Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 768
  • 66 754

444

Jäsen
@vilperi Hienoja uutisia!
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että saitko mitään perusteluja sille, miksi aikomus on tehdä uusi määräaikainen työsopimus edellisen määräaikaisen työsopimuksen perään? Työnantajalla pitää olla tuossa tilanteessa selkeästi perusteltu syy toimia niin. Määräaikaisuuden syy tulee joka tapauksessa kirjata työsopimukseen, joten siitähän se viimeistään käy ilmi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Hienoja uutisia!
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että saitko mitään perusteluja sille, miksi aikomus on tehdä uusi määräaikainen työsopimus edellisen määräaikaisen työsopimuksen perään? Työnantajalla pitää olla tuossa tilanteessa selkeästi perusteltu syy toimia niin. Määräaikaisuuden syy tulee joka tapauksessa kirjata työsopimukseen, joten siitähän se viimeistään käy ilmi.

No, vielä en saanut tällaista tietoa mutta uskon vakaasti että hommat menee ehtojen ja pykälien mukaan sitten aikanaan. Sitten kun varsinaisesti kirjoitetaan se sopimus. Oli tuossa edellisessäkin sopimuksessa kuitenkin syyksi mainittu palkkatuki. Ja työpaikkani on kuitenkin luotettava ja paikan sihteeri, sopimusten varsinainen laatija hyvä, tarkka työssään ja perillä hyvin eri pykälistä. Sen on kokemus osoittanut. Lisäksi on myös tarvittaessa työntekijänkin puolella.

Eikös kuitenkin kaksi määräaikaista sopimusta saa tehdä peräkkäin että hommat ei siihen kaadu? Minulle kun maistuu kyllä tuo muutaman kuukauden jatkosopimuskin. Etenkin jos se on 8 kuukauden sopimus.
 

444

Jäsen
No, vielä en saanut tällaista tietoa mutta uskon vakaasti että hommat menee ehtojen ja pykälien mukaan sitten aikanaan. Sitten kun varsinaisesti kirjoitetaan se sopimus. Oli tuossa edellisessäkin sopimuksessa kuitenkin syyksi mainittu palkkatuki. Ja työpaikkani on kuitenkin luotettava ja paikan sihteeri, sopimusten varsinainen laatija hyvä, tarkka työssään ja perillä hyvin eri pykälistä. Sen on kokemus osoittanut. Lisäksi on myös tarvittaessa työntekijänkin puolella.

Eikös kuitenkin kaksi määräaikaista sopimusta saa tehdä peräkkäin että hommat ei siihen kaadu? Minulle kun maistuu kyllä tuo muutaman kuukauden jatkosopimuskin. Etenkin jos se on 8 kuukauden sopimus.
Kyllähän niitä peräkkäisiä määräaikaisia sopimuksia saa tehdä, jos sille on peruste. Esim. sijaisuus on päyevä peruste noin lähtökohtaisesti. Liian usein työnantajalla vain on sellainen mielikuva, että perusteeksi riittää ”ei uskalleta tarjota vakituista, kun ei tiedetä, mihin suuntaan homma menee”, ja se taas ei ole pätevä syy ketjuttaa määräaikaisuuksia.

Mutta ihan huoletta voit tuikata nimen sopimukseen. Mikäli siinä on jotain lain hengen vastaista, niin laki on sinun puolellasi. Enkä minä siis lähtökohtaisesti epäile, että työnantajasi yrittäisi kepulikonsteja. Pisti vain silmään tuo seikka ja uteliaisuuteni heräsi. Ja tosiaan onnea töiden jatkumisesta! Kohta on vanhat synnit kuitattu velkojille ja aloitus puhtaalta pöydältä on mahdollinen. Siitä on syytä iloita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen jäänyt vähän koukkuun värityssovellukseen tabletille (ks. liite). Valitaan pallukoista väri ja maalatavat alueet tulee harmaaruudullisina kuvaan. Sitten vaan sormella töpötään värit paikoilleen. Välillä saa kyllä etsiä viimeisiä pieniä palasia väritettäväksi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210116-152605~2.png
    Screenshot_20210116-152605~2.png
    206,5 KB · kertaa luettu: 76

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nyt edellisinä kuukausina aika paljon kirjoittanut siitä miten asiani ovat menossa parempaan suuntaan hyvällä tahdilla. Toisaalta, se ei ole mikään ihme sillä olen niin innoissani. Se on hyvä tunne kun olet ensin kokenut sen pohjakosketuksen ja sitten nyt, on asiat menossa valoa päin. Tuntuu hyvältä. Asioilla on tapana sittenkin järjestyä vaikka aikaa se voi välillä viedäkin.

Tänään kirjoitin tuosta kuin hyvin todennäköisesti tulen allekirjoittamaan sen uuden jatkosopimuksen työpaikkani kanssa ja äsken kun katsoin paljonko minulla onkaan velkaa ulosotossa nyt, niin summa oli ensimmäistä kertaa alle tuhat euroa. Ennusteeni on että jo ensi kuun aikana tulen kuittaamaan velat pois kokonaan.

En tiedä mitä uutta nyt voisin tähän enää kirjoittaa mutta kyllä fiilis hyvä on. Toivottavasti nyt ei tule enää odottamattomia takapakkeja ja maton jalkojen alta pois vetämistä. Toivottavasti meno pysyy yhtä hyvänä vastaisuudessakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli mitä mainioin keli hiihtämiseen, muutama aste pakkasta ja auringonpaiste. Pieni viima meinasi vähän kiusata mutta nostin kauluria kasvoille niin ei käynyt poskipäihin. Toissa viikonloppuna vääntynyt nilkka antaa jo hyvin hiihtää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko tämä ketju hieman hiipumassa? No, faktaa lienee ainakin se että oma kirjoitustahtini on hiipunut viime viikkoina. Kyllä yhä luen palstaa hyvin aktiivisesti mutta ei ole ollut oikein kiinnostaa juuri mitään tänne itse. Asiat ovat kyllä hyvin joten numeroa minä en tee oman kirjoitustahtini hiipumisesta mutta mietin vain...

Tänään oli aivan perkeleellinen keli kun tulin töistä kävellen kotiin. Siis ihan saatanallinen keli. Lunta oli satanut paljon ja kävi melkoinen viima. No, onnekseni selvisin kotiin ehjin nahoin. Hieman verkkaisempi oli kävelynopeuteni Sports Trackerinkin mukaan mutta kyllä sieltä silti kotiin tultiin.

Ja kyllähän se nyt on varmaa että työni tuolla työpaikassani jatkuvat. Ensi viikolla allekirjoitan uuden työsopimuksen ja seuraavan pestin pituus on vähintään puoli vuotta. Hieno juttu, ja se varsinkin on upeaa myös että palkkatyöt jatkuvat vaikken olekaan enää kai oikeutettu edes siihen palkkatuen saamiseen.

Lomapäiviäkin minulle kertynyt ja kertyy hieman kesään mennessä. Tämän ensimmäisen pestin aikana kertyi kymmenen lomapäivää ja kesään mennessä niitä kertyy vielä kolme lisää. Täytyy vain miettiä milloin noita lomapäiviä viettää, nyt alkukeväästä vai säästääkö kaikki kesäksi? Mutta joka tapauksessa, eipä minulla ennen ole juuri tällaisia virallisia lomapäiviä ollutkaan.

Timo Jutila lainaten eteenpäin on varmasti taas menty.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaahas, ommeltu farkkutakkiin pari merkkiä, ohjeistettu seuraaja omaan pestiin ja vielä pitäisi salille mennä. Mistä tämä kaikki tekeminen tuli?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olin tänä vuonna ekaa kertaa luistimilla tänään. Pirulauta kun siellä tuuli (myrskyä pukkaa). No ei se nyt oikein lähtenyt kun nilkka oli kipeä. Luulin että ei se toissa viikonloppuna nyrjähtänyt nilkka olisi luistelussa haitannut. Ja pelkäsin koko ajan että nilkkaan sattuu ja se pettää alta ja kaadun ja satutan itseni.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Piti etsiä joku kuva joka on merkityksellistä ja hyvää mieltä tuottavaa. No tiesin heti mitä etsin, mutta oli vaikea löytää tuolta ulkoiselta kovalevyltä, jossa on kymmeniätuhansia kuvia älyttömän monessa eri kansiossa. Mutta löytyipä vahingossa tuolta hassuja hyviä kuviakin. Joskus oli tarkoitus käydä nuo kuvat läpi ja teettää parhaimmat, mutta projekti vieläkin kesken. Toisaalta nyt kun tuolta muutamia katsoi niin ehkä tuon voisi oikeasti tehdäkin joskus lähiaikoina.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Piti etsiä joku kuva joka on merkityksellistä ja hyvää mieltä tuottavaa. No tiesin heti mitä etsin, mutta oli vaikea löytää tuolta ulkoiselta kovalevyltä, jossa on kymmeniätuhansia kuvia älyttömän monessa eri kansiossa. Mutta löytyipä vahingossa tuolta hassuja hyviä kuviakin. Joskus oli tarkoitus käydä nuo kuvat läpi ja teettää parhaimmat, mutta projekti vieläkin kesken. Toisaalta nyt kun tuolta muutamia katsoi niin ehkä tuon voisi oikeasti tehdäkin joskus lähiaikoina.
Onhan niistä äijäin hörhellyksistä paljon kuvia ja videomateriaaliakin. En nyt tägää ketään erikseen, mutta kuviin päätyneet tietänevät. Pitäisi teettää kuvakirja. Exän kanssa tein sellaista honeymoonista, mutta lopulta väsähdin projektiin, eikä kirjaa tullut.

Tämän kyllä jaksaisi. Aina kun sen kirjan avaisi, naurattaisi ihan helvetisti.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onhan niistä äijäin hörhellyksistä paljon kuvia ja videomateriaaliakin. En nyt tägää ketään erikseen, mutta kuviin päätyneet tietänevät. Pitäisi teettää kuvakirja. Exän kanssa tein sellaista honeymoonista, mutta lopulta väsähdin projektiin, eikä kirjaa tullut.

Tämän kyllä jaksaisi. Aina kun sen kirjan avaisi, naurattaisi ihan helvetisti.
No vaikka ne hörhellykset kivoja ovatkin niin tähän tarkoitukseen etsin kuvan missä esikoinen pitää vastasyntynyttä pikkusiskoa sylissään. Kyllä nuo lapset kuitenkin enemmän mielihyvää elämääni tuottavat kuin jatkiksen juopot :) (mutta hekin kyllä tuottavat sitä)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No vaikka ne hörhellykset kivoja ovatkin niin tähän tarkoitukseen etsin kuvan missä esikoinen pitää vastasyntynyttä pikkusiskoa sylissään. Kyllä nuo lapset kuitenkin enemmän mielihyvää elämääni tuottavat kuin jatkiksen juopot :) (mutta hekin kyllä tuottavat sitä)
Perkele, mitä väheksyntää. Saat tuollaisen juopporeissukuvakirjan lahjaksi Sorbus-pullon kera, kun täytät 50. Eihän siihen ole enää montaa vuotta.

Siinä voi sitten lapsille kertoa, että tässä on isi pitämässä vähän hauskaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hän letitti minun hiukset... kahdelle letille ja laittoi rusetit niihin. Sitä ennen hän oli harjannut ne suoriksi... Tyytyväinen oli hän siihen mitä sai aikaiseksi. Kauniit oli hiukset, sanoi hän.
 

Nick Neim

Jäsen
Yövuorojen jäljiltä piti kääntää rytmiä, ja meninkin nukkumaan 22 tienoilla. Heräsinkin jo oikein pirteänä vähän ennen kahta, ja yö menikin taas änäreitä katsellessa. Eipä tässä enää varmaan nukutuksikaan saa, joten sinnitellään iltaan asti.

Positiivista tässä tosin on aamupalan vetäminen oikein hitaasti pitkän kaavan mukaan, se on mukavata hommaa. Ainakin pekonia, munavoita, ruisleipää ja appelsiinimehua, niin jaksaa taas touhuta ladulla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siivouspäivä.... Mieskin on kotona. Siivotaan yhdessä. Annetaan miehen imuroida rauhassa niin tulee roskatonta jälkeä. Superimuroija on hän ja välillä jopa (tuskastuttavan) hidas.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat




Tässä on useita huippukohtia.

"I am quite aware of the way humans usually reproduce which is messy, unsanitary and based on living next to you for three years, involves loud and unnecessary appeals to a deity.
"Oh God."
"Yes exactly."

"You have broad hips and a certain corn-fed vigor. Is your womb available for rental?"
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Siivouspäivä.... Mieskin on kotona. Siivotaan yhdessä. Annetaan miehen imuroida rauhassa niin tulee roskatonta jälkeä. Superimuroija on hän ja välillä jopa (tuskastuttavan) hidas.
Täytyy tunnustaa, etten ole oikein innokas siivoustöihin kuten imurointiin ja pölyjenpyyhkimisiin, joskin hoidan kyllä mattojen tamppaukset silloin kun kutsu kuuluu. Yritän korvata tuon laiskuuteni tekemällä sitten lähes aina ruuat ja hoitamalla myös tiskit.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Töihin tullut kaksi uutta työntekijää tässä edellisen parin kuukauden aikana. Toisella vähän samanlaista taustaa kuin minulla tuonne töihin mennessäni. Ei ole pitkään aikaan ollut käsittääkseni työelämässä ja nyt ovat päättäneet antaa hänelle mahdollisuuden. Toisaalta arvostan työnantajaa tässä asiassa, antavat mahdollisuuden muillekin kuin 20 vuotta alalla olleille.

Tätä kyseistä työntekijää minäkin olen koittanut perehdyttää mutta jostain syystä on tullut fiilis että tämä perehdytettävä ei täysin kuuntele ainakaan sitä mitä minä hänelle sanon ja tekee vähän oman päänsä mukaan asioita. Tietenkin tuollainen oma-aloitteisuus on hyväkin juttu mutta voisi sitä mielestäni ihan hyviä vinkkejä ja neuvoja kuitenkin kuunnella. Kun ei hän kuitenkaan nyt niin erinomainen työntekijä ainakaan vielä ole. Ja minunkin tarkoitukseni lähinnä vain auttaa häntä pärjäämään työssään.

Tietenkin mietin että sanonko ja neuvonko liikaakin mutta kun arvioin omia neuvojani niin ovat ne olleet ihan hyviä. Kuten että salaatteja kippoihin jakaessa niin kannattaa ne annoskipot laittaa suoraan kuuden kappaleen riveihin (pöydälle mahtuu se määrä riviin ilman putoamisvaaraa) niin tällöin on helppoa sitten laskea paljonko siinä pöydällä on kippoja. Toisin kuin jos laittaa kipot vain sekaisin pöydälle, ilman mitään logiikkaa. Kun se määräkin täytyy kuitenkin tarkkaan tietää, on tietty määrä mikä lähtee jakoon ruokaa. Toinen juttu on se että pöydälle voi mahtua enemmän kippoja. Kun välillä kun jaetaan isoja määriä salaatteja niin.on ongelmana ollut pöytätilan pienuus.

Ja sitten neuvoin että samalla kun pesee viemäreitä niin voi laittaa veden valumaan viemäriin yksistään. Letkut kun sellaisia että niistä valuu yksinkin vettä. Tällöin tarvittava vesi valuu viemäriin samalla kuin pesee sitä ja säästyy ainakin työaikaa. Kun ei tarvitse erikseen olla laskemassa sitä vettä sinne viemäriin.

Ja sitten yksi neuvo on just noiden kärryjen käyttö apuna kantamisessa. Vaikka olen sanonut pariin kertaan että kärryjen käyttö on fiksua niin tänäänkin hän kuitenkin näemmä kantoi pidemmän matkan jauhopussia varastoon ja pussi oli vielä valmiina tukkukärryssä. Olisi kannattanut siirtää se pussi mahdollisimman lähelle sitä.varastoa ensin kärryillä ja sitten nostaa sitä pussia lyhyt matka varastoon. Kun kuitenkin vei tämän jälkeen sen kärryn sitten siitä ohi ulos lastauslaiturille. Ja pussikaan nyt ei ollut mikään kotitalouspienpussi vaan ihan kunnolla painava suurkeittiöpussi.

No joo, vähän tulee itselle sellaista itsensä väheksymisfiilistäkin kun koittaa perehdyttää ja sitten niitä neuvoja ei kuunnella. Muutenkin tämä uusi työntekijä kaipaisi otteisiinsa vähän lätkätermein sanottuna sellaista suoraviivaisuutta, tai ainakin reippautta ja rohkeutta. Tarkoitan suoraviivaisuudella sellaista just ripeämpää toimintaa, asioiden yksinkertaistamista, sitä ettei tee niin suurta numeroa piememmistäkin asioista vaan enemmän sellaista toimintaa. Asiat tapahtuisi jouhevammin.

No, sanoin näistä asioista emännällekin ja hän nosti esiin just tuon mahdollisuuden antamisen ja muistutti siitä lähtökohdasta mistä hän on tuonne tullut. Samalla sanoi että olenhan minä itsekin mennyt valtavan harppauksen kuulemma eteenpäin siitä ajasta kun työt tuolla aloitin. Mutta pieni annos lisää nöyryyttä ja kuuliaisuutta olisi varmasti hyvä juttu ainakin. Sitten tuosta voisi jotain tullakin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Siivouspäivä.... Mieskin on kotona. Siivotaan yhdessä. Annetaan miehen imuroida rauhassa niin tulee roskatonta jälkeä. Superimuroija on hän ja välillä jopa (tuskastuttavan) hidas.

Mielenkiintoista. Omassa taloudessa täsmälleen sama tilanne. Minun imuroidessa aikaa kuluu 1-1,5 tuntia. Vaimo pyyhkäisee kämpän reiluun puoleen tuntiin. Sanomattakin lienee selvää kumman jälki kestää paremmin lähemmän tarkastelun.

Onko tämä joku salaliitto, että miehet hoitaisivat aina tämän kotityön? Itse toki myös pesen pyykkejä, astioita ja teen ruokaakin melko usein, joten tämäkään ei voi olla syynä.
 
K

Kiekkokatsoja

Perjantai, ja meitä on moneksi, no kuten pitääkin. Kaupassa oli yksi erikoinen mies. Hän oli mielettömän lähellä edellistä ihmistä. jopa niin, että mietin takana, että kohta miehen etuosa, osuu edelläolevan peräpäähän. Kyllähän tämä edelläolija, mulkaisi useasti tähän hanurin lähestyjään. Mutta turhaan. Vasta kassa, vapautti hänet. No hanuri, nou turvaväli hemmo pääsi kassalle. Joo, maski oli, mutta komeasti siihen ei sisältynyt nenä. Vain suu maski. Kassa katsoi hänen ostamiaan kumisaappaita, ja siitä puuttui se koodilappu. Linja seis, ja koodia etsimään.. No hoituihan se hänellekin.
Pihalla ajoin suoraa linjaa, kohti poistumista. Mutta yksi ukko sai "parkkipaikka orgasmin". Paalupaikka oli vapaana. No hän kääntyi tiukasti edestäni vasemmalle, kohti paalupaikkaa. Itse vedin jarrut kiinni.
Perjantaina, on lottovoitto olla kotona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös