Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 598
  • 66 539
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuli katsottua pari UCL-matsia ja mieleeni iski se sama kysymys, joka tulee jokainen kerta katsoessani jalkapalloa. Onko kaikki jalkapallokentät saman kokoisia, tai ainakin lähellä sitä? Eli onko esimerkiksi Äijänsuon stadionin pelikenttä saman kokoinen kuin vaikkapa se Madridin pelikenttä? Jotenkin aina ne näyttää niin helvetin isoilta televisiossa ja sitten kun johonkin viralliselle potkupallokentälle menee täällä lähellä, niin ne ovat jotain hiirenpaskan kokoisia.

Jalkapallotietäjät @1936 @benicio @Barney kertokaa minulle heti vastaus tähän ahdistavaan kysymykseen!
Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. Eli ei todellakaan ole samankokosia. Kv. peleissä kentän mitat saa olla väliltä 100-110m pitkä sekä 64-75 meetriä levee. Muissa virallisissa otteluissa on enemmän pelivaraa, eli hyväksytyt mitat on 90-120m pituutta ja 45-90m leveyttä. Aika laaja skaala.

Football Manageristit tietää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. Eli ei todellakaan ole samankokosia. Kv. peleissä kentän mitat saa olla väliltä 100-110m pitkä sekä 64-75 meetriä levee. Muissa virallisissa otteluissa on enemmän pelivaraa, eli hyväksytyt mitat on 90-120m pituutta ja 45-90m leveyttä. Aika laaja skaala.

Football Manageristit tietää.
Siis oikeasti noin älytön vaihteluväli? Manageripelejä kyllä pelannut, mutta en niin uusia versioita että olisi kentän koko ollut merkittävänä tekijänä. Aika hurjaa, että varsinkin leveys voi vaihdella noin paljon. Kai edes maalit ovat samankokoisia?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähän vituttaa. Just perjantaina löi sitten alulle ainakin pienen flunssan poikasen. Ihmeellisesti tämä flunssa ei edes alkanut yöllä niin kuin monet, monet taudit tätä ennen. Vaan tauti alkoi aamupäivällä. Siitä lähtien on ollut kurkku arka ja sillähän ne nuhat ja flunssat sitten yleensä minulla alkavat. Kurkkukivulla.

Olen tunnollinen työntekijä ja tietenkin sairastan sitten viikonloppuna. Tai jos tästä paha tauti tulee niin voihan se olla että olen sairas vielä arkiviikonkin puolella.

Mutta nuha/flunssa alkoi kivasti ainakin perjantaina. Parahiksi löi taudin päälle viikonlopuksi ja se ottaa nuppiin. Ennen olisin ottanut vähän huikkaa tässä tilanteessa ja katsonut tappaako se viina bakteerit vai ei? Mutta nyt en tietenkään edes pysty.

Töissä olikin sitten hieman rankempi päivä. Minulla ainakin kun pienempikin taudin poikanen tekee olosta melko tukkoisen heti. Ja eihän minulla muutenkaan kulje hissi ylös asti mutta nyt tuntui että välillä hissi ei kulkenut edes puoliväliin. Ajatus ei aina kulkenut.

Just, kun olin saanut positiivista palautetta ja kiitostakin aiempina päivinä töissä ja töissä luisti hyvin. Sain jopa sellaisen samanlaisen tuotekassin kuin joulunakin ahkeran miehen lisänä. Mutta niin se kai on, jos jotain alkaa luulemaan niin äkkiä sieltä tippuu alas.

No toivottavasti tämä tauti tästä taittuu eikä tule pahemmaksi.
 

Glove

Jäsen
Toxic waste oli pettymys. Pitäisi olla maailman kirpeimpiä karkkeja, mutta ei nuo juuri sen kirpeämpiä ollut kuin moni muukaan. Ihan irvistelemättä pystyi syömään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kait sä sille nimenkin olet antanut?

Itse asiassa en ole. Tiedän, että ainakin naiset antavat autoille nimiä, ja itsekin annoin edelliselle autolleni, joka oli farmari-Ford. Se oli Vanha Rikoskumppani ja Vanha Konna, koska sillä tuli ajettua niin paljon ylinopeutta. Mutta tälle Volvolleni en ole antanut nimeä. Se on vain Volvo. Tykkään kyllä nykyisestä autostani, mutta Vanhaa Konnaa on joskus ikävä.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielenkiintoinen matsi tänään. Oltiin tasoissa, jouduttiin tappiolle, kirittiin kahdesti johtoon ja lopulta hävittiin. Meni taas jännäksi. Nyt kun saisi vaan soitella, mutta kun ei voi... onneksi sunnuntaina voi.
Olitko pelissä? Jos olit, niin aarrgghh, kirous päällemme on langennut. Sun piti olla voittava katsoja.....
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta kai mä olin pelissä, tällä kertaa vaan ilman seuraa, keskiviikkona olin paikan päällä isoisäni kanssa. En kai minä sitten olekaan se onnenamuletti, paitsi vieraissa. No, se 3-2 toteutui melkein...

Minut voi tunnistaa yleensä siitäkin, että seisomakatsomossa näkyy iso punainen patalippu levitettynä esille. Harrastan sitä aina silloin tällöin jos tulee mieleen, ja mikäli on tarpeeksi tilaa.
Totta puhuen, sut on kyllä bongattu töllöstä aika monta kertaa kun erotut muita paljon pidempänä siellä kutrit kiharalla ;) Tsempataan Ässät jatkoon, pitäis tulla sinne kotimatseihin, vaan hankalaa tuntuu olevan. Jos saavun Isomäkeen, saatan tulla juttusille, mikäli mahdollista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saakeli, huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen edellisestä kerrasta, kun olin kuuntelemassa livemusiikkia. Pisin tauko pitkään aikaan, vieroitusoireet alkaa olla järjettömät. Oli harkinnassa ajaa huomenna Tampereelle katsomaan Screaming Thundersin (eli ne Eput, jotka eivät ole Syrjän veljeksiä ja pari muuta jamppaa) CCR/Fogerty-tribuuttia, mutta sekin ehti mennä loppuun.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kelatkaa miten siistii, jos tänne vois soittaa. Jokaiselle keskustelulle ois oma linja. Esim. ManUn linja "kuka tuli?" "Lert, tulin vaa peukuttaa". Toi ois ihan vitun siistii. @Ylläpito olisiko mahdollista tulevaisuudessa, esim 2025?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuli tahaton nauru tosta ylläpidon salamannopeasta vastauksesta Heran kysymykseen,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös