Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 928
  • 66 550

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se aina kuulema joillain menekään. Juttelin taannoin vanhan ystäväni kanssa ja hänen yli 70-vuotiaat vanhemmat ovat vieläkin elossa ja yhdessä.

Tuollainen vain on nykymaailmassa niin harvinaista.

No, kiitos länsimaisen lääketieteen on ihmisen odotettavissa oleva elinikä pidentynyt eli ei se nykymaailmassa ole ollenkaan harvinaista, että yli 70-vuotiaat ovat elossa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei se aina kuulema joillain menekään. Juttelin taannoin vanhan ystäväni kanssa ja hänen yli 70-vuotiaat vanhemmat ovat vieläkin elossa ja yhdessä.

Tuollainen vain on nykymaailmassa niin harvinaista.

Minä tiedän aika monia tuollaisia pariskuntia, ja vielä enemmän sellaisia jotka ei nyt ihan 70-vuotiaita vielä ole mutta ovat silti olleet teini-iästä asti saman henkilön kanssa yhdessä. Minä oon itekin semmonen. Jälleen kerran, kaikki maailman ihmiset eivät ole kuin sinä, eikä koko maailma ole samanlainen kuin sinun elinpiirisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No, kiitos länsimaisen lääketieteen on ihmisen odotettavissa oleva elinikä pidentynyt eli ei se nykymaailmassa ole ollenkaan harvinaista, että yli 70-vuotiaat ovat elossa.

Elossa ei, mutta parisuhteessa tai jossain avioliitossa. Hyvin hyvin harvinaista.

Omakin avioliitto olisi mahdollisesti pelastunut, jos siinä olisi ollut harjoituskausi ensin joitain muita vastaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mä olen vaan huomannut että meikäläisestä tulee about yhtä katkera kuin nimimerkistä Käyttäjänimetön
Vai katkera! Tuo lausuma katkeroittaa mielen.

Vaan katkeruudella maailmaa ja Suomea on rakennettu.

Hannes Kolehmainen koki katkeruutta Venäjää kohtaan. Hampaat irvessä ja mieli katkerana voitti Suomelle olympiakultamitaleja. No, ainakin se neljäs eli vuoden 1920 olympiakulta lasketaan Suomelle, tilastoissahan näkyy Venäjän lippu Hanneksen kohdalla kolmen ensimmäisen, eli vuoden 1912 voittojen kohdalla. Katkeraksi vetää sekin. Kyllä, vetää, svetisismihän se, mutta kun kisat olivat Tukholmassa, niin vedän nyt svetisismillä tämän asian.

Sodasta voitettiin hopeaa katkeruuden voimalla, sotakorvaukset maksettiin katkeruuden voimalla. Moni mies erosi, kun oli hölmöillyt, katkeruuden voimalla paransi tapansa ja elää nyt katkeran onnellisena uuden perheensä kanssa.

Nuorille pitäisi opettaa katkeruutta, niin rakentaisivat parempaa maailmaa. Usein näkee parikymppisiä kesäkassaneitoja, joista huomaa, että katkeruutta ei ole vielä ollenkaan kertynyt. Sanon silloin mielessäni, että odottakaapas 15 vuotta, niin loppuu tuo turhaan hymyily.

Ja eikö tämä palstakin siinnyt Kiekkopesästä, palstasta, joka oli pilaantunut. Katkeruuden voimalla joku päätti näyttää, että miten homma tehdään. Teki hyvin, nyt olemme tässä.

Joten kehunahan tuo katkeraksi maininta on syytä ottaa. Kiitos siis @mikko6000
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Nyt on kyllä palstatoveri @Käyttäjänimetön suomalaisuuden sekä oman itseni ytimessä. Kiitos! Kyllä on turhanhymyily loppunut itseltänikin kun maailman meno on oikean karvansa näyttänyt.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elossa ei, mutta parisuhteessa tai jossain avioliitossa. Hyvin hyvin harvinaista.

Omakin avioliitto olisi mahdollisesti pelastunut, jos siinä olisi ollut harjoituskausi ensin joitain muita vastaan.

Toki tiesin, että tarkoitit tuota yhdessäolemista. Mutta ei se harvinaista ole. Olet väärässä. Se on harvinaista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nuorille pitäisi opettaa katkeruutta, niin rakentaisivat parempaa maailmaa. Usein näkee parikymppisiä kesäkassaneitoja, joista huomaa, että katkeruutta ei ole vielä ollenkaan kertynyt. Sanon silloin mielessäni, että odottakaapas 15 vuotta, niin loppuu tuo turhaan hymyily.

En ole mistään katkera. Aika moni peli on hävitty, mutta suoraa tuomarierhettä ei juurikaan ole. Unkari-pelistäkin jo päästiin yli voiton myötä. Ja Torinossa se oli mailavalmistajan erhe.

Silti on totta, että hymyily loppuu. Kannattaa opetella sitä jo ajoissa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän jokaisella meistä ole omissa elämissämme omat katkerat hetket ja ajanjaksot olleet, mutta ei sitä hymyilyä kannata lopettaa ja antaa katkeruuden voittaa. Päinvastoin sanon minä. Voimaa noista hetkistä saadaan kun on jaloille taas noustu.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo mä myönnän. Olen ollut vähän liian iloinen ja hymyillyt liikaa viimeisten vuosien aikana. Lupaan muuttaa asenteeni. Täytyy opettaa pikkuveljillekkin, että ei täällä kuulu hymyillä.
 
K

Kiekkokatsoja

Joo mä myönnän. Olen ollut vähän liian iloinen ja hymyillyt liikaa viimeisten vuosien aikana. Lupaan muuttaa asenteeni. Täytyy opettaa pikkuveljillekkin, että ei täällä kuulu hymyillä.
No jopas..Mitäs jos menet ulos aurinkokävelylle, pistät lippahatun lipan taakse, otat yhden siiderin, ja siirryt takaisin hymyosastolle?

Ilmatieteenlaitos, tilasto. Klo 11 +28.7 täällä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Synkistely ja katkeruus ovat aivan eri asioita.

Katkeruus on aktiivista toimintaa, synkistely passiivista toimettomuutta.

Tämä valveutuneelle nuorisolle ja pilalle menneelle vanhaistolle tiedoksi.
 
K

Kiekkokatsoja

Synkistely ja katkeruus ovat aivan eri asioita.

Katkeruus on aktiivista toimintaa, synkistely passiivista toimettomuutta.

Tämä valveutuneelle nuorisolle ja pilalle menneelle vanhaistolle tiedoksi.
Kiitos oikaisusta. Öö, kuulun kai pilantuneisiin vanhaistoryhmään, joten todennäköisesti unohdan tämänkin opin pian =).
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ensi viikolle ennustetaan parasta kesäsäätä. Noin 20 lämmintä ja yöt/aamut mukavan viileitä. Illatkin pimenee jo kivasti pikku hiljaa. Vuodenajoista parhain on kohta jo ovella.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lahti on hieno kaupunki.

Joku keski-ikäinen ämmä huuteli kerrostalon ikkunassa rinnat paljaana puolisen minuuttia kaljaäänellään kuinka ollaan yhteiskunnan saastaa, paskaa ja kaikkea muuta. Jäi epäselväksi mitä vaimon kanssa tehtiin väärin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lahti on hieno kaupunki.

Joku keski-ikäinen ämmä huuteli kerrostalon ikkunassa rinnat paljaana puolisen minuuttia kaljaäänellään kuinka ollaan yhteiskunnan saastaa, paskaa ja kaikkea muuta. Jäi epäselväksi mitä vaimon kanssa tehtiin väärin.

En sano, että näin kävi enkä todellakaan syytä mistään, mutta olisiko jompikumpi teistä mahdollisesti räkäissyt maahan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En sano, että näin kävi enkä todellakaan syytä mistään, mutta olisiko jompikumpi teistä mahdollisesti räkäissyt maahan.
Ollaan n. 35-vuotiaita aikuisia emmekä tuollaista häiriökäyttäytymistä harrasta. Kävelimme kotia kohti hellettä karkuun. Taisi olla jonkinlainen kohtaus ryyditettynä alkoholilla päällä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lahti on mun neljäs kaupunki, jossa olen ollut kirjoilla ja ihan häntäpäähän menee. Hyvä, että jotkut kuitenkin pitävät.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ollaan n. 35-vuotiaita aikuisia emmekä tuollaista häiriökäyttäytymistä harrasta. Kävelimme kotia kohti hellettä karkuun. Taisi olla jonkinlainen kohtaus ryyditettynä alkoholilla päällä.

Näiden tietojen valossa olen pitkälti samaa mieltä kanssasi, kun kerran räkimistäkään ei esiintynyt.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän kyllä jää miettimään asioita kun vieressä on 3,5 vuotias lapsi kysymässä "miksi?" Sitten joutuu pohtimaan miten selittää kuumailmapallon toimintaperiaatetta niin, että lapsi sen ymmärtää. Tai sitten lukon toimintaperiaate, joka on myös yllättävä hankala selittää ihmiselle jolla ei sinällään ole kykyä laajaan avaruudelliseen ajatteluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös