Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 299 659
  • 66 710

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hämmentävää millainen viidakko Kaisiksen puistosta on tullut. Teininä kasarilla tuli notkuttua siellä ihan älyttömästi, eikä paljon keihäskäpälöitä siellä notkunut. Siellä täytyisi järjestää joku puhdistus. Ei vaan enää näillä kilsoilla jaksaisi. Olisi kyllä huikea setti kasata jotain äijiä kasaan, ja tehdä joku partio.

Sitten vois ottaa samanlaiset takit/paidat ja keksiä jonkun osuvan nimen. Esim. sotilaat kuulostaisi hyvältä ja jotain viikinki-mytologiaa perään vielä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sitten vois ottaa samanlaiset takit/paidat ja keksiä jonkun osuvan nimen. Esim. sotilaat kuulostaisi hyvältä ja jotain viikinki-mytologiaa perään vielä.

Juuri niin. Outoa ettei kukaan ole aiemmin keksinyt vastaavaa!
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tampereen Koovee yllätti ja kaatoi Suomen cupissa kivikovan Lapuan Virkiän jatkoajalla lukemin 8-7.
Siellä on muutenkin panostettu oikein kunnolla puolustuspeliin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20190904-212301__01.jpg
    Screenshot_20190904-212301__01.jpg
    139,7 KB · kertaa luettu: 210

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Katri Kulmuni ja Sanna Marin ovat varmaan samasta tehtaasta peräisin. Hieman eri malli, teipit pelleissä ja logot: olisiko vähän kuin Vauxhall ja Opel nykyään. Moottori eli poliittisen jargonin puppugeneraattori on sama, voimalinja eli puheensiirto ja elehtiminen hyvin samankaltaista.

Katri Kulmuni taitaa olla uskovaisten kepulaisten pohjoinen toiveminiä. Mutta jospa

Hänellä on aika isot itseluottamukset. Tukka lyhyeksi ja nahkaa ihon päälle, domina-kledjuja kehiin, niin Kepun puheenjohtajan paikka varma.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tänään oli KalPan ilmaismatsi Jukureita vastaan. Ravintola Pelimies anto lipun käteen maanantaina ja paikka osui ringsideen. Kävin siis ekaa kertaa kattoo lätkää ihan kaukalon reunalta ja WAU. Oli hemmetin siisti kokemus, vaikka KalPa peliä veikin eli käytännössä koko tokan erän peli pyöri "väärässä" päässä.

Taklaukset paukkui ja peli oli hemmetin nopeeta. 5/5 ja voin suositella
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minun oli pakko tänäänkin illaksi ostaa tuota alkoholitonta olutta. Maistuu vaan niin hyvälle. Ostin nyt K-marketista A.Le Coqia, maksoi suunnilleen euron per tölkki. Ostin noita alkoholittomia oluttölkkejä kuusi kappaletta, saan tässä loppuillan aikana niitä ryystää. Voin kuunnella samalla musiikkia. Eihän tässä varmaan samalla lailla riehaannu kuin mitä riehaantuisi jos joisi alkoholia, mutta toivottavasti tavoitan silti hyvän tunnelman.

Tein äsken melko pitkänkin kävelylenkin jonka varrella poikkesin tuolla kaupassa, poikkesin myös Ärrällä ostamassa Jääkiekkolehden Kultanumeron ja poikkesin myös pubissa juomassa yhden alkoholittoman oluttuopin. Olen nyt innostunut juomaan tätä alkoholitonta olutta ja noita alkoholittomia drinkkejä, mutta näidenkin kanssa on muistettava kohtuus.

Mutta sen pidempään ei tässä ainakaan vielä jaksa kirjoittaa. Nukuin niin vähän viime yönä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Minun oli pakko tänäänkin illaksi ostaa tuota alkoholitonta olutta. Maistuu vaan niin hyvälle. Ostin nyt K-marketista A.Le Coqia, maksoi suunnilleen euron per tölkki. Ostin noita alkoholittomia oluttölkkejä kuusi kappaletta, saan tässä loppuillan aikana niitä ryystää. Voin kuunnella samalla musiikkia. Eihän tässä varmaan samalla lailla riehaannu kuin mitä riehaantuisi jos joisi alkoholia, mutta toivottavasti tavoitan silti hyvän tunnelman.

Tein äsken melko pitkänkin kävelylenkin jonka varrella poikkesin tuolla kaupassa, poikkesin myös Ärrällä ostamassa Jääkiekkolehden Kultanumeron ja poikkesin myös pubissa juomassa yhden alkoholittoman oluttuopin. Olen nyt innostunut juomaan tätä alkoholitonta olutta ja noita alkoholittomia drinkkejä, mutta näidenkin kanssa on muistettava kohtuus.

Mutta sen pidempään ei tässä ainakaan vielä jaksa kirjoittaa. Nukuin niin vähän viime yönä.
Sen mitä oon juttujas palstalta saanut lukea, niin. Jätä ihastumatta likaa noihin juomiin.
Muuta en sano, kun viisas ostos ollut toi Kultanumero. Ostin saman ja nauroin helpolle rahalle.

Mä oon susta kohta huolissani vtn @vilperi .
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jatkislaiset tykkää. 609 tykkäystä ei tule tyhjästä. <3
Vissiin vitseistä on tykätty ja nekin on muilta kopioitu... ;-)

Naisten puolella valtikkaa kantaa @Iisoppi.
@kuningasvesi ota huomioon että @Punamusta taitaa vähän liioitella... Valtikka ei oikein sovi minun käteeni. Kierrätyskeskuksessa olen kyllä aktiivinen mutta muuten olen ollut aika hiljainen. Kyllä se nais-kingi jostain muulta löytyy...
Kiitoksia kuitenkin @Punamustalle huomion osoituksesta. Se lämmittää mieltä...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sen mitä oon juttujas palstalta saanut lukea, niin. Jätä ihastumatta likaa noihin juomiin.
Muuta en sano, kun viisas ostos ollut toi Kultanumero. Ostin saman ja nauroin helpolle rahalle.

Mä oon susta kohta huolissani vtn @vilperi .

Juu, täytyy taas vähän rauhoittaa tätä menoa tämän illan jälkeen. Ei ole oikein tällä hetkellä rahaakaan. Luulin vaan että nämä on hyvä valinta meille raittiille? Vai ajattelitko että tässä alkaa tekemään mieli kohta alkoholia?

Eihän tuo Kultanumero mikään ihmeellisempi teos ole koskaan ollut. Mutta se on kai just tapa. Tämä lehti vain pitää ostaa joka syksy.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Unohtui mainita, että ennen ojaan ajoa käydään ampumassa kerrostalon seinään, missä asuu ilkeä ihminen, tosin ilkeä ihminen asuu toisessa talossa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

"Yö Revisited". Mikseivät laittaneet sen sijaan bändinsä nimeksi Päivä - tai Alkuilta - tai suoraan Aamu?

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta Chisun sanoinkuvaamattoman kauniin "Sama nainen"-kappaleen viimeinen säkeistö tuli tuota kirjoittaessa mieleeni.
"Sanonut oon kaiken
Yö vaihtuu aamuun
Jos sä vielä haluut
Takas mä tuun" <3

 
Viimeksi muokattu:

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Juu, täytyy taas vähän rauhoittaa tätä menoa tämän illan jälkeen. Ei ole oikein tällä hetkellä rahaakaan. Luulin vaan että nämä on hyvä valinta meille raittiille? Vai ajattelitko että tässä alkaa tekemään mieli kohta alkoholia?

Eihän tuo Kultanumero mikään ihmeellisempi teos ole koskaan ollut. Mutta se on kai just tapa. Tämä lehti vain pitää ostaa joka syksy.
Kuulosti hyvälle kun colaa sihauttelit, niin mäkin teen.

Pysy siinä. Esmerkkejä on.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Auto ajetaan jonkun olohuoneeseen. Poliisitkin ovat tässä kunnostautuneet. Tyrnävällä. Siitä on kätevä ottaa talon auton avaimet. Se auto ajetaan ojaan. Sen jälkeen sitten varastetaan se mönkijä. Kylillä kulkee Mikko Kivisen näköisiä isäntiä huutamassa: ”missä meidän mönkijät ovat?”.
Kukas sillä porolla kulki, joka on se lopullinen tai oikeestaan oikea kulkuväline tietääksen on Joulupukki? Uskoo Ken tahtoo Barbin.

Joo nukun jo.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuulosti hyvälle kun colaa sihauttelit, niin mäkin teen.

Pysy siinä. Esmerkkejä on.

No parempi varmaan jatkossa sitten juoda näitä alkoholittomia juomia vain erityistilanteissa ja poiketa joskus pubeihin juomaan niitä. Ei niin että jatkuvasti niitä juo ja tekee siitä tapaa.

En varmaan osannut ajatella taas kovin pitkälle tätä asiaa. Tämä maailma on niin perkeleen kova paikka kun monet nautintoa tuottavat asiat ovat joko pirun kalliita, epäterveellisiä tai muuten haitallisia ja niistä on pyrittävä olemaan erossa.

Tänään juon nämä tölkit tyhjäksi, mutta sitten on pakkokin koittaa pitää taukoa niin oluiden kuin limonadienkin lipittämisestä. Ei ole oikein tosiaan varaakaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sain eilen puhelun, josta selvisi, että saan vakituisen työpaikan. Ensi kuussa alkaa. Tajusin voivani päästä tuonlaiseenkin työhön koulutukseni ja työhistoriani avulla. Semiläpällä hakemus sisään ja heti ensimmäisellä kerralla tärppäsi. On siinä tietystä 6 kk koeaika, mutta jospa en saisi kenkää!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Noloa kirjoittaa tällaista heti tänne, mutta olen mokannut. Käyttänyt liikaa rahaa viime päivinä ja nyt on pelko persiissä riittävätkö ne rahat lainkaan koko kuukaudeksi?

Eilen maksoin tuon uuden vuokra-asunnon vuokravakuuden. Sen jälkeen hain kyllä toimeentulotukea. Toivottavasti tällä kertaa hakemukseno hyväksytään sillä nyt minulla ei enää ole noita säästöjä. Ne meni tuohon vuokravakuuteen.

On niin noloa kirjoittaa tällaista tänne kun olen itse mokannut. Minä olen vaan sellainen persoona että jos jotain tekee mieli niin sitten sen toteutan. Jos edes vähänkään rahaa siihen on. Nyt teki mieli kokeilla noita alkoholittomia juomia ja niitä sitten join ja niihin meni rahaa yhteensä joku 50 euroa! Ja sitten vielä tietenkin taas rahapelasin päälle 45 eurolla.

Kovin paljoa en varmaankaan ymmärrystä kerää osakseni. Minun historiallani olisi pitänyt oppia virheistä ja osata käyttää rahaa fiksummin. Eikä se ole mikään syy että teki mieli mutta niin vain nyt teki. No ruokaa saan ruokajaosta, mutta muutaman laskunkin maksamisesta pitäisi selvitä tässä kuussa. Toivottavasti saan lisää rahaa tässä vielä ja minulle myönnetään sitä toimeentulotukea.

Vituttaa olla tällainen tyhjätasku. Ikävä niitä aikoja kun olin työelämässä ja rahaa pystyi käyttämään huolettomammin. Eikä tämän kuntoutuksenkaan aikana tilanne ole aina ollut näin tiukka, vaan sitten vasta se muuttui tiukaksi kun aloin saamaan kuntoutustuen sijaan Pamilta ansiopäivärahaa.

No kohta tilanteeni pitäisi edes hieman kohentua. Alan saamaan työkokeilun alkamisen vuoksi ansiopäivärahaa 200 euroa enemmän, tosin heti menee sitten ulosottoon taas enemmän rahaa. Ja niin kuin eilen kirjoitin tuonne mikä teki mielen iloiseksi-ketjuun niin kohta minulle jää 80 euroa kuukaudessa säästöön kun asumistuki yllätyksekseni kasvaa parilla kympillä, vuokran määrä tippuu noin 50 eurolla ja 13 euron hoitokulutkin jäävät pois.

Olisihan se hienoa jos minullakin olisi taas työtä ja kohtahan se työkokeilu alkaakin. Siitä se työelämä toivottavasti sitten alkaa!

Juu, itsehän minä olen tilanteeni todellakin aiheuttanut. Joten kovin paljoa en varmaan ymmärrystä kerää osakseni. Olin se kuuluisa tuhlaajapoika. No vielä en kuitenkaan sano että nyt on Vilperin laiva uponnut vaan toivon pelastusta tuosta toimeentulotuesta.

Ja sitten tuo peliriippuvuus. Olen taas jo pelannut ihan järkyttävän ison summan. Vituttaa kuinka paljon tuohon pelaamiseen uppoaa rahaa, mutta se ei oikein pysy hallinnassani. Heinäkuussa peleihin meni 55 euroa, samoin myös elokuussa meni peleihin 55 euroa ja nyt syyskuussa on pelaamiseen uponnut jo 45 euroa.

Vituttaa kun A-klinikkakin on hoitanut asiaani erittäin huonosti. Heinäkuun alussa siellä kävin ja niiden piti ottaa yhteyttä minuun. No nyt eletään jo syyskuuta ja mitään ei olisi kuulunut jos minä en olisi ollut sinne yhteydessä. Eilen klinikalle soittelin ja selvisi että minulle määrätty työntekijä on lähtenyt muihin hommiin ja minun asia jäänyt pöydälle. No kohta pitäisi vihdoin kuulua jotain muutakin sitten.

Vituttaa tuollainen huono asioiden hoito ja huolimattomuus. Alkoholismin kanssa kyllä huomasin että ei se A-klinikkakaan ole onni ja autuus välttämättä ja ei sieltä nyt välttämättä saa apua mikä auttaa riippuvaisuuteen mutta voi sitä toki taas kokeilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös