainakin jotkut vastustivat ruotsalaisten laittamista samaan pariin. En kyllä ole saanut kiinni, että minkä takia. Kolmosparissa toisaalta haluaisin nähdä Varttinen-Marttinen parin jatkavan, koska uskon Varttisessa olevan ainesta sellaiseksi päivitetyksi valtteriviljaseksi. Näin ollen on todella siinä ja siinä, mahtuuko kokenut Salmela pelaavaan kuusikkoon lainkaan. Peltomäelle pitäisi myös löytää roolia, mutta jos kaikki ovat kunnossa niin ei millään mahdu kuusikkoon, vaikka miten päin katsoisi..
Hyvältä näyttää nuot parit. Itsekin kun asiaa rupesin miettimään, niin Niemeläinen on varmaankin sellainen kaveri, kenelle kannattaisi nyt antaa isoja minuutteja vaikka puoli väkisin. Voisi tehdä hyvää kehitykselle ja potentiaalia on.

Aika lailla samalla tavalla näen itsekin tuon pakiston kokonaisuutena... vaikka parit nyt voivatkin olla erilaisia, niin kärkikuusikko olisi minun papereissani sama. Marttinen, Taimi, Åkerström, Stenqvist ja Niemeläinen on nähdäkseni kavereita, jotka kuuluvat aika lailla pommin varmasti eniten pelaavaan kuusikkoon. Kahta viimeistä paikkaa pakistossa kärkkyy Varttinen, Vuorisalo, Salmela, Ketola ja Peltomäki.

Ei ole muuten kaukana, että Salmela ei mahdu kokoonpanoon. Ainut miksi Salmela edes ajatuksen tasolla voi harkita pelaavaan seitsikkoon on, koska Ketola ja Peltomäki näyttivät viime kaudella todella vaatimattomilta ja Vuorisalo on ollut pelaamatta hiton pitkään. Siltikin näillä kavereilla on sen verran potentiaalia, että todennäköisesti olisi fiksumpaa peluuttaa Salmelan sijaan näitä nuoria. Tietenkin sitten jos ja kun tulee loukkaantumisia niin tilanne voi muuttua nopeasti...
 
Viimeksi muokattu:

Myrvold

Jäsen
Aika lailla samalla tavalla näen itsekin tuon pakiston kokonaisuutena... vaikka parit nyt voivatkin olla erilaisia, niin kärkikuusikko olisi minun papereissani sama. Marttinen, Taimi, Åkerström, Stenqvist ja Niemeläinen on nähdäkseni kavereita, jotka kuuluvat aika lailla pommin varmasti eniten pelaavaan kuusikkoon. Kahta viimeistä paikkaa pakistossa kärkkyy Varttinen, Vuorisalo, Salmela, Ketola ja Peltomäki.

Kai tuohon porukkaan myös Aleksi Matinmikon saa yhtälailla laskea. Nuorten maajoukkueleirityksillä kuitenkin mukana ilmeisen mukavastikin oli pelit menneet.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kai tuohon porukkaan myös Aleksi Matinmikon saa yhtälailla laskea. Nuorten maajoukkueleirityksillä kuitenkin mukana ilmeisen mukavastikin oli pelit menneet.
Mahtuu joo, ei siitä oo kiinni. Joidenkin "lehti"juttujen takia oon sellasessa käsityksessä, että Matinmikkoa olisi tarkoitus peluuttaa tuleva kausi A-junnuissa. Peltomäki ja Vuorisalo menee mielestäni vähän Ketolan ja Matinmikon edelle kun mietitään kuka ottaa noita viimeisiä paikkoja edustuksessa. Ei siksi, että olisivat parempia, vaan siksi koska ikää on sen verran, että eivät voi pelata junnupelejä.

Toki jos erot tasossa ovat jo selkeitä tai syystä tai toisesta menetetään lopullisesti usko näihin vanhempiin kavereihin, niin sitten nuorimmat viilettää ohi. Mutta kyllä nämä vanhemmatkin arvat kannattaa huolella raaputtaa.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mahtuu joo, ei siitä oo kiinni. Joidenkin "lehti"juttujen takia oon sellasessa käsityksessä, että Matinmikkoa olisi tarkoitus peluuttaa tuleva kausi A-junnuissa. Peltomäki ja Vuorisalo menee mielestäni vähän Ketolan ja Matinmikon edelle kun mietitään kuka ottaa noita viimeisiä paikkoja edustuksessa. Ei siksi, että olisivat parempia, vaan siksi koska ikää on sen verran, että eivät voi pelata junnupelejä.

Toki jos erot tasossa ovat jo selkeitä tai syystä tai toisesta menetetään lopullisesti usko näihin vanhempiin kavereihin, niin sitten nuorimmat viilettää ohi. Mutta kyllä nämä vanhemmatkin arvat kannattaa huolella raaputtaa.

Tää nyt on just sellaista ajatusmaailmaa, mitä mä en vieläkään ymmärrä. Ei siellä kenelläkään voi mitään paikkaa olla varmana. Ei edes nillä ruotsalaisilla tai Niemäläiselläkään. Ne pelaa joilla kulkee. Viime kaudella tästä mä jouduin tavallaan vääntämään näiden nuorten osalta. Nyt näyttää taas siltä, että pienen pieni touhutippa täällä on monella päällä näiden nuorten kanssa. No toki näin pitääkin, koska joukkueessa heitä todella paljon tällä hetkellä on. Ihmettelen vaan, kun keväällä maailma suorastaan kaatui päälle, kun heitä sinne ehdottelin pelaamaan.

Mutta asiaan. Katselisin ensin näillä sälleillä kautta eteenpäin pakistossa. Ruotsalaiset, Marttinen, Taimi, Niemeläinen, Ketola sekä Salmela/Varttinen.

Miksi, niin Matinmikko kehitetään A-junnuissa Kerttulan mukaan eli lienee sovittu näin. Vuorisalolle käytännössä kahden pelaamattoman kauden jälkeen startti Mestiksestä isolla ajalla ja sitten mukaan. Ei kannata pitää sälliä puremassa tuppia täällä, sillä ei yllä kuusikkoon mun mielestäni. Peltomäelle en löydä ollenkaan paikkaa. Oli kyllä silmiinpistävän heikko pelinluvussa sekä luistelussa. Kiekollisena peli toimi vain ylivoimalla. Toki voi myös pelata A-junnuissa. Varttinen on ongelmatapaus siinä mielessä, että alakerta kaipaa kyllä enemmän kiekollista osaamista mitä hänellä on antaa. Riittää pakistossa kuitenkin se, että siellä luutii jo Marttinen, Niemeläinen sekä Salmela. Taistelevampi Varttinen kuitenkin on kokolailla monta luokkaa parempi kuin Salmela, jonka ehkä kuitenkin pudottaisin ennen Varttista pois. Moni ihmettelee fiksaatiotani Ketolaan, mutta oli niissä peleissä, joissa sai koko pelin pelata, niin kohtuullisen hyvä. Hänen kiekollisesta pelistä ei ensimmäistäkään maalia tullut omiin, vaikka kokemusta miesten peleistä ei ollut. Todella rohkeata sekä kiekkovarmaa peliä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää nyt on just sellaista ajatusmaailmaa, mitä mä en vieläkään ymmärrä. Ei siellä kenelläkään voi mitään paikkaa olla varmana. Ei edes nillä ruotsalaisilla tai Niemäläiselläkään. Ne pelaa joilla kulkee. Viime kaudella tästä mä jouduin tavallaan vääntämään näiden nuorten osalta. Nyt näyttää taas siltä, että pienen pieni touhutippa täällä on monella päällä näiden nuorten kanssa. No toki näin pitääkin, koska joukkueessa heitä todella paljon tällä hetkellä on. Ihmettelen vaan, kun keväällä maailma suorastaan kaatui päälle, kun heitä sinne ehdottelin pelaamaan.

Mutta asiaan. Katselisin ensin näillä sälleillä kautta eteenpäin pakistossa. Ruotsalaiset, Marttinen, Taimi, Niemeläinen, Ketola sekä Salmela/Varttinen.

Miksi, niin Matinmikko kehitetään A-junnuissa Kerttulan mukaan eli lienee sovittu näin. Vuorisalolle käytännössä kahden pelaamattoman kauden jälkeen startti Mestiksestä isolla ajalla ja sitten mukaan. Ei kannata pitää sälliä puremassa tuppia täällä, sillä ei yllä kuusikkoon mun mielestäni. Peltomäelle en löydä ollenkaan paikkaa. Oli kyllä silmiinpistävän heikko pelinluvussa sekä luistelussa. Kiekollisena peli toimi vain ylivoimalla. Toki voi myös pelata A-junnuissa. Varttinen on ongelmatapaus siinä mielessä, että alakerta kaipaa kyllä enemmän kiekollista osaamista mitä hänellä on antaa. Riittää pakistossa kuitenkin se, että siellä luutii jo Marttinen, Niemeläinen sekä Salmela. Taistelevampi Varttinen kuitenkin on kokolailla monta luokkaa parempi kuin Salmela, jonka ehkä kuitenkin pudottaisin ennen Varttista pois. Moni ihmettelee fiksaatiotani Ketolaan, mutta oli niissä peleissä, joissa sai koko pelin pelata, niin kohtuullisen hyvä. Hänen kiekollisesta pelistä ei ensimmäistäkään maalia tullut omiin, vaikka kokemusta miesten peleistä ei ollut. Todella rohkeata sekä kiekkovarmaa peliä.
No enhän minä tietenkään tarkota, että jos joku on selkeästi huonompi kuin muut että sitä täytyisi siitä huolimatta peluuttaa. Se nyt vain on niin, että aika usein ne erot ei oo tällä tasolla mitään kauheen merkittäviä, varsinkin jos ei puhuta ihan kärkipareista.

Olen ennenkin käynyt tätä samaa keskustelua, mutta Ässien budjetilla kaikki resurssit tulisi käyttää. Ajatellaan nyt vaikka tilannetta, missä samasta tontista on taistelemassa lupaava junnu, kenellä on kolme vuotta sopimusta jäljellä ja vaikka 25 vuotias potentiaalinen pitkäaikainen runkopelaaja jolla on sopimusta jäljellä yksi vuosi. Jos me ei syystä tai toisesta olla vielä saatu varmuutta tuon 25 vuotiaan kaverin tasosta, niin tottakai meidän kannattaa ensin selvittää onko hänelle käyttöä. Toisella kaverilla on vielä kolme vuotta aikaa lunastaa se potentiaali.

Tuo sinun näkemyksesi on hyvin lyhytkatseista ja amatöörimäistä. Hullun kiilto silmissä heitetään turhaan resursseja hukkaan kun joku nyt sattuu esim. lämäämään tai luistelemaan vähän kovempaa. Ei Ässillä ole varaa haaskata resursseja ja uskoakseni tämä on Kerttulallekin hyvin selvää. Tulemme näkemään pitkäjänteistä joukkueen rakentamista, vaikka jollain saattaakin se touhutippa karata housuun jo ennen aikojaan. Malttia hyvät palstaveljet.

Ja se on kyllä ihan totta, että täällä on usein hyvin laajamittaista junnujen väheksyntää havaittavissa. Tiiä kuinka pitkään viime kaudellakin paasasin, että pitäisi saada leveyttä rosteriin hajottamalla Kärki-Tiivola-Salminen... Mutta tämä resepti ei täällä kelvannut kenellekään, kun ei rosterissa ollut ketään miehiä jotka esim. tuossa Kärjen tai Salmisen paikalla olisi saanut pisteitä aikaseksi.

Jos Vuorisalo ei näytä sille, että on vahvistus kuluvalla kaudella, niin ilman muuta mestikseen korkoa kasvamaan...tai päästetään irti sopimuksestaan. Jos taas meno näyttää hyvältä, niin annetaan mahdollisuus.

Peltomäki ei onnistunut vakuuttamaan minuakaan, kovin haparoivaa oli touhu... En tiedä miten Ketola onnistui sinut vakuuttaman. Itse ainakin olin hänen otteisiin pettynyt. Odotin enemmän. Ketola siis pelasi viime kaudella 78 minuuttia ja keräsi näissä 6 laukausta ja -3 tehotilaston. Eikä meno A-Junnuissakaan kovinkaan vakuuttavalle näyttänyt 30 ottelua 3+10=13 -10. En tiedä miksi Ketolaa pitäisi nyt kiiruhtaa pelaamaan Liigassa? Kausi A-junnuissa voisi olla ihan paikallaan. Osoittaa ensin, että pärjää siellä.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos Vuorisalo ei näytä sille, että on vahvistus kuluvalla kaudella, niin ilman muuta mestikseen korkoa kasvamaan...tai päästetään irti sopimuksestaan. Jos taas meno näyttää hyvältä, niin annetaan mahdollisuus.

Vuorisalolla on ollut mahdollisuuksia läpilyöntiin mutta toistaiseksi on jäänyt pahasti piippuun, toki isolta osin loukkaantumisista johtuen. Tällä kaudella pitäisi saada näytettyä, että edistystä on tapahtunut tai koko Liigaura on vaakalaudalla. Väläytti kerran tekemällä jopa 2 maalia samassa pelissä (oliko Lappeenrannassa?) ja tästä jotkut jo innostuivat. Tälläinen yksittäinen suonenveto ei vielä riitä vaan useammin pitää tapahtua tehojen suhteen, koska Vuorisalo osaa tehdä kiekolla hyviäkin asioita mutta ne realisoituvat pistesarakkeessa liian harvoin
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kattelen perjantai-illan raveja. Joku alotteleva lämpönen voitti. "Hevosen päivän vire painaa paljon, varsinkin kokemattomampien kohdalla. Ei niillä kolmen viikon takasilla juoksuilla ole niin paljon painoarvoa".

En tiedä onko näin. Mutta tuli vaan mieleen esim. Ketolan ja Peltomäen kohdalla. Yhen offseasonin aikana ja selkeiden suuntaviivojen ohjastamina voi tapahtua monenmoista hyppäystä. Meillähän on iso nippu 'potentiaalisia', vahva usko, että moni ottaa steppejä nykysessä ympäristössä. Ei tokikaan kaikki, harvemmin niin tapahtuu.

Tää oli tällanen nollatason viesti raskaassa helteessä ja viikko ennen Pitsiturnausta.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Miksi Marttinen-Varttinen pari pitäisi rikkoa. Muut saa sitten ripotella mites tykkää.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Miksi Marttinen-Varttinen pari pitäisi rikkoa. Muut saa sitten ripotella mites tykkää.

Pitäisin kasassa. Marttinen on vuosien varrella osoittanut, että hänellä on myös kiekollista annettavaa, joten tuossa ei olisi vain kaksi peruspakkia yhdessä kuten nopeasti katsottuna voisi näyttää. En ihmettelisi yhtään jos Jyssy on ensi kaudellakin Ässien pakkien sisäisessä pistepörssissä top3 sijoituksella
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kattelen perjantai-illan raveja. Joku alotteleva lämpönen voitti. "Hevosen päivän vire painaa paljon, varsinkin kokemattomampien kohdalla. Ei niillä kolmen viikon takasilla juoksuilla ole niin paljon painoarvoa".

En tiedä onko näin. Mutta tuli vaan mieleen esim. Ketolan ja Peltomäen kohdalla. Yhen offseasonin aikana ja selkeiden suuntaviivojen ohjastamina voi tapahtua monenmoista hyppäystä. Meillähän on iso nippu 'potentiaalisia', vahva usko, että moni ottaa steppejä nykysessä ympäristössä. Ei tokikaan kaikki, harvemmin niin tapahtuu.

Tää oli tällanen nollatason viesti raskaassa helteessä ja viikko ennen Pitsiturnausta.
No mukavahan se on, että joku jaksaa höpötellä...nollatason viestejä tai ei. Mutta joo siis ilman muuta iteki oon samaa mieltä... Tilanteen mukaan täytyy reagoida ja onhan varsinkin Ketolalla sentään sen verran potentiaalia, että voi olla kova luu jo tulevalla kaudella... jos vain menee harjoituskausi ja alkusyksy nappiin. Ite nyt oon nähny Ketolaa jäällä sen maks 40-50 minuuttia, niin ei nuot havainnot todellakaan mitään vedenpitäviä ole. Mutta minun silmääni Ketola vaikutti sille, että olisi parempi kun kasvaisi rauhassa kunnon ison roolin pelaajaksi A-junnuissa. Jos miehissä pelaaminen on selviytymistä, niin siitä ei kukaan kauheasti hyödy.

Itse arvostan junnuissa pelaamista ja siellä dominoimista kehitysprosessissa enemmän kuin mitä Suomessa todennäköisesti keskimäärin arvostetaan. Poikkeusyksilöt kannattaa nostaa Liigaan heti kun vain mahdollista, mutta sille on syy miksi he ovat poikkeusyksilöitä. Näiden lupausten joukossa sen terävimmän kärjen takana on kuitenkin iso läjä pelaajia, jotka hyötyisi isosti siitä, että pelaavat junnuissa isoja minuutteja isossa roolissa ja näin keräävät toistoja tilanteista ja kehittävät taitojaan, sekä kerryttävät pelituntumaa ja pelirohkeutta junnuissa.

Suomessa tunnutaan usein koettavan, että se ei enää kehittäisi pelaajaa, jos hän on selkeästi parempi kuin muut... tuo on käytännön tason ajatuksella jotenkin järjetön yhtälö. Eikä esim. joku Ketola ole karkaamassa mihinkään, vaikka me peluutettais sitä nyt vuosi junnuissa. Tulisi sitten koittamaan Liigaa vähän valmiimpana.

Miksi Marttinen-Varttinen pari pitäisi rikkoa. Muut saa sitten ripotella mites tykkää.
Kukas sitä paria on rikkomassa? Ainakin tässä ketjussa tuota kaksikkoa on povattu yhteen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisin kasassa. Marttinen on vuosien varrella osoittanut, että hänellä on myös kiekollista annettavaa, joten tuossa ei olisi vain kaksi peruspakkia yhdessä kuten nopeasti katsottuna voisi näyttää. En ihmettelisi yhtään jos Jyssy on ensi kaudellakin Ässien pakkien sisäisessä pistepörssissä top3 sijoituksella
Marttinen on osoittanut itsekkäällä pelityylillä saavan pisteitä kasaan ihan ok määrän, mutta ei hän kyllä ole osoittanut, että hänellä olisi kiekollisesti "mitään" annettavaa. Jyssyn pitäisi ennemminkin keskittyä pelaamaan simppelimpää peliä ja ruokkia muita vähän enemmän. Varttisella on potentiaalia vähän fiksumpaan hyökkäyspelaamiseen.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Miksi Marttinen-Varttinen pari pitäisi rikkoa. Muut saa sitten ripotella mites tykkää.
Seuraavassa viestissä oli sitä toivearvoa, mutta minä en parissa näe kuitenkaan muuta kuin kaksi peruspakkia. Jyssy ei ole ensi kaudella top3 pakkien pistepörssissä, jos ei pelaa ylivoimaa. Sieltä ne pisteet tehdään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Marttinen on osoittanut itsekkäällä pelityylillä saavan pisteitä kasaan ihan ok määrän, mutta ei hän kyllä ole osoittanut, että hänellä olisi kiekollisesti "mitään" annettavaa.

Itsekkäällä pelityylillä? Jätkä vetää Liigan huippuminuutteja illasta toiseen ja jaksaa vielä potkia nuorempia perseelle vaihtoaitoon mennessään
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsekkäällä pelityylillä? Jätkä vetää Liigan huippuminuutteja illasta toiseen ja jaksaa vielä potkia nuorempia perseelle vaihtoaitoon mennessään
Pahoittelut, tuo kuulosti varmaan pahemmalle kuin mitä tarkoitin. Itsekkyys ei siis ole jääkiekossa aina paha asia. Ehkä itsekkyys oli väärä termi, mutta vähän sille se näyttää...kun kaveri laukoo itse joka kerta kun saa kiekon ja sitten jos kiekkoa ei viivan tule, antaa vielä junnuille palautetta, että olisit syöttänyt tänne :) Ehkä yltiö suoraviivainen pelityyli olisi sitten terminä sopivampi.

Mielestäni ne kerrat kun Jyssy on kerännyt paljon pisteitä on sellaisia, kun hän on pelannut paljon ja jopa ylivoimaa. Ja taktiikkana on ollut, että kiekko Jyssylle, joka sitten tykittää sen sokkona maalia kohti. Näin kertyy ihan hyvin pisteitä ja kriisiin ajautuneelle joukkueelle tuo voi olla ihan hyvä tapa pelatakin, mutta ei tuolla kokonaisuutena viisikkona päästä hyviin lukemiin. Täytyy pystyä parempaan. Jyssyllä ei ole hyökkäyssuuntaan niin hyvät taidot eikä peliäly, että voitaisiin puhua mistään hyökkäyssuunnan potentiaalista. Pisteet on tullut lähinnä rohkeudella ja röyhkeydellä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mielestäni ne kerrat kun Jyssy on kerännyt paljon pisteitä on sellaisia, kun hän on pelannut paljon ja jopa ylivoimaa. Ja taktiikkana on ollut, että kiekko Jyssylle, joka sitten tykittää sen sokkona maalia kohti. Näin kertyy ihan hyvin pisteitä ja kriisiin ajautuneelle joukkueelle tuo voi olla ihan hyvä tapa pelatakin, mutta ei tuolla kokonaisuutena viisikkona päästä hyviin lukemiin.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja ei Jyssy ole mikään varsinainen viivapeloite tai varsinkaan mikään ylivoiman priimus-moottori. Mutta pelkkä ylivoimapelaaminen ei tuo automaattisesti tehopisteitä, on Ässissäkin nähty viivalla jos minkälaista viheltäjää eikä kaikille ole pisteitä kertynyt vaikka ylivoima-aikaa on annettu ihan riittävästi. Jyssyllä on ihan kohtuulinen laukaus ja sillä hän on välillä maalejakin viivasta tehnyt. Veikkaan, että tekee ensi kaudellakin 15-20 pinnaa ja tällä ollaan Ässien sisäisessä pörssissä korkealla
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Peltomäki ei onnistunut vakuuttamaan minuakaan, kovin haparoivaa oli touhu... En tiedä miten Ketola onnistui sinut vakuuttaman. Itse ainakin olin hänen otteisiin pettynyt. Odotin enemmän. Ketola siis pelasi viime kaudella 78 minuuttia ja keräsi näissä 6 laukausta ja -3 tehotilaston. Eikä meno A-Junnuissakaan kovinkaan vakuuttavalle näyttänyt 30 ottelua 3+10=13 -10. En tiedä miksi Ketolaa pitäisi nyt kiiruhtaa pelaamaan Liigassa? Kausi A-junnuissa voisi olla ihan paikallaan. Osoittaa ensin, että pärjää siellä.

Liigassa sälli pelasi varmuudella eniten oman pään aloituksia ollessaan jäällä suhteessa muihin. Ei siinä noilla sepillä ole paljon mahdollisuuksia eteenpäin pelaamiseen, kun aloituspisteelle katseli. Tosi hyvin pärjäsi omissa, vaikka heitettiin ns syvään päähän. Ei minkäälaista paniikkia, vaan osasi rauhoittaa pelin saadessaan kiekon.

Miinuksista sen verran, että yhdessä konttasi Peltola tuomarin kanssa ja siitä koko kentän 2-1 hyökkäys. Ei paljon mahkuja, samoin kuin toisessa maalissa omalla alueella puhdas 2-1 omien hävitessä 1-2 laidassa. Ei paljon mahkuja. Kolmannessa taisi olla olkapää murtunut ja yritti silti pysyä pelissä mukana. Siinä virhe. Olisi pitänyt lähteä heti vaihtoon ja terve mies kentälle. Ei huonoa saldoa mun mielestäni noilla eväillä mitä annettiin.

Mutta uusi kausi ja uudet kujeet.
 

kepu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset änärissä
No mukavahan se on, että joku jaksaa höpötellä...nollatason viestejä tai ei. Mutta joo siis ilman muuta iteki oon samaa mieltä... Tilanteen mukaan täytyy reagoida ja onhan varsinkin Ketolalla sentään sen verran potentiaalia, että voi olla kova luu jo tulevalla kaudella... jos vain menee harjoituskausi ja alkusyksy nappiin. Ite nyt oon nähny Ketolaa jäällä sen maks 40-50 minuuttia, niin ei nuot havainnot todellakaan mitään vedenpitäviä ole. Mutta minun silmääni Ketola vaikutti sille, että olisi parempi kun kasvaisi rauhassa kunnon ison roolin pelaajaksi A-junnuissa. Jos miehissä pelaaminen on selviytymistä, niin siitä ei kukaan kauheasti hyödy.

Itse arvostan junnuissa pelaamista ja siellä dominoimista kehitysprosessissa enemmän kuin mitä Suomessa todennäköisesti keskimäärin arvostetaan. Poikkeusyksilöt kannattaa nostaa Liigaan heti kun vain mahdollista, mutta sille on syy miksi he ovat poikkeusyksilöitä. Näiden lupausten joukossa sen terävimmän kärjen takana on kuitenkin iso läjä pelaajia, jotka hyötyisi isosti siitä, että pelaavat junnuissa isoja minuutteja isossa roolissa ja näin keräävät toistoja tilanteista ja kehittävät taitojaan, sekä kerryttävät pelituntumaa ja pelirohkeutta junnuissa.

Suomessa tunnutaan usein koettavan, että se ei enää kehittäisi pelaajaa, jos hän on selkeästi parempi kuin muut... tuo on käytännön tason ajatuksella jotenkin järjetön yhtälö. Eikä esim. joku Ketola ole karkaamassa mihinkään, vaikka me peluutettais sitä nyt vuosi junnuissa. Tulisi sitten koittamaan Liigaa vähän valmiimpana.


Kukas sitä paria on rikkomassa? Ainakin tässä ketjussa tuota kaksikkoa on povattu yhteen.
Pakkien osalta Ässillä on mun mielestä pieni "ongelma". A:ssa pakkeja on aika paljon+liigan mukana olevat. Ja nimenomaan kovia ja lupaavia pakkeja.On jännä nähdä kuinka meinaavat peliaikaa pojille tarjota. Ketolan, Matinmikon, Tuomiston ja monen muun pitäisi pelata paljon. Tuomisto lähtee kauden jälkeen. Kuinka paljon häneen panostetaan. Kyllähän noista useampi lähtee mestikseen ennen kauden alkua.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässillä on 11 pakkia ja luulen kyllä, että noista ihan jokainen saa liigassa peliaikaa ja ketkä sitten lopulta mahtuu noista pelaavaan kuusikkoon ja seiskapakiksi, selvinnee varmaankin ensi vuoden puolella. Jokseenkin tuntuisi nämä aika varmoilta eli Marttinen, Taimi, Stenqvist, Åkerström ja Niemeläinen, sitten tuleekin muista paikoista melkoisesti kilpailua, jos vaan uudetkin kaverit noista onnistuu. Ruotsalaiset arvoituksia, mutta toivon heidän olevan pelimiehiä.
 

kepu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset änärissä
Lähden mutulla liikkeelle, mutta arvioin, että latu on auki johtavaksi pakiksi A-junnuissa, kehityssuunnitelmat selkeät ja tavotteet korkealla. Tyyliin U20-maajoukkue/mm-kisat.
Sepä se. Mutta kun kaikki ei voi pelata 25min/peli. Rosterissa on ainakin 5+ pakkia keiden pitäs ens kaudella pelata 18-25 min. jotta kehitys jatkuisi. Oma veikkaus on että 2-3 lähtee mestikseen ja muutama b-junnuihin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kivenmäki&Tiivola nähtiin viime kaudella hyväksi yhdistelmäksi, olisiko Killinen kolmas pyörä?
Kivenmäki - Tiivola - Killinen
Spinkit suhteellisen selvä valinta yhteen ?
Spink - Spink - Lähteenmäki
Kolmoseen
Hirvonen - Appeli - Kivelä
Neloseen
Juhola - Salmio - Pihlajanmäki
Pakit
Niemeläinen - Taimi
Stenqvist - Åkeström
Marttinen - Varttinen

Kiekkoja koppaa lievänä ykkösenäTarasov.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sepä se. Mutta kun kaikki ei voi pelata 25min/peli. Rosterissa on ainakin 5+ pakkia keiden pitäs ens kaudella pelata 18-25 min. jotta kehitys jatkuisi. Oma veikkaus on että 2-3 lähtee mestikseen ja muutama b-junnuihin.

Ohan tuo aika laaja, potentiaalinen ja nuorekas pakkipooli mitä Ässiltä löytyy, Liigasta A-junnuihin ja alaspäin. Saa siinä suunnitella ja sovitella.

Tuomiston kohdalla A-Ässät ja nuorisomaajoukkueet ainoat pelipaidat mitä tulee kantamaan.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös viime kauden lopulla toiminut koostumus Salmio - Tiivola - Kivenmäki ihan hyvin, olisko ideaa jatkaa samalla triolla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös