Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 310 305
  • 66 766

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Täsmennän, että minulla ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa rassailla eli korjailla yms. sitä mopoani. Ainoastaan ajaa. Kouluun oli reilut pari kilometriä ja sillä oli hyvä mennä. Mopon hommasin ollessani 14 v 6 kk, tyttöystävä ilmaantui kuvioihin ollessani 14 v 10 kk. Sattumaako. NIINPÄ. Oltiin sit 4,5 vuotta.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Täsmennän, että minulla ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa rassailla eli korjailla yms. sitä mopoani. Ainoastaan ajaa. Kouluun oli reilut pari kilometriä ja sillä oli hyvä mennä. Mopon hommasin ollessani 14 v 6 kk, tyttöystävä ilmaantui kuvioihin ollessani 14 v 10 kk. Sattumaako. NIINPÄ. Oltiin sit 4,5 vuotta.
Joo kyllä mopolla naisia saa näköjään. Mulla oli mökkimopona se Raisu. Naapurimökin Linda oli äidin puolesta stadista, isäpuoli oli Turusta.

No se vitun Linda otti mun mopon ja lähti Pusulan keskustaan kun mä olin ehkä ottanu liikaa Indian beeriä, alko aikasemmin syömäni makaronit tulla ylös ja tulikin.

Aamulla sain kuulla että oon paska kun se joutu taluttaan sen vitun mopon sieltä 5 kilsan päästä. Olin 14, hän nuorempi ehkä vuoden tai kaksi? Hän opetti että varo mitä tuleva nainen sanoo.

En oo vissiin vieläkään oppinut
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mulla lähti kerran mopo käsistä, se oli Helkama Raisu. Jumalauta et oli oli liukas.
Opetin pikkusiskoani (silloin 9v) ajamaan mopolla Helkama Ässällä. Opetin kaasun, kytkimen ja vaihteet helvetin hyvin.

Mikäs siinä jonkun toisen mopolla tuollaista on opettaa. Saattoi jarrut unohtua opetuksesta, jonka totesin kun pikkusisko vetää aitan seinään kakkonen silmässä ja kierrokset täpöillä...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nykyisen Etelämantereen alueella eli noin 200 miljoonaa vuotta sitten varhaisella jurakaudella hirmulisko, jolle on annettu nimeksi "jääharjalisko".
Jumalauta! Markku Uusipaavalniemen kantaisä!
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Eipä mullakaan mopoa ollut, enkä sellaista koskaan halunnutkaan. Muutaman kerran olen toki ajanut, viimeksi muutama vuosi sitten Kreikan saaristossa skootterilla...kai sekin mopo on. Ajokortin sain vuonna -96 ja nyt en muista oltiinko eka vai toka ikäluokka, jolla ei ollut kahdeksankympin lätkää. Nuoriso ei taida edes tietää, mikä se sellainen oli.

En kauheasti alaikäisenä autoakaan ajanut. Kerran kun olin seitsemäntoista, mutta en vielä autokoulussa, ajeltiin kaupungista kotiin päin isäni kanssa. Lentokentäntiellä isäpappa sitten yhtäkkiä pisti vilkun päälle ja ohjasi auton tien reunaan, pysäytti ja totesi että sinä meistä ajat nyt sitten meidät kotiin. No minä sitten ajoin. Ei ollut matkaa kuin muutama kilsa eikä liikennettäkään paljoa, ja lommoitta selvisi Carina II kotiin. Se oli ensimmäinen kerta kun ajoin liikenteessä ja ylipäänsä jossain muualla kuin mökkitiellä. Olin itse asiassa unohtanut koko jutun, mutta nyt tuli mieleen vanhoja muistellessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Saattoi jarrut unohtua opetuksesta, jonka totesin kun pikkusisko vetää aitan seinään kakkonen silmässä ja kierrokset täpöillä...
Äiti halusi kokeilla veljen mopoa (Suzuki Solifer PV) ja saikin lyhyen oppitunnin veljeltäni. Reteänä lähti sitten ajamaan meidän pihatietä pitkin. Ihan hyvin se meni kunnes lähestyi tienhaaraa. Hirveää huutoa kuului ja tajuttiin ettei mutsi osannut jarruttaa. Auto ajoi juuri ohitse ja hetken näytti että mutsi ajaa alle. Onneksi älysi tehdä pienen kurvauksen ja väisti törmäyksen. Tien toisella puolella kaatoi sitten mopon ja muut oltiinkin pian siellä kun juostiin hulluna perään kun kuultiin mutsin huutavan. Ei siinä kuinkaan käynyt, tuli kolhu vain mutsin ylpeyteen. Kyllä tuota välillä muistellaan kun äiti oli auton alle ajaa. Itse en ole koskaan mopolla ajanut...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ajokortin sain vuonna -96 ja nyt en muista oltiinko eka vai toka ikäluokka, jolla ei ollut kahdeksankympin lätkää. Nuoriso ei taida
Eka varmaan koska minulla sellainen vielä oli... vuoden vaihteeseen saakka, sitten sen sai jättää pois (muistaakseni).
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Autollahan ajoin ainakin kymmeniä kertoja ennen kuin ajoin ensimmäistä kertaa mopolla. Hurjinta oli se, kun 9-vuotiaana ajoin punaisella Volvo Amazonilla joen jäällä penkkaan. Vauhtia oli noin 100 km/h. Hullu oli isäni, kun antoi minun ohjata. Amazonin pelti oli lujaa ja vaurioilta vältyttiin.

Autojakaan ei kiinnostanut rassata yhtään, minä vaan ajoin.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi tieteellinen läpimurto ja askel uuteen ihmiskunnan historiassa, mutta ehjän DNA:n löytäminen on äärimmäisen epätodennäköistä, luultavasti mahdotonta, sillä dinosaurusten valtakausi oli noin 230-65 miljoonaa vuotta sitten ja perimä tuhoutuu reippaasti alle miljoonassa vuodessa. Lisäksi kloonaukseen soveltuvan perimän tulisi olla kohtalaisen ehjää. Mahdollisuudet ovat melkeinpä olemattomat. Minusta sääli.
Kloonaukseen soveltuvaa dinosauruksen erittäin hyvin säilynyttä DNA:ta saadaan dinosauruksen verta imeneestä hyttysestä, joka juuri aterioinnin jälkeen hautautuu pihkaan. Ajan saatossa tämä pihka muuttuu meripihkaksi ja hyttynen ja sisällään oleva dinosauruksen DNA säilyvät vahingoittumattomina. Näin tiedemiehet saavat eristettyä dinosauruksen perimän ja kasvattavat laboratoriossa dinosauruksia.
 
K

Kiekkokatsoja

Joskus tuntuu, että tää keho ja ennenkaikkea pumppu eli sydän rasittuu. Mutta lienee huonokuntoisvaiva, vaikka paljon oon kuullut viimeaikoina lisää, suvun sydänhajoamista, ja remonteista.
Liikkumista, ja ulkoilua, se hyvä lääke.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eiks toi mopokortti tullut pakolliseksi vasta joskus 90-luvulla? Vai jopa myöhemminkin?
-85 syntyneet saa ajaa mopoa ilman korttia. Sen jälkeen taas ei.

Ylipäänsä kun katsoo kaikkia vanhoja -90-luvun kulkuneuvoja (autot, mopot jne) niin hinnat tuntuu nousevan. Tosin johan noista on 30v aikaakin...

Vähän kieltämättä harmittaa etten joskus kysellyt lisätietoja rapean 40km päässä olleesta nappisilmäladasta. Vähän päälle seitsemänsataa ois pitänyt köyhtyä kilvissä olleesta ajoneuvosta ja mukaan ois tullut parin lihalaatikollisen verran osia, toinen vaihdeloota jne... Nyt kun kattoo niin ei puhettakaan et saisi ajokuntoista tuohon hintaan. (toki varmasti jotain laittoa oisi löytynyt). Sama pätee myös yhteen kattoluukulliseen Sierraan.

Toki noitten jälkeen voisi oma autohistoriakin olla vähän erilainen.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
-85 syntyneet saa ajaa mopoa ilman korttia. Sen jälkeen taas ei.
Korjataan sen verran, että ennen 1.1.1985 syntyneet saavat ajaa mopoa ilman korttia. Minä olen syntynyt juuri vähän ennen 1.1.1985, mutta ikinä en ole ajanut mopoa.

Ja asiasta toiseen. Luin uutisen, jossa some kuulemma räjähti. Ihan hyvä, niin saa hetken olla erossa somesta. Varmaan menee jonkun aikaa, että saavat somen kuntoon sen räjähdyksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aina kun joku Jatkoaikalaista kertoo löytäneensä jonkun kivan elintarvikkeen, kohta tulee joku kertomaan kuinka kotona tehdään parempaa ja ainekset ovat yksinkertaisia. Pitää vain ensin metsästää liha, metsäkanojen munat etsiä pesistä, maito kerätä hirveltä ja sitten etsiä villiviljaa. Ruoka valmistetaan kuparisissa astioissa ja vedeksi kelpaa vain tunturipuron vesi.

Minä olen nyt kaksi kertaa ainakin edellisten muutaman viime vuoden aikana kirjoittanut jostain omasta mielestäni kivasta löydöstä elintarvikkeiden joukossa asian mukaiseen ketjuun tällä palstalla.

Olen saanut vastaanotoksi kärkkään löytöni alas ampumisen ja kyseenalaistamista. Miten voi olla vaikeaa vain antaa minun olla tyytyväinen löytöihini?

No olkoonkin että toinen löydöistäni on tämä muistaakseni Forssan lounassalaatti. Mutta minä ihan aidosti tykkään tästä lounassalaatista.Olen tykännyt naperosta lähtien. Valitettavasti tuossa oli vain useampi vuosi kun kyseistä salaattia ei mistään ainakaan lähikaupasta saanut. Kunnes sitten sain salaattia yhdessä ruokajaossa.

Ja mitä tulee tuohon toiseen löytööni eli siihen majoneesiin niin olen minä varmaan maistanut tuota Hellemansin majoneesiakin. Nimi ei vain ollut äkkiseltään tuttu mutta googletin tuotteen ja kuva purkista olikin sitten tutumpi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eihän dinosauruksia tarvitse kloonata, nehän asuu maan sisällä kadonneessa maailmassa. Se tulivuori pitää vaan löytää mistä sinne pääsee.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onko teillä elämässänne ollut sekopäistä
vainoajaa? Minulla on yksi. Aina välillä tuo läpimätä yksilö yrittää tökkiä ja tekee selän takana jotain myyräntöitään. No, tiedän, että hän on diagnosoitu mielenterveyspotilas, joten täytyyhän sellaisen näkyä. Sääliksihän semmoinen lopulta käy.

Ei ole monella omaa aaroeeroa elämässään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko teillä elämässänne ollut sekopäistä
vainoajaa? Minulla on yksi. Aina välillä tuo läpimätä yksilö yrittää tökkiä ja tekee selän takana jotain myyräntöitään. No, tiedän, että hän on diagnosoitu mielenterveyspotilas, joten täytyyhän sellaisen näkyä. Sääliksihän semmoinen lopulta käy.

Ei ole monella omaa aaroeeroa elämässään.

Sama.

Tylsää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sama.

Tylsää.
Olen kuullut toisaalta hänen kertoneen miksi se minua inhoaa. Kuulemma koska olen aina ollut hyvä urheilussa, hyvä työpaikka, pidetty henkilö ja komea sekä naisten kanssa on ollut vilkasta. Ja muita vastaavia kateussyitä siis.

Kun syyt jo vuosia sitten kuulin olin ELY-keskuksessa tienaamassa 2380 e per kk. Enpä tiennytkään että moista on syytä kadehtia.

Mutta kyllä minä sen komeuskateuden ymmärrän.
 
Viimeksi muokattu:

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olen kuullut toisaalta hänen kertoneen miksi se minua inhoaa. Kuulemma koska olen aina ollut hyvä urheilussa, hyvä työpaikka, pidetty henkilö ja komea sekä naisten kanssa on ollut vilkasta. Ja muita vastaavia ksteussyitä siis.

Kun syyt jo vuosia sitten kuulin olin ELY-keskuksessa tienaamassa 2380 e per kk. Enpä tiennytkään että moista on syytä kadehtia.

Mutta kyllä minä sen komeuskateuden ymmärrän.

Samaan aikaa kun täällä kehuit komeuttasi, niin Annastiina Heikkilä antoi juuri Aamu-TV:seen reportaasia kotoaan. Varmaan harmittaa jos et nähnyt
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös