Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 272
  • 66 548

Glove

Jäsen
Olipa hyvä, että katsoin nuo lompakossa olleet paperit läpi. Kuittien seassa kun oli myös paperirahaa. Olisin 25 euroa köyhempi, jos olisin heittänyt nuo suorilta roskiin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nukkuminen... Problemaattista aikaa puolen yön ja aamu kuuden välillä.

Luin että proletariaattista aikaa...
Niinhän se on, että yöunet on ainoa vapaa-aika joka työläisluokan tulisi saada. Senkin pitäisi jäädä vähän lyhyeksi, että tulee univelkaa eikä jaksa mennä illalla agitaattoria kuuntelemaan työväentalolle. Vaan suoraan vain sorvin äärestä kotiin ja nukkumaan. Aamulla väsyttää aina. Ei kuitenkaan niin paljon että nukahtaisi liukuhihnan ääreen, se ei sovi jos tehdas aikoo pysyä tuotantotavoitteissa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei kuitenkaan niin paljon että nukahtaisi liukuhihnan ääreen, se ei sovi jos tehdas aikoo pysyä tuotantotavoitteissa.
Tokihan kunnon tehtaanjohtaja osaa täyttää lomakkeet niin että tehdas ylittää kiintiötavoitteet reippaasti vaikka se on seisakissa. Sitten vielä todisteeksi arvotaan joku työnsankari jolle lyödään julkisesti prenikkaa rinnuksiin vaikkei ole perillä edes työnkuvastaan. Cлава!!! Cлава!!!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mites @Iisoppi?
Onko jo olo helpottanut?
Fyysisesti kyllä mutta henkisesti on vähän kiikun kaakun. Ei nyt niin huonosti mutta onhan tässä usein oltu paremmalla tuulella. Yöt alkaa olla jo normaaleja muutamien sekavien säpsähteluöiden jälkeen. Kerään voimia lukea mitä kirjoitin viime viikon torstaina... Ei ainakaan rankkua ole tullut.
Mites sinä @vetti ? Kuis kulkee viikonlopun seikkailujen jälkeen.

@Iisoppi Kiva, että olet takaisin. Toivottavasti paremmissa tunnelmissa kuin viime viikolla tähän ketjuun kirjoittaessasi.
Kas kun en hirveästi muista millä tuulella olin... Mutta nyt ihan silleen seitin ohuesti olen onnellinen. Nousen taas, en tiedä kuinka monennen kerran. Ja en tiedä kuinka paljon minä tai mies jaksetaan... Päivä kerrallaan, joo.

Olen kirjoittanut tätä viestiä kolme tuntia.
Onneks olkoon, hyvä siitä tuli... ;-)
Jaa... Minä aloitin tämän kirjoittamisen ennen neljää ja nyt tämä ehkä on valmis reilun seitsemän tunnin raskaan raatamisen jälkeen. Vähän niin kuin synnytys, mistä en siis oikeasti tiedä höökäsen pöllähtämää kuhan keksin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noh @Iisoppi - fyysisesti toki ihan ok.

Ruottalaiset herätti mut viiden jälkeen aamulla. Samoilla silmillä vielä. Tää henkinen paskamoska tässä eniten vituttaa. No, ei tää tästä. Pari päivää oon kun petolinnun perse, mut... kai tää perjantaihin ohi menee. Mul on treffit. Kait mä jotain osasin tehdä oikein.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos tässä nyt tulee yksinäinen joulu omassa asunnossa niin ajattelin tehdä joulutervehdysvideot isälleni ja siskoni lapsille. Jos ei muuten nähdä jouluna niin lähettäisin ainakin nuo tervehdykset sitten. Mutta mitä sisältöä niissä olisi? Saa ehdotella ideoita jos tulee järkeviä ideoita mieleen.

Siskon lapsilla on ikää 9- ja 17-vuotta. Video voisi olla vaikka pitempikin niin on sitten ainakin katseltavaa jouluksi. Jos vain on tarpeeksi kiinnostavaa sisältöä koko ajaksi. Jonkun tarinankin voisi lukea noiden lasten videolle mutta eteen voi toki tulla se ongelma että joudun itse kuvaamaankin videot.

Varmaan joutuu ottamaan monet pätkät uudelleen ja uudelleen kun alkaa kuitenkin itkettämään. Olen herkkä mies kuitenkin ja nyt jo meinaa tulla tipat linssiin kun miettii että tässä on ehkä yksinäinen joulu edessä. Tai sitten antaa vain itkunkin näkyä videolle?

Ennen oli muuten joululahjojen ostaminen paljon jännittävämpää, hauskempaa ja mielekkäämpää. Silloin ennen kun ostin vielä tavaroita joululahjaksi ja äiti sekä velikin vielä elivät ja heillekin sai lahjoja ostella.

Nyt kukaan ei oikein enää sano mitään tavarajoululahjatoiveita vaan pitää ostella niitä suht tylsiä mutta toki järkeviä lahjakorttilahjoja. Ovathan nuo lahjakortit hyviä lahjoja mutta samanlaista keksimistyötä niiden eteen ei tarvitse tehdä kuin tavaralahjoja ostaessa. Ja nautin ennen tuosta ideoimisesta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Olipa hyvä, että katsoin nuo lompakossa olleet paperit läpi. Kuittien seassa kun oli myös paperirahaa. Olisin 25 euroa köyhempi, jos olisin heittänyt nuo suorilta roskiin.

Hieno tunne, tiedän. Välillä katsoo kuitit läpi ja tehdä löytöjä.

Kotona pitäisi olla automaatti, jossa pikkukolikot saisi muutettua seteleiksi. Turhia, kun eivät sovi pelikoneeseen eikä parkkiautomaattiin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Fyysisesti kyllä mutta henkisesti on vähän kiikun kaakun. Ei nyt niin huonosti mutta onhan tässä usein oltu paremmalla tuulella. Yöt alkaa olla jo normaaleja muutamien sekavien säpsähteluöiden jälkeen. Kerään voimia lukea mitä kirjoitin viime viikon torstaina... Ei ainakaan rankkua ole tullut.

Kyllä tulevat dokausajat mieleen. Sitä käytännössä jatkuvaa pelkäämistä. Hyi vittu että ei ole ikävä.

Tsemppiä kaikille viinasta eroon pyristeleville ja muillekin viinaongelmaisille!
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Eilen oli putkien katkaisu päivä, kun KalPa pisti Lukiota useammankin putken poikki ja itseltä loppui 11 päivän putki.

Täytyy todeta että vesi se vaan on eri hyvää, kun on aikansa kaatanut sen kuutisen litraa ohrapirtelöä päivässä ja jokusen Red Labelin siinä ohessa, niin voi vain todeta että vesi on se viisasten juoma. Aikansa tämän taas ainakin muistan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kiva ilma todellakin. Sumua niin että kaukonäköä haittaa. Kävin vähän lenkillä ja kiersin mökille tsekkaamaan tilanteen... Hiiriä not, myrkkyä kyllä syöty. Lisäsin sitä vähän. Rauhallista oli siellä. Istuin alimmalla rapulla, katselin sumuiselle selälle (ks. liite) ja hörpin kahvia. Ah mikä rauha...
 

Liitteet

  • IMG_20201125_103518.jpg
    IMG_20201125_103518.jpg
    810,5 KB · kertaa luettu: 132

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aina ne noista kirjallisuuden Finlandia-palkinnoistakin jaksaa. No olen minä sen Puhdistuksen lukenut, olihan se ihan jännä. Jos on joku kotimaisen kirjallisuuden professori, niin varmaan Finlandia-ehdokkaat kiinnostaa, mutta tuskin ketään muuta.
 

Glove

Jäsen
Pitäisi muuttaa isompaan asuntoon. että saisi lemmikkieläimen mahtumaan sekaan. Joku 60x150 cm riittäisi, mutta ei sitä saa tähän nykyiseen 40 neliöön järkevästi sijoitettua,
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pienen kikkailun avulla tänään alko neljän päivän vapaat, maanantaina seuraavan kerran töihin. Mukavaa.
Olen kyllä sitäkin funtsinu tässä koronamaailmassa, kun jengiä pistetään lomautuksille ja pihalle jatkuvasti, että tyytyväinen saa olla, että on duuni, mihin mennä. Toistaseks lainaa on sen verran jäljellä, että ilman jotain satumaista lottovoittoa siellä painetaan vielä aika monta vuotta. Olen melko kypsä duuneihini ja jos joku vähänkään isompi voitto kohdalle osuis, niin avaimet tippuis samoin tein, enkä työpaikalleni koskaan enää palais paitsi pakosta kannettuna, tuskin silloinkaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina ne noista kirjallisuuden Finlandia-palkinnoistakin jaksaa. No olen minä sen Puhdistuksen lukenut, olihan se ihan jännä. Jos on joku kotimaisen kirjallisuuden professori, niin varmaan Finlandia-ehdokkaat kiinnostaa, mutta tuskin ketään muuta.
Aika paljon kotimaisen kirjallisuuden professoreita on, jos tarkistat kirjamyyntitilastot seuraavan kerran kun ne julkaistaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pienen kikkailun avulla tänään alko neljän päivän vapaat, maanantaina seuraavan kerran töihin. Mukavaa.
Olen kyllä sitäkin funtsinu tässä koronamaailmassa, kun jengiä pistetään lomautuksille ja pihalle jatkuvasti, että tyytyväinen saa olla, että on duuni, mihin mennä. Toistaseks lainaa on sen verran jäljellä, että ilman jotain satumaista lottovoittoa siellä painetaan vielä aika monta vuotta. Olen melko kypsä duuneihini ja jos joku vähänkään isompi voitto kohdalle osuis, niin avaimet tippuis samoin tein, enkä työpaikalleni koskaan enää palais paitsi pakosta kannettuna, tuskin silloinkaan.
Et ole uutta työpaikkaa tai opiskelemaan lähtöä harkinnut? On nimittäin aika tutun kuulosta tekstiä aiemmasta elämästäni. Nyt elän köyhyysrajan alapuolella (tosin en kelan mukaan) ja opiskelen uuteen ammattiin ja olen oikein onnellinen rahattomuudesta huolimatta.
 
Vaikka yhteistyö näytti päällepäin toimivalta, Venäjän sisäinen tilanne hankaloitti kasvavassa määrässä yhteistyötä ja amerikkalaisten turvallisuus nousi erityiseksi huolenaiheeksi. Vuonna 1993 Moskovan kaduilla taisteltiin asein ja tykein. Ihmisten välinpitämättömyys toisiaan kohtaa kasvoi ja rahasta tuli pakkomielle. Ryöstöt, pahoinpitelyt ja palkkamurhat olivat jokapäiväistä rutiinia. Venäjän mafia ei ollut vain pieni ryhmä rikollisia tai gangstereita, se oli koko järjestelmä.

Osuus on lainattu Jatkoajan artikkelista. Olen monesti aikaisemminkin kaiholla ajatellut jos kaltaiseni hedonisti olisi päässyt 90-luvun Venäjälle. Kaikki kerrottu tukee sitä että olisi päässyt toteuttamaan vaikka mitä kuonaisia fantasioita ja rahalla olisi voinut päästellä menemään. Harmittavasti Neuvostoliitto levähti 10 vuotta liian aikaisin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitäs minä... Päivän duunit on tehty ja alan laittamaan ruokaa. Lasagnea ajattelin tehdä... En sen kummempaa. Alkaa jo päivä hämärtymään. Ajattelin käydä kävelyllä sillä aikaa kun ruoka on uunissa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Et ole uutta työpaikkaa tai opiskelemaan lähtöä harkinnut? On nimittäin aika tutun kuulosta tekstiä aiemmasta elämästäni. Nyt elän köyhyysrajan alapuolella (tosin en kelan mukaan) ja opiskelen uuteen ammattiin ja olen oikein onnellinen rahattomuudesta huolimatta.

Olen harkinnut, lähinnä työpaikanvaihtoa, mutta mieluisia paikkoja ei liiaksi ole tarjolla ainakaan näillä huudeilla ja muutto ei ole vaihtoehto. Opiskeluakin kokeilin tossa vajaa kymmenen vuotta sitten. Tai oikeastaan otin kahdeksan kuukautta opintovapaata ja suoritin kesken jääneet opinnot loppuun. Sillä muistaakseni ansiosidonnaisella aikuisopintotuella pärjäsi ihan kohtuullisesti, toki sillon en ollu asuntovelallinen. Tällä hetkellä duunin vaihtaminen opiskeluun tarkottaisi niin suurta elintason pudotusta, että en ole siihen just nyt valmis.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aina tässä käy näin. Jätän vertaistukiryhmän läksyt aina torstaille eli viime tinkaan ja tajuan sitten että olen liian väsynyt keskittyäkseni niihin. No, onneksi siellä ryhmässä edes olen jaksanut käydä työvuoron jälkeen. Vaikka sinne lähteminenkin on ollut aina henkistä tappelua kun mielummin jäisi pötkötteleen kotiinsa.

No ei, sitten kun olen ryhmään mennyt niin mielenkiintoista settiä se on tarjonnut ja ei se väsymys juuri enää siellä ryhmässä vaivaa. Vain se lähteminen on kynnyskysymys. No, hyvää tuo ryhmä on varmasti tehnyt silti.

Mutta vituttaa nuo läksyt jotka jäävät usein tekemättä tai tulee tehdyksi puolivaloilla. Pitäisi tajuta tehdä ne vaikka vapaapäivänä. No, onnekseni tämän kertaisetkin tehtävät on sellaisia että ne voi tehdä sitten kun on paremmin aikaa. Tärkeitä asioita käydä läpi kuitenkin asiat joita läksyt käsittelevät.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Armeijaa jäljellä enää tasan kolme viikkoa. Nopeasti on vuosi mennyt, mutta varsinkin viime aikoina on ollut fiilis, että jotain järkevämpääkin olisi voinut tehdä.
Heh, omasta palvelusajastani on jo 20v. mutta ainakin tolloin armeijan olisi voinut tiivistää noin kuukauteen, ehkä pariin. Kaikki mitä opetetaan siinä vuodessa, oppii parissa kuukaudessa kun jättää kaiken täysin turhan paskan pois. Ja vittuako sielä väkisin pitää varsinkin jotain latva-b-kakkosia häröilemässä vuotta vaikka niillä itellä intoa riittäiskin, jos näkee seinänkin läpite ettei näistä kyllä ole kun tykinruoaksi. Niitä oli paljon ainakin tollon v.2000. Nykyään tosin taitaa saada vapautuksen/vapautetaan paljon helpommin.

Edit. Oho... Tulipa myskintuoksuinen Alfa viesti... Ugh!
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Intti voisi olla joku 2kk (se peruskausi) ja sen jälkeen kertauksia. Toki "johtajien" pitää olla pidempään, mutta perusjääkärille yms. olisi riittänyt max 2kk. Ihan hyvin sen rynkyn ja konekiväärin oppi siinä ajassa purkamaan ja kasaamaan sekä ampumaan niillä. Ja viikonloppun kertauksen aikana noin 15v myöhemmin opin sytyttämään TNT-panoksen oikeaoppisesti ja pelastautumaan jostain poterosta napalmihyökkäyksen jälkeen (en oppinut intissä mutta muutamassa kymmenessä minuutissa nuo oppi). Ja eiköhän aikuinen opi käytännössä kaiken muunkin yhtä nopeasti kun tarve vaatii.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Intti voisi olla joku 2kk (se peruskausi) ja sen jälkeen kertauksia. Toki "johtajien" pitää olla pidempään, mutta perusjääkärille yms. olisi riittänyt max 2kk. Ihan hyvin sen rynkyn ja konekiväärin oppi siinä ajassa purkamaan ja kasaamaan sekä ampumaan niillä. Ja viikonloppun kertauksen aikana noin 15v myöhemmin opin sytyttämään TNT-panoksen oikeaoppisesti ja pelastautumaan jostain poterosta napalmihyökkäyksen jälkeen (en oppinut intissä mutta muutamassa kymmenessä minuutissa nuo oppi). Ja eiköhän aikuinen opi käytännössä kaiken muunkin yhtä nopeasti kun tarve vaatii.
Mä tykkäsin olla pidempään. Tai oikeammin välillä huhti-syyskuu, kun sai olla laivalla ja merellä. Loka-tammi oli ihan persauksista, kun noi rynkyt yms oli jo liiankin tuttuja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mä tykkäsin olla pidempään. Tai oikeammin välillä huhti-syyskuu, kun sai olla laivalla ja merellä. Loka-tammi oli ihan persauksista, kun noi rynkyt yms oli jo liiankin tuttuja.
Ha, onko veli Vetti ehta Silakka? Jos nyt pitäs mennä armeijaan niin sinne mäkin pyrkisin. Tiä sitten mikä olis fiilis kun todellisuuden näkis. Ei sillä, kloppina vitutti mettäleirit, nykyään ne olis luksusta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös