Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 656
  • 66 747

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä ollaan. Anoppilassa tai appiukkolassa. Ihan miten vaan. Tultiin jossain vaiheessa. On vaihdettu kuulumiset ja syöty. Nyt ollaan vaimon kanssa täällä omassa mökissä/vierasmökissä ja otetaan brenkkua. Koirien kaa potkittiin illalla palloa ja huomenna pelit jatkuu. Keskiviikkona lähdetään perinteiselle risteilylle tukholmaan ja koirat jää tänne hoitoon. Sanoisin näin, että mukava viikko tulossa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Päivä on ollut jotenkin omituinen, täynnä epävarmaa tyytyväisyyttä ja haikeutta. Jälkimmäinen johtuu nimimerkin @pernaveikko kuolemasta, mutta muutenkin on ollut outo olo.

Nyt on tullut tosiaan viime päivinä tietooni kaksi kuolemantapausta jotka vetävät mielen vähintään hieman haikeaksi. Lauantai-aamuna sain tietää että jo vuosien takaa tuttavapariskunnan mies olisi menehtynyt. Moneen vuoteen en ollut tätäkään pariskuntaa nähnyt kuten muutenkin jäänyt kavereiden ja tuttujen tapaamiset minulla aikalailla minimiin viime vuosina. Mutta silti, tämä menehtymisuutinen pysäytti ja hiljennytti mielen.

Tähän tuttavapariskuntaan oli kuitenkin hyvät välit vaikka kyseessä onkin selkeästi minua vanhempia ihmisiä. Mutta ei se ikä aina ratkaise. Kyseessä ei muistaakseni ollut kuitenkaan vielä niin iäkkäitä ihmisiä että voitaisiin puhua jo ns. luonnollisesta kuolemasta.

Mutta joka tapauksessa, vietin aikoinaan paljon aikaa tämän tuttavapariskunnan kanssa. Senkin vuoksi että tämä tuttavapariskunnan naishenkilö oli ensimmäisiä pomojani. Niin kuin monessa työpaikassani, niin myös tuolla ravintolassa pärjäsin tosi hyvin työssäni tiskaajana. Työt olivat tosiaan lähinnä tiskaustöitä koska silloin minulta uupui koulutuskin.

Vietin paljon aikaa tietenkin etenkin tämän tuttavapariskunnan naishenkilön kanssa, mutta kyllä tämä mieskin minulle tutuksi tuli. Paljon pääsin juttelemaan myös hänen kanssaan vuosien aikana ja välit olivat hyvät.

En tiedä kuinka matalaksi tämä saa mieleni vetää mutta nyt kun tämän tuttavapariskuntani mies kuoli niin kyllähän se vain hiljaiseksi mielen veti. Muutamaan vuoteen en ollut heitä nähnyt ja nyt ei voi enää tätä miestä nähdäkään. Hienoja aikoja elettiin yhdessä ennen muinoin ja jos olisi varaa niin varmaan kukkaset tälle entiselle pomolleni tilaisin.

Olen ikävissäni tästä kuolemantapauksesta sekä siitä surusta ja ikävästä jonka entinen pomoni on joutunut kohtaamaan.

Ja sitten tämä pernaveikko. Siinä oli mukavan ja leppoisan oloinen Jatkoajan keskustelupalstan käyttäjä jonka muistan varsinkin siitä että oli aina vastaamassa niin moneen minunkin viestiin täällä. Joskus kysyin suoraan apua ja hän oli sitä auliisti tarjoamassa ja joskus antoi muutenkin neuvoja. Fiksun oloinen kaveri joka menehtyi siis aivan liian aikaisin.

Vaikka olen saanut kuolemanuutisiin 2010-luvulla tottua ja kuolematkin kuuluvat elämään. Tosin ei kenenkään kuuluisi kuolla ainakaan niin nuorena kuin mitä pernaveikkokin menehtyi. Ja oma veljeni menehtyi 2012 vielä 10 vuotta nuorempana.

No joka tapauksessa, kyllä menehtymistapaukset usein aina kirpaisee ja satuttaa. Käytin äsken väärää sanaakin sillä ei kuolemiin ja niiden käsittelyyn tunnu tottuvan tai turtuvan. Vaikka niitä on 2010-luvulla meidänkin suvussa paljon ollut niin kyllä ne aina jälkensä jättävät ja syvälle sydämeen sattuu.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Päivä on ollut jotenkin omituinen, täynnä epävarmaa tyytyväisyyttä ja haikeutta. Jälkimmäinen johtuu nimimerkin @pernaveikko kuolemasta, mutta muutenkin on ollut outo olo.
Tämä pysäytti. Levätköön hän rauhassa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti pernaveikon poismeno muistuttaa meille sen, että jokaisen nimimerkin takana on ihminen, joka tuntee. Kohdelkaa toisianne tällä palstalla kunnioittaen, silä mielipiteitä tulee ja menee, mutta elämä on ainutkertainen. Ei ole mitään syytä polkea toista nimimerkkiä maanrakoon sen takia, että yhteinen ajatusmaailma ei kohtaa. Tätä näkee valitettavan usein. Ei toki pelkästään täällä, vaan yleensäkin elämässä. Usein puhutaan siitä, että halutaan muutosta. Miettikää hetkinen sitä, jospa se muutos lähteekin omasta itsestä eikä muista.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kävi tossa illalla niin, että Nortlanen Bloodline pärähti soimaan Spotifyn daily mixistä kun fillaroin vielä ulkona. Tuttuun tapaani en pystynyt vastustamaan houkutusta laulaa mukana. Katsoin että että ympärillä ei ole ketään mutta jälkikäteen huomasin että vastakkaisella puolella tietä käveli pari naispuolista henkilöä. No samapa tuo vissiin. Voihan sitä välillä eläytyä välittämättä lainkaan siitä onko lähettyvillä ihmisiä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aftan ja muiden kielen haavaumien hoitoon tepsii aika tehokkaasti alkoholi. Puraisin viime yönä itseäni vahingossa kieleen ja siihen tuli ihan selkeä haava. Nousin sitten ylös, otin pumpulipuikon ja kastoin puikon kärkeä jaloviinassa. Tämän jälkeen painoin puikolla sitä haavaa n. 30 sekuntia. Hieman kirveli, mutta kipua ei ole tänään ollut ollenkaan.

Aiemminkin on tullut aftoja hoidettua tuolla menetelmällä ja paranee muuten helvetin nopeasti.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aamulla herätessä paha mieli, mutta siitä se sitten taas kuitenkin päivä lähti vierimään eteenpäin ja elämä jatkuu. Koirien kaa täällä maalla pelattu fudista ja tehty jälkiharjoituksia (vaimon hommia noi). Appiukon kanssa tehty vintin rappusiin uusi kaide ja muuten sitten chillaillut lonkeron ja väkevän parissa. Huomenna aamulla pitää viimeistään klo 10 lähteä ajamaan kohti kotia (vaimo kuskina), jotta ehtii sitten vaihtamaan kledjut ja pääsee ilman kiirettä laivaan, joka lähtee klo 17.15 kohti tukholmaa. Sellaista täältä tähän tänään tässä ja nyt.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Emmää tiä... Mua jotenkin tää Perniksen poismeno tuntuu vaan niin pahalta. Mää oon siis se jätkä joka yleensä itkee lemmikkien perään enemmän kun sukulaisten ja Pernis ei ollut edes tuttu muuta kun palstahahmona. Omaperänen kaveri ja varmasti ihan fiksukin. Monet ei tykännyt tyylistä, ja itekkin olin välillä että mikähän tyyppi tää on. Sitten ihan viimeaikoina jotenkin tuntu että löydettiin se yhteinen lanka jollain tasolla. Ja nyt sitten tämmösiä uutisia. Johnny ei nyt hassuttele tässä asiassa. Itseni toistamisenkin uhalla, niin kaipaan Pernistä kyllä. Pohjois-Koreasta oltiin molemmat kiinnostuneita muun muassa. Voi perse sentään. multa harvon loppuu sanat mutta ny ne on aika vähissä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän tämä pernaveikon yllättävä poistuminen saa miettämään elämää. Viime yönä näin unta jossa hän kirjoitti palstalle miten pettynyt oli että hänen poistuminen otettiin niin tosissaan kun hän on vaan hyvällä matkalla tissuttelemassa urheilua katsellen.

No tänä iltana on kyllä ollut sade herkässä. Olin aurinkoisen päivän jälkeen ajatellut että voisi käydä vatussa. No ei vattu voinut kun oli satanut ja satoi vähän väliä. Välillä paistoi aurinko ja satoi. Välillä jopa ukkosti jossain. Kyllä sitä vettä nyt on tullut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viime päivät ovat tosiaan olleet hieman henkisesti raskaita. Minut on jopa yllättänyt se kuinka koville viime päivät ovat sittenkin ottaneet näiden menehtymistapausten takia. Aamulla kun puhuin näistä menehtymisistä ääneen niin meinasin alkaa jopa aidosti itkemään. Tippa oli melkein jo linssissä ja se yllätti minut.

Ajattelin ensin että tulen selviämään näistä menehtymisistä asiat lähinnä vain "rekisteröimällä" tajuntaani. Että aha, tällaista tapahtunut ja kuolema kuuluu elämään. Mutta eihän se niin yksinkertaista ole ollutkaan. Kai sitä minäkin olen sitten tunteva ihminen.

Muistoja tässä on viime päivinä tulvinut mieleeni. Muistoja etenkin siitä ajasta kun olin tiskarina töissä tuolla yhdessä ravintolassa ja siitä kun vietettiin aikaa tämän tuttavapariskunnan kanssa. Hienoja hetkiä palautuu mieleeni. Eihän tiskarin homma nyt mikään unelmajobi ollut mutta ne yhteiset hetket tämän ravintolan muun henkilökunnan kanssa, ne olivat erityisiä.

Siitä sitten minä lähdin opiskelemaan muutaman vuoden kuluttua Kauhajoelle ja tämä entinen työnantajani lopetteli työuransa ja jäi ansaitulle eläkkeelle. Mutta yhteydenpitomme jatkui tämän jälkeenkin ja kävin muutaman kerran kahveilla tuttavapariskunnan luona. Sitten jossain vaiheessa se loppui, minulla alkoi kulkemaan liian lujaa ja sen jälkeen oli edessä kuntoutuminen minulla. Sinä aikana kun olen kuntoutunut niin olen muutenkin pitänyt todella huonosti yhteyttä tuttaviini ja kavereihini ja se kaduttaakin jopa.

Nyt sitten kun tämä tuttavapariskunnan mies menehtyi niin muistot palaavat mieleeni. Taitaa olla hienoja muistoja kun niitä viitsii jälkeenpäin muistella. Ja kelpaahan niitä, ei tämä ravintola tavallinen työpaikka ollut vaan vähän kuin toinen kotini. Ei sen takia että vietin töissä liikaa aikaa vaan sen takia että meillä työntekijöillä oli aika läheiset välit.

Ja kyllähän tämä pernaveikonkin poismeno surettaa. Hän vaikutti avuliaalta, fiksulta, paljon tietävältä ja nähneeltä kaverilta. Tällainen mielikuva minulle muodostui niistä hänen viesteistään joita luin. Ja se varmaan eniten pisti merkille että hän vastasi moneen minun kirjoittamaan viestiini täällä. Etenkin nyt keväällä ja kesällä.

Tämän 2010-luvun tulen muistamaan sekä HPK:n että Leijonien mestaruuksista ennen kaikkea mutta myös valitettavan ja jopa liian monista menehtymisuutisista. Kaikki alkoi oikeastaan siitä kun tätini kuoli vuonna 2010, sen jälkeen on poikkeuksellisen monta ja tärkeää menehtymistä tapahtunut minun elinpiireissäni.

Mutta minut on vienyt läpi suru-uutisten se tieto että meitä on silti täällä maapallolla vielä. Ihmisiä jotka välittää ja joista minä välitän. Yhdessä me jaksamme.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kovin montaa tyyppiä tältä palstalta henkilökohtaisesti tunne. Nyt valitettavasti yhden vähemmän.

Muutama vuosi sitten meillä oli ihan hauska reissu Itä-Saksaan. Pernis oli tsekannut, että Dresdenissä olisi joku Bundesliigan preseason-ottelu. Me molemmat saavuttiin sinne eri suunnista ja aikataulu ennen peliä oli melko tiukka. Sen verran tiukka, että reippaasti tsekattiin hotelliin sisälle ja samalla pyydettiin tilaamaan taksi, jolla sitten suhattiin areenalle. Stadionin ympärille ei hirveästi muuta väkeä pyörinyt ja lipputiskilläkin oli vain yksi asiakas ennen meitä. Pernaveikko tilasi sujuvalla rallisaksaenglannilla kaksi lippua ja virkailija kysyi, että mihin peliin. No tämän illan peliin tietysti! Kassatäti hölmistyneenä ihmetteli kahta pitkää suomalaista ja kertoi meille, että ottelu pelataan vieraissa jossain toisella puolella Saksaa.

No ei siinä mitään. Mentiin sitten eläintarhaan ja pubiin, jossa joku paikallinen kysyi, että mistä olemme ja Suomestahan me. Wir kommen aus Finnland. No, se kaveri sitten oli kuullut juttuja siitä miten suomi ja saksa molemmat ovat kiroiluun hyvin soveltuvia äänikommunikaatiomuotoja. Muutama kirosana me sille opetettiin. Vittu, perkele ja tomnybondas.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vittu, perkele ja tomnybondas.

Boldaus oma. Kiitos tästä, vaihtui yrmeä aamunaama hymyyn. Voin nähdä mielessäni kun joku Horst tällä hetkellä istuu aamuruuhkassa ja hakkaa rattiaan tuota huutaen.
 

Kulpertto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues, Patrik Moisio
TPS:ta tuttu pelaaja vaihtaa taas seuraa tms. oli jokin otsikko.
@Kulpertto on tämä armoton Moision fani.
täsä mä olen!

E. Sen verran voin kommentoida, että kovatasoinen sarja. Isoo rahaa ottaa Mongolian rajalta.
Saa pelata lätkää ja saa isoo rahaa. Tuskin se keneltäkään on pois?
Tosissaan KHL joukkueen farmiseura kaiken lisäksi, hyvä näyteikkuna.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
täsä mä olen!

E. Sen verran voin kommentoida, että kovatasoinen sarja. Isoo rahaa ottaa Mongolian rajalta.
Saa pelata lätkää ja saa isoo rahaa. Tuskin se keneltäkään on pois?
Tosissaan KHL joukkueen farmiseura kaiken lisäksi, hyvä näyteikkuna.
Minäkin taisin kysellä jotain analyysiä joskus, joten kiitos tästä. Miten on jos ja kun tämä kausi tulee olemaan se tykkikausi, niin aukeaako KHL:n portit ensi kaudeksi. Todennäköisesti aukeaa. Sitten vaan kohelon piste ennätykset uusiksi ja Ameriikkaa valloittamaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Perniksen kuolema on koskettanut laajasti Jatkoajan kirjoittajakuntaa. Minäkin, Kallion (kaupunginosa Stadissa, maalaisille "Hesa") kovin kundi, olen herkistellyt. Viime aikoina Pernis oli jotenkin kireänä viesteissään ja vähän sadattelin tuolloin, että voi vittu. Tämä nyt sitten kaduttaa. Ettei vain Pernis ollut sairaana ja siksi kireänä. Kaksi vuotta sitten Hämeenlinnassa olin varma, että tunnistin Perniksen Guns N' Rosesin konsertissa, mutta tunnistukseni meni väärin. Viestittiin myös noihin aikoihin ko. yhtyeeseen liittyen. Valtavan aukon Pernis jätti Jatkoaikaan.
 

Glove

Jäsen
Foreca povailee iltapäivälle sadetta. Täytyy siis laittaa kengät jalkaan ja käydä vähän kävelemässä ennen kuin sade alkaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaahas heräilty on pari tuntia myöhässä. Kahvit naamaan ja terassille.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitkeä ja eltaantunut koiranpaska maastopyörän renkaassa ei naurata.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Siiiiiis mitä vittua? Maikkari on sitten päättäny, että TIISTAI on hyvä päivä Uutisvuodolle.

Seuraavaks varmaan Salkkarit alkaa kello 18.00
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Pelicans sai eilen löylytyksen venäläiseltä Vitjazilta, 8-1. Vähän aikaa sitten Kärpät kaatoi KalPan 1-7 ja Ilves keihästi Tapparan 7-2. Mukavan runsasmaalisia harjoitusotteluita. Ässät ja Lukkokin löivät 65 minuuttiin kuusi häkkiä, tai oikeastaan seitsemän, Ässiltä hylättiin yksi.

Toivottavasti tämä olis tahti myös runkosarjassa,että maaleja tulis useampikin per ottelu. Toki harkkapelit on harkkapelejä,mutta mielummin runsaasti maaleja kuin se,että nysvätään 0-0:llaa 50min ja lopulta peli päättyy 2-0 tai 2-1. Joku 7-6 ja oikein kunnon nitro peli olis aika jeppis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös