Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 300 499
  • 66 715

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
TANKKAUSTARINAT tulee telkkarista!
Joku eläkeläispariskunnan eniten äänessä oleva mummeli kertoo, että kuinka kiva on tutustua ja käydä eri kahviloissa. Sitten kun pari on linjaston ääressä ja mies ehdottaa patongeista viinereihin, että mitä voisi ottaa kahvin kanssa, niin rouva sanoo koko ajan, että "Ei". Noh, sai ne jotain känttyä sentään mukaan. Ehkä tuo Arnold´s - donitsi on terveellisempi.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos kirjoittaisi tänne taas tänäänkin. En aseta itselleni tavoitetta kirjoittaa vaikka joka päivä tänne tekstiä, sillä se tekstin tuottaminenkaan ei niin yksinkertaista ole. Ei etenkään silloin jos haluaa panostaakin tekstiinsä eikä vain kirjoittaa kirjoittamisen halusta. Ja aina joskus sitä halua kirjoittakaan ei välttämättä ole. Nyt kuitenkin on intoa kirjoittaa joten ajattelin koittaa jotain näpytellä.

Kun ei aseta itselleen mitään tavotteita niin ei synny ylimääräistä painettakaan. Kirjoittaa silloin kun huvittaa kirjoittaa. Ja se silloin on nyt. Käynnistin tietokoneenikin sen vuoksi että pääsen kirjoittamaan tänne palstalle tekstiä. Kun ei tuolla kännykällä oikein jaksa kirjoitella pitkiä tekstejä, kun tulee niitä kirjoitusvirheitä helpohkosti.

Varsin usein tämä kirjoittamiseni on ollut päiväkirjamaista kirjoittelua. Olen kirjoitellut siitä mitä elämääni on sillä hetkellä kuulunut ja mitä olen tehnyt ja mitä päivän aikana on tapahtunut. Se on kivaa ja helppoakin niistä turista mutta en tiedä kiinnostaako se sitten taas porukkaa lukea minunkin kuulumisistani niin paljoa.

Olen muuttunut kirjoittajana vuosien aikana paljon. Mutta olen huomannut että minulla ei ihan niin suurta tarvetta ole enää kirjoitella mielipiteistäni ja näkemyksistäni kuin muutama vuosi sitten. Mutta koska tykkään tännekin silti kirjoittaa ja tykkään kirjoittamisesta muutenkin niin en tännekään kirjoittamista ole lopettamassa.

En tiedä, ehkä se liittyy jotenkin jopa itsetuntoonikin. Ja siihen että se itsetunto on jopa parantunut vuosien aikana. Nykyään minulla ei ole niin suurta tarvetta tulla nähdyksi ja kuulluksi vaan tämä on enemmänkin kiva vapaa-ajan viettotapa ja aktiviteetti.

No jos jotain kirjoittaisin niistä tämänkin päivän kuulumisistani. Tuntuu siltä että tänään oli hyvä päivä. Minulla oli tänään yksi tapaaminen jossa keskusteltiin työkokeilumahdollisuudesta. Se tapaaminen oli myös tuollaisessa kuntoutuskodissa, mutta siellä ei kuntouteta mielenterveyskuntoutujia vaan enemmänkin fyysisesti sairaita ja sotaveteraaneja.

Tapaaminen meni mielestäni ihan hyvin ja jäi fiilis että siinä voi olla seuraava työkokeilupaikkani. Tämä työvalmentajani kun suositteli minulle vielä toista työkokeilua. Seuraavaksi minun pitääkin olla yhteydessä tähän työvalmentajaani, heti kun hän palaa lomilta ja sanoa hänelle että tuolla paikassa ollaan kiinnostuneita ottamaan minut työkokeiluun. Tuolla myös otettiin heti jo heidän toimestaan esille se fakta että työpestiä voi jatkaa työkokeilun jälkeen palkkatuen avulla.

Toivon että pääsen tuonne paikkaan työkokeiluun. Siinä ratkeaisi yksi ongelmistani. Ja eihän tämän seuraavan asian pitäisi olla tärkein asia, mutta uskon että työkokeilun aikana toimeentuloni taas kohenisi ja minulla olisi jälleen varaa maksukanaviinkin.

Kun alkaa tämä olemaan melkoista kärvistelyä ilman niitä maksukanavia. Helposti menivät ne ensimmäiset viikot ilman kun ei sieltä oikein tullutkaan mitään kiinnostavaa urheilua tosiaan mutta nyt vähitellen kun urheilukaudet alkavat taas niin alkaa myös maksukanavat kiinnostamaan.

Toisaalta jotkut tuhlaavat rahaa tupakkaan. Silloinkin vaikka siihen ei niin varaa olisikaan. Olisiko se sitten kovin haitallista jos minä tuhlaisin hieman rahaa omaan "päihteeseeni" eli maksukanaviin?

Tänään oli myös kiinnostava teemakahvila. Tuo teemakahvila on näistä asuinpaikkani ryhmistä varmaan mieluisin minulle ja sitä se oli tänäänkin. Tänään siellä oli mielenkiintoista keskustelua small talkista ja keskustelutaidoista. Siis kaikille ihmisille tärkeistä taidoista. Yksi asukas sanoi ettei ymmärrä sitä kun tuo "Vilperi" sanoo ettei osaa puhua small talkia ja sitten kuitenkin puhuu ihan hyvin sitä kun minäkin hänen kanssaan juttelen. Ehkä itseni vähättely onkin yksi heikkouksistani?

Tuosta teemakahvilasta jäi positiivinen fiilis kyllä. Ja tuli sellaista positiivista draivia. Nyt on sitten niin intoa täynnä, että mahtaako tässä tulla nukkumisestakaan mitään?

Siitä vain sitten seuraavia teemakahvilan aiheita ideoimaan. Toisaalta näitä aiheita keksii hyvin kun lukee erilaisia keskustelupalstoja ja keskustelee muuten ihmisten kanssa. Tuossa tänään kun juttelimme parin tyypin kanssa niin tuli mieleeni ajatus että ravintoloista, niissä käymisestä ja käymättömyydestä ei ollakaan koskaan vielä teemakahvilassa puhuttu.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tossa just joku aikuinen ehkä 30v mulkku snäppäs 14v tyttärelleni jotain voivansa nauttia intiimisti siitä ja siitä. Ei tossa mitään. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö napsahtaa pikeudessa vitun pelle. Mutta, tiesittekö kaverit, jotta aina ku näitä luusereita kirjottelee tyttärille, ni teidän viestit ja naamataulut etsiytyy kauttani erilaisiin internetistä löytyviin yhteisöihin, joissa teitä ja tekojanne ei ymmärretä, jossa vanhemmat käyvät heti vasikoimassa profiilinne ylläpitäjille ja viestinne ja yhteystietonne päätyvät poliisin tietokantaan rikosilmoituksen myötä. Mä en kato hyvällä lasten seksuaalista hyväksikäyttöä kadulla, kotona, enkä internetissä. Hyi vittu.
Nää on aina todella inhottavia tapauksia ja nykyään tätä tapahtuu todella paljon. No hyvä, että huomasit tilanteen ajoissa.

Snäpistä puheen ollen. Laitoin tänään vahingossa snäppiä Dan Bilzerianille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viikonloppuna ollaan taas home alone kun mies lähtee rallia katselemaan. Maatilamatkailua ajatteli harrastaa kun varasin ystävältäni (maatalon emäntä) visiittiajan perjantaille. Kyllähän se mies vähän kyseli että jaksanko jäädä yksin vai pitäisikö hänen perua reissu... Mutta en missään tapauksessa halua että mies peruu reissuaan sen takia että minä mokasin... Ei kukaan muu kuin minä... siis join pääni täyteen heinäkuun alussa ja osoitin olevani epävakaa yksilö. Minun pitää pystyä seisomaan omillani ja osoittaa että olen sanani mittainen. En minä voi piileksiä miehen selän takana ja odottaa että hän pitää minua pystyssä...
 
Viimeksi muokattu:

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Tämä kuuluu taas luokkaan tyhmät kysymykset, mutta tullut viime aikoina kuunneltua musaa kuulokkeilla. Asun siten, että voin kuunnella kaiuttimilla yölläkin, kunhan en rupea tykittämään, mutta ei ole käynyt moinen mielessäkään. Vuosi sitten kesällä kokeilin sitten ihan huvikseen kuunnella kuulokkeilla. No sehän tuntui ihan kivalta, sai pistää mökää kovemmalle ja kuuli hiljaisemmat äänet paremmin, joita ei välttämättä kuulisi semi-matalalla kaiuttimilla soittamisella. Mökällä en nyt tarkoita, että korvat soisi tai sattuisi kun otin kuulokkeet päästä, mutta esimerkiksi sen verran kovalla vedin, että en huomannut kun yläpuolellani olevia nirskuvia portaita tultiin alas ja n. 5-6m päässä olevassa keittiössä suoritettiin aamutoimia. Havahduin vasta kun eräs kovemmin kolahtava kaappi suljettiin. Tällöin alkoi kalvamaan, että mitäs jos tuhoan tällä touhulla korvani. Esimerkiksi jos otin kuulokkeet pois korviltani, katkaisematta musiikkia, pistäessäni kuulokkeet hetken päästä takaisin korville äänenvoimakkuus tuntui liian kovalta, eli varmaan korva sitten tottui siihen kovempaan äänentasoon kun sen aluksi aloitti matalammalla voimakkuudella. Tämä ei mielestäni kuulosta hyvältä. Lopetin siihen paikkaan musiikin kuuntelun kuulokkeilla, kun voin sitä tehdä järkevällä volyymilla kaiuttimillakin ja päivällä miten lystää. Kuulokkeilla tarkoitan nyt semmoisia halpoja Sennheisereita, joissa on oikeastaan vain läpät korville, eristys luokkaa huono. Tiedän itsekin, että ne eivät ole optimaaliset vehkeet muuhun kuin keskusteluun/työskentelyyn, toki menettelevät pelatessa. Harrastin tätä kuulokkeilla musiikin kuuntelua melkein päivittäin 9 kuukauden ajan. Toki päivän sessiot eivät yleensä venyneet tuntia pidemmiksi, joskus ei sitäkään. En vain yleensä käytä kuulokkeita ylipäänsä, niin en ole oikein kärryillä, mikä on siedettävää ja mikä ei. Ja jotenkin kuulokkeilla vain tekee mieli vääntää sitä voluumia kovemmalle, mutta tiedän itsekin, että moinen kuulostaa kuulon kannalta vaaralliselta. Tämmöinen probleema kun mieltä kaivaa, kuulisin mielelläni vastauksia. En rehellisesti sanottuna edes tiedä, olenko käynyt mitenkään vaarallisen korkeilla äänenvoimakkuuksilla.

Luulen itse, että olen tehnyt kärpäsestä härkäsen, mutta se tunne, kun ei tiedä onko oikeassa vai väärässä jää vaivaamaan. Ja sehän on päättymätön looppi, jos alkaa päänsä sisällä jahkamaan, onko kuulo kärsinyt vai eikö ole, niin haluan tälle pääni sisäiselle jankkaamiselle stopin. En nimittäin halua tuhota kuuloani asioilla, jotka riippuvat minusta itsestäni.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
@Laitela Toivottavasti joku myös asioista tietäväkin vastaa sinulle. Omista kokemuksistani ainakin allekirjoitan tuon, että kuulokkeiden kanssa "siedättyy" helposti kovaan äänen ja kun kuselta tulee takas ja laittaa kuulokkeet taas päähän tuntuu se musa tosiaan ihan liian kovalta.

Birra myös nostaa omaa toleranssia sietää mekkalaa, eihän sitä muuten voisi yrittää "keskustella" baarilaitteissa musiikin yli muiden kanssa. Kaikki huutaa, kukaan ei kuule. (En ole enää toviin tykännytkään meluisista laitteista tuon syyn takia ja livebändien seuraaminen on vähän jäänyt kun särkee aina korvia ne desipelit vaikka olisi ihan joku rento irkkupubibändi kyseessä.)

Mulla on aika hyvät kuulokkeet. Vahingossa ostin sellaset yli sadan euron hommelit. Ei oillut tarkoitus, mutta kun kaikkia kokeili niin ei enää viittinyt ostaa jotain hemmetin umpikorvakuppeja ja myyjäkin oli vakuuttava. Nämä tuntuu ilmavilta, ikään kuin olisi isommassakin tilassa ja bassot kuuluu kyllä, mutta ei dominoi.
 
K

Kiekkokatsoja

Kesä lähestyy loppua, mutta ainakin mun asuinseutu paikkakunnalla musiikkitapahtumien määrä näyttää vain kiihtyvän.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kesä lähestyy loppua, mutta ainakin mun asuinseutu paikkakunnalla musiikkitapahtumien määrä näyttää vain kiihtyvän.
Eletään vielä heinäkuuta ja joidenkin mielestä kesä jo lähestyy loppuaan...
 
K

Kiekkokatsoja

Eletään vielä heinäkuuta ja joidenkin mielestä kesä jo lähestyy loppuaan...
Näin on. Loma on loppu, helteet on loppu. Kohta koululaiset ja opiskelijat lopettaa lomansa. Valoisuus iltaisin vähenee. Puiden lehdissä on keltaisuutta, tosin kuivuuden vuoksi.
Kyllä se kesä lähestyy loppuaan, halusi tai ei.
Kuukausi ja ollaan syksyn puolella.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä on kesää jäljellä ja tulee kauniita päiviä. Vielä kukat kukkivat niityillä ja mehiläiset keräävät mettä. It's summertime you fool. Oispa kesä ainainen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt kun on ratkaistu mitä tänään syötäisiin niin seuraavaksi voisi ratkaista sen mitä tänään tehtäisiin... Nurmikon voisi ainakin leikata. No aloitan sillä (onkohan se vielä kovin kasteista?) ja mietin sitten myöhemmin mitä sen jälkeen teen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun on ratkaistu mitä tänään syötäisiin niin seuraavaksi voisi ratkaista sen mitä tänään tehtäisiin... Nurmikon voisi ainakin leikata. No aloitan sillä (onkohan se vielä kovin kasteista?) ja mietin sitten myöhemmin mitä sen jälkeen teen.

Ei kannata vielä mennä leikkaamaan, on kasteista. Pese vaikka pönttö kloritilla ja sen jälkeen tamppaat matot. Iltapäivällä sitten nurmikon kimppuun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei kannata vielä mennä leikkaamaan, on kasteista.
Myöhäistyit neuvosi kanssa, menin jo ja ajoin osan alueista. Sellaiset mihin aurinko jo tuikki ja sellaiset lyhyemmät kohdat.

Pese vaikka pönttö kloritilla ja sen jälkeen tamppaat matot.
Pesen aina pöntön kyllä sellaisella aineella jossa on klooria. Mielestäni niin tulee loistavamman valkoinen pönttö... niin kuin sillä jotain väliä olisi. No tänään en pönttöä pessyt.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myöhäistyit neuvosi kanssa, menin jo ja ajoin osan alueista. Sellaiset mihin aurinko jo tuikki ja sellaiset lyhyemmät kohdat.


Pesen aina pöntön kyllä sellaisella aineella jossa on klooria. Mielestäni niin tulee loistavamman valkoinen pönttö... niin kuin sillä jotain väliä olisi. No tänään en pönttöä pessyt.

Harmi että myöhästyin neuvoni kanssa, etenkin kun vaikuttaa siltä, että sähläämiseksi meni toi nurmikon leikkuu. Ensi kerralla odota hiukan mahdollisia neuvoja.

Kyllä sillä on väliä onko pönttö puhtaan (ja ennenkaikkea puhdas) valkoinen vai ei. Karmean näköisiä sellaiset pinttyneet wc-pöntöt ja ei voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka päästävät pönttönsä sellaiseen kuntoon. Surullisia tapauksia, joiden elämänhallinta on karannut käsistä ja usein moniongelmaisia. Pönttö ja sen pinttyneisyys onkin usein vain jäävuoren huippu.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Surullisia tapauksia, joiden elämänhallinta on karannut käsistä ja usein moniongelmaisia. Pönttö ja sen pinttyneisyys onkin usein vain jäävuoren huippu.
Itse pidän pahempana tapauksena niitä, joiden ulko-ovessa on samassa kohtaa pinttynyttä likaa. Monta vuotta kädellä kosketettu samasta paikasta, eikä ole pyyhittu ovea. Siitä näkee aina, kuka on nykyinen tai tuleva huumenarkomaani.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Heh. Kirjoitan tätä kuunnellessani kuulokkeilla musiikkia. Tällä hetkellä menossa Lost Society - No Absolution.

@Laitela yksinkertainen neuvo olisi, että pyri käyttämään kaiuttimia aina kun mahdollista, ja kun on pakko käyttää kuulokkeita, pyri pitämään volyymi niin pienellä kuin mahdollista. Sitä sopivaa äänentasoa vain on valitettavasti aika mahdoton määrittää. Meluisilla paikoilla kuulokkeita ei oikeastaan kannata käyttää ollenkaan, silloin äänenvoimakkuus tulee huomaamatta laitettua liian kovalle. Jos kuulokkeiden käytön jälkeen korvat soivat, niitä särkee tai muut äänet kuulostavat vaimeilta, silloin volyymi on selkeästi ollut liian kovalla. Jos äänenvoimakkuus oikeasti tuntuu liian kovalta (ottaessa kuulokkeet pois ja laittaessa takaisin), se on liian kovalla, sillä sopivaltakin tuntuva volyymi saattaa pitkällä aikavälillä olla liikaa, joten vastusta kiusausta laittaa äänenvoimakkuutta isommalle vaikka tuntuisi ettei se haittaa.

Ei kuulosta hyvältä idealta käyttää kuulokkeita, jotta saa pistää mökää kovemmalle. Minä teen toisinpäin, vain kaiuttimella kehtaa laittaa volyymin sille tasolle millä Slayeria kuuluu kuunnella :D

Kuulovaurio on salakavala pirulainen, ensinnäkin koska sen huomaa vasta vuosien päästä, kun se on jo edennyt ja toisten puheesta alkaa olemaan vaikea saada selvää. Sen lisäksi herkkyys melun aiheuttamalle kuulovaurioille on yksilöllistä: veikkaisin, että suurin osa ihmisistä voi sivuuttaa suositellut melurajat kunhan käyttää järkeä, mutta toiset ovat niin herkkiä että jopa autossa matkustaminen on liian kovaäänistä ja ovat käytännössä tuomittuja kuuroutumaan. Mistä sitten voi tietää onko herkkä melulle? No ei oikein mistään, valitettavasti. Ainakin jos perheessäsi on huonokuuloisuutta, ole varovainen. Minä uskon olevani erityisen herkkä melulle, ja kuuloni tuntuu alentuneen, ja tätä teoriaa tukee se, että isäni sekä molemmat isoisäni ovat ikäänsä nähden huonokuuloisia.

Kai tuota lääkärillä voi käydä kuulonsa mittauttamassa, en tiedä, minä en ole koskaan niin tehnyt. Ehkä pitäisi.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Heh. Kirjoitan tätä kuunnellessani kuulokkeilla musiikkia. Tällä hetkellä menossa Lost Society - No Absolution.

@Laitela yksinkertainen neuvo olisi, että pyri käyttämään kaiuttimia aina kun mahdollista, ja kun on pakko käyttää kuulokkeita, pyri pitämään volyymi niin pienellä kuin mahdollista. Sitä sopivaa äänentasoa vain on valitettavasti aika mahdoton määrittää. Meluisilla paikoilla kuulokkeita ei oikeastaan kannata käyttää ollenkaan, silloin äänenvoimakkuus tulee huomaamatta laitettua liian kovalle. Jos kuulokkeiden käytön jälkeen korvat soivat, niitä särkee tai muut äänet kuulostavat vaimeilta, silloin volyymi on selkeästi ollut liian kovalla. Jos äänenvoimakkuus oikeasti tuntuu liian kovalta (ottaessa kuulokkeet pois ja laittaessa takaisin), se on liian kovalla, sillä sopivaltakin tuntuva volyymi saattaa pitkällä aikavälillä olla liikaa, joten vastusta kiusausta laittaa äänenvoimakkuutta isommalle vaikka tuntuisi ettei se haittaa.

Ei kuulosta hyvältä idealta käyttää kuulokkeita, jotta saa pistää mökää kovemmalle. Minä teen toisinpäin, vain kaiuttimella kehtaa laittaa volyymin sille tasolle millä Slayeria kuuluu kuunnella :D

Kuulovaurio on salakavala pirulainen, ensinnäkin koska sen huomaa vasta vuosien päästä, kun se on jo edennyt ja toisten puheesta alkaa olemaan vaikea saada selvää. Sen lisäksi herkkyys melun aiheuttamalle kuulovaurioille on yksilöllistä: veikkaisin, että suurin osa ihmisistä voi sivuuttaa suositellut melurajat kunhan käyttää järkeä, mutta toiset ovat niin herkkiä että jopa autossa matkustaminen on liian kovaäänistä ja ovat käytännössä tuomittuja kuuroutumaan. Mistä sitten voi tietää onko herkkä melulle? No ei oikein mistään, valitettavasti. Ainakin jos perheessäsi on huonokuuloisuutta, ole varovainen. Minä uskon olevani erityisen herkkä melulle, ja kuuloni tuntuu alentuneen, ja tätä teoriaa tukee se, että isäni sekä molemmat isoisäni ovat ikäänsä nähden huonokuuloisia.

Kai tuota lääkärillä voi käydä kuulonsa mittauttamassa, en tiedä, minä en ole koskaan niin tehnyt. Ehkä pitäisi.
Juu en enää aio kuulokkeilla jumputella, mutta mietityttää vain jo käytetty aika kuulokkeilla kuunteluun. Eihän tunti päivässä vajaan vuoden ajan lopulta hirveän pitkä aika ole, eikä edes ollut yhteen putkeen juuri koskaan, jokusen minuutin taukoja siellä täällä. Kauhutarinat kuulovaurioisistahan ovat niitä, ketkä kulkevat melkein koko hereillä olemansa ajan laput korvilla, lievästi kärjistäen.

Vaikka ei tietysti toisen ihmisen kuulosta ja korvien rakenteesta voi mennä takuuseen, niin pohdituttaa vain se, että olenko tällä jo kuuntelemallani ajalla voinut aiheuttaa itselleni vaurioita? Tuskin sentään?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Harmi että myöhästyin neuvoni kanssa, etenkin kun vaikuttaa siltä, että sähläämiseksi meni toi nurmikon leikkuu. Ensi kerralla odota hiukan mahdollisia neuvoja.
Ehkä olisi pitänyt odottaa että mies tulee kotiin ja suorittaa ruohonleikkuun. No minä meillä yleensä ruohon leikkaan... Sähläten tai ei niin kyllä se aina siistiksi tulee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös