Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 437
  • 66 539

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aamulla oli kieltämättä vähän rapeli, kun oltiin @Czescku n kanssa eilen viihteellä. Yöllä oli kiire nukkumaan, vaatteet olivat jääneet hienosti järjestyksessä lattialle: takki, kengät ja hattu eteisen lattialle, paita ja farkut siitä vähän eteenpäin, ja lopulta sukat ja aluspaita sängyn viereen lattialle.

Iltapäivällä elämä kuitenkin voitti, ja kävin katsomassa Helsinki City Runissa naisten pers... ei kun katsomassa liikunnan iloa. Tuonne on pitänyt joskus itsekin mennä, mutta nykykunnossa katsojaosasto lienee parempi valinta.

Ja nyt onkin taas tuoppi kädessä ja kendo pyörii näytöllä. Uuteen nousuun!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Panettaa. Ja mä tiedän mistä saisi jos vähän heruttaisi. Ja hyvää seksiä. Mut eI jaksa. Tullee Jompan metodit käyttöön.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Reilu viikko pelaamatta, se on lyhyt aika mutta kuitenkin pitkä aika peliongelmaiselle. Tuossa olen ajatellut ja kirjoitellut myös Facebookkiin että ehkä tässä olen taas hyvällä ja tervehtymisen tiellä.

Syyskuussa iso osa siitä rahamäärästä mitä käyttötililläni oli niin meni rahapeleihin mutta nyt syyskuun loppu ja lokakuun alku ovat näyttäneet hieman jo sitä että pystyn järjellisempään ja vastuullisempaan rahan käyttöön. Se on mielestäni hyvä asia.

Nostelin nyt viikonlopuksi rahaa hyvin käyttötililleni mutta yhtään siitä rahamäärästä ei mennyt peleihin vaan tuli ostettua tosiaan tarpeellista tavaraa, kuten uudet farkut ja valot fillariin. Jos olisin mennyt syksyn kaavalla niin olisin joutunut miettimään millä saisin edes ne valot ostettua tai selitettyä isälleni miksen niitä ostanutkaan nyt. Rahat kun olisi mennyt peleihin.

Nyt olen pystynyt heti kuitenkin jo järjellistämään rahan käyttöäni ja on oikein kiva juttu kun rahaa ei mene peleihin ja rahaa riittää sitten muuhun. Ehkä tässä tosiaan ollaan menossa taas valoa kohti? No tätä hyvää aikaa on kestänyt vain reilun viikon mutta ehkä se on alku hienolle ja onnelliselle tarinalle?

Ja syyskuussa tapahtui isohko repsahdus mutta pääsin kenties huokaisemaan kuitenkin helpotuksesta kun rahaa jäi säästöönkin silti yli tonnin verran.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa, ei sitä ollakaan iltaa yksin, koska kesän neitoset Lappeenrannasta pyysivät minua heidän kanssaan illan rientoihin. Pakko se on sit mennä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Enitenhän nykyformuloissa puuduttaa ainakin minua se Mersujen naurettava ylivoima. Jos tuolla olisi edes 1-2 kilpailevaa tallia joiden vauhdilla olisi mahdollista haastaa Lewis Hamilton, niin saattaisi noita kisoja tulla seurattua ainakin silloin tällöin. Nyt koko hommasta on mennyt maku kun mestari on käytännössä selviö muutaman ensimmäisen GP:n perusteella.
Mie olen tykännyt verrata formulakisoja satasen juoksuun, jossa ensimmäiselle kilpailijalle annetaan jalkaan piikkarit, toiselle kumisaappaat, kolmannelle luistimet, neljännelle uimaräpylät... Että vedä nyt noilla. Ihan sama miten hyvä oot juoksemaan, häviät kun on paskat välineet.

Jätkät hei. Nyt tuli mieleen yksi jutska tuosta kun edellä puhuitte 4somesta. Miulla on listallani yksi tuollainen scene, joka on just tuota 4somea. Siinä on kaksi naista ja kaksi miestä. Heittämällä listalleni. On aika todennäköistä, että listalleni ei enempää tuollaista 4somea tulekaan. 3somea tulee sit tietty senkin edestä.
Muistaakos joku tämän?






Nyt on kuulemma Lihaton Lokakuu. Ainakin joillain. Minusta se on vähän sama asia kuin Kaljaton Kesäkuu.
Tipaton tammikuu, heinätön helmikuu, maltaaton maaliskuu, huumeeton huhtikuu... Urpot keksii näitä kampanjoita. Kasvata viikset niin eturauhanen voi hyvin... Vittu mitä paskaa kaikki. Voihan toki elämäänsä elää tolleenkin mutta ei minua huvita. Juon viinaa, syön lihaa ja teen mitä huvittaa ihan joka kuukausi. Eipähän tartte kuolla katkerana itsensäkieltäjänä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tipaton tammikuu, heinätön helmikuu, maltaaton maaliskuu, huumeeton huhtikuu... Urpot keksii näitä kampanjoita. Kasvata viikset niin eturauhanen voi hyvin... Vittu mitä paskaa kaikki. Voihan toki elämäänsä elää tolleenkin mutta ei minua huvita. Juon viinaa, syön lihaa ja teen mitä huvittaa ihan joka kuukausi. Eipähän tartte kuolla katkerana itsensäkieltäjänä.

Joskus Wanhan Yrmyn kanssa samaa mieltä. Ihan saatanan paskaa kaikki nämä kieltäytymiskuukaudet. Syön lihaa, juon viinaa, ajan yksityisautolla jne. Jos elää elämänsä jatkuvasti syyllistyneenä, niin siihenkin kuolee. Ja sanoinko jo, että syön lihaa, juon viinaa ja ajan YKSITYISautolla? YKSITYIS YKSITYIS YKSITYIS. Saatanan piiperöt.

Vittuun nämä syyllistämiskuukaudet.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tunti vielä niin sit olen ollut 24h ilman nikotiinia.

Nuo alut on tärkeitä. Kun pystyy laittamaan sen riippuvaisuuden poikki ja pinoon. Se on tärkeää.

Just kirjoitin kuinka olen ollut reilun viikon pelaamatta. Se on lyhyt mutta toisaalta pitkä aika. Sisältää sen tärkeän alun ja päätöksen olla ilman nikotiinia, pelejä sun muuta... Se on arvokas asia kun rohkenee tehdä sen päätöksen olla ilman riippuvaisuutta. Siitä se alkaa! Näin sanon minä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Nuo alut on tärkeitä. Kun pystyy laittamaan sen riippuvaisuuden poikki ja pinoon. Se on tärkeää.

Just kirjoitin kuinka olen ollut reilun viikon pelaamatta. Se on lyhyt mutta toisaalta pitkä aika. Sisältää sen tärkeän alun ja päätöksen olla ilman nikotiinia, pelejä sun muuta... Se on arvokas asia kun rohkenee tehdä sen päätöksen olla ilman riippuvaisuutta. Siitä se alkaa! Näin sanon minä.

Kahen viikon vällein.
 
No mistään päätöksestä on nyt turha puhua koska sellaista ei ole tehty, mutta tää nyt vain meni näin. Tiedän kuitenkin myös omasta kokemuksesta, että alku on pahin ja heti ei helpota. Jotenkin se paha alku on kestettävä ja jaksettava.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie olin ensin elämässäni noin 13 vuotta ilman nikotiinia. Sitten poltin parikymmentä vuotta. Lopetin, olin polttamatta ehkä viisi vuotta. Sitten poltin taas pari vuotta. Nyt olen viimeiset noin 7 vuotta poltellut vain joskus, sikareita. Tupakkaa en enää ollenkaan. Ja jos nyt sikareista vaihtaisi tupakkiin niin sehän olisi kuin konjakista ykköskaljaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Nyt kirjoittelen vain oman musiikkimaun puolesta, mutta onpahan hurja lokakuu musiikin puolesta: Viikatteen levy tuli 2.pv., Bruce Springsteeniltä tulee levy 23. pv .ja Amy MacDonaldin levy 30.pv. Ja AC/DC:tä tulee vielä sinkku tässä kuussa? Lokakuu on harvoin ollu näin hyvä musiikin puolesta mulle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Nyt kirjoittelen vain oman musiikkimaun puolesta, mutta onpahan hurja lokakuu musiikin puolesta: Viikatteen levy tuli 2.pv., Bruce Springsteeniltä tulee levy 23. pv .ja Amy MacDonaldin levy 30.pv. Ja AC/DC:tä tulee vielä sinkku tässä kuussa? Lokakuu on harvoin ollu näin hyvä musiikin puolesta mulle.
Mulla oli samanlainen lokakuu just vuos sitten oman lempimusiikin osalta. Olikohan vielä niinkin hyvin, että neljä kiinnostavaa albumia tuli ulos viime lokakuussa peräti samana päivänä. Muistan kirjoitelleeni asiasta täälläkin silloin.

Edit: ei kun se olikin viime vuoden syyskuu ja sen toinen viikko. Aika hämärtää muistot.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Mulla oli samanlainen lokakuu just vuos sitten oman lempimusiikin osalta. Olikohan vielä niinkin hyvin, että neljä kiinnostavaa albumia tuli ulos viime lokakuussa peräti samana päivänä. Muistan kirjoitelleeni asiasta täälläkin silloin.

Edit: ei kun se olikin viime vuoden syyskuu ja sen toinen viikko. Aika hämärtää muistot.
Tää on aikamoista, kun jo sinkkujen perusteella voin sanoa, että nuo on jo TOP-5 kun jatkis äänestää vuoden levyjä, yms. talvella. AC/DC on se neljäs jos ajoissa saapuu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hajoaminen tekoälyn selvään kusetukseen NHL:n dynasty modessa part 765.

St. Louisia vastaan peli, ihan tasaista vääntöä ja sitten tekoäly päättää alkaa sekoilemaan urakalla ja ottaa ensin kaksi jäähyä samaan aikaan ja tämän jälkeen vielä kolmannen jäähyn, näin tulee toista minuuttia viiskolmosta ja sitten vielä reilusti viisnelostakin päälle vaikka tekisin kaksi maalia viidellä kolmea vastaan. Ja näin myös tapahtuukin, käännän 1-2 tappioaseman 3-2 johdoksi. No mitäpä tapahtuu tämän jälkeen? Seuraava aloitus, tekoäly voittaa ja näillä joku puukäsipakki lähtee nousemaan kohti hyökkäysaluetta. Oman joukkueen botit sekoilee ja tulee kunnon kunniakuja ja millään keinolla en saa kiekkoa pois tai edes jalkoja vedettyä alta. Nyt oli päätetty että tulee maali ja näin, peli on 3-3.

Eikä tässä kaikki, seuraava aloitus ja botti vie sen ja kiekko päätyyn. Menen hakemaan omalla pakilla kiekkoa, tekoälyn pelaaja kelaa sitten kunnon vauhdin ja aivan sikamainen taklaus meikäläisen puolustajaan ja tämän jälkeen kävellään kohti maalipaikkaa. Saan kuitenkin toisella pelaajalla vedettyä jalat alta siltä joten ainoastaan kampitus, onneksi ei sen pahempaa. Selvitän jäähyn ja sitten tekoäly päättää että nyt kuitenkin tulee se vitun maali, joten luonnollisesti maali on sellainen että tekoälyvastustaja heittää kiekon jostain nollakulmasta kohti maalia, siitä se sitten kimpoileee jostain veskarin molemmista patjoista tolppaan, siitä takaisin veskarille ja lopulta minun omaan puolustajaan joka käytännössä luistellessaan potkii kiekon maaliin juuri patjan ja tolpan väliin jäävältä alueelta, peli siis 3-4 vastustajalle... :)

Varmaan sanomattakin selvää että minulla oli taas tässä joku 10 pelin voittoputki alla ja samalla tekoälynä toiminut St. Louis oli hävinnyt 10 ottelua putkeen ja vastustajan kokonaisstatsit oli sellaisia että mitään järjellistä syytä voitolle ei ollut, mutta muutama hassu sattuma käänsi sitten taas vaihteeksi niin että kun eivät saaneet ns. tekomaaleja tehtyä niin kaikki mahdolliset persepomput piti ottaa käyttöön.

Edelleen toistan miljoonannen kerran että mua ei haittaa näissä peleissä se jos häviän satunnaisesti tekoälylle ihan reiluin menetelmin tai edes vaikka siten että joskus tuntuu että tekoäly on koodattu niin ylivoimaiseksi yksittäisessä pelissä ettei ole mitään palaa, mutta se että näitä vitun paskapersepomppuja miljoonan tolpan ja jokaisen pelaajan kyrvän ja perseen kautta alkaa mennä omiin kun "on pakko hävitä" niin EA Sportsin mulkut jaa työntää pleikkarin ohjaimen perseeseensä ja laittaa pahimman mahdollisen tärinän päälle. On siellä varmaan ollut koodatessa vitun hauskaa kun ovat keksineet että hehheh pojat tehäämpä tämmönen koodi tähän että ei varmaan voita. Voi vittujen kevät.

Ja turha alkaa sönköttämään mistään ettei NHL-pelit ole täysiverinen lätkäsimulaatio. Ei tarvitse ollakaan, mutta pitääkö sen olla niin usein tätä paskaa? Eikai sen pitäisi niin vaikeaa olla tehdä edes suunnilleen realistinen tekoälyvastustaja, johan ne osasi NHL 2004 -pelin koodata PC:lle sellaiseksi että tekoälyä vastaan pelatessa ei tunnu siltä että siellä yritetään väkisin kusettaa kiekko maaliin.
 
@Roger Moore Mukava että kirjoitat pelaamistasi peleistä ja ylipäänsä jaksat pelata tekoälyä vastaan. Se on jo itsessään arvostettavaa. Muistan kun aikoinaan itse en muuta tehnytkään kuin pelasin tekoälyä vastaan NHL:ää. Siis sehän oli vain kokoajan pelkästään sitä asetusten säätämistä, kun koskaan ei ollut riittävän hyvä vaan aina joku asetus oli perseellään. Eihän sitä hermot vaan kestänyt enää kun siitä pelikokemuksesta aina puuttui se jokin. Ei voi kuin toivottaa tsemppiä ja paljon niille kaikille, jotka jaksavat vieläkin taistella kaukaloissa tekoälyä vastaan!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore Mukava että kirjoitat pelaamistasi peleistä ja ylipäänsä jaksat pelata tekoälyä vastaan. Se on jo itsessään arvostettavaa. Muistan kun aikoinaan itse en muuta tehnytkään kuin pelasin tekoälyä vastaan NHL:ää. Siis sehän oli vain kokoajan pelkästään sitä asetusten säätämistä, kun koskaan ei ollut riittävän hyvä vaan aina joku asetus oli perseellään. Eihän sitä hermot vaan kestänyt enää kun siitä pelikokemuksesta aina puuttui se jokin. Ei voi kuin toivottaa tsemppiä ja paljon niille kaikille, jotka jaksavat vieläkin taistella kaukaloissa tekoälyä vastaan!
Kyllä mä yleisesti ottaen jaksan näitä tekoälypelejä pelata, koska tykkään kuitenkin rakentaa omaa dynastiaa näissä ja kasata jengiä eri tavalla. Toisaalta ehkä silloin pitäisi harkita jotain puhdasta lätkämanageria NHL:n sijaan.

Mutta siis ei mua yleisesti niin paljoa tämä peli sapeta mitä näistä avautumisista voisi päätellä, yleiseisti ottaen ehkä 80% pelikokemuksista on ihan hyvää mutta sitten kun tulee näitä järjettömiä paskapelejä joista huomaa että nyt vaan oli päätetty ettei voi voittaa, niin sellainen pistää ärsyttämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös