Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 215
  • 66 797

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Monen kontakti luontoon on ruutujen kautta. Ei ihme, että Vihreät kerää ääniä.

Minulla oli tänään aamulla kosketus luontoon, kun näin puiston viereisellä jalkakäytävällä kaksi kuollutta jotain hiirtä. Säikähdin ruumiit nähdessäni.

Kontakti luontoon menee ihmetellessä miten ne voi tuohon kupsahtaa ja vielä keskelle tietä. Ja siis miksi.

Uskon voisi palautta saamalla selville mitähän tuossa oli tapahtunut. Se ei ainakaan lisännyt sitä, kun joitain tunteja myöhemmin kuljin samaa käytävää ja se oli siivottu. Aivan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.
 

redpecka

Jäsen
Minulla oli tänään aamulla kosketus luontoon, kun näin puiston viereisellä jalkakäytävällä kaksi kuollutta jotain hiirtä. Säikähdin ruumiit nähdessäni.

Kontakti luontoon menee ihmetellessä miten ne voi tuohon kupsahtaa ja vielä keskelle tietä. Ja siis miksi.

Uskon voisi palautta saamalla selville mitähän tuossa oli tapahtunut. Se ei ainakaan lisännyt sitä, kun joitain tunteja myöhemmin kuljin samaa käytävää ja se oli siivottu. Aivan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

Kävi mulle aikalailla sama, yhdellä kävelylenkillä kaksi "jotain hiirtä" kuollutta. Toinen selvästi auton alle jäänyt, toinen taas ihan ehjä tien pientareella. Piti oikein mennä niin lähelle kuin suinkin tohti tsiigaamaan mistä oikein kyse. Kuollut se oli, tuskin veti päikkäreitä siinä. Outo. En kulkenut hetkeen sitä reittiä joten en tiedä onko se siivottu pois vai laitettu kebabin jatkoksi paikalliseen.

Tyttäreni näytti mökillä hänen mielestään parhaan kuvansa, jonka hän oli Ranskan reissulta ottanut. Se oli monacolainen rotta lähikuvassa (nähtiin moinen jossain siellä palatsikukkulan portailla). Lasteni lempiharrastus mökillä on muuten sammakoiden ja sisiliskojen kerääminen. Pistävät semmoiseen isoon saaviin hoidettavaksi ja illalla ennen saunaa ne lasketaan vapaaksi.

Vartin päästä pitäisi kaverin tulla noukkimaan kyytiin ku lähdetään perniksen huudeille eli Krakovaan.
Sisiliskot on niiiin hyviä.

Ja hyvää Puolan matkaa teille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen eli perjantaina oli tämän petanqueturnauksen ensimmäinen kisapäivä. Siinä sitä sitten vierähti petanquen parissa melkein koko päivä, tai no ainakin kuutisen tuntia. Kello 14.20 aloittelin kahvin keitolla, keittelin petanqisteille kahveet ja ilta ysiin asti siinä sitten vierähti petanquepelejä tuomaroiden ja pelaten.

On nämä turnaukset vaan aina erittäin mielenkiintoisia ja hauskoja tapahtumia. Näin ovat olleet ne aiemmin järjestetyt kaksi biljarditurnausta ja niin on ollut nyt tämä petanqueturnauskin. Epäilin hiukan sitä että miten kovasti jaksan kiinnostua biljardin sijaan tästä petanquesta, mutta yllättävän hyvin sitä jaksoi innostua ja kiinnostua. Yllättävän mukava ja kiva laji tuo petanquekin. Eikä ne kirjanpito- ja tuomarointitehtävätkään raskaalta tuntuneet vaan hauskaa oli katsella kun toiset pelaavat ja jakaa pisteitä siinä ohessa.

Eilen ei ihan pysytty ennalta laaditussa ottelusuunnitelmassa vaan hieman ottelut venyivät joten pahimmillaan olimme noin 20 minuuttia jäljessä aikataulusta. Tämä johtui siitä virheestä että olin nämä pelien kestoajat ennakoinut sen mukaan että pelattaisiin niin että yhdellä pelaajalla olisi kaksi kuulaa käytössä. Mutta kun virallisestihan petanquen lajia nimeltä singeli pelataan kolmella tai siis kuudella kuulalla (kolme kuulaa/pelaaja) niin päätettiin nytkin sitten pelata kolmella kuulalla ja tällöin pelit kestävät hieman kauemmin kuin kahdella kuulalla pelattaessa.

No kun on kolme pelisettiä käytössä niin se mahdollistaa pelaamisen noilla oikein virallisillakin säännöillä ja minun mielestäni se onkin paljon kiinnostavampaa pelata niin että kaksinpelissä yhdellä pelaajalla on se kolme kuulaa käytössä, kahden sijaan. Eli mennään tällä kolmella kuulalla, vaikka se tarkoittaakin sitä että emme aivan pysy ennalta suunnitellussa otteluohjelmassa. No onneksi 20 minuutilla jälkeen jääminen otteluohjelmasta ei kuitenkaan kovin suuri "viive" ole.

No tämä lauantai on vielä vilkkaampi pelipäivä kuin mitä eilinen oli. Eilen taisi olla yhteensä 18 peliä ja tänään on ohjelmassa sitten 32 peliä. No tämä selittynee silläkin että eilen ei ollut koko päivä käytössä mutta tänään sitten on ja koko päivä vierähtääkin petanquekentällä.

Se olisi ollut hyvä jos sunnuntaillekin olisi saanut enemmän pelejä sijoitettua niin lauantain pelikuormasta ei olisi tullut aivan näin isoa, mutta nyt ei voida sunnuntaina pelata kuin aikaväleillä 9.40-12.00 ja 12.40-14.00. Saa nyt katsoa kuinka paljon valitusta tulee liian täyteen ahdetusta otteluohjelmasta ja liian suuresta pelimäärästä lauantaille.

Useammalla on 6-7 peliä tänään edessä ja onhan se kyllä kieltämättä iso määrä, mutta tällä pelijärjestelmällä ja tällä aikataululla ei tuota paremminkaan ja tasaisemminkaan olisi voinut varmaan viikonlopulle jakaa.

Minulla olikin jo eilen viisi peliä omassa ohjelmassa ja tänään on neljä-viisi ottelua. Riippuen siitä pääsenkö puolivälieriin. Eilen oli siksi noin poikkeuksellisen paljon pelejä minulla kun jouduttiin yhden pelaajan otteluohjelmaa hieman sumplimaan toisenlaiseksi kun hänelle ei käynytkään alkuperäinen otteluohjelma, siinä muokkaantu vähän sitten minunkin ohjelma.

Ja eilinen päättyi siihen ikävään tietoon että yksi pelaajista ja itse asiassa yksi, toinen ottelukirjanpitäjistä kävi ilmoittamassa että hän lopettaakin turnauksen perjantaihin. Ensin hän oli ihan innoissaan olevan oloinen peleistä ja kirjanpitämisestä mutta hetkeä myöhemmin hän ilmoitti lopettavansa turnauksen kesken. Saa nyt nähdä mikä tuohonkin on syynä ja onko jotain vielä tehtävissä. Vähän latistaa tunnelmaa jos yksikin pelaajista joutuu lopettamaan turnauksen kesken.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Mä oon marraskuinen yö
Joku joka kaipaamatta kuolee
Ja mä valvon, poltan, juon
Väsymätön ruoska sielun nuolee"

Vesala - Mitä jos sä oisit silti mun kaa (2016)

Aina yhtä pysäyttävän hieno ja puhutteleva lyyriikkateos.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Krakovassa nyt neljä jätkää vetämässä kaljaa huoltsikalla kun hotellihuone ei ollut vielä valmis.

Ns pimeä taksi otti kyytiin kentältä ihan viralliseen hintaan (100 paikallista) ja lupasi huomenna käyttää meidät ausvitsissä viidellä sadalla. Tulee hakemaan 1130 hotellilta.

Jos tuossa 500 ei ole pääsylippuja mestaan mukana niin on aika kova hinta. 200 per naama on kuljetus Krakovasta ja takas, ja siinä on mukana englanninkielinen opastettu kierros Auschwitzissä.
 

Glove

Jäsen
Jos tuossa 500 ei ole pääsylippuja mestaan mukana niin on aika kova hinta. 200 per naama on kuljetus Krakovasta ja takas, ja siinä on mukana englanninkielinen opastettu kierros Auschwitzissä.

Ei liity asiaan mitenkään, mutta tuli jonkulainen deja vu kun katsoin toissapäivänä leffan jossa syyttäjä jäljesti Auschwitzin henkilökuntaa ja eilen katsoin elokuvan Saksalinen lääkäri, joka kertoi Mengelestä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei liity asiaan mitenkään, mutta tuli jonkulainen deja vu kun katsoin toissapäivänä leffan jossa syyttäjä jäljesti Auschwitzin henkilökuntaa ja eilen katsoin elokuvan Saksalinen lääkäri, joka kertoi Mengelestä.

Seuraavaksi sitten The Pianist.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä alkoi sitten sataa juuri kun olin lähdössä keräämään mustikoita. Ei sinne metsään enää tänään kannata mennä kun marjat ja varvut on niin märkiä että kerääminen on epämiellyttävää. Kun mikään pakko ei juuri tänään kerätä... Kerkiää myöhemminkin. Kävin kyllä aamupäivällä keräämässä pari litraa.
 

redpecka

Jäsen
Nyt on epämääräinen huono fiilis kun muistelen yöllä kirjoitelleeni ties mitä sontaa kännissä palstalle. Ei edes kehtaa omaa historiaa avata ja tarkistaa ja vaikka poistaa noloimmat, yritän vaan unohtaa ja toivon että ne mahdolliset nolot viestit jotenkin itsekseen häviävät netistä ajan kuluessa.

Nyt on kumminkin ihan jees fiilis. Ympäri päissään varmaan vieläkin - tukalat oltavat tulee varmaan myöhemmin kun oikeasti tajuu yhtään mitään ja promillet haihtuu.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on epämääräinen huono fiilis kun muistelen yöllä kirjoitelleeni ties mitä sontaa kännissä palstalle. Ei edes kehtaa omaa historiaa avata ja tarkistaa ja vaikka poistaa noloimmat, yritän vaan unohtaa ja toivon että ne mahdolliset nolot viestit jotenkin itsekseen häviävät netistä ajan kuluessa.
Mulla on huono tapa soitella ympäriinsä kännissä. Voi vittu kun hävettää aina aamusin, kun alkaa kattomaan soitettujen listaa ja kellonaikoja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla on huono tapa soitella ympäriinsä kännissä. Voi vittu kun hävettää aina aamusin, kun alkaa kattomaan soitettujen listaa ja kellonaikoja.

En tiedä miten on markkinoilla tai onko ollenkaan, mutta sellaisia softia on ainakin kokeiltu missä voi blokata numeroita tiettyinä kellon aikoina. Esimerkiksi, että pomolle ei voi soittaa aikavälillä pe klo 18.00 - ma klo 6.00.

Olen lopettanut omien viestieni jälkeenpäin profiilista katsomisen. Siellähän ne kaikki seisoo, jos modet katsoo toimenpiteitä tarvittavan, niin ne sen myös kuulema tekevät.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Serena Williamsin rinnoista (tissit) oli jo puhetta. Nuo on vain niin uskomattomankokoiset ammattiurheiluun ja hyötyä niistä ei ainakaan voi olla.

Rupesin miettimään onkohan joku naistenlehti vaikka joskus tehnyt jonkun syvähaastattelun missä asiasta olisi voinut varovasti kysyä ja kenties saada jopa vastauksen.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis soitteleeko ihmiset vielä? Äidille ja isälle silloin tällöin sekä tietysti mummulle. Kavereille ei ikinä. Kirjekyyhkyllä tai savumerkein ottaa yhteyden heihin mieluummin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ymmärrettävää. Tuolla kirjoitustahdilla et kerkeäisi uusia enää kirjoittamaankaan kun selaisit vanhoja.

Tarkistin, minulla on näköjään 4,07 viestiä per päivä. Ja siitä, kun ottaa pois liveseurannat mihin on joskus hauska osallistua, niin eipä tuo taida kovin kummoinen tahti olla.

Siis soitteleeko ihmiset vielä? Äidille ja isälle silloin tällöin sekä tietysti mummulle. Kavereille ei ikinä. Kirjekyyhkyllä tai savumerkein ottaa yhteyden heihin mieluummin.

Ei selvinpäin tietenkään, mutta aina silloin tällöin eri paikkakunnilla asuville sellaisia tunnin parin whatsappeja. Ja nekin aina sovitaan erikseen soiteltaisko vaikka kohta.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tuli sitten käytyä ehtoollisella. Olihan viimekerrasta jo vierähtänytkin. Ja kummitytön rippijuhlissa myös poikkesin. Hienoo nähdä kuin hieno ja tervepäinen nainen siitä on kuoriutumassa. Painoikin paljon enemmän kun ristiäisissään, mutta pitihän se sylikuva ottaa niin voi vertailla. Edellinen ehtoolinen olikin omassa konfirmaatiossa, josta rupee oleen hyvän matkaa kolmatta vuoskymmentä. Kovin oli kuivat tarjoilut,kun ei viinitilkkaa saanut ni meinannu öylätti oikein liueta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pitsaperjantain pystyy siirtämään lauantaille. Ai perkele että tuli hyvää. Itsetehty pohja, täytteeksi sitten aurinkokuivattu tomaatti, mozzarella, erikseen vielä juustoraaste päälle ja sitten siihen vielä päälle ilmakuivattu kinkku. Uunista oton jälkeen rucolaa vielä ripoteltuna päälle. Kyllä kun itte tekee ja kehuu niin hyvä on.

Joskus voisi opetella tekemään itse sitä tomaattikastikettakin ja korvata tomaattipyre sillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös