Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 524 322
  • 20 124

Jazkaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Onko silläkään väliä, koska kuitenkin se on päin vittua mitä tepsi tekee. On se hyvä et on vaan yksi, se meidän rakas tepsi.
Hävettää, eikä hävetä vain seuran puolesta vaan meidän kannattajien, joiden pitäisi kannattaa eikä vaan vittuilla keskustelupalstalla kaikesta mitä tepsi tekee tai jättää tekemättä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Minun mielestä on loogista kierrättää liigassa ei niin onnistuneet valmentajat junnujen kautta. Suurin osa valmentajista on jossain vaiheessa uraa saanut kenkään, joten ei niistä kaikikia jotka on joskus saanut kenkää voi heittää roskakoriin. Sama koskee myös pelaajia, kyllä minä nyt Vittasmäen ottaisin takaisin, vaikka ei täällä kovin hyvin onnistunut.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten ne Ville Vahalahden valmentaja opinnot? Olisiko kenties hänestä yhdeksi valmentajaksi A tai B -nuorille ? Minun mielestäni olisi.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten perustelet näkemyksesi?
No ensinnäkin Vaha on sellainen kaveri jota nuoret pelaajat varmasti kuuntelee. Minusta Vaha menisi jonkun apuvalmentajana täysin. Käytäntö on aina parempi opettaja kun teoria jota toki tarvitaan . Olipa ala mikä hyvänsä. Enkä tarkoita että Vaha olisi päävalmentaja. Enemmän Vahalla on annettavaa turkulaiselle jääkiekolle koutsina penkin takana kuin huoltajana ennen kuin joku muu seura (Rauman Lukko) ottaa hänet :)
 
Viimeksi muokattu:

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
No ensinnäkin Vaha on sellainen kaveri jota nuoret pelaajat varmasti kuuntelee. Minusta Vaha menisi jonkun apuvalmentajana täysin. Käytäntö on aina parempi opettaja kun teoria jota toki tarvitaan . Olipa ala mikä hyvänsä. Enkä tarkoita että Vaha olisi päävalmentaja. Enemmän Vahalla on annettavaa turkulaiselle jääkiekolle koutsina penkin takana kuin huoltajana ennen kuin joku muu seura (Rauman Lukko) ottaa hänet :)
Ehkä apuvalmentajaksi johki junnuihin, mutta muuten olen itse skeptinen näiden vanhojen pelureiden liian nopeasta noususta päävalmentajaksi. En usko esimerkiksi hetkeäkään marko kauppiseen mikkelissä. Myös raipella oli omat kasvukipunsa alkuunsa, ja toivoa voimme vaan että ne on selätetty jo.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Minun mielestä on loogista kierrättää liigassa ei niin onnistuneet valmentajat junnujen kautta. Suurin osa valmentajista on jossain vaiheessa uraa saanut kenkään, joten ei niistä kaikikia jotka on joskus saanut kenkää voi heittää roskakoriin. Sama koskee myös pelaajia, kyllä minä nyt Vittasmäen ottaisin takaisin, vaikka ei täällä kovin hyvin onnistunut.

Norren ja Vuoren kohdalla ehkä näin, mutta tuo Kiva-Kalle huhu kyllä nostaa mieleen että sillä(tai suojelijallaan Hantta Virralla) on perkele pakko olla kassakaapissa jotain raskasta shittiä jolla kiristävät Paanasta, Kodisojaa ja muuta hallitusta. Ja keväällä 2021 TPS ilmoittaa että Raimo Helmisen seuraajaksi nousee valmentajapolulta Kalle Kaskinen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Norren ja Vuoren kohdalla ehkä näin, mutta tuo Kiva-Kalle huhu kyllä nostaa mieleen että sillä(tai suojelijallaan Hantta Virralla) on perkele pakko olla kassakaapissa jotain raskasta shittiä jolla kiristävät Paanasta, Kodisojaa ja muuta hallitusta. Ja keväällä 2021 TPS ilmoittaa että Raimo Helmisen seuraajaksi nousee valmentajapolulta Kalle Kaskinen.

Kyllä ihan mielellään näkisin itse Kaskisen junnupuolella. Kuitenkin ensimmäiset puolitoista veti hyvin. Silti Kaskisen itsensä kannalta varmaan päävalmentajana miesten tasolla kannattaisi koittaa löytää töitä. Kyllä meille varmaan Nokkakin nykyään kelpaa päävalmentajaksi, vaikka ei ihan putkeen mennyt suoritus täällä viimeksi.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Palve suuntaamassa ensikaudeksi SHL:ään. Noh, onneksi ei ois muutenkaa riittäny viimekauden Liiga sijoitus nr.11 Turun Palloseuraan.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Palve suuntaamassa ensikaudeksi SHL:ään. Noh, onneksi ei ois muutenkaa riittäny viimekauden Liiga sijoitus nr.11 Turun Palloseuraan.

Kyllähän Palve olisi nykytasoiseen Liigaan aivan ylikylän pelaaja. Jos ei puolustusvelvoitteet aina nappaa, niin hyökkäyspäässä pitelemätön syöttökone. Harmi, ettei TPS:n lompakko pärjää SHL-joukkueille.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hermanni Vidman on oikea vastaus, jos tässä viittaat hööpiin.
Jep, oli vieras lempinimi, kiitos tarkennuksesta ja tähän huhuun haluan luottaa.. Kalle olis just nyt jotain ihan käsittämätöntä ja typerää.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Miten ne Ville Vahalahden valmentaja opinnot? Olisiko kenties hänestä yhdeksi valmentajaksi A tai B -nuorille ? Minun mielestäni olisi.

Ville on kiva kaveri, mutta kyllä Tepsin ja sen kannattajienkin olisi aika tunnustaa, että 2020-luvulla ei vaan enää voi antaa etumatkaa kilpailijoille palkkaamalla tärkeisiin positioihin ihan kivoja kavereita, joilla ei ole muodollista koulutusta tehtävään tai aiempaa kokemusta ja mitä näitä nyt on...

Jos [laita haluamasi entinen pelaaja tähän] haluaa valmentajaksi tai esim. seurajohtoon, niin eikun kursseille tai koulutukseen ja esim. E-junnuihin kokemusta hakemaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllä ihan mielellään näkisin itse Kaskisen junnupuolella. Kuitenkin ensimmäiset puolitoista veti hyvin. Silti Kaskisen itsensä kannalta varmaan päävalmentajana miesten tasolla kannattaisi koittaa löytää töitä. Kyllä meille varmaan Nokkakin nykyään kelpaa päävalmentajaksi, vaikka ei ihan putkeen mennyt suoritus täällä viimeksi.

Jep. Olen itsekin tainnut Nokkaa käyttää malliesimerkkinä vähän vastaavassa tilanteessa. Täytyy tosin muistaa että Nokka oli täysin eri vaiheessa valmennusuraansa kuin Kiva-Kalle nyt, Kalle kuitenkin on pyörinyt urallaan jo kaikki nuorisomaajoukkueet läpi ja Jokerien sekä TPS:n apuvalmentajana pestit läpi. En ihan ole varma onko juuri edustuksen lähes historialliseen sulamiseen johtanut valmentaja heti sopiva saman jengin A-, tai b-junnujen päävalmentajaksi, tietty uskottavuusongelma saattaa pompata esiin.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Ja mitä tulee tämän ketjun päätarkoitukseen eli huhuihin...

Tilanne on sellainen, että päättyneellä kaudella bisneskeissi petti silleen kohtuullisen isosti. Lisäksi yhtiön "uudet lisäarvopalvelut" sekä ensi kauden myynti ovat täydellisesti jäässä johtuen koko taloutta ravistelevasta mustasta joutsenesta. Liigan isoimpiin kuuluvat kiinteät kulut juoksevat yhä melko täysmääräisesti.

Mikäli meinataan jatkaa päättyneen kauden kulutasolla, uupuu taloudenpidosta tällä haavaa sellainen arviolta pelaajabudjetin mukainen summa. Tarjoilija tuli pöytään laskun kanssa, mutta ihan hirveän innokkaita Mastercardin nostelijoita ei pöydässä istu.

Tästä voitaneen päätellä jotain siitä, miksi Artukaisten uutisvirta on heikohkoa tällä hetkellä.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Jos halutaan, että edustusjoukkueeseen saadaan omia junioreita merkittäviin rooleihin, silloin pitää laittaa ensimmäiseksi juniorivalmennus mahdollisimman laadukkaaksi. Näin tehdään esimerkiksi Kärpissä (lue Jatkoajasta Kärppien toimitusjohtajan haastattelu). Ei junioreiden valmennusta kannata antaa harjoittelijatason miesten harteille. Missään huippujoukkueessa ei niin tehdä. Tällöin vain maksimoitaisiin se tosiasia, ettei omia laatuluokan junioreita saataisi edustuksen käyttöön.

Junioreiden valmentajalta tarvitaan ammattimielessä ja henkilöjohtamisessa jopa parempia taitoja kuin edustuksessa. Juniorivalmentajien arvostus on Suomessa lähes joka organisaatiossa aivan kuralla, kun täällä pistetään vajavaisen ammattitaidon omaavat entiset pelaajat ilman koulutusta juniorivalmentajiksi.

Kannattaa vakavasti miettiä syitä, jos motivoituneet ja urallaan eteenpäin haluavat juniori-ikäiset pelaajat vaihtavat organisaatiosta pois, kun ”tiedetään”, ettei joukkueen valmennus ole ammattimiesten käsissä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
@aurajoki, missä entisten pelaajien ja muiden ketkä haluaa opiskella valmennusta, pitäisi aloittaa valmentaminen?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kuulin muuten sellaisen sairaan huhun, että Kaskinen olisi joutunut muuttamaan Turusta tjsp. koska sen lapsia olisi kiusattu niin paljon kun isän suoritus ei ollut ihan nappi. Jos pitää edes osittain paikansa, niin on kyllä ihan hiton väärin. Peiliin katsomisen paikka olisi useammalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös