Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 554
  • 66 539

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on kuulemma Lihaton Lokakuu. Ainakin joillain. Minusta se on vähän sama asia kuin Kaljaton Kesäkuu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noh, nu
Nyt on kuulemma Lihaton Lokakuu. Ainakin joillain. Minusta se on vähän sama asia kuin Kaljaton Kesäkuu.
Noh, Nummis. Älä ole tuolainen. Mulla on toistaiseksi ollut lihaton lokakuu. Jos ei lasketa (eikä lasketa) kalkkunaa leivänpäälliseksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Noh, nu

Noh, Nummis. Älä ole tuolainen. Mulla on toistaiseksi ollut lihaton lokakuu. Jos ei lasketa (eikä lasketa) kalkkunaa leivänpäälliseksi.

Hyvin menee, toivottavasti kestät kuun loppuun :D

Tuohan riippuu leikkeleen lihapitoisuudesta. Halpisleikkeleissä sitä lihaa tuskin on nimeksikään, paremmissa sitten 80-90 prossaa.

Itse toki annoin lihattomuudelle tylyn niskalaukauksen jo eilen - söin lammasta. Yleensä syön valkoista lihaa tai kalaa, ja harvoin punaista, mutta jostain syystä teki mieli eilen syödä jotain kiellettyä.

Tänään olen sitten syönyt salaattia ja kalakeittoa. Ja mietin myös juuri, että tämä kiinnostaa kaikkia varmaan helvetisti.

Elämä on vain liian lyhyt siihen, että söisi huonoa ruokaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Noh, nu

Noh, Nummis. Älä ole tuolainen. Mulla on toistaiseksi ollut lihaton lokakuu. Jos ei lasketa (eikä lasketa) kalkkunaa leivänpäälliseksi.
Tietenkään kalkkunaa ei lasketa. Eihän se lihaa ole vaan lintua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Metroderbystä kotiin. Hyvä tasainen nousu ollut koko ajan. Jospa sitä vielä johonkin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Älysin että Cmore tarjoaa myös tekstityksen Salattuihin elämiin. Se onkin hyvä juttu. Voisi kysyä myös mitä suomen kielen osaava tekee tekstityksellä Salkkareita katsellessa. Mutta paljonkin, sillä minulla on välillä ollut hankaluuksia saada sarjan näyttelijöiden puheesta selvää.

Kuulohäiriöisillehän tuo on tuotu avuksi, mut palvelee se niitäkin, jotka ei halua pitää ääniä päällä, ettei kukaan kuulisi ja tajuaisi hänen katsovan salkkareita.

Kaikilla on salaisuuksia
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




On tämä kyllä niin hyvä. Brittiläisessä musiikissa ympäristön harmaus ja ahdistus kääntyy kauniiksi, melodiseksi ja voimakkaaksi musiikiksi. Muualla siitä tulee puuronharmaata heviä, jos sitäkään.

Suomessa Kouvola vahvistaa tämän poikkeuksen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt meillä puhutaan siitä että miehen lapsi muuttaisi meille asumaan ja kävisi vaan vierailemassa äitinsä luona. Että kaikki menisi ylösalaisin. Jotain riitaa on vissiin ollut äidin ja uuden perheen kanssa. Minua jopa ahdistaa kun en ole ihan varma miten teinin kanssa toimitaan... kun ei ole oma. Eikä se vissiin auta että teini olisi oma. On ne niin hankalia välillä. No katsellaan mitä tapahtuu. Kyllä tässä on paljon pohdittavaa. Taitaa olla kyse vain jostain kiukusta äitiä kohtaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt meillä puhutaan siitä että miehen lapsi muuttaisi meille asumaan ja kävisi vaan vierailemassa äitinsä luona. Että kaikki menisi ylösalaisin. Jotain riitaa on vissiin ollut äidin ja uuden perheen kanssa. Minua jopa ahdistaa kun en ole ihan varma miten teinin kanssa toimitaan... kun ei ole oma. Eikä se vissiin auta että teini olisi oma. On ne niin hankalia välillä. No katsellaan mitä tapahtuu. Kyllä tässä on paljon pohdittavaa. Taitaa olla kyse vain jostain kiukusta äitiä kohtaan.
Ei se auta et teini olisi oma.
Hankalia ne on. Niin mekin olimme. Voi herramaisä ja jee päälle miten mutsi pärjäsikin niin hyvin kahden testohirviön kanssa. Faija myös. Mutsi oli se joka piti nuhteessa ja kurissa.
No, ihan helppo mä olin. Broidi ei ollut. Hyvä siitäkin tuli sittemmin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jännä päivä. Tein töitä puoli kuuteen ja sitten rupesi houkuttamaan SaiPan matsi. No tilasin Cmoren ja sitten äkkiä kauppaan hakemaan kaljaa, kun pelkäsin perseraiskausta eikä sellaista selvin päin voi katsoa. Eka erä olikin hyvää meidän jengiltä. Erätauolla naapuri eli @Gennadi pisti viestiä, että voiko tulla katsomaan kaveriksi. Tuli. Ekaa ipan maali tuli noin 10s ennen kuin Gennadi soitti ovikelloa. Ja heti perään toinen. Sitten keskityttiinkin juomaan ja puimaan viime perjantain miitin tapahtumia. Mutta onpahan ollut kivaa.
@Gennadi on hyvä tyyppi. Etukäteen oli ajatus et tuo on ihan kusipää. No, oli se, mut munlainen kusipää. Eli tultiin hyvin juttuun.
Ja mitäs niitä nyt puimaan. Osalla oli krapula, osalla ei. Ei me mitään @pettter iä olla ja herätä ringistä. Mä oon sentään Tampereella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuulohäiriöisillehän tuo on tuotu avuksi, mut palvelee se niitäkin, jotka ei halua pitää ääniä päällä, ettei kukaan kuulisi ja tajuaisi hänen katsovan salkkareita.

Kaikilla on salaisuuksia

Juu, näinhän tuo varmasti on. Mutta kyllä siis minäkin olin iloinen tuosta asiasta. Tämä tosiaan sen vuoksi että minulla on välillä ollut hankaluuksia saada selvää kaikista repliikeistä. En koe olevani kuulovammainen vaan mielestäni osan näyttelijöiden artikulointi on osin epäselvää.

Ihmettelyn aihe on sen sijaan se että miksi minullakin näkyy Cmoren viihdepuolikin. On ruvennut näkymään siitä hetkestä alkaen kun tilasin paketin Telia, Viasatin urheilu ja Cmore sport. Mutta Cmoren viihdekanavia ei tilaukseeni kuulunut. No, en valita jos nuo vain näkyy jonkin aikaa ilmaiseksi eikä esimerkiksi ole virhe tilauksen käsittelyssä.

Minulla on myös nykyään omakohtaista kokemusta työskentelystä kuulovammaisen kanssa. Töissä keittiöllä kun on myös kuulovammainen. Erittäin mukava ihminen muuten mutta välillä luo ylimääräistä rasitusta kun hän ei meinaa kuulla puhettani. Yritän puhua hänelle kovemmalla äänellä kyllä mutta uskallanko silti puhua tarpeeksi lujaa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Työviikko aherrettu ja on jälleen viikonloppuvapaa. Otan tämän kertaisen viikonloppuvapaan ilolla jälleen vastaan. Arkiviikko oli jollain tavalla poikkeuksellisenkin raskas. Tuntui että erittäin pieni nuhan poikanen vei heti mehuja pois, mutta koska kyseessä oli vain erittäin pientä oireilua nuhasta niin en jäänyt töistä poiskaan. Sitten arkena oli myös lähes joka päivä työvuoron lisäksi muutakin ohjelmaa. Tiistaina oli lääkäri, keskiviikkona A-klinikkakäynti ja torstaina vertaistukiryhmä. No, nyt tuo arkiviikko on taas selätetty ja voi vain nauttia olostaan ja viikonlopusta.

Varsin usein nykyään vapaapäiväni ovat olleet vailla minkäänlaista sen ihmeempää ohjelmaa. Eilen illalla kuitenkin oli hieman säpinää allekirjoittaneenkin vapaapäivässä. Täällä Hämeenlinnassa oli ainakin eilen Pimeän kaupan ilta ja minäkin piipahdin tuossa illassa. Vanhat farkut olivat kuluneet puhki (vielä sellaisesta kohdasta että ei hyvä) ja uusille farkuille oli pitkään ollut jo tilausta niin nyt sain sitten ostettua uudet farkut. Farkut ja vyö kustansi yhteensä noin 80 euroa mutta oli niille tosiaan tarvettakin.

Shoppailuni jälkeen poikkesin syömään grillattua lohta sen nimiseen ravintolaan kuin Svenni. Taisin olla tuolla tuohon aikaan ravintolan ainoa asiakas joten turvaväleistäkään ei tarvinnut huolta kantaa. Tämän jälkeen käppäilin keskustasta kotiin. Kävelymatkaakin kertyi eilen taas hienosti, varmaan yhteensä noin lähes tunnin verran.

Tänään sitten lauantai. Pitäisi ostaa tänään sitten pyörään valot. Jos olen ymmärtänyt niin pimeällä pyörällä ajamisesta saattaa saada nykyään sakotkin niin noille valoillekin on todella kysyntää. Kun työmatkoilla etenkin aamuisin saattaa olla taas jo erittäinkin pimeää. Tänään olisi tarkoitus katsella myös iso satsi urheilua ja käydä saunassa. Toivottavasti sauna on nyt lämmin.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
@Gennadi on hyvä tyyppi. Etukäteen oli ajatus et tuo on ihan kusipää. No, oli se, mut munlainen kusipää. Eli tultiin hyvin juttuun.
Ja mitäs niitä nyt puimaan. Osalla oli krapula, osalla ei. Ei me mitään @pettter iä olla ja herätä ringistä. Mä oon sentään Tampereella.

Kiitos palautteesta, myönnän humalapäissäni ollessa olevani välillä epäobjektiivinen, jopa debiili käytökselläni. Sen sijaan viime lauantain rääpiäisissä kehuin teikäläistä isännälle kuinka oli mukava jutella itseään älykkäämmän kanssa. Näin ollen pahoittelen myös narsistista olemustani.

T: Kusipää karjalainen, ei kuitenkaan se pahin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyselin muuten pettteriäkin tänne silloin, mutta hän ei valitettavasti päässyt paikalle. Jospa ensi kerralla sitten. Yllättäisi ihmisiä yhtä paljon kuin sinä livenä tavatessa.
Pettterin haluaisin kieltämättä tavata. Varmasti yllättäisi.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tein aamulla itse sämpylöitä ja pesin kämpän ikkunat, oli muuten vitullinen homma. Vaimo tykkäsi, joten petasin teoillani itselleni "omaa tilaa"... Hittoiks näist sano sulhane häist!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Eikös polkupyörässä ole pitänyt olla pimeällä valo jo vuosia? Uutenahan tuli, että lisäksi pitää olla punainen takavalo.
Aivot luki tämän aluksi "pimeällä valolla" ja mietin jo hetken että mikä vittu on pimeä valo :D Mutta juu, pimeällä tosiaan pitäisi olla lain mukaan jonkinlainen etuvalo fillarissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Heh, nyt täytyy taas ihmetellä omaa muistamattomuutta/tietämättömyyttään. Niin se taitaa olla että etuvalo on ollut fillareissa pakollinen jo muutamankin vuoden ajan. Siksi en tainnut viime syksynäkään pyöräillä ollenkaan töihinkään kun ei ollut valoja pyörässä.

No tänään ostin sitten sekä etu- että takavalon polkupyörääni. Isä ne siihen asentaa huomenna. Tulee paljon turvallisemmaksi polkupyörällä ajaminen kun on valot pyörässä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Heh, nyt täytyy taas ihmetellä omaa muistamattomuutta/tietämättömyyttään. Niin se taitaa olla että etuvalo on ollut fillareissa pakollinen jo muutamankin vuoden ajan. Siksi en tainnut viime syksynäkään pyöräillä ollenkaan töihinkään kun ei ollut valoja pyörässä.

Onkohan jopa 40 vuoden ajan ollut mahdollisuus napsua sakko valoitta ajamisesta? 90-luvulla oli ratsia ja se piti kiertää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös