Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 272
  • 66 547

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Sinäpä sen sanoit, sen että on paska tilanne. En ole hirveän lahjakas löytämään ratkaisuja ongelmiin. Ja nyt niitä on monta ja kaikki tuli tietenkin samaan aikaan, eikä erikseen...

Poliisille marssit hommaamaan kuvallisen henkilökortin tms. tai uuden passin. Soitat huomenna sinne ja kerrot tilanteen, auttavat kyllä. Kaveri kerran haki uuden passin kun hukkasi vanhan ja ei ollut mitään henkkareita. Kyselevät kysymyksiä mitä näkevät tiedoissasi. Vanhoja osoitteita tms. Mutta huomenna vaan katsot paikkakuntasi Poliisin numeron ja sinne soittoa että saat henkkarit mahd.nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jokohan nimimerkki @Musta Nuoli olisi kohta päättämässä kesätaukoaan? Näköjään huhtikuussa tuo tauko tällä kertaa jo alkoi, joskin herra palasi kesäkuussa hetkeksi remmiin Dave Mustainen syöpäuutisen myötä. Ehkä hölmöä huudella jonkun oikeassa elämässä tuntemattoman persoonan perään, mutta persoona positiivisessä mielessä Musta Nuoli tällä palstalla tosiaankin on. Ja terveyshuolistaankin hän on välillä kertonut, joten siinäkin mielessä odotan näkeväni viestiä, että kaikki on sillä saralla hyvin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Jokohan nimimerkki @Musta Nuoli olisi kohta päättämässä kesätaukoaan? Näköjään huhtikuussa tuo tauko tällä kertaa jo alkoi, joskin herra palasi kesäkuussa hetkeksi remmiin Dave Mustainen syöpäuutisen myötä. Ehkä hölmöä huudella jonkun oikeassa elämässä tuntemattoman persoonan perään, mutta persoona positiivisessä mielessä Musta Nuoli tällä palstalla tosiaankin on. Ja terveyshuolistaankin hän on välillä kertonut, joten siinäkin mielessä odotan näkeväni viestiä, että kaikki on sillä saralla hyvin.

Musta Nuoli kirjoitti kyllä aina asiaa. Toivottavasti saadaan hänet takaisin rosteriin piakkoin ja tosiaan tuo sairaus ei ole vienyt. Viihdyttävä kirjoittelija kaikinpuolin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Itse olen menettänyt vuoden sisään pitkäaikaisen tyttöystäväni ja parhaan kaverini sydänkohtauksiin. Surutyön ja tämän jatkoajan kautta päässyt hiukan takaisin jaloilleen. Tänne kun tulee lueskelemaan niin suru unohtuu edes hetkeksi.

Aika parantaa haavat mutta ei arpia kokonaan. Osa Kiitos kumminkin teille siitä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen menettänyt vuoden sisään pitkäaikaisen tyttöystäväni ja parhaan kaverini sydänkohtauksiin. Surutyön ja tämän jatkoajan kautta päässyt hiukan takaisin jaloilleen. Tänne kun tulee lueskelemaan niin suru unohtuu edes hetkeksi.

Aika parantaa haavat mutta ei arpia kokonaan. Osa Kiitos kumminkin teille siitä.

Näitä ei voi oikein ymmärtää jos ei ole omalle kohdalle osunut. Luultavasti vielä suht nuoria ihmisiä, ja sitten heitä ei enää ole. Pari vuotta sitten meni appiukko juuri sydänkohtaukseen, ja se oli ja on joskus vieläkin todella vaikea ymmärtää. Ei hänelläkään nyt mitenkään tolkuttomasti ikää ollut (66), mutta entinen elämä oli sitten vissiin vähän syönyt vuosia pois loppupäästä.

Sanotaan tosiaan, että aika parantaa, mutta kukaan ei osaa määritellä kuinka kauan aikaa se ottaa. Tietysti yksilökohtaista, mutta kyllä kai se kuitenkin jotenkin pitää paikkansa. Ei näitä silti ikinä unohda ja arvet jää varmasti. Jossain vaiheessa sama tilanne kuitenkin edessä jokaisella - joku läheinen poistuu ja sitä on hetken aikaa aika tyhjän päällä. Hyvä jos olet löytänyt kuitenkin helpotusta vaikka sitten täältä, etkä ole lähtenyt esimerkiksi ryyppäämällä surua haihduttamaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekin miettinyt joka ilta ja aamu, että jokohan kohta se @Musta Nuoli palaa kehiin, kun mestiskin on jo alkanut. Hauska tyyppi turkulaiseksi. Ikävä kuulla @Zodiac noista sydänkohtauksista ja kaikkea hyvää sinne. Muistuttaa taas meitä muita siitä, että ei kannata pitää asioita itsestäänselvinä, vaan arvostaa jokaista päivää ja kohdella rakkaita ihmisiä sen mukaan. Ja se kun on kaiken lisäksi ilmaista ja ilmastoystävällistä.

Noin muuten ihmettelen sitä, että jos mekaanikko ajaa auton korjaamon pihalta sinne halliin korjattavaksi ja se matka on kymmenisen metriä, niin onko tosiaan välttämätöntä muuttaa istuimen ja ratin asetuksia tuollaisen matkan takia? Vituttaa niitä säädellä taas itselleen sopiviksi.

Joulu muuten lähestyy, joten olkaahan kilttejä.....
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Noin muuten ihmettelen sitä, että jos mekaanikko ajaa auton korjaamon pihalta sinne halliin korjattavaksi ja se matka on kymmenisen metriä, niin onko tosiaan välttämätöntä muuttaa istuimen ja ratin asetuksia tuollaisen matkan takia? Vituttaa niitä säädellä taas itselleen sopiviksi.
Heh, samalle asialle nauranut itsekin joskus. Paras suoritus oli kun radiokanavakin oli vaihtunut jokskin vitun NRJ:ksi. Jonnet...
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Itsekin miettinyt joka ilta ja aamu, että jokohan kohta se @Musta Nuoli palaa kehiin, kun mestiskin on jo alkanut. Hauska tyyppi turkulaiseksi. Ikävä kuulla @Zodiac noista sydänkohtauksista ja kaikkea hyvää sinne. Muistuttaa taas meitä muita siitä, että ei kannata pitää asioita itsestäänselvinä, vaan arvostaa jokaista päivää ja kohdella rakkaita ihmisiä sen mukaan. Ja se kun on kaiken lisäksi ilmaista ja ilmastoystävällistä.

Noin muuten ihmettelen sitä, että jos mekaanikko ajaa auton korjaamon pihalta sinne halliin korjattavaksi ja se matka on kymmenisen metriä, niin onko tosiaan välttämätöntä muuttaa istuimen ja ratin asetuksia tuollaisen matkan takia? Vituttaa niitä säädellä taas itselleen sopiviksi.

Joulu muuten lähestyy, joten olkaahan kilttejä.....

Ilmiselvä Riki Sorsan veli. Toinen asia mikä aiheuttaa päävaivaa on "naapurin" ylenpalttinen toisten pyörien kyttäily. Itse maksoin tuosta paskasta 40 euroa ja lukosta vitosen. Onko sen väärti?

Unohdin kerran Prisman pihalle vaan ei ollut kelvannut kyllä silloin. Noudin pois.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, samalle asialle nauranut itsekin joskus. Paras suoritus oli kun radiokanavakin oli vaihtunut jokskin vitun NRJ:ksi. Jonnet...

Olis ollu muuten mekaanikko auton alla hyvin äkkiä jos ois joskus vaihellut mun radion suoltamaan jotain NRJ-paskaa. Olisin vielä peruuttanu päälle varmuuden vuoksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miettikää. Onnistuin saamaan pankkitilille kirjautumisen jumiin sillä tavalla, että minulla oli siellä tiedoissa vanha puhelinnumero, eikä nykyistä numeroa. Se vaatii tekstiviestin että pääsee kirjautumaan. Soitin asiakaspalveluun, voitteko muuttaa numeron vanhasta nykyiseen.. Ei voida, vaatii että menet käymään konttorissa. Ei ole henkkareita, en voi todistaa kuka olen. On vain kuvaton Kela-kortti. En pysty nyt lähettämään tiliotteita rahahakemusta varten. Mitä tässä voi enää tehdä?

Minulle kävi aivan samalla tavalla tässä syyskuussa, mutta minä sain hoidettua asian puhelimitse. Soitin OP:n asiakaspalveluun ja siellä kysyivät ison kasan erilaisia minuun liittyviä kysymyksiä, niihin oikein vastaamalla sain mahdollisuuden kirjautua sisään ilman että lähetti tekstiviestin tunnistusta varten. Pääsin siten vaihtamaan puhelinnumeron tietoihini.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joulu muuten lähestyy, joten olkaahan kilttejä.....

Joulu lähestyy ja siihen suhtaudun varoivaisen optimistisesti. Olen jouluihminen mutta meillä on isän kanssa ollut jo puhetta että tänä vuonna joulua ei paljoa laiteta. Isä etenkin on ollut tätä mieltä. Ja minäkin olen hieman samoilla linjoilla, ehkä sitä tosiaan voi leipoa täksi jouluksi maltilla.

Toisaalta sitä pitäisi alkaa varautumaan joulun tuloon jo nyt siten että alkaa säästämään joulua varten, mutta toisaalta taas minun on paha säästää. Jos jatkan toimeentulotuen piirissä niin edellytetään että joka kuukausi käytän ensin pois säästöön saamani rahat ennen kuin saan toimeentulotukea.

No jos joulua isän kanssa edes jollain tasolla vietetään niin minun onnenani taitaa olla se että joulu- ja tammikuut ovat luultavammin taas ulosotosta vapaat kuukaudet. Silloin minulla pitäisi jäädä just sopivasti joulukuussakin ylimääräistä rahaa käytettäväksi vaikka joulun viettoon. No hieman vielä kuviot auki joulun suhteen ja onhan se ymmärrettävääkin, sillä eletään vasta lokakuun alkua. Mutta näinä päivinä se olisi hyvä jo alkaa säästämään etenkin pienempi tuloisena jos se olisi mahdollista.

Jännityksellä odotan puolestaan sitä millaiseksi saan koristeltua tämän uuden asuntoni. Taas toisaalta asuintilaa tässä asunnossa ei paljoa ole joten ei kauheasti koristetta tarvitse että on jo hyvin koristeltu. Toisaalta taas pöytätilaa on nyt niin vähän että en tiedä miten se koristeltu oikein onnistuu. Tänä vuonna varmaan hankin taas jotain uusia koristeitakin. Koitan joka vuosi ostella jotain pientä koristetta lisää joulukoristeisiini.

Mutta kovin aikaisin en muuten ala joulua viettämään ja koristeita esille laittamaan. Mielummin teen niinpäin että aloitan joulufiilistelyn myöhemmin ja lopetan sen vasta joskus loppiaisen jälkeen. Kuin siten että aloitan joulufiilistelyn kovin aikaisin ja lopetankin sen jo lähes melkein tapanina siihen kyllästyneenä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Se olisi nyt lyhyen saunaillan paikka. Tekisi mieli hieman valvoa, mutta on muistettava pysyä skarppina. En halua olla enää päivisin joku halvaantunut, löysä zombi. Eläväinen mieluummin.

Ei sikäli ettenkö olisi jo, mutta silleen kunnolla eläväinen, eläväisempi. Kelpaisi kyllä.
Äskeistä dj-teemaa mukaillen chileläinen, sittemmin berliiniläistynyt teknolegenda Ricardo Villalobos inhoaa nukkumista, kun kuulemma valveilla tapahtuu paljon enemmän kaikki jänniä juttuja. Miten on @Punamusta onko valvominen jännää?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuuntelin tota ylläolevaa esitystä vajaat pari minuuttia ja en voi kun ihmetellä että miten vitun ristissä pitää ihmispäässä piuhat olla että suostuu kuunteleen ton kaltasta vitun hevonpaskaa? Ks. tyypit varmaan saa stondiksen kun kuuntelevat c64 pelien latausääniä kasettiasemalta tai 14.4k modeemin yhteydenottosoundeja. Rok rok!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kuuntelin tota ylläolevaa esitystä vajaat pari minuuttia ja en voi kun ihmetellä että miten vitun ristissä pitää ihmispäässä piuhat olla että suostuu kuunteleen ton kaltasta vitun hevonpaskaa? Ks. tyypit varmaan saa stondiksen kun kuuntelevat c64 pelien latausääniä kasettiasemalta tai 14.4k modeemin yhteydenottosoundeja. Rok rok!
Niin, en mä olettanutkaan että se täällä klassikko rokin mekassa saa juurikaan kannatusta, mutta sellainen pieni työnäyte vain yhdestä deejiistä sorvin ääressä. Noh, play-nappihan se löytyy noistakin levareista, tai oikeastaan start/stop, kaikista kolmesta. Vielä kun rokissakin tapahtuisi jotain jännää. Grungesta kun on jo aika kauan aikaa. Ainahan toki voi itkeä pahaa maailmaa ja sen synteettisyyttä pölyttyneiden vinyylilevyjen ääressä ja odotella kuka tällä kertaa "parasta ennen 80-luvulla" tähdistä peruu, tai siirtää keikkansa. Rock!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vielä kun rokissakin tapahtuisi jotain jännää. Grungesta kun on jo aika kauan aikaa. Ainahan toki voi itkeä pahaa maailmaa ja sen synteettisyyttä pölyttyneiden vinyylilevyjen ääressä ja odotella kuka tällä kertaa "parasta ennen 80-luvulla" tähdistä peruu, tai siirtää keikkansa. Rock!
Heh, no asiaahan kyllä turiset. Setämies tykkää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Heh, no asiaahan kyllä turiset. Setämies tykkää.
Itsehän diggaan 60-luvulla tehtyä musiikkia todella paljon ja mitä 50-luvun kamaan tulee, niin Buddy Hollyn ja Eddie Cochranin vinyylit löytyy hyllystä. :) Menee vaan niin helposti ihan alle tuo "play-nappula"-läppä, kun itse yrittää marginaalimeiningeissä tarjota ihmisille muutakin kuin pomppimista ja heilumista play-näppylän tahtiin. Ja tuntuu, että kymmenisen vuotta siihenkin meni ennen kuin alkoi hiffata, että mistä tuossa hommassa on kyse. Kaikki rahat tohon harrastukseen onkin jo menneet.

Musiikki ylipäätään on maailman upeimpia juttuja ja kaikilla omat mieltymyksensä. Ja saa niistä toki mielipiteensä, piikikkäänkin lausua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hommaa henkkarit niin elämä helpottuu kummasti?
Ei jossain maalla sitä niin hirveästi tarvitse kun ne ei reissaa ulkomailla niin usein. Passikin vanhenee nykyään viidessä vuodessa. Ehkä se joku henkilökorttikin yleistyy nykyään. Joskus 15v sitten muistan kun maalaisserkuilla oli jo silloin se risteilyllä. Niin no tietty nuorilla pitää todistaa ikä kaljoissa ja jupeilla on se joku oma luottokorttijuttu.

Kohta muuten pitää uusia passi.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei paljoa kysytty papereita laivalla muutama kuukausi sitten. Vähän muuttunut, kun joskus 3-4 vuotta sitten viimeksi kävin. Silloin kun yritti pelata pelikoneita, niin aina oli joku apina kyselemässä. Joskus lähti jopa seuraamaan ja varmistamaan, että ei vain vaihdeta paikkaa. Nyt siellä pelaa kaikki pikkupojat ja tilaa juomia ihan viimeistä päivää.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuuntelin tota ylläolevaa esitystä vajaat pari minuuttia ja en voi kun ihmetellä että miten vitun ristissä pitää ihmispäässä piuhat olla että suostuu kuunteleen ton kaltasta vitun hevonpaskaa? Ks. tyypit varmaan saa stondiksen kun kuuntelevat c64 pelien latausääniä kasettiasemalta tai 14.4k modeemin yhteydenottosoundeja. Rok rok!
Minun mielestä kirjoitat nyt epäkunnioittavaan sävyyn legendaarisesta C64:n latausäänistä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Onko jätkät katellu joskus kauniina iltana tuolle tähtitaivaalle kun joku tähti paistaa ja sumplinu että missä vitussa tuokin menee? Tuo avaruus muutenkin itseäni kiehtoo.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei paljoa kysytty papereita laivalla muutama kuukausi sitten. Vähän muuttunut, kun joskus 3-4 vuotta sitten viimeksi kävin. Silloin kun yritti pelata pelikoneita, niin aina oli joku apina kyselemässä. Joskus lähti jopa seuraamaan ja varmistamaan, että ei vain vaihdeta paikkaa. Nyt siellä pelaa kaikki pikkupojat ja tilaa juomia ihan viimeistä päivää.
Minulla oli reissu Tallinnaan ja takaisin. lähtö lauantain joskus puoli kahdeksan aikaan muistaakseni ja paluu sunnuntaina yhdeksän aikoihin illalla. Siis koko matka matkoineen kotoa kotiin. Vietettiin Helsingissä kiva päivä lauantaina ja alkoholia kyllä kului kovalla tahdilla jo siinä vaiheessa. Ainut kerta, jolloin minulta kysyttiin papereita oli, kun superalkosta ostin lavaa kaljaa. Hieman outoa, ettei edes Helsingissä tai Kouvolassa. Näytän kuitenkin aika nuorelta ja ikää, kun on se 18, niin luulisi kysyttävän.

Normaalisti kyllä kysytään haen sitten mitä tahansa mistä tahansa. Siis sellaista, missä ikää pitää tietyn verran olla.

Ihmettelin asiaa kyllä kovasti päästyäni takaisin kotiin ja tajuttuani asian.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jätkät katellu joskus kauniina iltana tuolle tähtitaivaalle kun joku tähti paistaa ja sumplinu että missä vitussa tuokin menee? Tuo avaruus muutenkin itseäni kiehtoo.

Mulla on pari paikkaa täällä mihin välillä ajelen kun olen yksin kotona. Sellaisia lähes valosaasteen ulottumattomissa olevia pikku mäennyppylöitä jossa voi köllötellä ja katsella universumia. On siinä aika pieni fiilis kun tuijottelee avaruuteen ja miettii etäisyyksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös