Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 995
  • 66 550

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Billy Gibbonsin eli ZZ Top bändin kitaroinnin särötason valinta on tunnistettavan tyylikäs. Kitara säröttää rajustikin, mutta laulu sointuu hienosti, koko trio kuuluu neljänä selkeänä linjana, kitaran särön harmoniat siis siinä päällä.
Ja tietysti sen soundimaailman oleellinen rakenne on sointujen, sormitusten valinnat.
Kitara on pirun monimutkainen runsaudensarvi niille, joiden sormet taipuvat ja näpeissä herkkyyttä riittää.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Samaa mieltä tottakai, mutta sanoisin, että se on kenen tahansa hyvän kitaristin merkki. Tämä ei ole nyt mitään vittuilua, mutta aika lyhyitä olisivat olleet kitaristien urat takavuosinakin, jos livenä ei olisi toiminut. Ennen ei ollut videotodisteita, nykyään on.
Juuri näin. Hyvän kitaristin tunnistaa siitä, että livenä vetää yhtä hyvin kuin levyllä. Billy Gibbons ei tietenkään ole ainoa kitaristi maailmassa joka näin tekee.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
On pakko palata kirjoittamaan vaikuttava mediakokemus.
Luin amppareiden kautta HSn artikkelin eli miestoimittajan kirjallisuusnoston jonkun saksalaisen naisen loihtiman kerronnan oudohkoista saarista. Kirja olisi minusta kyllä mielenkiintoinen, hsn kaverin arvostelu sillee diipadaapaa.

Vaan huisin hienoa oli tajuta käyttöliittymieni yhteys ja ehkå jåkin hutivetokin: olin lukenut Bentleyn nyysijutun aiemmin päivällä ja sitten Ampparit suovat minulle ilmaisen HS-artikkelin ja sitä lukiessani mainostavat arveelle Bentleyn Bentaygaa.
Oh jee, tästä profiloinnista minä tykkäsin kyllä, ainakin ohimennen.
Taitaa jäädä minulta ostamatta nyt uutena, mutta ehkä pahennan maailmaa sitten myöhemmin eli ostan mobiilin käytettynä, ja siis vain ja ainoastaan provokatoorisena setämiehisenä eleenä.

No joo, mutta tuo mainoksen minulle profilointi, suuntaus oli jotenkin hauska hutiveto. Netin älymaailma on vähänkö tyhmä useastikin?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen tosiaan leivoin mansikkatäytekakun ja päätin nyt sitten jakaa kuvan täälläkin myös teidän kanssa. Leivoin kakun kokonaan tosiaan itse, myös kakkupohjan leivoin itse. Piti ensin oikasta ja ostaa valmis torttupohja mutta kun kerran aikaa nyt lomalla on ja kakkupohja on melko helppo tehdä sekä aineet löytyivät valmiiksi kotoa niin päätin tehdä pohjankin itse. Ja yleensähän kakku täytetään edellisenä päivänä ja koristellaan sitten seuraavana päivänä ja kakun annetaan yön yli jääkaapissa tekeytyä mutta minä en sellaista nyt odotellut vaan maistoin kakkua jo pari palaa eilenkin. On tosi hyvää täytekakkua.

Jotkut kai sanovat että kakkupohjan tekeminen on vaikeaa ja epäonnistuvatkin siinä mutta minulla on jostain syystä aina onnistunut täytekakun pohjan teko. Olen kai niin tarkkakin ja noudatan ohjeita hyvin orjallisesti. Mutta koskaan en ole itse epäonnistunut pohjan teossa. Tämän sanoessani tietenkin ensimmäinen epäonnistuminen on jo nurkan takana?

Mielestäni mansikkatäytekakku kuuluu kesään ja varsinkin siis tuoreista mansikoista tehtynä. Eilen ei kyllä kovin kesäinen keli ollut mutta siitä huolimatta ja loman alun kunniaksi tuli kakku leivottua. Ja tänään se kesäloma alkaa sitten toden teolla, tarkoitan tällä sitä että tänään on sitten ensimmäistä kertaa oikein ohjelmaa tällä kesälomalla. Lähden pyörähtämään joko Iittalassa tai sitten menen kuuntelemaan jazzia Hämeenlinnan torille. Hämeenlinnan torilla on tänään Linnajazz-tapahtuma. Taidan valita tuon jazz-musiikin kuuntelun sillä minun reissusuunnitelmat on nyt yhä vielä vähän vaiheessa.
 

Liitteet

  • mansikkakakku.jpg
    mansikkakakku.jpg
    466,9 KB · kertaa luettu: 196

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Nykymaailmassa, missä mitään ei saa sukupuolittaa tai muuta joutavaa höpinää, niin miten käy pyykkipojille? Siis sille apuvälineelle, jonka avulla ripustetaan pyykit narulle.

Pitääkö nimeksi vaihtaa esimerkiksi pyykkiripustin? Tai pyykkipidike? Miksi kukaan ei ole vielä mediassa tuominnut pyykkipoikia?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon saan jos luen kirjan? Siis kokonaan. Peruskoulussahan sitä luki vaan takakannen ja pikkuisen ehkä jostain jos joku esitelmä piti pitää.

Tai en tiedä. Kuitenkin antaisin puolet jollekin hikarille että lukisi mun puolesta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Linnajazzeilla olin äsken noin tunnin verran täällä Hämeenlinnan torilla. Kello 20 asti nuo tänään kestävät että täytyy katsoa ilmojenkin mukaan meneekö tuonne tänään vielä uudelleen.

Ei välttämättä sitä just minun lempimusiikkiani mutta kiva kuunnella välillä vähän erilaistakin musaa ja kyllä tuota nyt kuuntelikin. Harmi vain kun joutui koko ajan seisomaan siellä.

Nyt ilma on täällä Hämeenlinnassa sateinen ja ukkostaakin hieman. Muuten ollutkin tänään näihin tunteihin asti aurinkoista ja poutaista. Mutta pitihän sen nyt tänäänkin vielä sadella.

Tästä se kesäloman vietto nyt toden teolla vaan alkoi. Hieman jotain ohjelmaa jo. Tai kyllähän minä eilen sen mansikkakakunkin jo tein. Nyt pitäisi vain alkaa suunnittelemaan toden teolla sitä muuta ohjelmaa sitten kesälomalle ja tehdä matkavarauksia. Ettei se jäisi vain puheen tasolle. Kai tässä pitää pistää menemään mahdollisuuksien mukaan kun kerrankin aikaa ja vapaatakin on.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maan vetovoima. Magneettikentät. Onks kaikki ok? Tän baarin alle pitäis tehdä jotain kaivauksia. Onko avaruudesta tipahtanut joskus jotain maahan ja nyt se säteilee. Mistä suunnasta tahansa tuut niin tänne johtaa tie ja tässä vasta on hyvä olla. Tekee jopa erikoisen gutaa. Noissa muissa baareissa sama!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olisi muuten Jompallekin täällä nyt hommia. Edellinen myrsky kaatoi mökin pihasta koivun ja niin pahasti vierestä kasvanutta vasten, että meni sitten molemmat nurin (eno oli käynyt nuo alkuviikosta kaatamassa ku lankomies oli täällä jeesimässä). Nyt tuossa pihassa kaksi arviolta 40v koivun runkoa (mökin ikä) jotka minun pitäisi tämän viikon aikana pistää moottorisahalla palasiksi, että saadaan pois pihalta. Mutta sitten ne pitäisi vielä saada polttopuiksikin.
 
K

Kiekkokatsoja

Olisi muuten Jompallekin täällä nyt hommia. Edellinen myrsky kaatoi mökin pihasta koivun ja niin pahasti vierestä kasvanutta vasten, että meni sitten molemmat nurin (eno oli käynyt nuo alkuviikosta kaatamassa ku lankomies oli täällä jeesimässä). Nyt tuossa pihassa kaksi arviolta 40v koivun runkoa (mökin ikä) jotka minun pitäisi tämän viikon aikana pistää moottorisahalla palasiksi, että saadaan pois pihalta. Mutta sitten ne pitäisi vielä saada polttopuiksikin.
Hai ku eka lauseen jälkeen luulin, että tarvitset siitos sonnia. Tai siis tuli sellainen mielikuva.
No itte asiaan, niin kyllä se kovvoo hommoo on puuhommat. Olis kyllä hyvää liikuntaa, varsinkin mulle ja kai monillekin, kunhan ei päivätahti olisi liian suuri.
 
K

Kiekkokatsoja

Vittu mikä maailmanmatkaaja tuo ketjun perustaja. Tänään (tai siis kellon mukaan eilen, mutta ainakin minulle vielä tätä päivää) lähti Vimpelistä, kävi Porissa moikkaamassa punista, kiersi Rauman ja Turun ja joku tunti sitten pääsi kotiin. Soitti minulle about puolen tunnin puhelun ja tulee huomenna (siis kellon mukaan tänään maanantaina) tänne. -89 Nissan Sunnylla kaikki. Ei voi kuin arvostaa.
Samoin, koska mulla on ollut sekä 83 ja 87 nissan sunny.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
No jaa. Edelliseen viikkoon vain 1740 kilometriä kuskin paikalla. Ei muuten mitään, mutta tuo välilevyn pullistuma meinaa vähän ärsyyntyä moisesta.
Huomenna alkavan reissun jälkeen jää tältä vuodelta puuttumaan maakunnista viisi, joissa en ole millään muotoa pistäytynyt. Lappi varmaan jäänee takuulla väliin, muihin on senssit, kunhan keksii syyn.
 
K

Kiekkokatsoja

Minä ajoin opetuslupani 89 sunnyllä, joten siksi sillä vuosimallilla on minulle tunnearvoa.
No nii. Taitaa olla samaa korimallia 87 89 Googlaamalla löytyy.
Mulle sattui alustasta mätä 87 jonka ostin. Vikatikki, mutta pikaratkaisu.
Aloin muuten miettimään, että olikohan 87, 88, vai 89. En enää muista.
Eipä niitä enää saa selville.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

redpecka

Jäsen
Pitäs mennä joskus ihan tonne Perussuomalaisten ketjuun kattelee, että mitä siellä oikein tapahtuu kun se tuntuu aina herättävän oheiskeskustelua siellä täällä ja joku on aina pahoittanut mielensä. Olisi kivä tietää mistä jengi bamlaa, mikä on hot. Toki itse täytyisi käydä perustiedot lukemassa vaikka wikipediasta ettei ihan hölmönä menis vaan vaatimaan ihmisiltä maailmanrakastamista. Jännä aihe.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Luultavammin viimeistään tänään olisi tehtävä lopulliset päätökset noille eri suunnittelemilleni reissuille lähdöstä. Juniin saa säästölippuja mutta täytyy olla ajoissa liikeellä ja samoin majoituspaikat menevät kyllä kaupaksi. Voi olla että olen jo nyt liian myöhään liikkeellä.

Mutta kun se päätösten tekeminen on jokseenkin hankalaa. Siihen vaikuttaa niin moni asia, ei tässä tietenkään mitään rikkaita olla niin talous on yksi selkeä asia mikä vaikuttaa päätöksiin ja myös sitten tämä vallitseva koronatilanne. Ehkä liian kauan jahkailin silläkin että uskaltaako sitä nyt minnekään lähteä vai ei. Sitten kun seurasin ihmisten mielipiteitä ja kun muutama kaverikin on reissussa niin olen uskaltamassa lopulta reissuihin lähteä.

Talous nyt näyttää siltä että kun tässä lukuja pyörittelen niin suoraan sanottuna reissuihin olisi menossa noin 900 euroa ja säästöönkin jäisi vielä 400-500 euroa. Tuo säästöön jäävä summa kyllä miellyttää itseäni. Vaikka reissuihin menisi iso määrä rahaa niin silti jäisi pesämunaksi säästöihinkin vielä hyvin rahaa. Minun mittapuullani mitattuna siis. Yllättävän hyvin olen onnistunut pelaamaan korttini viimeisen noin vuoden aikana ja rahaa on säästössä nyt yllättävän hyvin. Mutta kuinka paljon olen valmis sijoittamaan kesälomaani ja matkoihini? Toisaalta tykkään matkustelusta kotimaassa varsinkin ja nyt on sellaista menofiilistäkin, koronasta huolimatta.

Ja ovatko nyt sitten nämä "kauko"matkojen kohdekaupungit nyt sitten kuitenkaan hyviä valintoja matkakohteiksi. Ähtäri ja Keuruu, Savonlinna ja Naantali? Kaikissa noissa olen kyllä käynyt aikoinaan mutta on siitä jo monia vuosia aikaa. Naantalissakin kävin viimeksi vuonna 1996. Ja onko se Muumimaailma sellainen paikka johon voi tällainen lapsenmielinen aikuinenkin mennä yksin?

No, näitä asioita tänään vielä pyörittelen mielessäni ja toivottavasti saan tänään jo aikaiseksi tehtyä edes joitakin matkavarauksia jo. Tänään onkin muuten sitten sellainen päivä jolloin on vahvasti läsnä sekä ilo että suru ja haikeus. Tänään on kesälomani virallinen ensimmäinen lomapäivä mutta tänään on myös äitini ja veljeni menehtymisten vuosipäivät. Äitini kuolemasta tulee tänään yhdeksän vuotta kuluneeksi ja veljeni kahdeksan vuotta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Luultavammin viimeistään tänään olisi tehtävä lopulliset päätökset noille eri suunnittelemilleni reissuille lähdöstä. Juniin saa säästölippuja mutta täytyy olla ajoissa liikeellä ja samoin majoituspaikat menevät kyllä kaupaksi. Voi olla että olen jo nyt liian myöhään liikkeellä.

Mutta kun se päätösten tekeminen on jokseenkin hankalaa. Siihen vaikuttaa niin moni asia, ei tässä tietenkään mitään rikkaita olla niin talous on yksi selkeä asia mikä vaikuttaa päätöksiin ja myös sitten tämä vallitseva koronatilanne. Ehkä liian kauan jahkailin silläkin että uskaltaako sitä nyt minnekään lähteä vai ei. Sitten kun seurasin ihmisten mielipiteitä ja kun muutama kaverikin on reissussa niin olen uskaltamassa lopulta reissuihin lähteä.

Talous nyt näyttää siltä että kun tässä lukuja pyörittelen niin suoraan sanottuna reissuihin olisi menossa noin 900 euroa ja säästöönkin jäisi vielä 400-500 euroa. Tuo säästöön jäävä summa kyllä miellyttää itseäni. Vaikka reissuihin menisi iso määrä rahaa niin silti jäisi pesämunaksi säästöihinkin vielä hyvin rahaa. Minun mittapuullani mitattuna siis. Yllättävän hyvin olen onnistunut pelaamaan korttini viimeisen noin vuoden aikana ja rahaa on säästössä nyt yllättävän hyvin. Mutta kuinka paljon olen valmis sijoittamaan kesälomaani ja matkoihini? Toisaalta tykkään matkustelusta kotimaassa varsinkin ja nyt on sellaista menofiilistäkin, koronasta huolimatta.

Ja ovatko nyt sitten nämä "kauko"matkojen kohdekaupungit nyt sitten kuitenkaan hyviä valintoja matkakohteiksi. Ähtäri ja Keuruu, Savonlinna ja Naantali? Kaikissa noissa olen kyllä käynyt aikoinaan mutta on siitä jo monia vuosia aikaa. Naantalissakin kävin viimeksi vuonna 1996. Ja onko se Muumimaailma sellainen paikka johon voi tällainen lapsenmielinen aikuinenkin mennä yksin?

No, näitä asioita tänään vielä pyörittelen mielessäni ja toivottavasti saan tänään jo aikaiseksi tehtyä edes joitakin matkavarauksia jo. Tänään onkin muuten sitten sellainen päivä jolloin on vahvasti läsnä sekä ilo että suru ja haikeus. Tänään on kesälomani virallinen ensimmäinen lomapäivä mutta tänään on myös äitini ja veljeni menehtymisten vuosipäivät. Äitini kuolemasta tulee tänään yhdeksän vuotta kuluneeksi ja veljeni kahdeksan vuotta.

Pari nopeaa vinkkiä. Tsekkaa myös bussiyhteydet, varmasti löytyy säästöä. Esim. Pikavuorot.fi hakee kaikkia yhteyksiä kaupunkien välillä ja sieltä vaan valkkaamaan halvimmat. Muumimaailmaan en menisi ilman muksuja, vaikka kuinka lapsenmielinen olisin. Törkeän hintainen ja ei siellä aikuiselle tekemistä ole. Ota mielummin esim. Risteily ja ruokailu Ukkopekalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös