Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 613 477
  • 67 897

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Harakat on olleet tänä kesänä kohtalaisen tuttavallisia tulleet tuohon lähistölle pyörimään. Nyt ovat sentään vähän rauhoittuneet, alkukesästä tykkäsivät harrastaa sitä että tulivat tuohon asuntoni eteen pihatielle raakkumaan joskus aamuviideltä. Oppivat sitten onneksi siihen että kun hätisteli niitä pois niin eivät enää tulleet, toki aina joku yksittäistapaus tuli tuohon pihan läheisyyteen ja tuossa vieressä olevassa puussa raakkui myös. Pesää sillä ei kyllä todennäköisesti siinä ollut koska sen verran hiljaista se liikehdintä muuten oli.

Luulin että tuosta ongelmasta oltiin jo päästy mutta vielä mitä. Tänä aamuna harakka oli tullut tuohon makuuhuoneen ikkunalaudalle ja koputteli sitä peltiä siinä nokallaan. En tiedä mitä luuli löytävänsä koska ei siinä mielestäni mitään elukoitakaan pyörinyt. Paskat se siihen oli kerennyt myös vääntää ennen kuin koputtelin ikkunaa ja pyysin ystävällisesti poistumaan.

Saas nähdä vieläkö näiden kanssa tarvitsee neuvotella.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ensimmäinen kokonainen reissupäivä menossa ja onhan tämä reissaaminen vaan aina yhtä mukavaa. Siis ihan vain reissaaminen kotimaassakin. Pääsin reissutunnelmaan heti viimeistään tänään kun tein tuossa noin viiden tunnin kierroksen Lappeenrannassa.

Ihan kaunista seutua tämä Lappeenrantakin on. Tuli lähdettyä noin 7-8 aikaan aamulla heti kierrokselle ja palasin äskettäin syömään. Nyt on sitten fiilis jo niin tapissa että tulee näemmä soitettua aiempien reissujen tapaan Irwinin Maailma on kaunis-kipaletta ja Kappale kauneinta Suomea...

Aamulla suunnistin ensimmäisenä Lappeenrannan linnoituksille ja Lappeenrannan vanhaan kaupunkiin. Sieltä sitten hetkeksi satamaan pyörimään kunnes pääsi sinne hiekkalinnoille. Varsinkin se Hiekkalinna kyllä vakuutti ja ihastutti meikäläisen. Siellä pienellä hiekka-alueella oli monia tällä kertaa pelimaailman liittyviä taideteoksia, jotka oli siis arvatenkin hiekasta tehty. Kuinka paljon jo tarkkuutta sekä taitoa tuollainen vaatiikaan, voi vain kuvitella. Siellä oli taideteoksia Pac-manista, biljardista, korona-pelistä, joysticistä ja jopa Spedestä ja Speden Speleistä.

Hiekkalinnan jälkeen tuli käytyä parissa puistossa kävelemässä. Toinen taisi olla Rantapuisto ja toinen Abroterum-puisto. Sitten vielä Rakuunamäen kautta takaisin tänne leirintäalueelle. Ihan hieno kierros tosiaan oli. Paljon jäi varmaan tännekin vielä nähtävää, etenkin noita museoita. Mutta rahatilanne on hetkellisesti se että museoihin en valitettavasti pääse sisälle ja ikävä kyllä myös vedyt ja atomit jäävät haaveeksi. No jos Savonlinnassa söisi sitten pari lörtsyä?

Nyt sitten vähän aikaa lepiä, ehkä päiväunetkin oikein. Sitten jos jaksaa voisi käydä jollain luontopolulla koska niitäkin täällä on aika monta ja sitten illalla se sauna. Ihan kiva päivä varmaan tulossa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuohon ajatukseeni että tänne Lappeenrantaankin jää varmasti vielä nähtävää ja koettavaa niin haluan kommentoida että hiljalleen minulle on avautunut että lomalla ei olekaan mielestäni tärkeintä täyteen ahdetut aikataulut ja se että näkee kaiken vaan se että näkee sopivasti ja nauttii samalla olostaan.

Kun varsinkin on kävellen liikenteessä niin on aika rajoitettua se mitä ehtii ja jaksaa näkemään yhden päivän aikana. Mutta nyt oli ihan kiva päivä, joka huipentuu vielä kahden tunnin rantasaunomiseen.

Tästä on hyvä jatkaa reissua. Ja äsken kävelin ylös asti Huhtiniemen kuntoportaat, huipulta oli komeat maisemat. Hävetti ja nauratti vaan vähän kun sitten minun jälkeen pari poikaa näytti mallia miten nämä kuntoportaat liikutaan ylös asti, he jaksoivat juosta lähes koko matkan ylös asti. Onneksi he eivät kuitenkaan olleet silloin vielä paikalla kun minä tein omaa suoritustani.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Harakat on olleet tänä kesänä kohtalaisen tuttavallisia tulleet tuohon lähistölle pyörimään. Nyt ovat sentään vähän rauhoittuneet, alkukesästä tykkäsivät harrastaa sitä että tulivat tuohon asuntoni eteen pihatielle raakkumaan joskus aamuviideltä. Oppivat sitten onneksi siihen että kun hätisteli niitä pois niin eivät enää tulleet, toki aina joku yksittäistapaus tuli tuohon pihan läheisyyteen ja tuossa vieressä olevassa puussa raakkui myös. Pesää sillä ei kyllä todennäköisesti siinä ollut koska sen verran hiljaista se liikehdintä muuten oli.

Luulin että tuosta ongelmasta oltiin jo päästy mutta vielä mitä. Tänä aamuna harakka oli tullut tuohon makuuhuoneen ikkunalaudalle ja koputteli sitä peltiä siinä nokallaan. En tiedä mitä luuli löytävänsä koska ei siinä mielestäni mitään elukoitakaan pyörinyt. Paskat se siihen oli kerennyt myös vääntää ennen kuin koputtelin ikkunaa ja pyysin ystävällisesti poistumaan.

Saas nähdä vieläkö näiden kanssa tarvitsee neuvotella.
@mikko600 voitko hoitaa homman.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Yritin olla hakematta kaljaa kun huomenna vapaat. Ei helvetti, karkasin töistä aiemmin ja 20.52 kassalla kaljapäkki kainalossa. Nyt sauna päällä, hyvissä nousuissa musaa kuunnellen jatkoaikaa selaten. Hiennostihan se taas meni.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai niin. Tänään tuli 10 päivää täyteen viimeisestä potentiaalisesta tilanteesta, jossa olisi voinut altistua koronalle ennen kuin kakkospiikistä oli kulunut kaksi viikkoa. Koronavilkku poistui juuri puhelimestani, ei hälyttänyt koskaan. Haistakaa paska koko valtiovalta.

Tänään tuli myös kännykän askelmittarin 365 päivää putkeen yli minimitavoitteen (8000 askelta) saavutus täyteen. Nyt se on pelattu melkein läpi.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kerran hälyttänyt koronavilkku (tammikuussa viikko sen jälkeen kun oltiin palstaveljen kanssa baarissa). Ei minulla näkynyt edes ilmoitusta puhelimessa, mutta kun kaveri moisesta mainitsi niin avasin sovelluksen ja hälytys näkyi. Silloin ei edes kehotettu testiin vaan seuraamaan oireita ja kaveri kävi testissä hakemassa negan, joten en nähnyt ilman oireita mitään syytä mennä testiin. Ja kun samaan aikaan tuli molemmille vilkun hälytys niin tiesi mistä se on tullut eikä todellakaan ollut mitään altistumisvaaraa edes silloin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hienoa, rahat tuli heti aamulla ennen kahdeksaa välitystililtä käyttötililleni ja pysyn vielä ainakin toistaiseksi etukäteen laaditussa matka-aikataulussani. Siksikin tärkeää pysyä tuossa aikataulussa että minulla on juna-ja bussiliput siis koko reissulle etukäteen valmiiksi ostettuna.

Kuuden aikoihin aamulla ylös, sitten tukeva aamupala kun ei tiedä milloin seuraavan kerran syön tänään jotain. Sitten heti kun hiljaisuus alueella päättyi eli siinä seitsemän aikoihin siivoamaan mökkiä ja jännittämään pysyykö tuossa aikataulussa. Milloin rahat tulevat käyttötilille?

No ne massit tulivat siinä noin 7.40 ja pienten järjestelyjen ja siskolta otetun lainankin jälkeen voi todeta että loppu hyvin, kaikki hyvin. Luovutin petivaatteet, avaimen pois ja maksoin yöpymiset ja saunan. Siitä sen jälkeen sitten kolmen kilometrin kävelymatkalle ja kohti Lappeenrannan juna-asemaa.

Sinänsä tuli vielä turhaan kiirehditettyä että juna lähti lähes puoli tuntia myöhässä. No, ehdinpähän siinä aamukahvitkin juomaan asemalla ja otettua yhteyden tähän välitystilin hoitajaan. Hän ei oikein kyllä muuta syytä tälle että rahat tulivat myöhässä tililleni osannut kertoa kuin että jotain häikkää siellä on ollut. Ei tiennyt vielä mitä. Enkä minä jaksa tuosta nyt taas pultteja sen enempää ottaakaan, on nuo ongelmat kuitenkin tiedostettu jo aikapäiviä sitten ja niitä kirottu. Nyt on kesäloma kuitenkin ja koitan nauttia siitä. Ilman negatiivisia tunteita aiheuttavia asianhaaroja.

Niin kuin olen jo sanonut niin rahaa on kyllä riittävästi tähän reissuun mutta ongelmaa on aiheuttanut tuttuun tyyliin tuo rahan siirto välitystilin ja käyttötilin välillä. Mutta en jaksa tuota nyt tämän enempää miettiä, arkena niitä on jo kirottu ja arkena sitten voi kirota ja miettiä lisää.

SgtMarkov

Jäsen
Oletteko koskaan miettineet, että vaikka kaikki mitä näemme koostuvat atomeista, mutta yksittäistä atomia on mahdoton nähdä koska se on pienempi kuin näkyvän valon aallonpituus.

#mindblown

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oletteko koskaan miettineet, että vaikka kaikki mitä näemme koostuvat atomeista, mutta yksittäistä atomia on mahdoton nähdä koska se on pienempi kuin näkyvän valon aallonpituus.

#mindblown
Toinen asia mitä voi miettiä on se että atomit koostuvat pitkälti tyhjästä tilasta. Täten ihmisten pitäisi pystyä kulkemaan seinien läpi ilman mitään ongelmia.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa

#mindblown
Toinen asia mitä voi miettiä on se että atomit koostuvat pitkälti tyhjästä tilasta. Täten ihmisten pitäisi pystyä kulkemaan seinien läpi ilman mitään ongelmia.

Älkää laittako tällaista. Kohta taas monen tunnin Youtube maratooni mielenkiintoisia videoita katsellen ja ihmetellen. Avaruus on ainakin semmoinen herkkä kohta itellä jos sattuu silmään joku mielenkiintoinen teksti/väite/video ni sit ollaan jumissa dokumenttien yms parissa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Työkone ilmoitti että pitäisi lukita kone, kirjautua uudelleen sisään ja vaihtaa salasana. Tämä tehdään tietourvasyistä n. 3kk välein. Tein työtä käskettyä, ainut ongelma tällä hetkellä että Windows on nyt kohta puoli tuntia ilmoitellut että salasanaa vaihdetaan. Mitähän tässä kannattaisi tehdä, odotanko tässä sen 18 tuntia ja kattelen aamulla uudelleen onko prosessi onnistunut vai mitä helvettiä?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Niin kuin olen jo sanonut niin rahaa on kyllä riittävästi tähän reissuun mutta ongelmaa on aiheuttanut tuttuun tyyliin tuo rahan siirto välitystilin ja käyttötilin välillä.
Oletko yhtään ajatellut purkaa välitystiliä koska tuntuu olevan rahaliikenteessä ongelmia aika usein? Koska "sopimus" tehdään asiakkaan tahdosta (tai suostumuksella) niin luulisi että sen voisi purkaa asiakkaan niin halutessa. Tai jos muuttaisit sopimusta niin että pakollisten maksujen jälkeen saisit suuremman osan palkastasi (tai muista etuuksista) suoraan omalle tilille. Ja tietenkin, asiahan ei minulle kuulu mutta tuli vaan mieleen kun useamman kerran olet harmitellut välitystilin rahansiirtojen ongelmia.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Työkone ilmoitti että pitäisi lukita kone, kirjautua uudelleen sisään ja vaihtaa salasana. Tämä tehdään tietourvasyistä n. 3kk välein. Tein työtä käskettyä, ainut ongelma tällä hetkellä että Windows on nyt kohta puoli tuntia ilmoitellut että salasanaa vaihdetaan. Mitähän tässä kannattaisi tehdä, odotanko tässä sen 18 tuntia ja kattelen aamulla uudelleen onko prosessi onnistunut vai mitä helvettiä?
Kysy Q:lta.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oletko yhtään ajatellut purkaa välitystiliä koska tuntuu olevan rahaliikenteessä ongelmia aika usein? Koska "sopimus" tehdään asiakkaan tahdosta (tai suostumuksella) niin luulisi että sen voisi purkaa asiakkaan niin halutessa. Tai jos muuttaisit sopimusta niin että pakollisten maksujen jälkeen saisit suuremman osan palkastasi (tai muista etuuksista) suoraan omalle tilille. Ja tietenkin, asiahan ei minulle kuulu mutta tuli vaan mieleen kun useamman kerran olet harmitellut välitystilin rahansiirtojen ongelmia.

Kyllä olen tuota miettinyt mutta ei minulla taida vielä olla riittävästi rohkeutta purkaa tuota palvelua ja luottamusta itseeni. Tuo kun luo jonkinlaista turvallisuuden tunnetta sen varalta jos taas alkaakin jossain välissä pelaamaan. Tällöin ei pääse käsiksi välittömästi koko omaisuutensa.

Vapaaehtoinenhan tuo välitystilipalvelu tosiaan on ja vaatii asiakkaan suostumuksen toteutuakseen. Että kyllä se purettavissa olisi.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tai jos muuttaisit sopimusta niin että pakollisten maksujen jälkeen saisit suuremman osan palkastasi (tai muista etuuksista) suoraan omalle tilille. Ja tietenkin, asiahan ei minulle kuulu mutta tuli vaan mieleen kun useamman kerran olet harmitellut välitystilin rahansiirtojen ongelmia.

Tähän haluan vielä kommentoida ja äsken unohdin kirjoittaa että minulla itse asiassa on vielä ainakin just voimassakin joku erityisjärjestely. Lähes poikkeuksetta se meneekin niin että välitystilille maksetaan palkat ja muut etuudet, siitä sitten välitystilin hoitaja makselee vuokrat ja sähkölaskun pois ja siirtää jäljelle jääneet rahat välitystilin asiakkaan käyttötilille. Näin se usein just meneekin.

Tästä oli just puhetta tuon oman välitystilin hoitajani kanssa ja hän kertoi tästä minun kohdallani ainakin vielä voimassa olevasta erityisjärjestelystä. Minulle ei makseta tuota jäljelle jäävää rahasummaa käyttötilille. Vaan se jää välitystilille.

Tässä on puolensa ja puolensa. Välillä on vaikeuksia tuon rahan siirron kanssa mutta sitten taas jos se huono hetki tulisikin taas jossain kohtaa rahapelienkin vuoksi niin en pääse tosiaan niin vain pelaamaan suorilta käsin koko tiliäni tyhjäksi. Tämän vuoksi välitystilin hoitaja haluaisikin jatkossakin pitää tuon minun poikkeusjärjestelyn voimassa. Mutta se voi kuulemma vielä poistuakin, koska ei muillakaan näin ole. Tai ei kai se syy tuo suoranaisesti ole mutta syy on just se sitten ainakin että on niin poikkeuksellinen järjestely ainakin Hämeenlinnassa.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Satuin huomaamaan, että 69 eyesillä olisi keikka tämänhetkisillä tiedoilla 17.9.Imatralla. Kyllähän myö rouvan kanssa mennään katsomaan, mikäli rajoitukset sallivat, ja keikka järjestetään. Rouvalle heitin viestillä ehdotuksen, että otetaan entisestä työpaikastani Imatran valtionhotellista huone ja naatiskellaan elämästä.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mikähän mahtaa olla tän palstan tykätyin viesti?

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olin sorsastamassa, monta päivää. Takki on ihan tyhjä. Rankkaa hommaa. Ei ihan kuivaakaan. Duunissa ihmeteltiin, miksi minä nyt jo tulin? Meinasivat, että olen ainakin viikon. Pitää levätä. Junnun harkat alkoi jokinaika sitten. Kesä ei ollut kovin sporttinen rippikouluikäisellä, ei ne ittelläkään olleet, päin vastoin. Eihän tosta mitään tule, mutta pysyy jotenkin mukana. Ei itsekkään mitään kummosta odota, kun viimevuonna tippui tulevaisuuden toivoista, mutta tykkää taas harjoitella. Aikoo treenata jotain joka päivä, niin vissiin tulee tapahtumaankin. Näyttää olevan viimekauden valkuilla mitta täys tuota porukkaa, kun jokainen on vaihtanut eri joukkueeseen. Isi-valmentajat on ainoa vaihtoehto. No, hyvä kun edes ne. Ö-luokan porukka ei vissiin innosta muita. No onhan siellä porukaa, joka ei osaa esim. luistella ka-tasolla ja kyllä se on tuossa iässä jo terve menoa!

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen varmaan ainoa joka on alkanut ajattelemaan näin mutta kuinka suuren arvon työntekijät antavat lomallaan kelille? Toki, jos keli on aivan suolesta niin kuin tänään niin latistaa se kieltämättä jo tunnelmaakin ja eipä ollut minullakaan minkäänlaista mielihalua tutustua tänään paremmin Savonlinnaan. Keli oli jo sen verran huono, kylmä ja sateinen.

Mutta silti olen sitä mieltä että vähän liian suuri arvo annetaan kelille lomalla. Lomalla on niin paljon muita juttuja joita mielestäni voi arvostaa selkeästi enemmän kuin jotain hemmetin ulkona vallitsevaa keliä. Rauha, kiireettömyys, stressittömyys, elämästä on aikaa ja voimaa nauttia ihan erilailla kuin arkena...

Minun mielestäni on aika pintapuolista ajatella että keli määrittää onko loma onnistunut. Ja sitä paitsi hyvällä asenteella pelastaa paljon, toisaalta huonolla taas tuhoaa...

Voi olla että olen ainoa jolla on tällaisia ajatuksia mutta itseäni vähän alkanut häiritsemään tuo kuinka suurta arvoa kelille annetaan. Loma se on silti loma vaikka taivaalta sataisi sarvikuonoja noin niin kuin leikkisästi todettuna.

Eipä minunkaan lomallani ole ilmat olleet kovin hyvät mutta hyvällä asenteella olen eteenpäin mennyt ja ajatellut että onneksi en ole kastunut. Tosin tänään oli kyllä jo sen verran huono keli ainakin Savonlinnassa että sitä ei pelastanut enää edes hyvä asenne.

Hienoa mennä taas töihin viikon päästä ja alkaa korjailemaan ihmisten mielikuvia siitä että huono keli tarkoittaa automaattisesti huonoa lomaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy