Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 272
  • 66 547

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli FASD-päivä ja sen takia Alkot aukesi tänään 09.09 ja ehkä siellä oli ysin aikaan jo joku odottamassa. Terveisiä @FASlapselle samasta asiasta puhutaan (FAS on vanhentunut termi, nyt FASD (fetal alcohol spectrum disorders) on käytössä). Eli siitä miten vahingollista sikiölle jos äiti käyttää alkoholia raskauden aikana.

Alko avaa ovensa 9.9. klo 9.09 − FASD-päivä muistuttaa alkoholin vaaroista raskauden aikana (Alkon tiedotus myöhemmästä avauksesta FASD-päivän takia).
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei tuu uni ei. Aloitin oppisopimuskoulutuksen kesäkuun lopulla työosuudella, teoria ei ole vielä edes alkanut ja nyt illalla kirjoitin meiliin oppisopimustoimistoon, että purkavat minun koulutuksen vedoten työnantajan laiminlyömisiin ja nivelreuman aktivoitumiseen. Jos nyt jo tyyppi käy näin hermoille, niin millä jaksaisi sitä puolitoista vuotta?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaaha ukkonen jytisee. Täytyy käydä vetämässä pari töpseliä irti. Salamakin jo välähti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä käy, kun tämä politiikka ei ole ainakaan toistaiseksi niin suuri asia meikälle. Ehkä sitten joskus. Kai täällä Porissakin on jokunen kommunisti jossakin. Paha vaan sanoa, pitävätkö ne täällä luentoja. Voisivat olla puoliksi vakavissaan ja puoliksi huvilla sanottuna melko kiinnostavia.
Joo ei kannata liikaa kuplaantua. Mäkin himassa maalailen paskalla seiniä, mutta loppuviikon ravaan Habitare-sisustusmessuilla. Ei vaan kerro niille. Koittaa sulautua porukkaan. No jossain kirjamessuilla se nyt ei onnistu kun ne on sellaisia, mutta käyn mä sielläkin, vaikka kirveelläkään en suostu lukemaan mitään kirjoja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ostin Adidaksen deodoranttia tässä just. Nyt kun suihkin sitä niin tuli vähän semmoset ristiriitaset fiilikset. Toisaalta oli ihan halvatun äjjjää, toisaalta aika kiusallista suihkuttaa kaasua purkista jonka kyljessä lukee ""ADIPOWER".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole tullut varmaan vielä koskaan käytyä messuilla. Ainakin muistikuvat puuttuvat kokonaan. Olenkohan mä jäänyt paljonkin jostakin paitsi? Kirjamessut kuulostaa suoraan sanottuna tylsältä tapahtumalta. Tai mistäs minä alokas tiiän, kun en ole käynytkään. Voihan se olla elämyskin. Hyvät kirjat ovat kelpo tavaraa.
Ei messuilla ole mitään normaaleille. Joku ukkeli seisoo lappu kourassa minkä lie veneen edessä, mitä sä et kuitenkaan aio ostaa. No kirjamessuilla nyt näkee näitä selänteitä ja karalahtia tai mitkä nyt tänä vuonna onkaan kirjan keksinyt väsätä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin Adidaksen deodoranttia tässä just. Nyt kun suihkin sitä niin tuli vähän semmoset ristiriitaset fiilikset. Toisaalta oli ihan halvatun äjjjää, toisaalta aika kiusallista suihkuttaa kaasua purkista jonka kyljessä lukee ""ADIPOWER".
Mä oon vaihtanut kokonaan naisten deodoranttiin. Ja onhan tietty nyt kaapissa laatikollinen tyttöjen pikkareitakin. Mitä sitten häh.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ei ole tullut varmaan vielä koskaan käytyä messuilla. Ainakin muistikuvat puuttuvat kokonaan. Olenkohan mä jäänyt paljonkin jostakin paitsi? Kirjamessut kuulostaa suoraan sanottuna tylsältä tapahtumalta. Tai mistäs minä alokas tiiän, kun en ole käynytkään. Voihan se olla elämyskin. Hyvät kirjat ovat kelpo tavaraa.

Jos jossain on tullut oltua, niin messuilla. Niin esittelemässä ja kävijänä Suomessa sekä kävijänä maailmalla, etenkin
Saksassa. Varmaan 30 kertaa messuilla Saksassa. Marraskuussa jälleen. Ei juurikaan enää huvittaisi, vanhemmiten aika rankkoja keikkoja vetää kolme päivää kaljaa ja sianniskaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mäkin himassa maalailen paskalla seiniä, mutta loppuviikon ravaan Habitare-sisustusmessuilla. Ei vaan kerro niille. Koittaa sulautua porukkaan. No jossain kirjamessuilla se nyt ei onnistu kun ne on sellaisia, mutta käyn mä sielläkin, vaikka kirveelläkään en suostu lukemaan mitään kirjoja.
Tämä toimisi jo allekirjoituksena.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tulipa kaunis auringonpaiste tänne vihdoin... Koko aamupäivän oli pilvistä. Ystävä kävi tuossa kylässä aamulypsyn ja iltalypsyn välissä. Käytiin lounaalla Busburgerissa kun ystävä ei ollut koskaan käynyt siellä mutta oli kuullut juttua paikasta. Äsken otin kattilallisen punajuuria maasta ja laitoin ne kiehumaan. Tällä kertaa ne voisi sitten raastaa ja laittaa pakkaseen että saa sitten talvella tehdä lindströminpihvejä. Illalla varmaan käydään miehen kanssa sienessä. Nyt vaikuttaa siltä että nuo juurekset voisi jättää tuohon kiehumaan ja lähteä ulkohommiin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Huomasin äsken Kalliossa Kansan ääni -lehden sympaattisen ständin. Aviisin slogan näkyi olevan "Kansan ääni - sitä luked koko lääni..." Läänit lakkautettiin Suomesta 1.1.2009 lukien.
 

Glove

Jäsen
Selailin luuria ja siitä alkaa olla puolitoista kuukautta kun mulle on soittanut joku muu kuin äiti, lapset tai kaksi mun kaveria. Sanoisinko, että tuntuu vähän yksinäiseltä. Mutta onneksi on jatkoaika johon voi kirjoittaa. Ei kavereitakaan viitsi jatkuvasti häiritä.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle ei ole varmaan koko elämän aikana soittanut kukaan muu, kuin isä, äiti tai mummut. Tia ehkä jotain tätejä joskus, mutta mä en ole soittanut heille. Kavereille en ole soittanut koskaan. Mieluummin lähetän savumerkkejä, kuin soitan heille. Ei ole soittaminen oikeen nykynuoret juttu kai.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En ole nykynuori, mutta empä paljon ärsyttävämpää asiaa tiedä kun pälättää puhelimessa. Mulla on luuri käytännössä 24/7 äänettömällä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei soita edes mutsi ja faija. Tai jos soittaa niin on jotain pielessä. Enpä kyllä ikinä ole ollut puhelinmiehiä (jos sellasia edes on), ja muutenkin vähän huono soittamaan yhtään kenellekään jos ei ole asiaa. Mielenkiintosia kommentteja kyllä kuullut paikallisilta että onko huonot välit vanhempiin kun en ikinä niille soita. Mutta en kyllä tiedä mitä ihmettä mä keksisin esim. mutsille kertoa joka ikinen päivä...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on taas huono omatunto siitä, että soitan mutsille aivan liian harvoin. Varmaan myös elämäntilanteet vaikuttaa mielipiteisiin tässä soittaako vaiko eikö soittaa asiassa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Huomasin äsken Kalliossa Kansan ääni -lehden sympaattisen ständin. Aviisin slogan näkyi olevan "Kansan ääni - sitä luked koko lääni..." Läänit lakkautettiin Suomesta 1.1.2009 lukien.
Koska olemme Jatkoajassa, niin huomautan, että läänit lakkautettiin 31.12.2009. Tai no mielestäni 1.1.2010 niitä ei enää ollut. 31.12.2009 ne vielä olivat olemassa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kolonoskopiaan kävi käsky

...

Mites palstalla, onko kokemuksia?

On kokemusta. Rasittavin homma oli se toimenpidettä edeltävä tyhjennys. Siinäkin lähinnä se jännitys miten elimistö käyttäytyy kun alkaa kumota juomaa kurkusta alas. Eihän se miellyttävää ollut mutta ei toisaalta kivuliastakaan. Kovin kauas toilettitiloista ei kannata suunnata tuon aikana. Itse istuin välillä pitkänkin aikaa kerrallaan pöntöllä tabletilla netissä surffaten ja aikaa kuluttaen kun ei jaksanut vähän väliä ravata edestakaisin.

Itse toimenpide meni omalta osaltani paljon helpommin kuin osasin odottaa. Hoitaja kertoi etukäteen että toimenpiteen kivuliaisuus ja/tai epämiellyttävyys on hyvin tapauskohtaista. Itse en ottanut mitään esilääkitystä ja koko toimenpiteen aikana vain pari kertaa tuli nopea nipistävä kipu kun vedettiin ns. mutkia suoriksi.

Toimenpiteen jälkeen ilmaa on tietysti vatsassa ja jälkikäteen ajateltuna ilmanpainetta olisi voinut tasailla vähän pidempään poliklinikan toilettiosastolla ennen 15 minuuttia kestänyttä taksimatkaa kotiin mutta tuostakin selvittiin kunnialla.

Eli; jokainen on yksilö tässäkin asiassa ja etukäteen ei oikein voi tietää miten juuri itse tulee reagoimaan tai mahdollista kipua kokemaan. Kuten todettua, itselläni epämiellyttävin osuus oli tuo tyhjennys ja itse toimenpide meni selvästi odotuksia helpommin. Vinkkinä voisin sanoa että jos joku vaihe erityisesti arveluttaa tai haluaa esilääkityksen niin rohkeasti hoitajiin yhteyttä. Jos esilääkityksen otat niin tarvitset saattajan hakemaan sinut pois, näin ainakin itse muistelen.
 
K

Kiekkokatsoja

Tänään sen viimein tein! Koko kesän olen ajatellut sitä. Sitä että sutasen. Ja sutasen kunnolla, Alussa se imaisi hyvin, joten piti sutaista toisenkin kerran. Nyt olen tyytyväinen. Mistä on kyse..?
-Sain sutaistua puuöljyä, terassini laudoitukseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään oli sopivasti kaunis keli. Eilen ei ollut hyvä keli ja näytti aamulla vielä huonolta tämänkin päivän suhteen, mutta lopulta hyvä keli sitä saatiin täksi päiväksi. Se oli hyvä juttu sillä teimme eräällä porukalla reissun sellaiseen paikkaan kuin Ahvenisto eli tutummin Appara. Appara on sellainen luonnon kaunis alue täällä Hämeenlinnassa. Siellä on maauimala, järvi ja kauniit metsäpolut. Vietimme tuolla luonnon keskellä tänään aikaa sellaiset kolme tuntia ja oli oikein kiva päivä.

Ahvenistolla grillasimme makkaraa, joimme kahvit, rupattelimme, seikkailimme luonnon keskellä ja kisailimme. Makkara oli taas hyvää, onhan se junttiruokaa mutta silti hyvää. Hyvää ainakin silloin tällöin syötynä. Junttia makkaran syömisestä mielestäni tekee vasta se jos grillaa usein ja aina vain sitä kyrsää.

Me vietimme tosiaan kivan päivän Ahvenistolla. Uimassa meistä ei kukaan enää rohjennut käydä vaikka siellä kyllä jokunen rohkea uimarikin vielä oli. Ei meitä kovin suuri poppoo ollut vaan jokin 8-hengen porukka. Ainoastaan miinusta vain siitä että se kilpailuhenkisyyteni ja lapsenmielisyyteni nosti tänään yllättäen ja pitkästä aikaa päätään ja kun oma joukkueeni hävisi kisailut niin suutahdin hieman. Löin itseäni jalkaan suutuspäissäni, mutta mitään tuon kummempaa en onnekseni ja muiden onneksi tehnyt. Vaan kasasin sitten itseni hyvinkin pian ja en murjottanut sen enempää. Eipähän tuosta kisasta edes palkintoa saanut, mutta silti tappio tällä kertaa otti hetken pattiin.

Viimeisenä kisailuna oli köydenveto ja sen oma joukkueeni hävisi ihan pystyyn. Kolme erää vedimme köyttä, voittajajoukkueelle aina kolme pistettä ja me hävisimme sitten kaikki erät. Tämä se kai minua sitten hetken kismitti. Pitäisi oppia häviämään paremmin. Ja usein viime vuosina olenkin jo osannut hävitä, mutta nyt sitten jostain syystä hieman kiehahti. No onneksi vain hieman ja pienen kiehahduksen jälkeen sain nopeasti kasattua itseni.

Tämä Ahvenisto-päivä oli hyvää jatkumoa sille tapahtumarikkaammalle elämälleni. Vietimme tosiaan ihan miellyttävät kolme tuntia ulkona ja kyllä tuolla Ahvenistolla voisi käydä useamminkin, etenkin kun sinne ei kauaa edes kävele. Tällä kertaa kävelimme Ahvenistolle ja takaisin ja kiersimme siellä vielä jalkaisin myös Ahveniston järven. Saimme myös hienoja kuvia otettua retken varrelta, mikä osoittaa sen että hyvät ulkoilumaastot on tuolla Ahvenistolla. Kivaa että edes jossain on vielä luontokin lähellä.

Huomenna teemme sitten reissun Hämeen linnaan. Olen pari kertaa tuolla aiemmin käynyt ja edellisestä käyntikerrasta ei ole korkeintaan kuin vuosi-pari mutta haluan mennä tuonne nyt uudelleen kun tämä kuntoutuskeskus maksaa pääsylipun ja siellä on tällä kertaa myös opastettu kierros. Joudun vaan lähtemään kesken reissun pois ruokajakoon tuolta mutta ehdin onnekseni olemaan siellä kuitenkin sen ajan kun olemme opastetulla kierroksella linnassa.

Huomenna menen ihan aiheellisesti mielestäni nyt sitten ruokajakoon. Tällä hetkellä tilini saldo on kuitenkin vain kolme senttiä. Heh, sillä ei saa oikeastaan enää mitään kaupasta ja ruokajako voikin olla pelastukseni. No, onnekseni ruokaa jo kotonakin on valmiina. Olen tehnyt virheitäkin rahan käytössä varsinkin tässä kuussa taas, pitäisi oppia elämään säästeliäämmin ja järkevämmin. Tai no, sen rahamäärän mitä olen ehkä törsännyt tässä kuussa niin olen kuitenkin säästänyt just siinä ruoan hinnassa. Tässä kuussa ruokaan ei ole vasta mennyt rahaa kuin noin seitsemän euroa, mikä on kyllä naurettavan vähän. Mutta ei tässä nälkääkään ole nähnyt.

Tällä viikolla jännitän sitä päätöstä toimeentulotuesta. Se on suoraan sanottuna henkireikäni. En tiedä mitä sitten teen jos päätös on kielteinen. Laskurin mukaan sieltä pitäisi kyllä tulla kolmesataa euroa suunnilleen ja se olisi hyvä rahamäärä, sillä saisin ainakin itselleni ruokaa ja saisin maksettua laskut. Mutta ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa ja asiat on varmoja. Jos sieltä ei tule senttiäkään lisää rahaa niin sitten voin olla kusessa. Tai jostain luin että sitten voi vielä onneksi yrittää hakea kunnaltakin rahaa? Sossusta tai jostain, täytyy tutkia tuota varavaihtoehtoa sitten tarkemmin jos huonosti käy.

No lokakuussa nämä raha-asiat pitäisi hieman taas sitten jo helpottaa. Saan 80 euroa säästöön jo sillä kun vuokran hinta laskee, asumistuki kuitenkin nousee ja hoitomaksu poistuu. Sitten alan saamaan taas kuntoutustukea 33 prosentilla korotettuna ja siitä pitäisi jäädä enemmän rahaa käteen kuin ansiopäivärahasta vaikka osan nappaa taas kyllä ulosotto.

Pernaveikko olisi varmaan ilahtunut siitä asiasta kuin että nyt tässä tulevassa työkokeilussa ja työpaikassa on työkokeilun jälkeen mahdollisuus jatkaa ainakin palkkatuella töissä. Jos kaikki sujuu hyvin. Minäkin kyllä itse ilahduin tuosta tiedosta. Mutta muistan kuinka Pernaveikko kommentoi negatiivisesti silloin keväällä sitä työkokeiluani kun siinä ei jatkomahdollisuutta ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös