Mainos

Ketju omistuksesta (erotettu vitutusketjusta)

• 99 840
  • 110

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vituttaa kun niin monet käyttävät seurustelukumpannistaan tai vaimostaan/aviomiehestään nimeä "mun muija/mies".

Vittu, eihän ihmisiä voi omistaa! Joku kello, televisio ym. tavara voi olla jonkun ihmisen omaisuutta, mutta kukaan ihminen ei! Ei siinä mitään, että käytetään nimitystä "tyttö/-poikaystävä" yms. tai varsinkaan vaimo/aviomies, mutta kenenkään omaisuutta ei kukaan ihminen voi olla!

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Viestin lähetti Pee
Vituttaa kun niin monet käyttävät seurustelukumpannistaan tai vaimostaan/aviomiehestään nimeä "mun muija/mies".

Vittu, eihän ihmisiä voi omistaa! Joku kello, televisio ym. tavara voi olla jonkun ihmisen omaisuutta, mutta kukaan ihminen ei! Ei siinä mitään, että käytetään nimitystä "tyttö/-poikaystävä" yms. tai varsinkaan vaimo/aviomies, mutta kenenkään omaisuutta ei kukaan ihminen voi olla!

Itse et pääse käyttämään noista mitään.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Pee
Vittu, eihän ihmisiä voi omistaa! Joku kello, televisio ym. tavara voi olla jonkun ihmisen omaisuutta, mutta kukaan ihminen ei!
Voisitko ystävällisesti kertoa millaista muotoa minun tulee käyttää lapsista (en uskalla kirjoittaa tähän lapsistani koska kukaan ihminen ei voi olla omaisuuttani)? Tyttäret jotka asuvat meillä ja ovat minulle sukua?

---
Ei genetiivi aina viittaa varsinaiseen omistamiseen. Vittuuntua voi näköjään aivan mistä tahansa.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapsista voi toki käyttää omistusmuotoa. Sillä kun tarkoitetaan siinä aivan eri juttua kuin seurustelukumppanista/av(i)opuolisosta puhuttaessa, kuten "Twitekin varmasti tajuaa? Toki esimerkiksi myös "jälkikasvuni" sopii siihen hyvin, mutta asia ei suinkaan ole verrattavissa "mun muija/äijä" -tyyliseen, lähtökohdiltaan hyvin sairaaseen muotoon.

Muokkausta: kirjoitusvirheitä.

Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllä todellakin ihmisen voi omistaa, niin oikeassa elämässä kuin netissäkin. Nettiaddikteilla kuten minä on myös sille termi, "pwn3d", eli "owned".

Netissä ihmisen saa omistukseensa voittamalla tämän väittelyssä niin, että "pwn3d" itse osoittaa hölmöytensä. Esim. tästäkin todella isosta asiasta vittuuntunut Pee ajautui aika monen ihmisen "omistukseen" aikanaan selitellessään omia hölmöilyjään ratkiriemukkaassa "mieshuorat"-ketjussa.

Oikeassa elämässä ihmisen voi saada "omistukseensa" hiukan samalla tavoin, mutta ehkä Twite puhui lapsistaan vain kuten normaalit, läheisistään välittävät ihmiset puhuvat ilman että siinä on mitään sairasta. Vaimojen ja muijien kanssa sama homma. Itse saatan myös puhua "mun pesästä".

Sen sijaan sairasta on laulaa lastensa kanssa hyvinkin perverssiä lastenlaulua "häntä pannaan toiseen korvaan".

Itseäni vituttaa närästys, mutta kuka käski vetää lärvät.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Pee
Lapsista voi toki käyttää omistusmuotoa. Sillä kun tarkoitetaan siinä aivan eri juttua kuin seurustelukumppanista/av(i)opuolisosta puhuttaessa, kuten "Twitekin varmasti tajuaa? Toki esimerkiksi myös "jälkikasvuni" sopii siihen hyvin, mutta asia ei suinkaan ole verrattavissa "mun muija/äijä" -tyyliseen, lähtökohdiltaan hyvin sairaaseen muotoon.

Muokkausta: kirjoitusvirheitä.
En ymmärrä eroa. Lapseni ja puolisoni, missä se ero on? Vai oliko se harmituksesi kohde siinä että ni-päätteen tilalla käyttää muotoa mun muija? Itse en näe tuossa muuta eroa kuin että toinen on puhekielinen ilmaisu. Mun puhelin, puhelimeni. Mun penska, tyttäreni. Mun muija, vaimoni. Lähtökohdiltaan sairas muoto on sinun mielipiteesi johon sinulla toki on oikeus. Enpä usko että mielipidettäsi kovin moni jakaa.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti goldenawe
ehkä Twite puhui lapsistaan vain kuten normaalit, läheisistään välittävät ihmiset puhuvat ilman että siinä on mitään sairasta. Vaimojen ja muijien kanssa sama homma.

Monta kertaa ei todellakaan ole sama homma!

Kuinka monta kertaa ihmiset tappavat - tai ylipäätänsä tekevät väkivaltaa jollekin toiselle ihmiselle - sen takia, että haluavat liiaksi omistaa seurustelukumppaniaan/av(i)opuolisoaan? Aika monta, eikös totta?

Entä kuinta montaa kertaa ihmiset tappavat - tai ylipäätänsä tekevät väkivaltaa jollekin toiselle ihmiselle - sen takia, että haluavat liiaksi omistaa lapsiaan? Aika harvoin, eikö totta?

Viestin lähetti Twite
En ymmärrä eroa. Lapseni ja puolisoni, missä se ero on?

Siinä, että SINÄ olet saanut sen lapsen. Ilman SINUA sitä lasta ei olisi ja se on biologisesti SINUN! Et toki voi sitäkään omistaa yhtään enempää kuin puolisoasikaan, mutta kuitenkin se on SINUN lapsesi.

Puolison voit samalla tavalla "omistaa" vain siinä tapauksessa, että sekin on oma lapsesi. Se on tosin jo aika perserssiä... :)

Viestin lähetti Twite
Vai oliko se harmituksesi kohde siinä että ni-päätteen tilalla käyttää muotoa mun muija?

Ei ole. Edes kirjakielen käyttäminen puhekielessä ei tee seurustelukumppanin/puolison omistamisesta yhtään oikeudenmukaisempaa!

Ja lopuksi kehotan "Twiteä" lukemaan vielä vastaukseni "goldenawelle" ja miettimään sen jälkeen uudelleen, onkohan mielipiteeni siitä, ettei ihmistä voi omistaa, sittenkään niin sairas. Monta kertaa nimenomaan ihmisten mielipide, että seurustelukumppani/puoliso on omistuksessa, johtaa kauheisiin tekoihin eli on sairas!

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mua vituttaa nyt. Katselin 16v vanhaa videonpätkää ja huomasin, että ei pappi meitä vihkiessään tiennyt, mitä tulemaan piti.

Se rovasti kysyi ihan selvästi multa, että "haluatko sinä xxx ottaa tämän xxx:n aviopulisokseSI ja rak... jne...

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Pee
Ja lopuksi kehotan "Twiteä" lukemaan vielä vastaukseni "goldenawelle" ja miettimään sen jälkeen uudelleen, onkohan mielipiteeni siitä, ettei ihmistä voi omistaa, sittenkään niin sairas.
Pahoittelen huonoa ilmaisuani. Kirjoittaessani "Lähtökohdiltaan sairas muoto on sinun mielipiteesi johon sinulla toki on oikeus." en tarkoittanut että sinun mielipiteesi on lähtökohdiltaan sairas. Sen sijaa tarkoitin että sinulla on oikeus siihen mielipiteeseen että mun muija -tyylin käyttäminen on lähtökohdiltaan sairas muoto, kuten sanoit. Uudelleen luettuna ymmärrän että lauseeni sattoi helposti ymmärtää väärinkin.

Itse asiasta olen kyllä kanssasi hyvin voimakkaasti eri mieltä. Toki ihmisten sanavalinnoista voi päätellä jotakin heidän suhtautumisestaan muihin, mutta ei pelkästään tuollainen sanamuoto minun mielestäni ole lähtökohdiltaan sairas. Tulen jatkossakin sanomaan "vaimoni". Onhan sillä nyt perkele eroa että onko kyseessä minun vaimoni vaiko jonkun muun.

Minua vituttavat ihmiset jotka pitävät näkemyksiään ainoina oikeina. Itsehän en tietenkään tuollainen ole...

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Pee
Monta kertaa ei todellakaan ole sama homma!

Kuinka monta kertaa ihmiset tappavat - tai ylipäätänsä tekevät väkivaltaa jollekin toiselle ihmiselle - sen takia, että haluavat liiaksi omistaa seurustelukumppaniaan/av(i)opuolisoaan? Aika monta, eikös totta?

Entä kuinta montaa kertaa ihmiset tappavat - tai ylipäätänsä tekevät väkivaltaa jollekin toiselle ihmiselle - sen takia, että haluavat liiaksi omistaa lapsiaan? Aika harvoin, eikö totta?

Mitähän tekemistä tuolla sanamuodolla, josta tämä "väittely" alunperin lähti, on väkivallan kanssa? Kaikki, tai ainakin suurin osa, jotka sanovat "mun vaimo" tai "mun muija" ovat siis kieroutuneita ja väkivaltaisia paskoja. Selevä. Mietipä hetki mistä nyt rupesit tilittämään.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Pee

Viestin lähetti Pee

Tästä teemme johtopäätöksen, että lapset eivät ole ihmisiä ja ovat verrattavissa rannekelloon tai televisioon?

Vituttaako sinua, kun et osaa mitään tehdä oikein?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hahaha.

Internet-addiktien termejä valistaen Pee on näiden edellä olleiden hupaisien one-linereiden jälkeen aika pahasti Vladin ja msg:n omistuksessa. Pwn3d!

On lisäksi mahdollista ja hyvin todennäköistä että Pee ajautuu jatkossa vielä pahemminkin omistukseen vastaamalla näihin epätoivoisesti jankaten, joutuen yhä syvemmälle suohon.

Noh, vituttaa kuluttaa aikaansa netissä liikaa.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Peen kannattais varmaan kuunnella vanhaa stalinistilaulua "Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi", voisi avautua moni asia.

Miguel

Jäsen
Peeltä odotan mielenkiinnollaa vastausta kysymykseen: miten omasta kump... eikun hittolainen, en minä tiedä miten tässä enää uskaltaa asian ilmaista. Öh, tuota, kokeillaanpas... Miten tulisi viitata siihen henkilöön, jonka kanssa elää parisuhteessa?

Voi jessus, nyt kyllä epäilen, että tuokin ilmaus on virheellinen. Jos pääte on -ssa, ollaan selvästi jonkin tavaran sisällä. Mutta miten ihmeessä parisuhteen sisällä voi elää? Eihän siinä ole ovea tai luukkua, josta voi kulkea sisään ja ulos!

No, minä puhun vastedes vain tyttöystävästä, en tyttöystävästäni. Voi olla, että muiden ihmisten on vaikea tulkita, kenen tyttöystävästä on puhe, mutta väliäkö tuolla - enpähän aja (Peen määrittelemään) kieliopilliseen miinaan.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Miguel
enpähän aja ... kieliopilliseen miinaan.
Vituttaa ihmiset jotka ajavat miinaan, eihän miinan sisälle pääse. Samoin vituttavat ihmiset jotka pitävät hattua päässä, sormusta sormessa ja housuja sekä kenkiä ja sukkia jalassa.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Twite
Tulen jatkossakin sanomaan "vaimoni". Onhan sillä nyt perkele eroa että onko kyseessä minun vaimoni vaiko jonkun muun.

Kaikki, tai ainakin suurin osa, jotka sanovat "mun vaimo" tai "mun muija" ovat siis kieroutuneita ja väkivaltaisia paskoja.

"Twite":llä ja "goldenawe":lla tuntuu olevan suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa, niin kuin toki monesti minullakin on. Minä kun sanoin tästä asiasta avautumisessani, että "ei siinä mitään, että käytetään nimitystä "tyttö/-poikaystävä" yms. tai varsinkaan vaimo/aviomies, mutta kenenkään omaisuutta ei kukaan ihminen voi olla!".

Ja jos vieläkään arvon herroille ei pointti avautunut, niin tarkennan: nimityksessä "minun vaimoni" (tai "minun seurustelukumppanini", tai "minun elämänkumppanini" tms.) ei todellakaan ole mitään vittumaista, vaikka teidän käsitykseni mukaan minä niin ilmeisesti ajattelinkin. Vittumaista on siinä, että sanotaan, "minun muijani/naiseni" yms.! Jokohan nyt pointtini aukeni?

Mietipä hetki mistä nyt rupesit tilittämään.

Sinunkin olisi kannattanut miettiä - tai paremminkin lukea - minun tekstejäni hetki, ennen kuin rupesit tilittämään. Toisaalta, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Viestin lähetti msg
Tästä teemme johtopäätöksen, että lapset eivät ole ihmisiä ja ovat verrattavissa rannekelloon tai televisioon?

Tästä teemme johtopäätöksen, että "msg" vaikuttaa hieman typerältä. Jos et ymmärrä tuota selitystäni, mikä ero on biologisella lapsella ja seurustelukumppanilla, niin en voi mitään. Ainakaan minä en sitä osaa enää enempää rautalangasta vääntää...

Viestin lähetti Miguel
Peeltä odotan mielenkiinnollaa vastausta kysymykseen: miten omasta kump... eikun hittolainen, en minä tiedä miten tässä enää uskaltaa asian ilmaista. Öh, tuota, kokeillaanpas... Miten tulisi viitata siihen henkilöön, jonka kanssa elää parisuhteessa?

Ihan vaikka sitten, kuten sinä näemmä olet tähänkin asti viitannut. Siis termillä "tyttöystäväni" (asian käsittely jatkuu seuraavassa, sinulta lainaamassani teksissä).

Viestin lähetti Miguel
No, minä puhun vastedes vain tyttöystävästä, en tyttöystävästäni.

Miksi ihmeessä? Luepa tuo vastaukseni Twite:lle ja goldenawe:lle, niin ehkä sinäkin ymmärrät, etten ole ikinä sanonut, että termissä "tyttöystäväni" olisi jotain vittumaista! Mutta pidä se termi "tyttöystäväni" äläkä muuta sitä "naisekseni" tms.

Viestin lähetti Miguel
Voi olla, että muiden ihmisten on vaikea tulkita, kenen tyttöystävästä on puhe, mutta väliäkö tuolla - enpähän aja (Peen määrittelemään) kieliopilliseen miinaan.

Tätä en nyt ymmärtänyt ollenkaan, mutta ymmärtämättömyyteni sinä puolestaan varmasti ymmärrät, kun olet lukenut ylempänä olleet vastaukseni.

Internet-addiktien termejä valistaen Pee on näiden edellä olleiden hupaisien one-linereiden jälkeen aika pahasti Vladin ja msg:n omistuksessa. Pwn3d!

On lisäksi mahdollista ja hyvin todennäköistä että Pee ajautuu jatkossa vielä pahemminkin omistukseen vastaamalla näihin epätoivoisesti jankaten, joutuen yhä syvemmälle suohon.

Toki väärinymmärrykset pitää korjata.

Muokkausta: Väärinymmärtäjiä oli niin paljon, että "Olkun" virheellinen avautuminen meni minulta kokonaan ohi. Näin ollen suosittelen myös Olkulle ensimmäisen avautumiseni uudelleenlukemista, jonka jälkeen hän voi huoletta jatkaa vaimostaan nimitystä "aviopuolisoni".

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pitikin tutustua oikein syvällisemmin tähän arvon nimim. Pee:n taistoon.

Viestin lähetti Pee
Toki esimerkiksi myös "jälkikasvuni" sopii siihen hyvin, mutta asia ei suinkaan ole verrattavissa "mun muija/äijä" -tyyliseen, lähtökohdiltaan hyvin sairaaseen muotoon.

Eli loppujen lopuksi kyse ei taidakaan olla omistamisesta vaan hivenen halveeraavan nimityksen käyttämisestä, eihän muijani/äijäni nimityksillä ole muuta eroa vaimoni/mieheni nimityksiin. Mikset siis suoraan kerro, että sinusta on sairasta, että ihmiset käyttävät toisista halveeravia omistusmuotoja, (vaikkeivat he tosiasiassa omistakaan näitä ihmisiä, mistä olemme samaa mieltä - kyse on vain vakiintuneesta tavasta ilmaista asia).

Täsmennetään, itse en käyttäisi (mikäli sellainen oikeassa elämässä olisi) tyttötystävästäni tms. seurustelukumppanista nimitystä "muijani". Hän ansaitsisi jonkin paljon paremman lempinimen. "Muija" kalskahtaa korvaani halveeravalta ja väheksytyltä.

vlad.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti vlad
Eli loppujen lopuksi kyse ei taidakaan olla omistamisesta vaan hivenen halveeraavan nimityksen käyttämisestä, eihän muijani/äijäni nimityksillä ole muuta eroa vaimoni/mieheni nimityksiin.

Arviosi meni nyt pahasti pieleen, sillä kyse ei suinkaan ole siitä, ovatko "muija" tai "äijä" halventavia ilmaisuja. Vaikka niiden tilalla käytettäisiinkin "vlad":in mielestä (?) kauniimpia ilmaisuja, kuten "nainen" tai "mies", ero "AV(I)Ovaimoni" ja "AV(I)Omieheni" -ilmaisuihin on valtava, vaikka vlad muuta väittääkin. Meistä jokainen kun on mies/poika tai nainen/tyttö (jotkut jopa molempia :)), olipa sitten sinkku tai ei, mutta vaimoja ja av(i)omiehiä olemme vasta kun muutamme seurustelukumppanimme kanssa yhteen tai menemme naimisiin. Samalla tavalla seurustelusuhteessa olemme vasta tavattuamme jonkun siihen määritelmään sopivan henkilön, jolloin voidaan sanoa, että olemme jonkun tyttö- tai poikaystäviä. Toki muutkin ilmaisut, kuten "kultani", käytävät, mutta termeihin "minun mieheni" tai "naiseni" ei saisi koskaan syyllistyä! Useasti tosin vaimot käyttävät siipastaan nimitystä "mieheni", mutta se onkin luonnollinen lyhenne avo-/aviomiehestä, eikä sitä voi tuomita samalla tavalla.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Pee
nimityksessä "minun vaimoni" (tai "minun seurustelukumppanini", tai "minun elämänkumppanini" tms.) ei todellakaan ole mitään vittumaista, vaikka teidän käsitykseni mukaan minä niin ilmeisesti ajattelinkin. Vittumaista on siinä, että sanotaan, "minun muijani/naiseni" yms.! Jokohan nyt pointtini aukeni?
Mistäköhän ihmeestä olimme sellaisen käsityksen voineet saada? Ehkä vaikkapa tästä:
Viestin lähetti Pee
Siinä, että SINÄ olet saanut sen lapsen. Ilman SINUA sitä lasta ei olisi ja se on biologisesti SINUN! Et toki voi sitäkään omistaa yhtään enempää kuin puolisoasikaan, mutta kuitenkin se on SINUN lapsesi.

Puolison voit samalla tavalla "omistaa" vain siinä tapauksessa, että sekin on oma lapsesi. Se on tosin jo aika perserssiä... :)
Luulen että pointtisi minulle aukeni. Tosin luulen myös että pointtisi on tässä matkalla vaihtunut.

Jos luet omat aikaisemmat viestisi niin et voi rehellisesti väittää että niistä olisi ilmennyt että sinua vituttaa jokin muu asia kuin omistusliitteen tai mun-sanan käyttö. Etenkin tuo äskeinen selvityksesi siitä että on ok sanoa "minun vaimoni" on täysin ristiriitainen siihen mitä aiemmin kerroit lapseni-sanan käytön oikeellisuudesta.

Olen samaa mieltä siinä että nainen ja muija ovat hieman halventavia termejä puolisosta puhuttaessa. Asiaa ei mielestäni merkittävästi muuta se että puhuuko "muijasta" vai "mun muijasta". Tuon eron tosin käsitin olevan harmituksesi kohde, kun siitä omistamisen mahdottomuudesta niin kovasti kirjoitit. Nyt siis lapsen, vaimon, tyttöystävän, seurustelukumppanin, elämänkumppanin, kellon ja television voi omistaa mutta puolisoa, muijaa ja naista ei.

Edit: Luin vastauksesi Vladille. Perun sanani. Ei aunnutkaan. Alkaa tuntua siltä että minua viedään ja pahasti...

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pee
Toki muutkin ilmaisut, kuten "kultani", käytävät, mutta termeihin "minun mieheni" tai "naiseni" ei saisi koskaan syyllistyä! Useasti tosin vaimot käyttävät siipastaan nimitystä "mieheni", mutta se onkin luonnollinen lyhenne avo-/aviomiehestä, eikä sitä voi tuomita samalla tavalla.

Sotasi olisi edes jossain määrin ymmärrettävää mikäli arvioini olisi ollut edes jonkin verran oikeaan osunut mutta nyt, oman selvennöksesi (?) jälkeen, minut valtaa tunne siitä, että yksiselitteisesti haluat vain tehdä itsestäsi pellen käymällä epätoivoiseen taisteluun vakiintunutta käytäntöä vastaan. Mieheni; naiseni on täysin vakiintunut käytäntö ja veikkaanpa, että varsin moni opettaja syyllistyy tähän mainitsemaasi virheeseen.

Mikäli arvolataus jätetään pois ei lopultakaan ole eroa sanonko "aviopuolisoni" vai "naiseni" tai vielä ikävämpi nimitys "muijani" koska tarkoitetaan täsmälleen samaa henkilöä ja kaikki ymmärtävät ketä tarkoitetaan ja mistä on puhe. Kukaan (täysijärkinen) ei kuvittele, että henkilö A tarkoittaisi näin sanoessaan omistavansa miehensä/naisensa.

vlad.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti vlad
Mieheni; naiseni on täysin vakiintunut käytäntö

Tämäntylistä näkemystä, jossa jokin vakiintunut käytäntö tekee jostain asiasta jotenkin hyväksytympää, en yleisestikään tässä maailmassa ole ikinä ymmrtänyt. Miksi vakiintuneet käytännöt pitäisi pitää pystyssä vain siksi, että näin on aina ollut? Eikä asioita voisi joskus myös parantaa?

Viestin lähetti vlad
Mikäli arvolataus jätetään pois ei lopultakaan ole eroa sanonko "aviopuolisoni" vai "naiseni" tai vielä ikävämpi nimitys "muijani" koska tarkoitetaan täsmälleen samaa henkilöä ja kaikki ymmärtävät ketä tarkoitetaan ja mistä on puhe.

Nyt ei olekaan kyse mistään väärinymmärryksistä tms., vaan siitä, kuinka kaamealta ja pahalta termi "minun mieheni" kuulostaa. Sen sijaan jos sanotaan "minun poikaystäväni", ei se kuulosta ollenkaan pahalta.

Muokkausta: Siis miehiä/poikia/naisia/tyttöjä me olemme AINA, poika-/tyttöystäviä yms. vasta seurustellessamme.

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Pee
Miksi vakiintuneet käytännöt pitäisi pitää pystyssä siksi vain siksi, että näin on aina ollut? Eikä asioita voisi joskus myös parantaa?

Parantaminen on tässä tapauksessa suhteellista. Voit avata toki äänestyksen siitä, kuinka moni pitäisi (perhana, mustalla listalla oleva -isi-pääte) tämän käytännön muuttamista parantamisena. Veikkaanpa vain, että äänestystuloksesta saattaisit huomata tehneesi itsesi naurunalaiseksi.

Jatka toki sotimistasi, minä en asetu poikkiteloin. Tässähän on kuitenkin luotu uudenlainen konsepti komedialle.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kun jengi ei ymmärrä Peen logiikkaa, joka on aukoton ja päivänselvä, vaikka itse en toki samaa mieltä olekaan. Käsittääkseni Pee siis tarkoittaa, että tittelin yhteydessä (lapsi, vaimo, tyttöystävä) possessiivisuffiksi on ok, mutta ihmisistä yleisnimin puhuttaessa ei.

Toki vituttaa myös se, että joku viitsii mokoman perseestä reväistyn mielipiteen toitottamiseen käyttää omaa ja muiden aikaa.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Snakster
Käsittääkseni Pee siis tarkoittaa, että tittelin yhteydessä (lapsi, vaimo, tyttöystävä) possessiivisuffiksi on ok, mutta ihmisistä yleisnimin puhuttaessa ei.

Oikein käsitit. Mietin myös sitä, mitä jos esim. "Timi" syystä tai toisesta eroaisi (mitä en toki missään nimessä toivo) avovaimostaan, josta siis käyttää nimitystä "naiseni". Eikö Timin avovaimo olisi tällöin enää nainen ollenkaan, kun hän ei olisi enää Timin avovaimo?

"Miettikääpä sitä", sanoisi Saukkonen.

Viestin lähetti Snakster
Toki vituttaa myös se, että joku viitsii mokoman perseestä reväistyn mielipiteen toitottamiseen käyttää omaa ja muiden aikaa.

Muiden aikaahan en ole tietoisesti käyttänyt, joten sille en voi mitään.

Muokkausta: Ei tärkeää.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Pee
Oikein käsitit. Mietin myös sitä, mitä jos esim. "Timi" syystä tai toisesta eroaisi (mitä en toki missään nimessä toivo) avovaimostaan, josta siis käyttää nimitystä "naiseni". Eikö Timin avovaimo olisi tällöin enää nainen ollenkaan, kun hän ei olisi enää Timin avovaimo?

Mukavaa, että et tätä ainakaan toivo, edes näin kokeellisessa mielessäkään. Ymmärrän toki pointtisi, minua tässä on vaan huvittanut koko ajan yhdestä sanasta käytävä kädenvääntö.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy