Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 724
  • 66 754

Glove

Jäsen
Huomenta vaan kaikille. Jäi nämä mun yöunet taas about neljään tuntiin. Pitää varmaankin nukkua päikkärit jossain välissä.
 
K

Kiekkokatsoja

Huomenta vaan kaikille. Jäi nämä mun yöunet taas about neljään tuntiin. Pitää varmaankin nukkua päikkärit jossain välissä.
Itse nukuin onneksi hieman paremmin. Yleensä en, ainakaan maanantaita vasten. Tuntuu, että maanantai olisi 2x viikossa. Niin usein huomaa olevansa maanantaissa.
Joo päikkärit on kova juttu. Kannattaa se, jos mahdollista.

Hyvää alkavaa viikkoa, palstan lukijoille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eilinen ilta oli sangen tuskainen. Koin jälleen sellaisen hetken, että aloin ajattelemaan kaikkea negatiivista ja sain ylilatauksen. Ilta oli yhtä murehtimista, märehtimistä ja stressaamista. Kirjauduin pois palstaltakin, koska se tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Nukkumisesta ei tullut mitään. Vaikka halusin saada unen päästä kiinni matalan profiilin off-päivän jälkeen, se epäonnistui täydellisesti. Tunnin välein heräilemisiä ja aivan järjetön hiki. Mä en muista ollenkaan, koska viimeksi mä olisin hikoillut samalla tavalla nukkuessani. Hiukset ovat yhä vähän kosteat viime yöstä. Kääntelin asentoa ja mietin ratkaisuja, mutta yö oli kuin olisin ollut saunassa.

Tämä olisi periaatteessa myös vitutusketjun kamaa, tai ihmettelyketjun, mutta pistänpä kuitenkin tänne yleisketjuun. Ottaa päähän ja paljon. Mutta koulu alkaa 50 minuutin päästä, joten on vain koitettava päästä eteenpäin.

Mäkin nukuin huonosti, vitutti eilen ja muutenkin tosi hieno olo. Luulisi että tästä on suuntana vain ylöspäin, mutta kyllä aina alemmaksi voi päästä. Ensimmäisen kerran eilen aloin vakavissani miettiä, että täältä vitun hipsterikaupunginosasta on päästävä pois, mä en jaksa näitä omahyväisiä kusipäitä enää yhtään. Mutta minne? Töölöön? Krunaan? Hienot on vaihtoehdot. Okei, Ullanlinna ja ne huudit vois olla parhaat. Tämä asia on otettava käsittelyyn eukon kanssa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
porkkanoiden tai punajuurien kanssa, ei todellakaan maksa vaivaa kyykkiä siementäen ja sitten harventaen, yleensä tuloksena on jonkun hyönteisen ravintoa, kotipuutarhurille jää ajankulutus ja kipeä selkä.
Itse tykkään joka vuosi laittaa penkin punajuurta ja porkkanaa. Minusta on kiva puuhailla niiden kanssa. Pinaatti on kyllä sellainen mitä ei kannata itse viljellä. Kylvä, kitke, harvenna ja joskus olen jopa sitä kastellut. Sitten se pitää kerätä lehti kerrallaan, ryöpätä ja sitten vielä jauhaa... Kaupasta saa muistaakseni noin eurolla pakasteena pussillisen (150g) pinaattia. Silti tulee joka vuosi laitettua itse pinaattia pakkaseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hiukan outo ja erikoinen tilanne sekä fiilis. Olen pitkin kesää tehnyt töitä asunnon ja töiden löytämisen eteen. Kaksi kirkasta tavoitetta tälle kesälle on nimenomaan ollut löytää uusi vuokra-asunto sekä löytää töitä. Asunnon ja töiden etsimisellä onkin täyttänyt muuten tyhjähköt kesäpäivänsä.

Nyt asiat ovat tosiaan vihdoin ja lopulta reilassa. Uusi asunto ja ainakin jonkin verran töitäkin on nyt löytynyt. Eli sinne meni se tekeminen, huolen aihe ja stressaaminen noista kyseisistä asioista. Nyt loput kesäpäiväni jäivät jälleen tyhjiksi. Eli mitäs sitä sitten tekisikään? Tilanne on kyllä sangen iloinenkin, mutta ehkä tässä tuli tosiaan silti joksikin aikaa eräänlaista tyhjiötä. Kun on niin paljon kuitenkin tehnyt töitä asunnon ja töiden löytymisen eteen ja nyt kun ne lopulta löytyivät kummatkin niin kalenteriini jäi rutkasti tyhjää tilaa.

No kohta sitä saa alkaa stressaamaan jo muutolla ja alkaa järjestelemään muuttoa, mutta ehkä sitäkin alan puuhaamaan vasta siinä syyskuun alussa. Eli kyllä tässä nyt ainakin pari viikkoa on varmaan sitten varaa ihan vain lomailla.

Tämä mennyt viikonloppu olisi tarjonnut kosolti ohjelmaa ja tapahtumaa täällä Hämeenlinnankin seudulla, mutta minä olin tylsä kotihiiri ja olin koko viikonlopun kotonani. Kerroinkin jo perjantaina täällä ketjussa ainakin ohimennen syyn siihen miksi olin kotonani koko viikonlopun. Se syy oli valitettavasti puhtaasti etenkin taloudellinen. Kun ei ole vielä varmaa maksaako Kela puolestani vuokravakuuden niin pitää elää säästeliäästi. Tällä hetkellä rahani riittävät just ja just vuokravakuuteen ja ei olekaan varaa törsätä yhtään mihinkään ylimääräiseen.

Menneenä viikonloppuna olisi Hämeenlinnan seudulla ollut ainakin HPK:n juhlaturnausta jonne pääsyliput olisivat luonnollisesti maksaneet jonkin verran. Ei paljoa, mutta kun ei ole mahdollisuutta tällä hetkellä kuluttaa rahaa yhtään mihinkään ylimääräiseen. Hyvä että rahat riittävät edes pakollisiin menoihin.

Sitten olisi ollut Linnacruisingia, sinnekin pääsylippu olisi kai maksanut kympin? Sitten olisi ollut Elomessuja. Elomessuille ei pääsyliput maksaneet mitään, mutta siellä olisi kuitenkin tehnyt mieli ostaa jotain tavaraa/syötävää niin näin parhaimmaksi jättää nekin väliin. SItten olisi ollut Elofest eli Elomessuihin liittyvä musiikkitapahtuma, tietenkin maksullinen. Ja Ville Valokin olisi esiintynyt lauantaina Agentsin kanssa Tuuloksessa. Ja sekä Tampereella olisi esiintynyt Rammstein, jonne olisin varmaan mennyt jos rahoissani olisin ollut.

No kotonakin vietin ihan kivan viikonlopun. Pelasin ainakin paljon, sekä pleikkarilla NHL19-peliä että myös porukalla Skipboa, Unoa ja biljardia. Sitten lauantaina kului pitkä aika eli noin puolitoista tuntia siihen kun ihan vain grillaamishetken ohessa rupattelimme hyvällä porukalla. Eli kaiken kaikkiaan, oli kiva viikonloppu.
 

Glove

Jäsen
Parin tunni aamupäikkärit teki ihmeitä. Nyt on suurin piirtein hereillä ja järjissään. Vaikka aika tahmea olo, ihan turha alkaa vaikka ratkomaan vaikeita ristikoita tai sudokuja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on siis maanantai ja kuusi viikkoa lomaa takana. Hitto, unohdinko minä mennä töihin... En nyt ihan. Minulla on vielä tämä päivä lomaa. Keittelin tuossa mansikkahilloa viime vuoden mansikoista kun niitä oli jäänyt kilon verran pakkaseen ja lisäksi on kaupasta ostettuja mansikoita. No nyt on hilloa vaikka sitten lettujen kanssa syödä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minulla on vielä tämä päivä lomaa.
Minulla on vielä tämä viikko. Ei ole kyllä niin mitään suunnitelmia, toisaalta sää on sen verran paska ainakin ilmeisesti alkuviikon niin voi ihan hyvillä mielin olla kotioloissa olla tekemättä mitään sen ihmeempiä. Tykkään kyllä tästäkin kun saa olla ihan rauhassa kotosalla, kuunnella hyvää musiikkia ja katsella vaikka jotain leffaa tai sarjaa.

Torstaista eteenpäin Kuopiossa onkin sitten kansainväliset suurmarkkinat ja ainakin tämän hetken ennusteen mukaan kelin pitäisi myös olla kohtalaisen hyvä. Ainakin perjantaille on luvattu hyvää säätä. Tuolla täytyy kyllä käydä koska siellä on varmasti ihan erilainen toritunnelma kuin normaalisti. Eipä sillä, Kuopion tori on maailman paras tori toki muutenkin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Eipä ole tullut täällä pahemmin vielä kerrottua, että kuinka minun työsopparin kirjoittaminen viime perjantaina meni. Eli koulutusjaksoni alkaa tosiaan vasta 2. syyskuuta, joten minulla on tässä vielä mukavasti kolme viikkoa aikaa "lomailla" ja imeä kaikki nautinto irti viimeisistäkin loppukesän lämmön rippeistä. Odotan silti innolla syyskuuta. Odotan myös jo innolla ensimmäistä palkkaani, koska silloin tämä mies suuntaa Verkkokauppaan ja käy vaihtamassa nykyisen Huaweini näillä näkymin iPhoneen. Ei oikein enää kiinnosta jatkaa tämän merkin käyttämistä, kun Trumpin banni on mitä se on.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Torstaista eteenpäin Kuopiossa onkin sitten kansainväliset suurmarkkinat ja ainakin tämän hetken ennusteen mukaan kelin pitäisi myös olla kohtalaisen hyvä.
Nämä on varmaan ne samat jotka oli Lahdessa kesäkuun alussa. Täällä päin aiheutti polemiikkia kun korttilla ei voinut maksaa. Toisilta jäi ruuat saamatta ja toiset epäili veronkiertoa. Velikin joutui maksamaan koko työporukan lounaat kun oli ainut jolla oli kahisevaa korttikoteloon taitettuna...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eipä sillä, Kuopion tori on maailman paras tori toki muutenkin.

Veli valehtelee. Piritori on maailman paras tori. Siellä kulttuurit kohtaavat. Kävelin äsken Piritorin ohi ja pientä vääntöä oli jo ilmassa. Joku syrjityn vähemmistön edustaja siinä antoi ohjeita kamapäälle ja kympin parturit pelkäsivät että tuleeko asiakas, ei me osata parturoida. Joku hipsteriääliö sinne välillä erehtyy. Parturiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Veli valehtelee. Piritori on maailman paras tori. Siellä kulttuurit kohtaavat. Kävelin äsken Piritorin ohi ja pientä vääntöä oli jo ilmassa. Joku syrjityn vähemmistön edustaja siinä antoi ohjeita kamapäälle ja kympin parturit pelkäsivät että tuleeko asiakas, ei me osata parturoida. Joku hipsteriääliö sinne välillä erehtyy. Parturiin.
En laske piritoria toriksi vaan keskusaukioksi.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittu meillä ei edes ole toria. Ei suihkulähteitä ei markkinoita. On tämä kyllä surullista. Hissejäkään ei ole yhtään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämäkin on parempi kohtalo kuin esimerkiksi Hyvinkäällä, jolla on ristinään Raptori.
Nimeä yksikin rap-kokoonpano tai rap-artisti, jota jaksaisi kuunnella mieluummin kuin Raptoria. Aivan. Tämä on tilanne.

Jos Jutta alkaisi rap-artisriksi, niin siinä tapauksessa meillä olisi uusi voittaja. Artistinimeksi sitten ihan vaan Jutta tai Sukkanauha.
 

salama#8

Jäsen
Aina väitetään Suomen teiden kunnon olevan huono. Viime viikolla totesin väitteen fake newsiksi. Ajelin pohjoisessa rikkaassa turskankalastelijoiden öljymaassa ja teiden kunto oli pääasiassa suomalaisella mittapuulla surkea. Oli kiva päästä takaisin Suomen teille kaikkien kolojen ja pomppujen jälkeen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Saimme tänne kuntoutuskeskukseen silloin viime syksynä opettamaan biljardia kaksi Hämeenlinnan biljardiseuran edustajaa ja se oli hieno juttu. Ja olemme muutenkin saaneet hienosti lahjoituksia tässä vuosien aikana.

Mutta nyt pitäisi löytää jostain vapaaehtoisvoimalla myös ja taas joku hyvä soittaja/ musikantti/trubaduuri kesäkauden päättäjäisiin. Onkohan tämä jo liian suuri haave vai lähtisiköhän joku musikantti tänne meitä viihdyttämään ihan vapaaehtoisesti?

Olisi hienoa jos meidän elokuun lopulla olevissa kesäkauden päättäjäisissä olisi oikein elävää musiikkia, mutta ei taida olla liiemmin varaa maksaa tuostakaan huvista. Onkohan kenelläkään tietoa tekeekö joku tuollaisia edes lyhyitä musiikki-vitsikeikkoja ilmaiseksi tai siis kauniimmin sanottuna vapaaehtoisesti? Tai miten tässä kannattaa edes toimia jos haluaa löytää tällaista viihdettä juhliinsa?

Ei mitään hajua minkälaisia esiintyjiä esimerkiksi Hämeenlinnan seudulla on. Vai onkohan tämä jo liian suurta haaveilua ja utopiaa?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aina väitetään Suomen teiden kunnon olevan huono. Viime viikolla totesin väitteen fake newsiksi. Ajelin pohjoisessa rikkaassa turskankalastelijoiden öljymaassa ja teiden kunto oli pääasiassa suomalaisella mittapuulla surkea. Oli kiva päästä takaisin Suomen teille kaikkien kolojen ja pomppujen jälkeen.

Ajeltiin keväällä saman astmaisen maan eteläisillä teillä ja paskassa kunnossa olivat väylät Suomen tiestöön verrattuna. On muuten kummallisen roskainen ja likainen väestö tuolla. Ihmekö että tulee sitten hengitysteistön kanssa ongelmia.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Onkohan kenelläkään tietoa tekeekö joku tuollaisia edes lyhyitä musiikki-vitsikeikkoja ilmaiseksi tai siis kauniimmin sanottuna vapaaehtoisesti?

Minä lähtisin kysymään @FASlapsi a. Kuitenkin palstan hauskin mies ja mikäli ei ole vielä brändännyt itseään palstalta pidemmälle, ns. live-keikoille, hinta voisi olla aika maltillinen - miksei ilmainen. Tarkemmin kun miettii, hänhän saattaisi jopa maksaa teille että joku kuuntelisi hänen juttujaan livenä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mäkin nukuin huonosti, vitutti eilen ja muutenkin tosi hieno olo. Luulisi että tästä on suuntana vain ylöspäin, mutta kyllä aina alemmaksi voi päästä. Ensimmäisen kerran eilen aloin vakavissani miettiä, että täältä vitun hipsterikaupunginosasta on päästävä pois, mä en jaksa näitä omahyväisiä kusipäitä enää yhtään. Mutta minne? Töölöön? Krunaan? Hienot on vaihtoehdot. Okei, Ullanlinna ja ne huudit vois olla parhaat. Tämä asia on otettava käsittelyyn eukon kanssa.
Pois rööperistä?
Heilahda tänne maaseudun rauhaan Arabiaan, täällä on ihmisen hyvä asua.
Edit: asia olikin Tykin Akin sanoin, sama pätee toki tuohonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös