Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 388
  • 66 548

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämän hetken Liigan sotaveteraanit:

Ahti Oksanen - Veikko Loimaranta - Lauri Pajuniemi

Taneli Ronkainen - Urho Vaakanainen*

Ukko-Pekka-Luukkonen
Emil Larmi

*Ilmeisesti Urkki on kovasti Liigaan tulossa, vaikka vielä ei tuota ole virallisesti vahvistettu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän hetken Liigan sotaveteraanit:

Ahti Oksanen - Veikko Loimaranta - Lauri Pajuniemi

Taneli Ronkainen - Urho Vaakanainen*

Ukko-Pekka-Luukkonen
Emil Larmi

*Ilmeisesti Urkki on kovasti Liigaan tulossa, vaikka vielä ei tuota ole virallisesti vahvistettu.
Minulle tulee tuosta Veikko Loimarannasta ensimmäisenä mieleen joku Irwinin tai Junnu Vainion biisin hahmo.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Saakos sitä alkaa kirjoittamaan jo joulusta? Jouluaaton aatto on kuitenkin jo tasan kuukauden päästä että ei siihen enää ihan niin pitkää aikaa ole. Viime vuonna joulun ihme oli se kun kovasti tappiollisen marraskuun jälkeen rahapelaamiseni loppui joulukuussa kuin seinään. Ja rahapelaaminen jäi silloin jopa lähes 8 kuukauden tauolle.

Iso sykäys tuolle pelaamattomalle ajalle oli se kun oli lähestyvän joulun vuoksi pelattava fiksusti raha-asiansa. Se oli silloin joko joulun vietto tai rahapelit. Valitsin tietenkin joulun.

Tänä vuonna joulun ihme voisi olla joulun vietto taas lapsuuden kodissa. 36 vuotta täällä maapallolla olen elänyt ja jokaisen joulun olen viettänyt toistaiseksi lapsuuden kodissani ja siellä toivon nytkin pääseväni kuitenkin joulun viettämään. Voisi olla lopulta kova isku jos joutuisi viettämään joulun omassa asunnossa ehkäpä jopa täysin yksin. Koronan takia tämä vaihtoehto on nyt kuitenkin kaikkein todennäköisin. Pitkä putki lapsuuden kodissa vietetyistä jouluista on nyt katkeamassa ja se vetää mieltä hiljaiseksi.

Tänäkin vuonna saan viettää kokonaan töistä vapaan joulun. Sekin on minulle iso juttu. Neljä vapaapäivää peräkkäin maistuu ainakin minulle aina muutenkin. Rahaa toki olisi saanut joulutöistä mutta käteen jäänyt palkan määrä olisi varmaan kuitenkin ollut taas sama ulosottovelkojen takia että mielummin nyt valitsin joulun kuin ulosottovelan lyhentämisen. Velka ulosotossa on muutenkin kohta kuitattu että ei sitä varten tarvitse sentään joulua uhrata.

Ulosotossa on muuten velkaa enää noin 2100 euroa. Siis ihan saatanan vähän kun miettii että joskus se on ollut yli 9000 euroa! Ja jos ei tule lisävelkoja ja korkoja niin se on tällä nykyisellä tahdilla enää vain kolme ja puoli kuukautta kun velka on kokonaan kuitattu pois. Ei siitä velasta tullutkaan koko loppuelämää kiusaava ongelma. Riippuu tietenkin siitä milloin se elämä loppuu.

No siitä joulusta vielä, tänä vuonna en leivo niin paljoa kuin aiempina vuosina. Saattaa olla että jotkut piparitkin ja kakutkin ostan valmiina kaupasta tai leipomosta. Ja asuntonihan olen tosiaan jo koristellut kuusta myöden. Joulu on minulle kyllä tärkeä juhla ja nautin tästä ajasta ennen jouluakin jo ihan täysillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onks teidänkin elämä sellaista että joka päivästä vois kirjoittaa kirjan tai filmata leffan. Ja joku nynny sit lukis tai katsois. No ei ihan joka päivästä, nyt on vaan sattunut ja tapahtunut.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Glove

Jäsen
Täytyy lähteä suorittamaan tehtävä. Inhoan shoppailua, mutta pitää mun jotain ostaa lapsille joululahjaksi. Onpahan sekin sitten tehty.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Täytyy lähteä suorittamaan tehtävä. Inhoan shoppailua, mutta pitää mun jotain ostaa lapsille joululahjaksi. Onpahan sekin sitten tehty.
Eikös tuo kannata jättää Aattoon ja mennä ostamaan huoltoasemalta kauhealla kiireellä ennen lahjojen jakoa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vaikka olenkin kirjoittanut näistä asioista jo muutaman kerran vuosien varrella niin kyllä tässä silti meinaa yhä pari tippaa linssiin tulla kun miettii kuinka asiat nyt ovat ja miten huonosti ne vielä muutama vuosi sitten olivat. Pitkä tie on kuljettu pohjalta mutta ei se Vilperinkään paatti kuitenkaan uponnut vaikka pahalta näyttikin. Onneksi hain ja sain apua.

Vuoden 2015 syksyllä minut passitettiin mielenterveysosastolle sairaalaan ja tuolloin kärsin mielenterveysongelmien lisäksi myös alkoholismista ja olin ryypännyt ja myös rellestänyt itselleni myös melkein kymppitonnin velat ulosottoon. Elämäni oli kokenut varmasti pohjakosketuksen mutta se sytytti myös uhon, tällaista en enää halua!

Kuntoutumiseni on ollut syksystä 2015 lähtien varmasti aika johdonmukaista. Ensin neljä kuukautta sairaalassa, sitten muutama vuosi asukkaana siellä mielenterveyskuntoutujien laitoksessa ja nyt kotikuntoutujana. Asenne on ollut varmasti kuitenkin vaikeuksista huolimatta melko positiivinen, olen jaksanut aina luottaa parempaan huomiseen ja Cheekin kappaletta lainaten, tulin voittamaan, en anna minkään seistä tiellä!

Ja niin vain se aurinko on taas risukasaankin paistamassa. Olen tekemässä myös hienoa paluuta takaisin työmaailmaan, olo on nykyään onnellinen ja positiivinen, ulosottovelat on ihan just kuitattu pois ja kohta olen tämän tieni kuntoutujana kulkenut loppuun asti. Ja olen valmis aloittamaan taas täysin itsenäisen elämän. Kun jaksoi vain luottaa ja uskoa siihen parempaan huomiseen niin kyllä ne asiat vaan tuppaa järjestymään.

Eräs kaupungin mielenterveyspuolen työntekijäkin sanoi kerran eräässä kuntoutuspalaverissa että minusta tulisi hyvä kokemusasiantuntijakin jos löytäisin vielä niitä töitäkin. No nyt minulla on niitä töitäkin. Olen kaiketi ollut sitten esimerkillinen kuntoutuja. Kovia on koettu, pohjalla käyty mutta mikä tärkeintä nyt ollaan taas pinnalla. Ja olen varmasti ainakin taas kypsempi, henkisesti vahvempi ja piirun verran positiivisempi ja optimistisempi. Pienistä ei jaksa märistä kun on koennut oikeasti isojakin ongelmia.

Kuivaan linsseihini tippuneet pari kyyneltä, koen oloni jossain määrin ylpeäksi ja onnelliseksi ja menen eteenpäin. Elämä maistuu jälleen hyvältä ja joulu on tulossa!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikös tuo kannata jättää Aattoon ja mennä ostamaan huoltoasemalta kauhealla kiireellä ennen lahjojen jakoa?

Ihan totta. Jos ennen jouluaattoa lähtee lahjaostoksille, niin mahdollisia kauppoja on 100 kpl, ja niiden leluhyllyillä 1000 erilaista lelua, joiden välillä sitten joutuu arpomaan, että mikä olisi mieluisin lahja. Täysin mahdoton tehtävä.

Jouluaattoillan hämärtäessä on enää se huoltoasema jäljellä, ja siellä voi sitten valita kuka saa pukinkonttiin ristikkoavaimen, kenen pakettiin kääritään kaasupullo, ja kenen lahjasukasta löytyy hinausköysi. Paljon helpompi tehtävä näin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaaks kukaan loppuiltaa? Tästä sängyltä heräsin tai en mä herännyt kun en nukahtanutkaan. Sen muijan kyllä muistan. Mitä sitten häh. Pizzan haen ennen kymppiä niin saa jaffan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jatketaanpas ilon kautta taas. Vaikka välissä ruikutettiinkin nukkumisasioista Yöketjussa. No, niinhän siinäkin sitten kävin että sain vielä kaksi tuntia nukuttua lisääkin.

Mutta hei, nyt olen ollut pelaamatta rahapelejä tasan kahden kuukauden ajan. Se jos mikä on ilon aihe ja onnellinen olen siitä että sain sen pahan pelikierteen taas poikkastua. Ja nyt ei ole pitkään aikaan pelit edes ollut mielessä kun siellä mielessä on pyörinyt nainen ja joulu. Näillä naisella ja joululla ei välttämättä ole mitään tekemistä kyllä keskenään vaikka en pistäisi toki pahitteeksi käymistä joulupukillakin jouluna.

No, uskon vakaasti että olen jatkossakin pelaamatta. Ainakin tämän joulukuun ajan. Pelissä on nimittäin liian iso panos ja en halua ottaa riskejä. Jos pelaisin niin rahat ei sitten välttämättä riittäisikään jouluun. Etenkin jos pelaisin taas jonkun 700 euron edestä. Eiköhän se joulun läheisyys pistä olemaan taas pelaamatta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ai hemmetti. Tekipähän muuten gutaa nukkua täydet kaheksan tuntia ja herätä puoli kasin pintaan. Tämmöisen unirytmin kun saisi stabiloitua ja pidettyä seuraavan reilun kuukaudenkin ajan kunnes opinnot alkavat tammikuun ensimmäisellä viikolla, niin sekös vasta olisi hienoa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ai hemmetti. Tekipähän muuten gutaa nukkua täydet kaheksan tuntia ja herätä puoli kasin pintaan. Tämmöisen unirytmin kun saisi stabiloitua ja pidettyä seuraavan reilun kuukaudenkin ajan kunnes opinnot alkavat tammikuun ensimmäisellä viikolla, niin sekös vasta olisi hienoa.
Suurimmalla osalla säännöllinen unirytmi pysyy sillä, että pitää sen säännöllisenä. Sitten on uniongelmaisia, mutta jokainen sen unirytminsä pystyy varmasti sotkemaan. Ja ainakin minulla pitää hyvin paikkansa se, että yhden yön univelkojen kuittaamiseen tarvitaan kahden yön kunnon unet.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ja ainakin minulla pitää hyvin paikkansa se, että yhden yön univelkojen kuittaamiseen tarvitaan kahden yön kunnon unet.
Mulla menee aika lailla just päinvastoin. Jos minulla on ainoastaan kahden yön univelat päällä, ne on nopeasti kuitattu yhdellä hyvin nukutulla yöllä, sillä en ole koskaan tarvinnut paljon unta.

Oikeastaan kahdeksan tunnin unetkin on mulle melko harvinaista herkkua. Yleensä pärjään 6-7 tunnilla ja kupilla kahvia vallan hyvin. Nyt olin nukkunut kahtena peräkkäisenä vuorokautena alle 6h katkonaiset unet niin kahdeksan tuntia tuli varmasti ihan tarpeeseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
jos leipoisi vuoden ekat joulutortut. Täytteeksi tällä kertaa omena-kanelimarmeladia. On aika juoda nimittäin torttukahvit, ihan vain vaikka sen takia että hyvin menee nyt... Mutta menkööt!

Valoa kohti ollaan menossa ja tähän ne kliseiset lauseet eli myrskyn jälkeen on poutasää ja paistaa se aurinko välillä risukasaankin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jos leipoisi vuoden ekat joulutortut. Täytteeksi tällä kertaa omena-kanelimarmeladia. On aika juoda nimittäin torttukahvit, ihan vain vaikka sen takia että hyvin menee nyt... Mutta menkööt!

Valoa kohti ollaan menossa ja tähän ne kliseiset lauseet eli myrskyn jälkeen on poutasää ja paistaa se aurinko välillä risukasaankin.
Tämän viestin, jossa mainittiin sanat leipominen, omena ja kaneli, innoittamana teenkin omena-kaneli paistoksen ja syön sitä illalla suruuni, kun en päässyt rajoitusten takia tänään halliin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monessako tolpassa tai pylväässä te näette suosikkijenginne tarran kun kävelette himasta baariin? Mä näin neljässä. Osassa oli parikin.

#9611
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Iisoppi Kiva, että olet takaisin. Toivottavasti paremmissa tunnelmissa kuin viime viikolla tähän ketjuun kirjoittaessasi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nami, nami. Olipas hyviä nuo vastapaistetut joulutortut ja myös joululimpun viipaleet maksapasteijalla. Joulutortut maistuvat kyllä hyviltä vastapaistettuna mutta ei mielestäni sitten jälkeenpäin tai pakkasesta sulatettuna ja lämmitettynä.

Ja maksapasteija on yksi suurimmista herkuistani joulupöydän herkuista. Tällä kertaa en vain saanut Makulihan valmistamaa maksapasteijaa kun en käynyt Citymarketissa ostoksilla. Mutta hyvää ja yllättävänkin hyvää tuo Tante Juliettenkin maksapatee on.

Tästä se joulun odotus sitten kunnolla alkaa. Ensimmäiset jouluherkut on syöty, pirtti koristeltu ja joululaulujakin olen alkanut kuuntelemaan enenevässä määrin.

Ja tänään kävin siellä lääkärissäkin sen välillä erinäköisten ihmisten seurassa esiintyvän hermoiluni takia. Tätä on minulla esiintynyt jo vuosikaudet mutta tänään oli kiva saada siihen lääkitys ja huojentavaa oli se että se otettiin oikein sairautena eikä vain outona höpötyksenä. Minulle määrättiin mielialalääke ja reseptiin tuli syyksi sosiaalisten tilanteiden pelko. Näin ne asiat alkavat vaan selviämään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti olla näihin aikoihin olla katsomassa Litku Klemettiä livenä, mutta näköjään katsonkin Aleksi Klemettiä televisiosta.

Onkohan ne sukua? Kuhmosta näemmä Aleksikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös